غریب آبادى: بهزودی اولین صفحه سوخت سیلیساید در ایران ساخته میشود
غریب آبادى: بهزودی اولین صفحه سوخت سیلیساید در ایران ساخته میشود نماینده دائم کشورمان نزد سازمانهای بینالمللی در وین اعلام کرد که برنامه سازمان انرژی اتمی ایران برای تولید صفحه سوخت سیلیساید جهت استفاده در رآکتور تهران ۹ روز قبل به اطلاع آژانس بینالمللی انرژی اتمی رسیده و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین سهشنبه شب از تولید قریبالوقوع اولین صفحه سوخت سیلیساید در ایران خبر داد.
غریبآبادی در این خصوص اظهار داشت: برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، 9 روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.
وی توضیح داد: سوخت سیلیساید، نوعی مدرن از سوخت هسته ای است که فناوری آن صرفا در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورهاست.
این دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: فعالیت تحقیق و توسعه در این خصوص با اورانیوم طبیعی حدود سه ماه قبل شروع شده بود.
غریبآبادی افزود: در فرایند جدید، یک صفحه سوخت جدید با استفاده از اورانیوم غنی شده 20 درصد تولید می شود.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمانهای بینالمللی مستقر در وین خاطرنشان کرد: این اقدام که کیفیت و کمیت تولید رادیوداروها را به طور قابل توجهی ارتقاء خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری هسته ای تبدیل می کند.
آژانس اتمی: ایران قصد دارد از اورانیوم 20 درصدی تولید داخل برای تأمین سوخت رآکتور تهران استفاده کندواکنش روسیه به گزارش اخیر آژانس اتمی درباره اقدام هستهای جدید ایرانابراز نگرانی آمریکا از گام هستهای جدید ایرانانتهای پیام/.
غریب آبادى: بهزودی اولین صفحه سوخت سیلیساید در ایران ساخته میشود
نماینده دائم کشورمان نزد سازمانهای بینالمللی در وین اعلام کرد که برنامه سازمان انرژی اتمی ایران برای تولید صفحه سوخت سیلیساید جهت استفاده در رآکتور تهران ۹ روز قبل به اطلاع آژانس بینالمللی انرژی اتمی رسیده و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شده است.
– اخبار بین الملل –
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین سهشنبه شب از تولید قریبالوقوع اولین صفحه سوخت سیلیساید در ایران خبر داد.
غریبآبادی در این خصوص اظهار داشت: برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، 9 روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.
وی توضیح داد: سوخت سیلیساید، نوعی مدرن از سوخت هسته ای است که فناوری آن صرفا در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورهاست.
این دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: فعالیت تحقیق و توسعه در این خصوص با اورانیوم طبیعی حدود سه ماه قبل شروع شده بود.
غریبآبادی افزود: در فرایند جدید، یک صفحه سوخت جدید با استفاده از اورانیوم غنی شده 20 درصد تولید می شود.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمانهای بینالمللی مستقر در وین خاطرنشان کرد: این اقدام که کیفیت و کمیت تولید رادیوداروها را به طور قابل توجهی ارتقاء خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری هسته ای تبدیل می کند.
آژانس اتمی: ایران قصد دارد از اورانیوم 20 درصدی تولید داخل برای تأمین سوخت رآکتور تهران استفاده کندواکنش روسیه به گزارش اخیر آژانس اتمی درباره اقدام هستهای جدید ایرانابراز نگرانی آمریکا از گام هستهای جدید ایران
انتهای پیام/.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0