قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین های اشغالی

قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین های اشغالی

قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین های اشغالی منابع خبری بامداد جمعه از قطعی برق در مناطق گسترده ای از فلسطین اشغالی از جمله تل آویو خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع خبری بامداد جمعه از قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، برق در مناطق زیادی از فلسطین اشغالی از جمله قدس اشغالی، تل‌آویو، اشدود، اور عکیفا، حیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی از شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه قطع شده است.
برخی منابع خبری علت این قطعی گسترده برق را حمله سایبری به شبکه برق رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
منابع فلسطینی قطعی برق با این حجم گسترده را ناشی از حادثه‌ای بسیار بزرگ دانستند.
در همین حال، رادیو رژیم صهیونیستی علت قطعی برق را بروز اختلال در سامانه تولید برق اعلام کرد.

واکنش حماس به درج نام اسرائیل در گذرنامه اتباع آمریکایی متولد قدس

واکنش حماس به درج نام اسرائیل در گذرنامه اتباع آمریکایی متولد قدس

واکنش حماس به درج نام اسرائیل در گذرنامه اتباع آمریکایی متولد قدس سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اقدام آمریکا در درج نام اسرائیل در گذرنامه اتباع آمریکایی متولد قدس اشغالی را نشانگر پافشاری واشنگتن بر اجرای تمام گام ها برای معامله قرن برشمرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اقدام آمریکا مبنی بر درج نام «اسرائیل» در گذرنامه اتباع آمریکایی متولد قدس اشغالی واکنش نشان داد.
«حازم قاسم» با محکوم کردن این اقدام آمریکا، آن را بیانگر پافشاری واشنگتن بر اجرای تمام گام‌ها برای معامله قرن دانست.
سخنگوی حماس با بیان اینکه این تصمیم در سایه عادی سازی روابط رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اعلام این خبر به همان اندازه که نقش آمریکا در خصومت و تجاوزگری علیه ملت فلسطین را نشان داد، در واقع جعل تاریخ و واقعیت است.
گفتنی است که «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که اتباع آمریکایی متولد قدس می‌توانند در محل تولد در گذرنامه شان، نام اسرائیل را درج کنند.

دولت بغداد قصد ندارد میدان التحریر را از معترضان خالی کند

دولت بغداد قصد ندارد میدان التحریر را از معترضان خالی کند

دولت بغداد قصد ندارد میدان التحریر را از معترضان خالی کند سخنگوی نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت بغداد قصدی برای خالی کردن میدان التحریر از معترضان عراقی ندارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «احمد ملا طلال» سخنگوی نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت این کشور قصدی برای تخلیه میدان التحریر از معترضان عراقی ندارد.
وی افزود: این مسأله به معترضان بازمی گردد و خود آنها در این خصوص تصمیم می گیرند.
طلال بیان کرد: دولت در حمایت از معترضان موفق عمل کرد و نخست وزیر عراق از روحیه جوانان معترض در جریان تظاهرات اخیر قدردانی کرد.
وی ادامه داد: افکار عمومی میان عملکرد دولت و تاکید آن بر حمایت از معترضان و عملکرد دولت های گذشته فرق قائل است. معترضان فرصت بزرگی برای بازسازی سیاسی خود و ورود به انتخابات دارند.
طلال اضافه کرد: میدان التحریر مکانی برای آزادی بیان و نه حمله نیروهای امنیتی است.
پیش از این نیز مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از تلاش برخی افراد برای نفوذ در میان معترضان و منحرف کردن مسیر اعتراضات خبر داده بود.

بحران سوریه باید از طریق راهکار سیاسی حل شود

بحران سوریه باید از طریق راهکار سیاسی حل شود

بحران سوریه باید از طریق راهکار سیاسی حل شود وزیر خارجه اردن اعلام کرد که حل بحران سوریه باید از طریق راهکار سیاسی صورت پذیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در جریان دیدار با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده رئیس جمهور روسیه به سوریه اعلام کرد که حل بحران سوریه باید از طریق راهکار سیاسی صورت پذیرد.
وی افزود: این راهکار باید دربرگیرنده اتحاد سوریه و تمامیت ارضی این کشور باشد و از سوی مردم این کشور مورد پذیرش قرار بگیرد.
الصفدی بیان کرد: افزایش تلاش های بین المللی برای حل بحران سوریه بسیار مهم است و باید امنیت و ثبات به این کشور بازگردد.
وزیر خارجه اردن گفت: این راهکار باید به خروج تمام نیروهای خارجی از سوریه بیانجامد و شرایط را برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان مهیا کند.
وی ادامه داد: باید اوضاع در سوریه به حالت ثبات درآید و کمک های بشر دوستانه به مردم این کشور در مناطق مختلف ارسال شود.

عادی سازی رژیمهای عربی بااسرائیل تاثیری براراده فلسطین نخواهدداشت

عادی سازی رژیمهای عربی بااسرائیل تاثیری براراده فلسطین نخواهدداشت

عادی سازی رژیمهای عربی بااسرائیل تاثیری براراده فلسطین نخواهدداشت حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اقدام سودان در برقراری رابطه با دشمن صهیونیستی را محکوم کرد و افزود که عادی سازی روابط برخی رژیمهای عربی با اسرائیل تاثیری در اراده ملت فلسطین نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش حزب الله لبنان سقوط سیاسی و اخلاقی طبقه حاکم سودان در باتلاق عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را محکوم کرد.
حزب الله در بیانیه ای آورده است: مردم شریف سودان این حاکمان را که برای خدمت به دشمن در مقابل بهای ناچیزی اقدام کردند، ساقط خواهند نمود.
این بیانیه ضمن تمجید از اعتراضات احزاب و مردم سودان در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌افزاید: گام گذاشتن برخی کشورهای عربی در مسیر خیانت و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، بر اراده مردم فلسطین تأثیرگذار نخواهد بود.
حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد: عادی سازی، بر جنبش‌های مقاومت در منطقه و اراده آنها برای پایبندی به گزینه‌های خود تا آزادسازی کامل فلسطین تأثیری نخواهد داشت.

هیأتی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی به سودان سفر می کنند

هیأتی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی به سودان سفر می کنند

هیأتی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی به سودان سفر می کنند نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که هیأتی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی به سودان سفر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از توافق سودان و رژیم صهیونیستی برای برداشتن گامهایی در مسیر عادی سازی روابط دوجانبه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که در روزهای آتی یک هیأت به نمایندگی از اسرائیل به کشور آفریقایی سودان سفر خواهد کرد.
توافقنامه عادی سازی روابط میان خارطوم- تل آویو که حاصل میانجی گری واشنگتن- و همچنین تطمیع دولت سودان به خروج از فهرست سیاه تحریمهای آمریکا- است، سودان را پس از امارات متحده عربی و بحرین در جرگه کشورهای عربی قرار می دهد که ظرف دوماه گذشته خصومتهای دیرینه خود را با رژیم غاصب اسرائیل به کنار گذاشته اند.
نتانیاهو در یک کنفرانس خبری گفت: «هیأت نمایندگی اسرائیل در روزهای آینده برای تکمیل توافقنامه [عادی سازی روابط] به سودان سفر خواهد کرد.
با این حال هنوز روشن نیست که تکمیل این توافقنامه چه مدت زمان خواهد برد. این درحالی است که رهبران نظامی و غیرنظا..

مصر تصمیم تل‌آویو برای توسعه شهرکسازی‌ را محکوم کرد

مصر تصمیم تل‌آویو برای توسعه شهرکسازی‌ را محکوم کرد

مصر تصمیم تل‌آویو برای توسعه شهرکسازی‌ را محکوم کرد وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۵ هزار واحد جدید و گسترش بی سابقه شهرک سازی و ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه مصر امروز با صدور بیانیه ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.
«احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر در این بیانیه اعلام کرد که توسعه شهرکها در اراضی اشغالی کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ است و این اقدام تل آویو راه حل دودولتی را تهدید می کند.
وی در ادامه بیانیه افزود: چنین سیاستهایی از سوی اسرائیل موجب بی اعتمادی میان طرفهای ذیربط می شود و فرصتهای از سرگیری گفتگوهای سازنده با طرف فلسطینی را نابود می کند.
مسئولان رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کردند که قصد دارند ۵ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث کنند. این امر با موجی از واکنشهای منفی در سطح جهانی مواجه شد.

سخنگوی الکاظمی بر نقش حشدشعبی در کنترل مرز با سوریه تاکیدکرد

سخنگوی الکاظمی بر نقش حشدشعبی در کنترل مرز با سوریه تاکیدکرد

سخنگوی الکاظمی بر نقش حشدشعبی در کنترل مرز با سوریه تاکیدکرد سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر نقش نیروهای حشدشعبی و ارتش عراق در کنترل مرزهای این کشور با سوریه در برابر داعش تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر نقش نیروهای حشدشعبی و ارتش عراق در کنترل مرزهای این کشور با سوریه در برابر داعش تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، سرتیپ یحیی رسول بر تداوم عملیات حشدشعبی و ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم در مرز سوریه تاکید نمود.

سرکوب آزادی بیان به بهانه کرونا در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

سرکوب آزادی بیان به بهانه کرونا در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

سرکوب آزادی بیان به بهانه کرونا در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عفو بین الملل اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا تبدیل به بهانه ای برای سرکوب آزادی بیان در برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، عفو بین الملل امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقامات برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از گسترش ویروس کرونا به عنوان بهانه ای برای محدود کردن آزادی بیان در این کشورها سوء استفاده می کنند.
در این بیانیه آمده است: تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مشخصاً، بحرین، عربستان و امارات از ویروس کرونا به عنوان ابزار و بهانه ای برای سرکوب آزادی بیان سوء استفاده می کنند.
بر اساس این بیانیه، تمام این کشورها از قوانین سختی برای جرم دانستن انتشار اخبار دروغ درباره کرونا و بازداشت و محاکمه آنها استفاده می کنند. این در حالی است که چنین اقداماتی توجیهی برای محافظت از سلامت مردم ندارد و فقط باعث محدود کردن حق آزادی بیان مردم می شود.
این کشورهای عربی هرگونه سخن و بحثی را در خصوص مسأله ویروس کرونا سرکوب می کنند. پیش از این نیز برخی نهادهای حقوق بشری در..

ادعاهای واهی وزیر خارجه عربستان سعودی علیه ایران

ادعاهای واهی وزیر خارجه عربستان سعودی علیه ایران

ادعاهای واهی وزیر خارجه عربستان سعودی علیه ایران وزیر خارجه عربستان سعودی با طرح ادعاهای واهی و بدون اشاره به جنگ افروزی ریاض در منطقه، ایران را مسبب تمام مشکلات منطقه دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه عربستان روز پنج شنبه به بیان ادعاهای واهی علیه ایران پرداخت و در اظهاراتی عجیب مدعی شد که عامل همه بحران ها و مشکلات منطقه و حتی جهان ایران است.
«فیصل بن فرحان» بدون اشاره به جنگ افروزی کشورش در منطقه ادعا کرد که هرکجای دنیا مشکل و بحرانی وجود داشته باشد ایران مسبب این مشکلات است.
وزیر امور خارجه سعودی در ادامه ادعاهایش، ایران را به اتخاذ اقدامات بی ثبات کننده در منطقه متهم کرد و مدعی شد که تهران با حمایت از شبه نظامیان و «تروریست‌ها» به بی‌ثباتی در منطقه دامن می زند.
بن فرحان که کشورش بیش از پنج سال است مردم یمن را تحت شدیدترین حملات قرار داده است ادعا کرد که علت ایجاد بحران یمن «شبه‌نظامیان حوثی» (انصارالله) و حمایت ایران از این نیروهاست.