ورود به جنگی جدید در منطقه به نفع اسرائیل و متحدان آن نیست

ورود به جنگی جدید در منطقه به نفع اسرائیل و متحدان آن نیست

ورود به جنگی جدید در منطقه به نفع اسرائیل و متحدان آن نیست وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به تجاوزگری های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، گفت: نه به نفع اسرائیل است و نه به نفع متحدان آن که وارد جنگی جدید در منطقه شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص سلسله تجاوزگری‌های اخیر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تأکید کرد: هدف قرار دادن هر بخش از مقاومت به معنای هدف قرار دادن تمامی محور مقاومت است.
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین افزود: امروز اسرائیل به خوبی می‌داند که محور مقاومت، قدرت‌های بسیاری در منطقه را شامل می‌شود.
هشام شرف در ادامه اظهار داشت: نه به نفع اسرائیل و نه به نفع متحدان آن است که جنگ جدیدی را در منطقه آغاز کنند.

شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از ۶۵ هزار نفر عبور کرد

شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از ۶۵ هزار نفر عبور کرد

شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از ۶۵ هزار نفر عبور کرد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این رژیم به ۶۵ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، افزایش روزافزون شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا موجب بروز بحران در اراضی اشغالی شده است.
بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۱۰ مورد ابتلای جدید به کرونا نزد صهیونیست‌ها به ثبت رسیده است.
بنابراین، شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به ۶۵ هزار و ۷۹۱ نفر افزایش یافته است.
این در حالی است که تعداد فوتی‌های صهیونیست ناشی از ابتلا به کرونا به ۴۸۶ نفر افزایش یافته است.
این آمار در حالی است که پیشتر مقامات صهیونیست فاش کردند شمار دقیق مبتلایان به کرونا ۲۰۰ هزار نفر است.

انصارالله یمن به جنبش حماس نامه فرستاد

انصارالله یمن به جنبش حماس نامه فرستاد

انصارالله یمن به جنبش حماس نامه فرستاد خبرگزاری «سبا» یمن گزارش داد که دو عضو شورای عالی سیاسی این کشور در دیدار با کاردار جنبش حماس در صنعا، نامه ای را برای تحویل به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش ارائه کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی یمن از نامه دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد.
بر اساس این گزارش، نامه انصارالله یمن به کاردار جنبش حماس در یمن تحویل شده است.
خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد که «فضل الله ابوطالب» و «عبدالله هاشم السیانی» اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه با «معاذ ابوشماله» کاردار جنبش حماس و شماری دیگر از مقامات این جنبش دیدار کردند.
در این دیدار نامه‌ای از سوی طرف‌های یمنی برای تحویل به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ارائه شده است.
اعضای شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با مقامات حماس بر جایگاه فلسطین به عنوان اولویت نخست امت اسلامی تاکید کردند.
ابوشماله نیز از همبستگی ملت یمن و عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله این کشور با ملت و موضوع فلسطین تمجید کرد.

حزب الله واکنش خود را شروع کرده است

حزب الله واکنش خود را شروع کرده است

حزب الله واکنش خود را شروع کرده است رسانه های رژیم صهیونیستی ضمن واکاوی سخنان روز گذشته معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کردند که حزب الله واکنش خود را آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رسانه های رژیم صهیونیستی به دنبال سخنان روز گذشته شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه «ما این موضوع را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم اعلام نکنیم در واکنش به این اقدام چه کاری انجام خواهیم داد، طرف اسرائیلی نیز هر چه میخواهد برداشت کند. از این رو در این لحظه من به شما می گویم پاسخی به سوال در مورد نحوه واکنش به این تجاوز وجود ندارد و باید منتظر سیر تحولات در آینده بود»، به واکاوی آن پرداختند.
کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله به دنبال حفظ شرایط مبهم کنونی است. حزب الله واکنش به کشته شدن(شهادت علی کامل محسن) نیروی خود را آغاز کرده است و طبق برآوردها، حزب الله به دنبال یافتن هدف نظامی است نه غیرنظامی.
بر اساس برآورد ارتش رژیم صهیونیستی، این واکنش طی روزهای آتی انجام خواهد شد.
رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام ک..

جنگ تمام عیار با اسرائیل در ماههای آتی «امری بعید» است

جنگ تمام عیار با اسرائیل در ماههای آتی «امری بعید» است

جنگ تمام عیار با اسرائیل در ماههای آتی «امری بعید» است معاون دبیرکل حزب الله لبنان وقوع یک جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی در ماههای آینده را «غیرمحتمل» دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین اظهار داشت که «جو [کنونی] بر جنگ دلالت نمی کند… [حاکم شدن] فضای جنگ ظرف چند ماه آینده غیرمحتمل است».
گفتنی است پس از شهادت یک رزمنده حزب الله در حمله هوایی هفته گذشته اسرائیل به حومه دمشق، تنشها در امتداد مرز سرزمین‌های اشغالی با سوریه و لبنان تشدید شده است.
پس از شهادت دو تن از اعضای حزب الله لبنان در دمشق در آگوست ۲۰۱۹، «سید حسن نصرالله» رهبر حزب الله لبنان وعده داد که در صورت تهاجم اسرائیل و شهادت شمار بیشتری از رزمندگان حزب الله در داخل خاک سوریه، به این اقدام واکنش نشان خواهد داد. به همین دلیل، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی تقویت کرده است.
این در حالی است که ساعاتی پیش یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی در جریان اجرای یک عملیات در امتداد خطوط مرزی در داخل خاک لب..

تشدید اعتراضات علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

تشدید اعتراضات علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

تشدید اعتراضات علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تشدید اعتراضات در اراضی اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که وی رفته رفته در حال نزدیک شدن به خط پایانِ زندگی سیاسی خود است.
خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: مدتی است که اعتراضات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به شدت بالا گرفته است؛ به گونه‌ای که هزاران نفر از معترضان در پنجمین شب متوالی خواستار کناره گیری وی از قدرت شدند. بدین ترتیب، معترضان در قدس اشغالی در پنجمین شب متوالی در مقابل اقامتگاه نخست وزیری که محل استقرار «بنیامین نتانیاهو» و خانواده‌اش است، تجمع کرده و خواستار استعفای او شدند.
علاوه بر بیت‌المقدس، تاکنون در شهرهای دیگری از جمله «تل آویو» و «قیساریه» و همچنین شهرهای دیگری اعتراضات گسترده‌ای علیه نتانیاهو برگزار شده است. نتانیاهو اما در برخورد با اعتراضات علیه خود راه سرکوبگری را انتخاب کرده است. نظامیان رژیم صهیونیستی به دستور وی تاکنون دست به سرکوب گسترده اعتراضات علیه نخست وزیر این رژیم زده‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها درحال حاضر بیش از ۷۰ نفر ..

یک نماینده عراقی در خصوص تحرکات بقایای حزب بعث هشدار داد

یک نماینده عراقی در خصوص تحرکات بقایای حزب بعث هشدار داد

یک نماینده عراقی در خصوص تحرکات بقایای حزب بعث هشدار داد یک نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «صادقون» اهانت بقایای حزب بعث به شهید آیت الله محمدباقر صدر را محکوم کرد و نسبت به فعالیت مجدد این گروه که غیرقانونی هم است، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، یک عضو فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق اهانت و تعرض بقایای حزب بعث این کشور به شهید آیت الله محمدباقر صدر را محکوم کرد.
«حسن سالم» با صدور بیانیه ای اهانت بقایای حزب بعث به شهید آیت الله العظمی محمد باقر صدر نماد و مفکر اسلامی بزرگ را محکوم و هدف از آن را خدشه به هویت اسلامی، مراجع دینی و حوزه علمیه عنوان کرد.
وی همچنین سکوت در برابر این اقدامات هتاکانه را سبب هتاکی بیشتر و انجام نقشه‌های خبیثانه با هدف شایعه پراکنی، انتشار دروغ و فتنه انگیزی در عراق برشمرد.
این نماینده پارلمان عراق در عین حال پیگرد سران باقیمانده حزب بعث توسط دستگاه‌های امنیتی-اطلاعاتی و قضایی عراق را خواستار شد.
گفتنی است که پارلمان عراق از سال ۲۰۱۶ میلادی فعالیت حزب بعث در این کشور را ممنوع کرده است.

مخالفان رژیم بحرین تا اصلاح وضعیت در صحنه خواهند ماند

مخالفان رژیم بحرین تا اصلاح وضعیت در صحنه خواهند ماند

مخالفان رژیم بحرین تا اصلاح وضعیت در صحنه خواهند ماند رهبر شیعیان بحرین در بیانیه ای با تأکید بر ضرورت برقراری یک رابطه سیاسی عادلانه میان حکومت و ملت، لغو احکام اعدام و آزادی زندانیان سیاسی را راه برون رفت از بحران کنونی در بحرین دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر، «آیت الله شیخ عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین شامگاه سه شنبه شب ۲۱ جولای ۲۰۲۰ / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در بیانیه ای تحت عنوان «مشکل بحرین از کجاست؟» تأکید کرد: «هیچکس نمی تواند ادعا کند که ملت بحرین از حقوق سیاسی خود برخوردار است، و چنانچه این حق از مردم بحرین گرفته شده، وظیفه صحیح و واجب جریان های معارض بحرین (مخالفان رژیم بحرین) این است که تا اصلاح وضعیت کنونی کار خود را ادامه دهند. دین، انسانیت، منافع ملی و حتی قانون اساسی کشور این را می گویند که این روند در صورت ضرورت و نیاز همواره باید ادامه داشته باشد».
وی افزود: «اکنون در بحرین نه انقلاب (به نوع ملموس و فیزیکی) و نه اقدامات تحریک آمیزی از سوی مردم علیه حکومت وجود دارد و نه عملیات خرابکارانه ای صورت می گیرد، فعالیت های سیاسی مخالفان حکومت نیز با آرام ترین روش ممکن انجام می شوند و ک..

تروریست‌های آمریکایی یک پایگاه نظامی در عراق را ترک می‌کنند

تروریست‌های آمریکایی یک پایگاه نظامی در عراق را ترک می‌کنند

تروریست‌های آمریکایی یک پایگاه نظامی در عراق را ترک می‌کنند جانشین فرمانده ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش اعلام کرد که این ائتلاف طی روز شنبه آینده یک پایگاه نظامی در نزدیکی بغداد را به دولت عراق تحویل خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، «کنت اکمن» جانشین فرمانده ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش از تخلیه قریب الوقوع یک پایگاه عراقی از تروریست های آمریکایی خبر داد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: طی روز شنبه آینده پایگاه «بسمایه» واقع در نزدیکی بغداد به دولت عراق تحویل داده خواهد شد.
این فرمانده آمریکایی در ادامه تأکید کرد: پایگاه بسمایه به منظور آموزش نظامیان برای ورود به نبردهای شهری احداث شده بود.
اکمن همچنین اظهار داشت: شمار نیروهای آمریکایی در عراق با هماهنگی های لازم با دولت این کشور به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد.
اعلام خروج تروریست های آمریکایی از پایگاه بسمایه در نزدیکی بغداد درحالی است که طبق مصوبه پارلمان عراق تمامی تروریست های آمریکای می بایست خاک این کشور را ترک کنند.

اعلام کسالت پادشاه سعودی برای تعویق سفر الکاظمی بهانه‌ای بیش نبود

اعلام کسالت پادشاه سعودی برای تعویق سفر الکاظمی بهانه‌ای بیش نبود

اعلام کسالت پادشاه سعودی برای تعویق سفر الکاظمی بهانه‌ای بیش نبود یک تحلیلگر عراقی اعلام کرد که اقدام عربستان سعودی در اعلام کسالت پادشاه عربستان و به تبع آن به تاخیر افتادن سفر نخست وزیر عراق به ریاض بهانه‌ای بیش نبوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد که انتشار خبر کسالت پادشاه عربستان تنها بهانه‌ای بود تا ریاض بتواند زمان کافی برای هماهنگی با طرف آمریکایی داشته باشد.
وی در ادامه افزود: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یک روز قبل از سفر مصطفی الکاظمی به عربستان به بغداد سفر و پیامی در خصوص بهبود اوضاع منطقه و پایان دادن به درگیری‌های کنونی ارسال کرد.
الخیکانی گفت: بعد از آن عربستان سعودی از وخامت حال پادشاه این کشور خبر داد. این خبر تنها بهانه‌ای برای بررسی پیام ظریف و هماهنگی با طرف آمریکایی بود.
وی افزود: عربستان در اکثر موارد از طرف آمریکایی برای موضع گیری‌های خود کمک می‌گیرد. به نظر می‌رسد اختلافات همچنان ادامه دارد به ویژه آنکه آمریکا همواره برای تداوم درگیری‌ها در منطقه و صادرات سلاح به عربستان می‌کوشد.