گزارش| رشد تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر / مردمی که بیماری را پایان‌یافته می‌دانند

گزارش| رشد تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر / مردمی که بیماری را پایان‌یافته می‌دانند

گزارش| رشد تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر / مردمی که بیماری را پایان‌یافته می‌دانند با افزایش مراکز بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا، تعداد بیماران این عرصه افزایش یافته و این در حالی است که بی توجهی برخی افراد نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زمینه رشد صعودی بیماران کرونایی را فراهم کرده است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ویروس کرونا یکی از بلایایی است که سلامتی جامعه بشری را به مخاطره انداخته و تنها راه مصون ماندن از این ویروس، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت است.
بر اساس بررسی میدانی از وضعیت رعایت دستورالعمل بهداشتی مردم در مقابله با کرونا، رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یافته و بیشترمردم بدون هرگونه توجه فعالیت‌های اجتماعی خود را انجام می‌دهند.
یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه مردم تصور می‌کنند ویروس کرونا در جامعه برچیده شده اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مراکز کسب وکار، مدارس، هتل‌ها و دیگر نقاط مردم تصور می‌‌کنند بیماری کرونا پایان یافته است.
وی در حالی که ماسک و دستکش زده بود افزود: باید مردم در تردد روزانه حتما به زدن ماسک و دستکش توجه کنند تا از مبتلا به بیماری کرونا در امان باشند.
شهروند دیگری با بیان اینکه مردم نباید شرایط را عادی تصور کنند افزود: سیر صعودی ابتلاء به کرونا در استان نشان از بی توجهی مردم نسبت به ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.
وی، با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف بیان کرد: فروشنده‌ها و متصدیان مغازه‌ها باید از دستکش و ماسک استفاده کنند تا خودشان سبب انتقال بیماری به مراجعان نشوند و این در حالی است که این مهم رعایت نمی‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر توجه به قطع زنجیره انتقال کرونا افزود: برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا باید یکسری دستورالعمل‌ها رعایت شود و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی زمینه انتقال ویروس به افراد دیگر را فراهم می‌کند.
سعید کشمیری، تنها راه‌های علمی مبارزه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در حال حاضر تنها راه علمی و سلاح ما در مبارزه با ویروس کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی، نمونه‌گیری، ردیابی و ایزوله افراد کرونا مثبت است.
وی، در خانه ماندن را..

دستگیری سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی/ انتقال متهم به ایران+عکس

دستگیری سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی/ انتقال متهم به ایران+عکس

دستگیری سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی/ انتقال متهم به ایران+عکس بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی به خارج از کشور توسط پلیس امنیت عمومی ناجا منهدم شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، این گروه تبهکار به سرکردگی فردی با نام مستعار “الکس”، به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.
فعالیت‌های مجرمانه و ضد ملی این گروه تبهکار در تمام مدت ٣ سال تحت رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار داشت و این نهاد پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و هماهنگی‌های لازم با پلیس اینترپل، الکس، سرکرده این باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد.
گفتنی است علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

فیلم/ عامل ارسال فیلم به مصی علینژاد بازداشت شددرآمد میلیون دلاری برای علینژاد؛ احکام قضایی برای قربانیانش+فیلمهنگام برخورد با رابطان علینژاد، از مسببان انزوای شبکه ملی اطلاعات غافل نشویمصادقی:ابتکارات دادسرای ارشاد به دیگر دادسراها تعمیم داده شوداینستاگرام صفحه “دادسرای ارشاد” را مسدود کردانتهای پیام/

کشف دپو 138 دستگاه خودرو صفر کیلومتر در قم

کشف دپو 138 دستگاه خودرو صفر کیلومتر در قم

کشف دپو ۱۳۸ دستگاه خودرو صفر کیلومتر در قم فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی محل دپو ۱۳۸ دستگاه خودرو صفر کیلومتر خبر داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سید محمود میرفیضی با اعلام خبر کشف دپو 138 دستگاه خودرو صفر کیلومتر در قم اظهار کرد: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار داخل، طرح تشدید مبارزه و مقابله با دپو خودروهای صفر کیلومتر به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی استان قم قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ادامه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، دو پارکینگ خصوصی همچنین با تلاش مأموران کلانتری‌های 22 و 24 “پردیسان” یک گاراژ دپو خودروهای صفر کیلومتر شناسایی و با همکاری کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی استان مورد بازرسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها 138 دستگاه خودرو ایرانی و خارجی، بنا به نظر کارشناسان به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال کشف شده است.
این مقام انتظامی این خودروها را شامل یک دستگاه خودروی زانتیا، یک دستگاه سراتو، یک دستگاه تویوتا، یک دستگاه پژو 208، 35 دستگاه خودرو پراید، 13 خودرو تیبا، پنج دستگاه ساندرو، یک دستگاه پراید وانت، چهار دستگاه تندر90، دو دستگاه نیسان، سه دستگاه ساینا، 6 دستگاه کوئیک، دو دستگاه برلیانس، 11 دستگاه خودرو 206، 31 دستگاه پرشیا، دو دستگاه رانا، دو دستگاه 207 صندوق‌دار، هفت دستگاه پژو 405، دو دستگاه آریسون، دو دستگاه هایما، پنج دستگاه سمند و یک دستگاه دنا برشمرد.
میرفیضی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت‌طلب و سودجو، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع داده تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.
کشف خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد/ جریمه مالکان به‌میزان 15درصد قیمت خودروانتهای پیام/

کرونا درمان خواهد شد اما "سقوط جمعیتی" علاج ندارد!

کرونا درمان خواهد شد اما "سقوط جمعیتی" علاج ندارد!

کرونا درمان خواهد شد اما “سقوط جمعیتی” علاج ندارد! رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت، نه احساس نگرانی دارند و نه برنامه و بودجه! گفت: کرونا درمان خواهد شد اما وقوع سقوط جمعیتی علاجی ندارد و عوارضش نیز جبران ناپذیر است؛! – اخبار اجتماعی – دکتر خلیل علی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به در پیش بودن 30 اردیبهشت “روز ملی جمعیت” اظهار کرد: در سطح جامعه، براى محاسبه رشد جمعیت معمولاً دو عامل طبیعى موالید و مرگ را در نظر مى‌گیرند مگر اینکه عوامل مهاجرت نقش مهمى در افزایش یا کاهش جمعیت یک منطقه داشته باشد؛ نرخ رشد سالانه جمعیت کشورمان از 3.91 درصد در سال 1365 به 1.24 درصد در سال 1395 کاهش یافته است البته این شاخص در سال 1398 به مرز نزدیک یک درصد رسیده است! طی یک دوره پنج ساله از 1390 در کل 4 میلیون و 776 هزار و 601 نفر به جمعیت کشور اضافه شده است، به عبارتی به طور متوسط سالانه جمعیت کشور، 955 هزار و 320 نفر افزایش داشته است.
رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت، نرخ باروری کل را میانگین تعداد فرزندانی که یک مادر در طی دوره ی باروری، زنده متولد می‌کند، تعریف کرد و گفت: این شاخص هم اکنون 1.8 فرزند است؛ سال 1368 این عدد برای ایران 6.4 فرزند بود، قرار بود با برنامه کنترل جمعیت این شاخص را تا سال 1385 از 6.4 به 4 برسانیم اما سال 1371 به عدد 3.6 رسیدیم! یعنی 14 سال زودتر از برنامه! و در کل، طی این سه دهه، نرخ باروری کل به 1.8 فرزند کاهش یافته است.
دارنده جایزه ملی جمعیت با توضیح این مطلب که چرا از نظر زاد و ولد در منطقه در خطر هستیم، گفت: ما یک حد جایگزینی یا جانشینی داریم که عدد آن 2.1 فرزند است؛ هر کشوری که زیر این خط قرار گیرد، به معنی رفتن در منطقه کاهش باروری است و همه کشورهایی که در دنیا چنین وضعیتی دارند، سیاست‌های خاصی برای تعدیل باروری دارند، این بدان معنی است که این کشورها، حداقل بقای نسل را که برای هر خانواده، 2 فرزند است را ندارند! در حال حاضر نرخ باروری کل در دنیا 2.5 فرزند است اما این عدد برای ایران همان‌طور که گفته شد، کمتر از 2 فرزند است.
وی با ذکر این مطلب که شدت کاهش جمعیت ایران در تاریخ بشریت نظیر ندارد، اظهار کرد: در همسایگی ما نرخ باروری کل طی 3 دهه اخیر رو به کاهش بوده..

فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر اهر رعایت نمی‌شود

فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر اهر رعایت نمی‌شود

فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر اهر رعایت نمی‌شود اهر- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر اهر چندان رعایت نمی‌شود و مردم فکر می‌کنند کرونا تمام شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزاپور دیشب در جلسه تحلیل رفتار مردم با ویروس کرونا در نشست مشترک با خبرنگاران و اصحاب رسانه اهر گفت: حدود ۲۰ درصد از نمونه‌برداری‌های سرپایی در مرکز غربال‌گری کرونا واقع در بهداشت شماره یک اهر مثبت می‌شود.
وی افزود: مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شهرستان اهر طبق پیش‌بینی‌ها روند صعودی ندارد. نمی‌دانم مشکل کجاست که فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر آنچنان رعایت نمی‌شود یا شاید ما لمس نمی‌کنیم.
میرزاپور با تاکید بر اینکه باید به زندگی با ویروس کرونا عادت کنیم، افزود: تا زمانی که واکسن پیدا نشود شرایط این‌گونه است. قرنطینه و بستن مغازه‌ها و بازار در شرایط فعلی به صلاح نیست چون زمانی که قرنطینه و تعطیلی بازار بود با شلوغی‌ها آنچنان تفاوتی شاهد نبودیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: استفاده از ماسک در محیط خارج از خانه، می‌تواند از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیر..

کشف خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد/ جریمه مالکان به‌میزان 15درصد قیمت خودرو

کشف خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد/ جریمه مالکان به‌میزان 15درصد قیمت خودرو

کشف خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد/ جریمه مالکان به‌میزان ۱۵درصد قیمت خودرو سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف تعدادی خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد خبر داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، سید یاسر رایگانی در گفت‌وگوی ویدئویی با بخش خبری ساعت 21 تلویزیون اظهار کرد: با اعلام شفاف و صریح وزارت صمت، دست ما نیز برای برخوردهایی که مدنظر داشتیم باز شد.
وی ادامه داد: در دو روز گذشته با انجام گشت‌های مشترک، در انبارهایی که در شهر تهران وجود داشت حدود 800 خودروی بدون پلاک در نقاط مختلف مانند تهرانسر و پارکینگ فرودگاه مهرآباد شناسایی کردیم و تا تعیین‌تکلیف آنها، با همکاری دادستانی، یکی از انبارها را پلمب کردیم. باقی انبارها نیز در دست رسیدگی است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طبق اعلام وزارت صمت،‌ وجود خودروی بدون پلاک از نگاه ما احتکار است و خودرویی که 5 تا 6 ماه از فروش آن توسط خودروساز می‌گذرد، به این معنی است که مالک خودرو احتیاجی به آن ندارد، بنابراین مالک حدود 15 درصد قیمت خودرو جریمه خواهد شد و موظف است طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار توسط شورای رقابت اعلام می‌کند،‌ خودرو را با قیمت مشخص در بازار و با نظارت همکاران ما بفروشد.
رایگان در پاسخ به این که تکلیف افرادی که خودروی بدون پلاک دارند چیست، گفت: از نگاه ما خودرویی که چند ماه از وجودش در پارکینگ می‌گذرد،‌ بلااستفاده است؛ در غیر این‌صورت هموطنان باید به‌سرعت برای پلاک‌گذاری اقدام و مالکانی که چند خودرو دارند هرچه زودتر آنها را در بازار عرضه کنند تا شامل برخوردهای سختگیرانه‌ای که در روزهای اخیر آغاز شده و انتظار مردم است نشوند.
وی تأکید کرد: اگر شهروندان از وجود انباری اطلاع دارند از طریق شماره‌های 110 پلیس، 124 وزارت صمت یا 135 تعزیرات گزارش کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.
رئیسی: نظام تولید و توزیع خودرو نیاز به جراحی دارد/ الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی موجب انتفاضه جدید می‌شودهفته آینده؛ ارائه فرمول قیمت‌گذاری خودرو/ شیوه ثبت‌نام و عرضه خودرو اصلاح می‌شوداسماعیلی: حکم 2 نماینده مجلس مرتبط با پرونده خودروسازها به‌زودی صادر می‌شودانتقاد تعزیرات از قیمت‌سازی‌های نجومی در بازار خودرو/ رایگانی: امیدوارم دیوار و شیپور شریک دلال‌ها نباشند
انت..

آخرین آمار کرونا در کشور|فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته/وضعیت قرمز و هشدار در 4 استان

آخرین آمار کرونا در کشور|فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته/وضعیت قرمز و هشدار در 4 استان

آخرین آمار کرونا در کشور|فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/وضعیت قرمز و هشدار در ۴ استان سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۶۹۸۸ مورد رسید. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1806 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 120 هزار و 198 نفر رسید.
از بین مبتلایان جدید 340 مورد از بیمارستان ها ارجاع شدند و 1466 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند. وضعیت در استان خوزستان همچنان قرمز است و استان لرستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 51 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 6988 مورد رسید؛ همچنین بین بیمارانی که بستری هستند2705 نفر از بیماران حال نامساعدتری دارند و تحت مراقبت قرار دارند.
جهانپور تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 94 هزار و 464 نفر از بیماران قطعی بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
گفتنی است تا کنون 686 هزار و935 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.
نتایج یک تحقیق جدید: گربه‌ها ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل می‌کنند3 سناریو برای آینده کرونا؛ احتمال شیوع مجدد کرونا شدیدتر از موج اولهشدار وزیر بهداشت درباره خطر افزایش شیوع کرونا در استان‌های همجوار خوزستانانتهای پیام/

2 ماه از سال گذشت؛ بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز چشم‌به‌راه افزایش حقوق/ چرا دولت بی‌خیال است؟

2 ماه از سال گذشت؛ بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز چشم‌به‌راه افزایش حقوق/ چرا دولت بی‌خیال است؟

۲ ماه از سال گذشت؛ بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز چشم‌به‌راه افزایش حقوق/ چرا دولت بی‌خیال است؟ با گذشت ۲ ماه از سال ۹۹ بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز حقوق سال ۹۸ را دریافت می‌کنند. عدم‌تکمیل پرونده مزدی ۹۹ باعث شده است که دولت دستمزد این قشر را به دستمزد کارگران گره زده و هنوز حقوقشان افزایش نیافته است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پرونده دستمزد 99 کارگران به هر حال به‌صورت نصفه و نیمه تکمیل شده است و کارگران شاغل حقوق فروردین ماه خود را متناسب با میزان افزایش در سال جدید دریافت کرده‌اند. اما حقوق نسل پیش شاغلان که همان بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند هنوز تعیین تکلیف نشده است و طبق سنوات گذشته باید یکی دو ماه صبر کنند تا وضعیتشان مشخص شود.
نکته مهمی که اکثر کارشناسان بازار کار به آن اشاره می‌کنند این است که حقوق بازنشستگان یا همان مستمری‌بگیران از حق بیمه‌ای پرداخت می‌شود که در طول خدمت واریز کرده‌اند، بنابراین سازمان نقش وکیل و امین کاربلد را به‌عهده دارد که از انباشت پرداختی‌های آنان باید به تولید سرمایه بپردازد ولی عجیب است که هرساله برای پرداخت حقوق و دستمزد این قشر این‌قدر چون‌وچرا وجود دارد.
رئیس کمیته مزد شورای اسلامی کار: وزارت کار در برگزاری جلسه شورای‌عالی کار وقت‌کُشی می‌کندماجرای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی جالب است، ‌نیروی کار در زمان خدمت حق بیمه بالایی را پرداخت می‌کند اما زمانی که به سن مستمری‌بگیری می‌رسد میزان حقوقش کاسته می‌شود. نکته مهمتر این است که میزان حق اولاد، بن مسکن و بن بازنشستگی برای این افراد هم متفاوت است، حق اولاد و حق مسکن و حتی سنوات بازنشستگان نسبت به شاغلان کمتر است.
به‌گفتۀ کارشناسان بازار کار؛ مگر اجاره‌بهای بازنشستگان و خرج و مخارج فرزندان بازنشستگان نسبت به شاغلان کمتر است که وضعیت حقوق این افراد این چنین است؟ همین مسئله است که اعضای شورای‌عالی کار را به اصرار بر افزایش حقوق پایه وادار می‌کند. نمایندگان شورای‌عالی کار نیز معتقدند با توجه به اینکه بازنشستگان از این مزایا یا بهره‌مند نیستند یا میزانش بسیار اندک است ضرورت دارد میزان افزایش دستمزد هرساله به‌روی پایه حقوق باشد تا حق‌الناسی از بازنشستگان بر گردن سازمان نباشد.
در حالی که بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی افزایش حقوق سال جدید را..

دلیل عادی بودن پوشش نامتعارف زنان در برزیل! + تصاویر

دلیل عادی بودن پوشش نامتعارف زنان در برزیل! + تصاویر

دلیل عادی بودن پوشش نامتعارف زنان در برزیل! + تصاویر روزی از یکی از آقایان بومی برزیل پرسیدم چرا زنان شما، اینقدر برهنه‌اند؟! و او پاسخ جالبی به این سؤالم داد … – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ “برزیل” کشوری پهناور و بزرگترین کشور آمریکای جنوبی با 210 میلیون جمعیت است که رودخانه آمازون به عنوان بلندترین و پرآب‌ترین رودخانه جهان از قلب این کشور استوایی میگذرد.
مردم این کشور به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند و این کشور به مدد بارشهای خارق العاده استوایی، از پوشش جنگلی استوایی چند میلیون هکتاری برخوردار است و یکی از قطبهای تولید گوشت قرمز و پروتئین در جهان محسوب میشود.
کشورمان ایران، سالیان سال است که بخش عمده گوشت قرمز وارداتی خود را از این کشور تامین میکند؛ برای نظارت بر ذبح شرعی، ناظران ذبح شرعی پس از طی دورههای خاص آموزشی به این کشور اعزام میشوند و با استقرار در کشتارگاه های طرف قرارداد با ایران در این کشور بر فرایند انجام ذبح شرعی نظارت میکنند.
نشستن پای خاطرات این ناظران، دنیایی از جذابیت و شگفتی را در مقابل دیدگان افرادی که ذهنیتی از کشور برزیل ندارند، ترسیم میکند.
حجت‌الاسلام علی ارجمند عین‌الدین؛ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز نیز از جمله ناظران ذبح شرعی کشورمان در برزیل بوده که تجربه حضور 6 ماهه در این کشور را دارد و خاطراتی که با قلمی روان به بیان اتفاقات و مشاهدات خود از حضور در برزیل پرداخته است.
تا به امروز 2 بخش از این سلسله خاطرات منتشر شده است:
“برزیل” کشوری که شغل خانمها بر اساس زیبایی آنها تقسیم میشود!
من مسلمانم در یخچال اتاقم مشروبات الکلی نگذارید!
در ادامه بخش سوم از این مجموعه خاطرات تقدیم شده است:
دفتر کار ما در شرکت مینروا اتاق کوچکی بود با در یک درب آهنی همچون دروازه انبار کاه و یونجه، مساحت آن به زور به 16 متر می‌رسید؛ از در که وارد می‌شدی روبه‌رو 2 میز ناهارخوری زهوار در رفته با چند صندلی آهنی کهنه تو ذوق می‌زد، آن طرف، دو سه تا مبل کهنه و لنگه به لنگه، تهِ اتاق دستشویی بود، کنار آن هم کمد لباس و طرف دیگر دستشویی هم یک یخچال کهنه!
سقف این دفتر کار، ایرانیت آهنی بود که هم گرمای آفتاب را منتقل می‌کرد و هم صدا بیرون را، بدتر اینکه در مجاورت دفتر، اتاق رختکن زنانه کارگران بود و روبروی درب ورودی هم..

آخرین وضعیت جاماندگان "یارانه معیشتی"

آخرین وضعیت جاماندگان "یارانه معیشتی"

آخرین وضعیت جاماندگان “یارانه معیشتی” در حالی که قرار بود پیش از واریز یارانه معیشتی در خرداد ماه، تکیلف جاماندگان از یارانه در ماه‌های گذشته تعیین تکلیف شود، هنوز سازوکاری از سوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی اعلام نشده است و جاماندگان همچنان بلاتکلیف هستند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مرحله اول یارانه معیشتی در روزهای دوشنبه 27 آبان، پنجشنبه 30 آبان و شنبه دوم آذر 98 توسط سازمان برنامه و بودجه و بر اساس لیست ارائه‌شده از سوی وزارت رفاه پرداخت شد.
در ادامه نیز دومین مرحله یارانه معیشتی در 10 دی ماه سال گذشته واریز شد و مرحله سوم یارانه معیشتی نیز در 10 بهمن ماه 98 واریز شد.
همچنین مرحله پایانی یارانه معیشتی در سال 98 در دهم اسفند ماه به حساب سرپرستان مشمول یارانه معیشتی واریز شد و در واقع پرونده پرداختی یارانه معیشتی در سال گذشته به پایان رسید.
در حالی واریز یارانه‌های معیشتی از آذر ماه سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت که در فرایند واریز یارانه‌های معیشتی بارها از سوی جاماندگان از دریافت یارانه اعتراضاتی شکل گرفت و در نهایت وزارت رفاه و ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی را مجاب کردند تا با راه‌اندازی سامانه‌ای شرایطی را فراهم کنند تا افراد جامانده در این سامانه ثبت‌نام و در صورت تأیید از سوی این ستاد یارانه معیشتی خود را دریافت کنند.
در ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز تعداد یارانه‌بگیران معیشتی افزوده شد و هر ماه تعداد جدیدی از سوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی به لیست اضافه شدند و تعداد گیرندگان یارانه معیشتی به 19 میلیون و 100 هزار خانوار رسیده است که شامل 60 میلیون نفر است.
همچنین حسین میرزایی؛ سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی در تاریخ 13 فروردین 99 طی مصاحبه‌ای درباره آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده برای افزایش تعداد گیرندگان یارانه معیشتی در سال 99 گفت: تا قبل از خرداد امسال مجدداً سامانه ثبت‌نام یارانه معیشتی برای متقاضیان فعال خواهد شد و جامانده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.hemayat.mcls.gov.ir حمایت معیشتی درخواست خود را ثبت کنند.
در حالی که قرار است مرحله بعدی از یارانه معیشتی بنا بر روال ماه‌های قبل در دهم خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز شود که هنوز سایت اشاره‌شده برای خانواده‌های جامانده..