حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره 3 کشور را درهم شکستیم

حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره 3 کشور را درهم شکستیم

حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره ۳ کشور را درهم شکستیم رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان با اشاره به خرید نفت ایران توسط این کشور، گفت که با این حرکت، محاصره اقتصادی ایران، سوریه و لبنان درهم شکسته شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید «هـاشـم صـفـی الـدیـن» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که با یک ضربه، محاصره سه کشور را در هم شکستیم، این اولین قدم است و این گام را را با گام‌های دیگری کامل می کنیم.
به گزارش وب سایت شبکه المنار لبنان، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بر این باور است که مشکل اصلی در لبنان نظام و سیستم است که به آن فشارهای آمریکا نیز افزوده می‌شود تا مقاومت از سلاح خود دست بکشد.
وی با اشاره به خرید سوخت از ایران و انتقال آن به لبنان تأکید کرد: «با یک ضربه محاصره سه کشور را در هم شکستیم … این اولین قدم است و آن را با گام‌های بعدی تکمیل خواهیم کرد.»
صفی الدین ادامه داد: «اگر هدف آمریکا فشار به مقاومت در لبنان است تا میدان را ترک کند، ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که ما قوی‌تر و بزرگتر از پیش آماده ایم.»
تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «قانون سزار» و علیه لبنان و مقاومت در این کشور باعث شده است که بحران اقتصادی و بحران سوخت در لبنان شکل بگیرد.
اخیراً حزب الله بعد از پیشنهاد به دولت لبنان مبنی بر خرید نفت و بنزین از ایران، گفت که در صورتی دولت برای این بحران به فکر چاره نباشد، حزب الله از ایران سوخت خواهد خرید.
تا کنون بیش از سه نفت‌کش برای صادرات سوخت به لبنان تجهیز شده و قرار است محموله این کشتی‌ها بعد از تخلیه در بنادر سوریه، به لبنان ارسال شود.
سوریه با انتقال گاز مصر به لبنان از اراضی خود موافقت کردسرود لبنانی‌ها به‌مناسبت ورود نفتکش‌ ایرانی/ به‌کوری چشم آمریکایی‌ها به آب‌های لبنان رسیدیسفیر ایران در بیروت: کشتی‌های حامل سوخت به زودی به لبنان می رسدقدردانی جبران باسیل برای ارسال محموله سوخت ایران به لبنان/پیام میشل عون برای آیت الله رئیسیانتهای پیام/

حمایت رئیس صداوسیما برای ساخت فصل‌های بعدی "گاندو"/ ماجرای تحریمِ بازیگران "گاندو"

حمایت رئیس صداوسیما برای ساخت فصل‌های بعدی "گاندو"/ ماجرای تحریمِ بازیگران "گاندو"

حمایت رئیس صداوسیما برای ساخت فصل‌های بعدی “گاندو”/ ماجرای تحریمِ بازیگران “گاندو” هنرمندان و سازندگان سریال “گاندو” به همراه مدیر شبکه سه با رئیس صدا و سیما دیدار و گفت‌وگو کردند؛ دیداری که با صحبت‌های قابل تأمل «علی عسگری» همراه شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بازیگران و سازندگان مجموعه تلویزیونی “گاندو2” امروز در ساختمان روابط عمومی صداوسیما از طریق سامانه 162 با مردم گفت‌وگو کردند و پس از آن همراه با معاون سیما و مدیر شبکه سه و برخی از مدیران دیگر به دیدار عبدالعلی علی عسگری رئیس صدا و سیما رفتند. جواد افشار کارگردان این سریال تأکید کرد که خدا را شاکرم که توانستیم در کنار توجه به دغدغه‌های مردم، بخشی از زحمات، اقتدار و تلاش نیروهای امنیتی کشورمان را در همه ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها به نمایش درآوریم. مجتبی امینی تهیه‌کننده این سریال هم خاطرنشان کرد که تلاش‌مان این بوده در حد وسع و توان‌مان با مطالبه مردم همراه شویم.
حمید شاه‌آبادی معاون سیما در بخشی از این نشست، تصریح کرد: خوشبختانه کاری که این سریال در طول این سه سال یعنی از همان سری اول تا به حال پیش برد همه نشان داد چنین خلأیی به طور جدّی در عرصه فیلم و سریال وجود دارد و این ژانر امنیتی و جاسوسی واقعاً یک نیاز جدی فضای عمومی کشور است. علی فروغی مدیر شبکه سه سیما هم به همراهی رئیس صداوسیما با این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد که: اگر ما تصمیمی گرفتیم درباره گاندو و از سخت‌ترین حرف‌هایی که در گاندو مطرح شد و در روزهای بسیار سخت، همه تک‌تک این لحظات با حمایت، اشراف و کمک آقای دکتر علی عسکری همراه بود.
استقبال کودکان و نوجوانان از مأمور امنیتی شدن!
محمد مختاری که در نقش یکی از جاسوس‌های سریال “گاندو2” بازی کرد به استقبال بیننده‌های کودک و نوجوان از این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: یک محیطی در خانواده‌ها به وجود آمده که بچه‌های 9 ساله و 10 ساله چه دختر و چه پسر همه می‌خواهند مأمور امنیتی شوند و این همان تأثیری است که یک سریال تلویزیونی می‌‌تواند بگذارد. پندار اکبری هم خاطرنشان کرد: اکثر بینندگان فکر می‌کنند ما خودمان مأمور امنیتی هستیم. یعنی راه و رسم استخدام‌شدن سازمان امنیتی را بیشتر از ما پیگیری می‌کنند.
حسین پارسایی که نقش وزیر سابق امور خارجه ایران را ایفا کرده، گفت: مردم می‌..

واریز سود 3440میلیارد تومانی به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

واریز سود 3440میلیارد تومانی به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

واریز سود ۳۴۴۰میلیارد تومانی به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: سود ۳۴۴۰میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ به حساب اعضا منظور شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: با منظور شدن 3440 میلیارد تومان سود سال مالی 1399 به حساب اعضا، به یکی دیگر از وعده‌های خود عمل کردیم.
وی افزود: از سود 3440میلیارد تومانی، مبلغ 3110 میلیارد تومان به حساب اعضای شاغل منظور شد و 330 میلیارد تومان مابقی به حساب فرهنگیان عضو صندوق ذخیره که از مهر 1398 تا اردیبهشت 1400 بازنشسته شده یا تسویه کرده‌اند، طی هفته آتی واریز می‌شود.
نیکدل با بیان اینکه نرخ بازده سهم‌الشرکه اعضا در سال مالی 1399 بیش از 54 درصد است، اضافه کرد: سودآوری این صندوق در پنج سال گذشته بیانگر عملکرد مناسب این مجموعه بوده است به‌طوری که سودآوری صندوق از 250 میلیارد تومان در سال 1395 به 280 میلیارد تومان در سال 1396 و 620 میلیارد تومان در سال 1397 رسیده است و از آن پس شاهد سودآوری 1100میلیارد تومانی این مؤسسه در سال 1398 و در نهایت سود 3440میلیارد تومانی در سال 1399 هستیم.
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: این روند فزاینده سودآوری با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
نیکدل با بیان این که فرهنگیان شاغل می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت صندوق ذخیره فرهنگیان و در قسمت صورت وضعیت اعضا، سود سال مالی 1399 را که به حساب آنها منظور شده است، مشاهده کنند، ادامه داد: فرهنگیانی که از مهر 1398 تا اردیبهشت 1400 بازنشسته شده‌اند، قبلاً سهم‌الشرکه خود را دریافت کرده‌اند.
فوق‌العاده ویژه فرهنگیان شهریور پرداخت می‌شودسرنوشت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان به کجا رسید؟دانشگاه فرهنگیان امسال تکمیل ظرفیت نداردانتهای پیام/+

امشب گاندو در ایستگاه پایانی/ آیا «محمد» شهید می‌شود؟

امشب گاندو در ایستگاه پایانی/ آیا «محمد» شهید می‌شود؟

امشب گاندو در ایستگاه پایانی/ آیا «محمد» شهید می‌شود؟ امشب آخرین قسمت سریال گاندو در حالی روی آنتن می‌رود که همه منتظرند ببینند آیا «محمد» ترور می‌شود و یا دوباره شاهد پایانی غافلگیرکننده خواهیم بود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روزی است فیلمی در فضای‌مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده که نشان می‌دهد محمد “گاندو” به شهادت می‌رسد. مأمور ارشد امنیتی که نقش او را وحید رهبانی ایفا می‌کند.
فصل دوم “گاندو” به کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی محصول مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است. پخش سریال “گاندو2” همان طور که شبکه سه سیما وعده پخش آن را پس از انتخابات داده بود از 31 تیرماه آغاز شد. این سریال در 13 قسمت نوروز 1400 پخش شد.
این سریال امنیتی- پلیسی برمبنای پرونده‌های واقعی، به موضوع تقلای سرویس‌های امنیتی انگلیس در ایران و مبارزه مدافعان امنیت برای مقابله با نفوذ آن‌ها می‌پردازد. حال با رسیدن به ایستگاه پایانی، برای بسیاری این سؤال مطرح است که آیا محمد در سریال “گاندو” شهید می‌شود؟ یا شاهدِ‌ حضور او در فصل‌های آینده این مجموعه تلویزیونی خواهیم بود؟
شخصیت‌های سریال “گاندو” چند مامور امنیتی‌اند که به دنبال جاسوس در ایران‌اند. آنها جیسون رضاییان را یک جاسوس به تصویر کشیدند که برسر پرونده هسته‌ای ایران با آمریکا مبادله شد. فردی که نقش مأمور ارشد امنیتی مبادله کننده در این سریال را بازی می‌کند وحید رهبانی است. او در این سریال نقش محمد را بازی می‌کند. محمد مأمور ارشد امنیتی است که درگیر پرونده‌های زیادی بوده است.
در سریال “گاندو2” محمد درگیر کیس جاسوسی است که می‌خواهد میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند و از طریق مایکل هاشمیان شناسایی شده و جاسوسان در ایران حتی خانه او را شناسایی می‌کنند. جاسوسان نقشه ترور محمد را دارند و می‌خواهند او را از بین ببرند. به همین خاطر نقشه ترور او را طراحی کرده و تا خانه‌اش پیش می‌روند.
امشب این سریال در قسمت سی و هفتم به پایان می‌رسد؛ هرچند برخی عوامل این سریال در صفحات اینستاگرام درباره احتمال شهید شدن محمد به عنوان یک مأمور امنیتی صحبت کرده‌اند و این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا محمد شهید می‌شود یا خیر؟ پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد «محمد» به شهادت نمی‌رسد و احتمالاً در فصل‌ها..

صادق خلیلیان، گزینه احتمالی دولت برای استانداری خوزستان

صادق خلیلیان، گزینه احتمالی دولت برای استانداری خوزستان

صادق خلیلیان، گزینه احتمالی دولت برای استانداری خوزستان شنیده‌ها حاکی است، احتمالاً به زودی «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم به عنوان استاندار خوزستان انتخاب می‌شود. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، «صادق خلیلیان» که متولد اهواز و دارای مدرک دکتری اقتصاد کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس است، گزینه اصلی دولت سیزدهم برای استانداری خوزستان است و احتمالاً به زودی حکم وی امضا می‌شود.
پیش از این مقرر شده بود، بنا به اهمیت استان خوزستان و مشکلات متعددی که این استان به ویژه در حوزه اقتصادی دارد، استاندار ویژه داشته باشد و در مقطعی «محسن رضایی» برای این پست مطرح بود.
صادق خلیلیان که در دولت دهم وزیر جهاد کشاورزی بود، دارای مدرک کارشناسی خاک‌شناسی (دانشگاه چمران اهواز) و کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی (دانشگاه تربیت مدرس) و همچنین دکترای اقتصاد منابع طبیعی (دانشگاه تربیت مدرس) است. وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه است و بیش از 30 عنوان مقاله علمی پژوهشی ارائه داده است.
برخی از سوابق اجرایی صادق خلیلیان به شرح زیر است:
معاون دانشگاه تربیت مدرس
عضو هیئت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس
عضو شورای عالی بیمه در سال‌های 86 ـ 1384‬
عضو شورای عالی بانک‌ها در سال‌های 85 ‪13ـ 84‬
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس
رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس 78 ـ 1377
انتهای پیام/؛

عربستان انتقام شکست در جنگ یمن را از مهاجران می‌گیرد؟

عربستان انتقام شکست در جنگ یمن را از مهاجران می‌گیرد؟

عربستان انتقام شکست در جنگ یمن را از مهاجران می‌گیرد؟ عربستان بعد از شکست نظامی در جنگ یمن برای تحت فشار قرار دادن یمنی‌ها به اقداماتی همچون اخراج کارگران و مهاجران این کشور روی آورده که با تبعات اقتصادی فاجعه بار برای آنها همراه است. – اخبار بین الملل – به گزارش گوه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، وب سایت «استار» ترکیه در گزارشی نوشت که سیاست اخیر عربستان در مورد اخراج کارگران یمنی تنها تلاشی برای جبران عملکرد ضعیف نظامی این کشور با کارت سیاست است و این اقدام عربستان همچنین باعث رکود اقتصاد یمن می‌شود.
وب سایت مذکور در ادامه گزارش نوشت: هفت سال پیش ، عربستان سعودی نتوانست یک سیستم سیاسی به نفع خود در جنگ یمن ایجاد کند و پس از انعکاس بحران بشردوستانه یمن بر افکار عمومی و جامعه بین‌المللی در طول جنگ ، خسارات سنگینی به ویژه با عملکرد ضعیف عناصر نظامی عربستان در جبهه‌ها متحمل شد.
در این گزارش اشاره شده است که عربستان سعودی می‌خواهد پرونده یمن را بدون آسیب رساندن به شهرت این کشور و آینده «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با استفاده گسترده از کارت اقتصادی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های نظامی خود، ببندد.
وب سایت استار نوشت: پایان قرارداد دانشگاهیان، پزشکان و معلمان یمنی در استان‌های جنوبی این کشور (عسیر ، جیزان و نجران) بدون ذکر دلیل ، لغو مجوز اقامت و درخواست از آنها برای خروج از عربستان سعودی ظرف چهار ماه ، نماد شکست نظامی عربستان در جنگ یمن است. جنگ با یمن وارد مرحله متفاوتی شده است تا جایی که امروزه حدود 800 هزار کارگر یمنی در عربستان سعودی وجود دارد که اکثر آنها در مشاغل مختلف کار می‌کنند.
این گزارش به سیاست عربستان در قبال یمن اشاره می‌کند که عربستان با توجه به توان اقتصادی‌اش نسبت به یمن به لطف درآمدهای نفتی سیاست « رئال پلتیک» را در پیش گرفته است که از خلال آن به دنبال نفوذ به کشورهای ضعیف و دارای اقتصاد آسیب پذیر در راستای منافع خود است.
این گزارش حاکی از آن است که عربستان سعودی برای جبران ضعف نظامی این کشور در جنگ یمن با کارت اقتصادی اقدام می‌کند. اخراج بی‌دلیل بیش از صد دانشگاهی و پزشک که در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های استان‌های جنوبی عربستان کار می‌کنند، لغو مجوز اقامت آنها و مجبور به ترک آنها از این کشور، شاید اولین نشانه‌های این سیاست باشد. این بد..

پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان اعزام اربعین 1400 از دوشنبه آغاز می‌شود+جزئیات

پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان اعزام اربعین 1400 از دوشنبه آغاز می‌شود+جزئیات

پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان اعزام اربعین ۱۴۰۰ از دوشنبه آغاز می‌شود+جزئیات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اطلاعیه پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی را منتشر کرد. – اخبار اجتماعی – پیش‌ ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان اعزام اربعین متوقف شدموافقت عراق با ورود 30 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعینبه گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، متن کامل اطلاعیه کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) به شرح ذیل است:
لبیک یا حسین(ع)
حرکت اربعین حسینی، حرکت عشق و ایمان است.
(مقام معظم رهبری)
بدینوسیله به اطلاع عموم مشتاقان می‌رساند با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مقرر شده است پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه مورخ 19/6/1400) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir صورت پذیرد.
با این توضیح که پیش ثبت‌نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است. اطلاعات قطعی و تکمیلی متعاقبا به اطلاع متقاضیان محترم خواهد رسید.
ضروری است هموطنان عزیز نکات ذیل را مورد توجه قرار دهند:
1-استعلام های لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری های زمینه ای و …) و اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
2-ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت 72 ساعت قبل از اعزام الزامی است.
3-زمان پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه آغاز و به مدت سه روز تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 17/6/1400 ادامه خواهد داشت.
4-ثبت نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.
5-به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پیش ثبت نام فقط به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
6-پس از انجام مراحل فوق، اسامی واجدین شرایط در سامانه سماح و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نیست.
7- تاکید می شود با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.
در خاتمه مجددا تاکید می‌ش..

پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه به نامه حاجی بابایی درباره پرداخت فوق العاده فرهنگیان

پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه به نامه حاجی بابایی درباره پرداخت فوق العاده فرهنگیان

پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه به نامه حاجی بابایی درباره پرداخت فوق العاده فرهنگیان رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از بررسی نامه حاجی بابایی برای رفع مشکل فرهنگیان به نامه وی پاسخ مثبت داد. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اخیرا به مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره فوق العاده ویژه معلمان نامه‌ای نوشته بود که آقای میرکاظمی در پاسخی به نامه وی خاطرنشان کرد: مقرر گردیده است پس از رفع مغایرت احکام صادره مشمولین با مفاد مصوبه شماره 138091 /ت5000ه مورخ 1393/11/15 هیات وزیران، افزایش فوق العاده ویژه مورد اشاره در شهریور ماه سال 1400 اعمال گردد. همچنین مابه التفاوت فروردین لغایت مردادماه 1400 نیز همزمان با حقوق و مزایای شهریورماه 1400 پرداخت گردد.
در نامه میرکاظمی به حاجی بابایی آمده است:‌ بازگشت به نامه شماره 46189 مورخ 1400/6/3 ، با موضوع «پرداخت فوق العاده ویژه معلمان به استناد بند(10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت مصوبه شماره 138091/ت5000ه مورخ 1393/11/15 هیات وزیران برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان حداقل 21 و حداکثر 27 درصد و بر اساس بند «الف» تبصره (12) قانون بودجه سال 1400 کل کشور»؛ به استحضار می رساند، بر اساس تفاهم نامه جلسه مورخ 1400/6/3 با حضور معاونین وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات کل کشور و این سازمان، مقرر گردیده است پس از رفع مغایرت احکام صادره مشمولین با مفاد مصوبه شماره 138091 /ت5000ه مورخ 1393/11/15
هیات وزیران، افزایش فوق العاده ویژه مورد اشاره در شهریور ماه سال 1400 اعمال گردد.
میرکاظمی در نامه خود به رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرده است: همچنین مابه التفاوت فروردین لغایت مردادماه 1400 نیز همزمان با حقوق و مزایای شهریورماه 1400 پرداخت گردد.
گفتنی است، به دنبال تاخیر در پرداخت حقوق مرداد ماه فرهنگیان حاجی بابایی در نامه ای به میر کاظمی نوشت:با توجه به مشکلات معیشتی معلمان و نظر مساعد رئیس جمهور محترم در راستای حل این مشکلات، باستناد بند (10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت مصوبه شماره 138091/ت 50000 ه مورخ1393/11/15 هیات وزیران برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان..

الزام به "تنظیم سند خودرو" در دفاتر اسناد رسمی به‌صورت کامل منتفی شد!

الزام به "تنظیم سند خودرو" در دفاتر اسناد رسمی به‌صورت کامل منتفی شد!

الزام به “تنظیم سند خودرو” در دفاتر اسناد رسمی به‌صورت کامل منتفی شد! دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور اعلام کرد: تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی غیرلازم است و استنکاف‌کنندگان از آن تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام جعفر منتظری، دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، تکلیف نهایی و قطعی ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی را مشخص و اعلام کرد: “برگ سبز صادر شده از سوی نیروی انتظامی، سند رسمی خودرو محسوب می‌شود و متعاملین الزامی برای حضور در دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند ندارند.”
به این ترتیب از این پس، متعاملین خودرو هیچ الزامی برای تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نخواهند داشت.
متن نامه به این شرح است:
“حسب گزارش‌های واصله و استعلامات برخی از دادستان‌ها در خصوص مناقشه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (کانون سردفتران) و نیروی انتظامی در خصوص الزامی یا غیرالزامی بودن معاملات ثبت خودرو در اسناد رسمی، به اطلاع می‌رساند:
بندهای 2 و 3 بخشنامه شماره 94/137204 مورخ 27/8/1394 صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک که مضموناً حاکی از ضرورت مراجعه طرفین معامله برای ثبت معاملات خودرو به دفاتر اسناد رسمی بود، با صدور دادنامه شماره 1863 مورخه 2/12/1399 هیئت محترم دیوان عدالت مستنداً به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال گردیده و در تاریخ 10/1/1400 به شماره 9804185 در روزنامه رسمی ثبت و ابلاغ شده است.
از آنجایی که برابر مواد مختلف قانون مذکور از جمله تبصره ماده 14 و مواد 34، 35 و 37 و خصوصا مواد 43 و 45 آرای شعب دیوان عدالت اداری و به ویژه هیئت عمومی در موارد مشابه برای تمامی دستگاه‌های اداری لازم‌الاجرا بوده و برای مستکفین مجازات در نظر گرفته شده است، لذا مستفاد قطعی از دادنامه مذکور و قوانین مربوط تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت‌های تولیدی به عنوان سند مالکیت بوده و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفتر اسناد نمی‌باشد مگر اینکه متعاملین خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند.”
..

دانش آموزان از آبان ماه به مدرسه می روند/سلامت دانش آموزان در اولویت است

دانش آموزان از آبان ماه به مدرسه می روند/سلامت دانش آموزان در اولویت است

دانش آموزان از آبان ماه به مدرسه می روند/سلامت دانش آموزان در اولویت است رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس گفت: در بحث بازگشایی مدارس سلامت دانش آموزان و دانشجویان برای ما در اولویت قرار دارد و در صورت فراهم شدن شرایط این اقدام در اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه صورت خواهد گرفت. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 14 شهریور) قوه مقننه و در جمع خبرنگاران درباره بازگشایی مدارس از مهر ماه، گفت: اهمیت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صورتی است که نمی‌توان از آن غفلت کرد. مدتی است که مدارس و دانشگاه‌های ما آموزش حضوری نداشتند. شرایط کرونایی باعث شده تا آموزش‌های ما به صورت مجازی دنبال شود. قطعا سلامت دانش آموزان و دانشجویان برای ما در اولویت است.
وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد محیطی هستیم که به سلامت دانش آموزان و دانشجویان لطمه وارد نکند و قطعا در صورت حصول چنین شرایطی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را خواهیم داشت. با توجه به این‌که برنامه خوبی برای واکسیناسیون معلمان در حال اجرا است، امیدواریم تا آخر شهریورماه درصد قابل توجهی از جمعیت کشور به ویژه معلمان و اساتید دانشگاه واکسینه شوند و دانشجویان نیز بتوانند واکسن خود را دریافت کنند. در چنین شرایطی آمادگی و ایمنی نسبی فراهم خواهد شد.
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس عنوان کرد: از اوایل مهرماه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت اما به معنای حضور دانش‌ آموزان از اول مهرماه در سرکلاس درس نمی‌باشند. با توجه به تدابیر ستاد ملی کرونا و در نظر گرفتن همه جوانب در اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه تحت پروتکل‌ها و الگوی خاصی شاهد حضور دانش آموزان در برخی از مناطق کشور در مدارس خواهیم بود و البته آموزش به صورت ترکیبی دنبال خواهد شد به شرط این‌که شرایط غیرمترقبه‌ای در بخش کرونا به وجود نیاید.
اسماعیلی اظهار داشت: ما به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که ستاد ملی کرونا دائما در حال رصد شرایط بوده و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز شرایط را پایش می‌کند. از وزرای بهداشت و درمان، علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش دعوت شده تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور یابند تا شرایط به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد. با در نظر گرفتن تمام جوانب و نظر ستاد ملی کرونا..