یک ماه آموزش دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت

یک ماه آموزش دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت

یک ماه آموزش دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت در مناطق کم‌خطر گفت: به یک ماه زمان برای آموزش دانش‌آموزان نیاز داریم. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضوان حکیم‌زاده در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آغاز فعالیت مدارس از 27 اردیبهشت در مناطق کم‌خطر اظهار کرد: با توجه به اهمیت تداوم آموزش و با هدف تکمیل فرآیند آموزش، جبران کمبودهای یادگیری و در راستای عدالت آموزشی این تصمیم گرفته شد.
وی افزود: در برخی مناطق با وجود تمام تلاش‌ها به‌دلیل برخی محدودیت‌ها در دسترسی به فناوری‌ها، وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد اطمینان حاصل کند که محتوای برنامه درسی به‌صورت کامل به این گروه از دانش‌آموزان آموزش داده و یادگیری آنها، ارزیابی و امتحانات برگزار می‌شود.
طراحی دو نمونه سؤال برای امتحانات دانش‌آموزانارائه بسته‌های بهداشتی به دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانات نهاییالزامی برای عضویت دانش‌آموزان در شاد نداریم/خرید گوشی برای دانش‌آموزان با کمک خیرانمعاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اقداماتی که از زمان تعطیلی مدارس تاکنون انجام شد تلاش شده است در بسترهای مختلف موضوع تداوم آموزش دنبال شود.
حکیم‌زاده ادامه داد: در مناطقی که توسط وزارت بهداشت کم‌خطر اعلام شده است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط آموزش حضوری فراهم می‌شود که بسیاری از آنها جزو مناطق روستایی و عشایری هستند براین‌اساس دانش‌آموزان این مناطق هم از فرصت بهتر یادگیری بهره‌مند خواهند شد.
وی درباره زمان فعالیت مدارس پس از بازگشایی متذکر شد: زمانی که برای ما مهم است تکمیل آموزش، اتمام محتوای برنامه درسی و برگزاری امتحانات است که به یک ماه زمان نیاز دارد تا معلمان اطمینان پیدا کنند محتوای برنامه درسی آموزش داده شده، کمبودهای دانش‌آموزان جبران و امتحانات برگزار می‌شود.
انتهای پیام/+

دستورالعمل 17بندی پیشنهادی در خصوص سهام عدالت تأیید شد / ایجاد ظرفیت صدور 1میلیون کد بورسی در روز تا 2 هفته آتی

دستورالعمل 17بندی پیشنهادی در خصوص سهام عدالت تأیید شد / ایجاد ظرفیت صدور 1میلیون کد بورسی در روز تا 2 هفته آتی

دستورالعمل ۱۷بندی پیشنهادی در خصوص سهام عدالت تأیید شد / ایجاد ظرفیت صدور ۱میلیون کد بورسی در روز تا ۲ هفته آتی وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه طی دو هفته آینده ظرفیت صدور کد بورسی به یک‌میلیون در روز خواهد رسید، گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود ۹۰درصد مشمولان سهام عدالت خواستار مدیریت مستقیم سهام خود هستند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فرهاد دژپسند در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه دو با بیان اینکه “اولین برنامه من در حوزه خصوصی‌سازی، آسیب‌شناسی در روشهای واگذاری و روشهای قیمت‌گذاری بود”، گفت: بهترین نوع خصوصی‌سازی، خصوصی‌سازی‌ای است که بر مبنای هدف اصلی تأمین مالی نباشد، بلکه برای کارایی بیشتر و تسهیل ورود مردم در حکمرانی اقتصاد است.
وزیر اقتصاد ادامه داد: با این رویکرد دارایی‌های در اختیار دولت را به عامه مردم و بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.
وزیر اقتصاد با اشاره به اولین مرحله از واگذاری سهام دولت در قالب صندوقهای قابل واگذاری، گفت: بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان از باقی‌مانده سهام دولت از طریق فروش واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم با اعمال 20 درصد تخفیف به مردم واگذار می‌شود.
وی افزود میزان سهامی که به هر فرد تعلق می‌گیرد به میزان مشارکت آنان در این فراخوان بستگی خواهد داشت.
تشکر از رهبر انقلاب برای موافقت با آزادسازی سهام عدالت
دژپسند، با اشاره به تأیید دستورالعمل 17بندی پیشنهادی در خصوص سهام عدالت، گفت: در اینجا لازم می‌دانم از تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در موافقت با آزادسازی سهام عدالت در اختیار مردم قدردانی کنم.
وی با ابراز اینکه آزادسازی سهام عدالت در شرایط حاضر از دو جنبه دارای اهمیت است،‌ گفت: یکی از این نظر که در شرایط بحران ناشی از کرونا، آزادسازی این سهام می‌تواند گشایشی در کار مردم محسوب شود و از سوی دیگر اینکه در شرایط فعلی بازار سرمایه و صعود شاخص‌های بورس کشور، این موضوع می‌تواند موجب تعمیق و رونق هرچه بیشتر این بازار شود.
وی گفت: در شرایط تحریم و تجربه بودجه بدون نفت به‌معنای واقعی و همزمان با مضایق ناشی از همه‌گیری کرونا و در شرایطی که نمی‌توانیم بودجه را رها و از بانک مرکزی استقراض کنیم، واگذاری سهام دولت در شرکت‌های بورسی، بهترین اقدام است که ضمن تأمین مالی دولت، کوچک‌سازی دولت، مردمی کردن اقتصاد و ارتقای کارایی..

تعویق 3 ماهه پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه تمدید می‌شود؟

تعویق 3 ماهه پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه تمدید می‌شود؟

تعویق ۳ ماهه پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه تمدید می‌شود؟ معاون نظارت بانک مرکزی مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای پول و اعتبار درباره تعویق دریافت اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ به دلیل شیوع کرونا را تشریح کرد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد حنیفی در یک بخش خبری سیما با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته دو بخشنامه به اتکا مصوبه شورای پول و اعتبار صادر کردیم، گفت: در مصوبه اول نوشته شده که تمام تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه و مشاغلی که ستاد مبارزه با کرونا مصوب می کند مشمول هستند. در 21 اسفند ماه سرفصل ها مشخص شد و 10 گروه مشخص شد که این گروه ها مشمول مصوبه هستند
معاون نظارت بانک مرکزی اظهارداشت: در مورد تسهیلات قرض الحسنه نیاز شد که برای رفع ابهام یک ابلاغیه جدید صادر شود که در آن نوشته شده بود هر نوع کسب و کار و هر نوع شغلی صرفنظر از اینکه آن فرد توان پرداخت دارد و یا خیر مشمول است.
وی ادامه داد: درباره کسب و کارهای کوچک و مشاغل حقیقی و حقوقی اگر جزو مصوبه کارگروه باشند نیز مشمول می شوند. در واقع شکل ساده اجرا مصوبه این بود که اقساطی که در این سه ماه سررسید می شود، مردم قسط را پرداخت نکنند. مثلا درباره تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه کافی بود که مردم قسط را پرداخت نکنند.
حنیفی خاطرنشان کرد: سایتی را نیز در بانک مرکزی آماده کردیم که اعتراضاتی که وجود دارد را به ما اعلام کنند. در سه چهار روز گذشته که حدود 1800 اعتراض داشتیم تعداد شکایت ها کاهش پیدا کرده و به 1100 مورد رسیده است. در بخشنامه به صراحت اعلام شده که این سه ماه مشمول جریمه دیرکرد و کارمزد اضافه نمی شود.
معاون نظارت بانک مرکزی درباره احتمال افزایش دوره سه ماهه نیز بیان داشت: ما تابع مصوبات شورای پول و اعتبار هستیم و هر مصوبه جدیدی که اعلام شود ما اجرا می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی برداشت ها از حساب مشتریان انجام شده است، گفت: برداشت بانک ها این بود که در متن مصوبه به نحوی است که آیا فرد امکان پرداخت دارد و یا خیر و به موجودی حساب فرد نگاه کرده بودند و مثلا اگر به اندازه دو سه قسط در حساب بود برداشت کرده بودند ولی با مصوبه ای که اعلام شد مکلف شدند اگر برداشتی هم صورت گرفته برگشت شود و برگشت ها هم شروع شده و ادامه پیدا می کند.
حنیفی د..

ارزش هر برگه 1 میلیون تومانی سهام عدالت 15 میلیون تومان شده است

ارزش هر برگه 1 میلیون تومانی سهام عدالت 15 میلیون تومان شده است

ارزش هر برگه ۱ میلیون تومانی سهام عدالت ۱۵ میلیون تومان شده است عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی عدالت حدود ۱۵ میلیون تومان است گفت: شورای عالی بورس هفته آینده زمان فروش سهام عدالت را تعیین می‌کند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی آقامحمدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد: پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب، سهام عدالت که تاکنون ساز و کاری برای معامله نداشته به صورت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که سهام آن به صورت تجمیعی است وارد بورس و قابل خرید و فروش می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به برخی از سهام‌ها نیز اجازه داده شده است اگر می‌خواهد عضو شرکت‌های سرمایه گذاری نباشد سهام شرکت‌های اصلی را داشته باشد.
آقامحمدی گفت: البته عضویت در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ممکن است ارزشمند‌تر باشد.
وی افزود:​ هر کدام از سهام به 50 میلیون سهم تقسیم می‌شود و سهام را به صورت سبد سهم به متقاضیان سهام شرکت‌های اصلی می‌دهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم برای سود بلندمدت سهام عدالت، خود را در قالب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نگه دارند گفت:​ البته اگر کسی بخواهد سهام خود را بفروشد می‌تواند.
آقامحمدی افزود: مردم می‌توانند برای چگونگی ورود خود به بازار سرمایه به شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری یا تعاونی‌های سهام عدالت مراجعه کنند.
وی گفت:، چون سهام عدالت کوچک است برای سبد گردان به صرفه نیست به آن‌ها ورود کند، اما اگر خانواده‌هایی سهام خود را تجمیع کنند مبلغ قابل توجهی می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی یک میلیون عضو و سرمایه‌ی 15 هزار میلیارد تومانی دارند که می‌توانند کار‌های زیادی انجام دهند و از صندوق توسعه ملی وام بگیرند و وارد توسعه کشور شوند.
آقا محمدی گفت: البته عملکرد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به حرفه‌ای بودن مدیران آن بستگی دارد.
وی افزود: اکنون 300 هزار میلیارد تومان با ورود سهام عدالت به بازار سرمایه، وارد زندگی آن‌ها شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روزانه دست کم 10 هزار میلیارد تومان در بازار ثانویه خرید و فروش انجام می‌شود گفت:​ مردم در قالب سهام، ارزش دارایی‌های خود را به علت تورم از دست نمی‌دهند.
آقا محمدی افزود: در سال دو میلیون و 500 هزار میل..

روسیه: حاکمیت سوریه در راس ملاحظات مسکو قرار دارد

روسیه: حاکمیت سوریه در راس ملاحظات مسکو قرار دارد

روسیه: حاکمیت سوریه در راس ملاحظات مسکو قرار دارد سفیر روسیه در لبنان در گفتگو با شبکه خبری المیادین، شایعات اخیر علیه مسکو درباره تقسیم مناطق نفوذ در سوریه را رد کرده و حاکمیت دمشق را فراتر از هرگونه ملاحظاتی توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر روسیه در لبنان در سخنانی گفت که حاکمیت سوریه برای مسکو در صدر ملاحظات قرار دارد.
«الکساندر زاسپکین» در گفتگو با شبکه خبری المیادین اتهامات علیه روسیه درباره تقسیم مناطق نفوذ در سوریه و هرگونه معامله با هر طرفی در خصوص سوریه را رد کرد.
سفیر روسیه در لبنان در واکنش به سفیر سابق روسیه در سوریه که چند روز پیش گفته بود باید در خصوص آینده سوریه و تعیین سرنوشت رهبران این کشور تجدیدنظر شود، افزود که مسکو در هیچ مورد مربوط به تعیین رهبری سوریه دخالت ندارد و این امر تنها به مردم سوریه مربوط می‌شود.
زاسپکین همچنین این اظهارات را شخصی و عدم بیانگر مواضع مسکو دانست و با اشاره به جعل حقایق در این خصوص اظهار داشت که هیچ معامله‌ای با هیچ طرفی در خصوص سوریه صورت نگرفته است و مسکو خواهان یکپارچه سازی تلاش‌ها علیه خطراتی است که همگان را تهدید می‌کند.
سفیر ..