امتحانات دانشآموزان حضوری است یا مجازی؟
امتحانات دانشآموزان حضوری است یا مجازی؟ برگزاری امتحانات دانشآموزان به روش مجازی یا حضوری و نحوه سنجش دانشآموزان در آزمون مجازی سوالاتی است که این روزها از سوی دانشآموزان و معلمان مطرح میشود. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از سؤالات اصلی معلمان و دانشآموزان در این روزها، نحوه برگزاری امتحانات دانشآموزان است که آیا امتحانات حضوری است یا مجازی؟ و آیا بخشی از کتابهای درسی حذف خواهد شد یا خیر.
اگر چه هنوز شیوه نامه نهایی برگزاری امتحانات دانشآموزان به صورت رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است اما محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش میگوید:” اولویت برگزاری امتحانات به شیوه حضوری است تا مطمئن شویم یادگیری کامل انجام شده است، روشهای مجازی کیفیت آزمون حضوری را ندارد مگر اینکه در زمان امتحانات وضعیتی باشد که متخصصان بهداشت و درمان اجازه حضور را ندهند.”
در همین رابطه عباس سلطانیان معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش میگوید:” اگر تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایههای تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد.”
ارزشیابی نیمسال اول حضوری یا مجازی؟
وی درباره برگزاری ارزشیابی نیمسال اول میگوید: “مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در حال تهیه ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات داخلی متناسب با نوع آموزشها و شرایط دانشآموزان در مناطق مختلف کشور است و ظرف چند روز آینده آن را ابلاغ خواهد کرد. در بعضی مناطق که شرایط سفید داشتند آموزش حضوری بود و در برخی مناطق شرایط قرمز و آموزش غیرحضوری را داشتیم که با توجه به اینکه آزمون هماهنگ در نیمسال اول نداریم بنابراین متناسب با هر منطقه ضوابطی در نظر گرفته میشود.”
به نظر میرسد امتحانات پایه دوازدهم قطعاً به شیوه حضوری برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط ممکن است زمان بندی آن قدری با تأخیر انجام باشد.
از سوی دیگر سال تحصیلی گذشته یکی از ابهامات و مشکلات معلمان درباره روشهای برگزاری آزمون مجازی و اطمینان از صحت و روایی سنجشهای انجام شده به این روش بود.
پیشنهاداتی به معلمان برای امتحانات مجازی
در همین رابطه، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره..


