وقتی طلا در آخرین لحظه از دستت سُر می‌خورد/ شب به یادماندنی ورزشگاه المپیک توکیو

وقتی طلا در آخرین لحظه از دستت سُر می‌خورد/ شب به یادماندنی ورزشگاه المپیک توکیو

وقتی طلا در آخرین لحظه از دستت سُر می‌خورد/ شب به یادماندنی ورزشگاه المپیک توکیو اتفاقاتی که شنبه شب در ورزشگاه ملی المپیک شهر توکیو رخ داد، آن شب را برای هر کسی در این محل حاضر بود، تماشایی و به یادماندنی کرد. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از توکیو،‌ مسابقات دوومیدانی پارالمپیک 2020 به مانند رقابت‌های این رشته در المپیک در ورزشگاه ملی المپیک شهر توکیو برگزار می‌شود.
شنبه شب در این ورزشگاه رقابت ورزشکاران در دو ماده پرش طول کلاس ادغامی T61 و T63 و پرتاب نیزه کلاس F57 برگزار شد، رقابت‌هایی به غایت جذاب و مثالی برای اینکه بگویید «ورزش غیرقابل پیش‌بینی و تلاش برای رسیدن به هدف در ثانیه‌هاست».
در ماده پرش طول تا پرش ششم و آخر دانیل واگنر دانمارکی با پرشی به طول هفت متر و هفت سانتیمتر اول بود. این ورزشکار پارالمپیکی طلا را در مشت خود داشت و تا سه پرش آخر نفر اول بود و صاحب مدال طلا.
واگنر 28 ساله نفر اول بود تا اینکه نوبت به انتاندو مالانگو پارالمپین 19 ساله اهل آفریقای جنوبی رسید. او با پرشی به طول هفت متر و 17 سانتیمتر ضمن ارتقای رکورد جهان در کلاس T61 به یکقدمی مدال طلا رسید، مدالی که تا ثانیه‌ای قبل در دستان واگنر بود.
پرش مالانگو که تمام شد، مربی‌اش پرچم آفریقای جنوبی را برای او انداخت، اما این ورزشکار جوان شادی نکرد و منتظر پرش رقبای آلمانی و دانمارکی ماند.
بعد از انتاندو مالانگو، نوبت به پرش یکی مانده به آخر رسید و باید لئون شفر ورزشکار 24 ساله آلمانی می‌پرید. او هم خوب پرید، بیشتر از رکورد واگنر و کمتر از رکورد مالانگو. هفت متر و 12 سانتیمتر برای ارتقای رکورد پارالمپیکی کلاس T63 کافی بود، اما برای مدال طلای رقابت شنبه شب پنج سانتیمتر کم داشت!
همه پریدند و دست آخر نوبت رسید به واگنر، همان که تا پرش‌های آخر اول بود و صاحب مدال طلا، اما با پرش‌های خوب رقبای آلمانی و آفریقایی‌اش، حالا سوم بود. او در پرش آخر هم خوب پرید. همه هم تشویقش کردند، حتی مالانگوی آفریقایی، اما انگار مقدر این بود که جوان آفریقایی صاحب گردن آویز طلا شود و پرش واگنر کمتر از بهترین رکورد او بود. چند سانتیمتر کمتر. طلا به مالانگو رسید، به او که با دو پای مصنوعی بیشتر و بهتر از همه رقبایش پرید. مفت چنگش.
کمی آن طرف‌تر هم رقابتی جذاب در جریان بود. بین دو ایرانی که یکی برای کش..

توافق 15 میلیونی باشگاه فرانسوی با زنیت؛ سردار آزمون در راه لیون

توافق 15 میلیونی باشگاه فرانسوی با زنیت؛ سردار آزمون در راه لیون

توافق ۱۵ میلیونی باشگاه فرانسوی با زنیت؛ سردار آزمون در راه لیون رسانه معتبر فرانسوی از انتقال قریب‌الوقوع مهاجم تیم ملی ایران به تیم فوتبال المپیک لیون فرانسه خبر داد. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «اکیپ» فرانسه در گزارشی که درباره انتقال سردار آزمون به المپیک لیون منتشر کرد؛ از توافق این باشگاه با زنیت سن‌پترزبورگ برای نهایی شدن این انتقال خبر داد.
اکیپ در این باره نوشت: باشگاه لیون با مهاجم ایرانی به توافق رسیده و با زنیت سن‌پترزبورگ هم برای نهایی کردن این انتقال با رقم 15 میلیون یورو نزدیک شده است. پیتر بوس (سرمربی لیون) در تابستان چند بار با آزمون تماس داشته و او را متقاعد کرد. این مهاجم ایرانی تمامی پیشنهادهای خود را برای تمدید قرارداد با زنیت رد کرده است. زنیت هم برای اینکه مبلغی از فروش او به دست بیاورد، باید او را تا قبل از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی (10 شهریور) بفروشد.
رئیس لیون: خرید سردار آزمون بسیار سخت استزنیت ابتدا 25 میلیون یورو طلب کرد که قابل دسترس به نظر نمی‌رسید اما وینسنت پونسو مدیر ورزشی لیون در روند مذاکرات، دو طرف را به توافقی حدوداً 15 میلیون یورو (صرف نظر از پاداش) نزدیک کرد. آزمون چند روز است که با باشگاه لیون برای قراردادی طولانی‌مدت و حدوداً پنج ساله به توافق رسیده است. سفر این بازیکن به فرانسه به نهایی شدن این انتقال و یافتن جانشین آزمون در زنیت برمی‌گردد.
باشگاه روس پس از اینکه نتوانست ماتیوس کونیا را از هرتابرلین به خدمت بگیرد و این بازیکن به اتلتیکو مادرید پیوست، حالا به دنبال جذب کارلوس وینیسیوس از بنفیکاست. آنها همچنین آندره‌آ بلوتی از تورینو و گائتان لابورده از مون‌پلیه را زیر نظر دارند.
آزمون ممکن است تست پزشکی خود را پیش از ملحق شدن به اردوی تیم ملی ایران و روز دوشنبه سپری کند. این بازیکن در لیون جای ژان لوکاس را پُر می‌کند که به موناکو ملحق شد.
انتهای پیام/

گزارش خبرنگار تسنیم از دو شایعه درباره حضور وزیر خارجه ایران در بغداد + فیلم

گزارش خبرنگار تسنیم از دو شایعه درباره حضور وزیر خارجه ایران در بغداد + فیلم

گزارش خبرنگار تسنیم از دو شایعه درباره حضور وزیر خارجه ایران در بغداد + فیلم خبرنگار اعزامی تسنیم به بغداد در گزارشی نکاتی را در خصوص تلاش تعدادی از رسانه‌های خارجی برای به حاشیه کشاندن سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بغداد با استفاده از دو شایعه مضحک و بی‌اساس، متذکر شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرنگار اعزامی به بغداد، همزمان با اولین سفر خارجی وزیر امور خارجه ایران که به بغداد صورت گرفته است، تعداد محدودی از رسانه‌های خارجی در تلاش برای به حاشیه کشاندن این سفر با استفاده از شایعات بی‌اساس هستند.
شایعه اول این بود که وزیر امور خارجه ایران به‌هنگام عکس یادگاری قبل از شروع اجلاس بغداد، محل ایستادن خود را تغییر داده است تا در مجاورت وزیر خارجه سعودی نباشد، این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان به‌محض ورود به محل گرفتن عکس یادگاری، در جای ثابت و مشخصی ایستاد و آن را تغییر نداد. خبرنگار تسنیم که در محل حضور داشت شاهد این موضوع بود و تصویری که از آن ثبت کرده است، بر این مدعا صحه می‌گذارد.
علاوه بر این، قبل از اینکه مقامات شرکت‌کننده در کنفرانس برای عکس یادگاری حاضر شوند، تیم تشریفات میزبان با تیم تشریفات هر کشوری محل استقرار مقام مربوطه را چک و تعیین کرده بود، یعنی محل قرار گرفتن هر مقامی از قبل هماهنگ شده بود.
شایعه دوم که در فضای مجاری دست به دست شد این بود که حاکم دبی به‌هنگام سخنرانی وزیر امور خارجه ایران سالن اجلاس را ترک کرده است. خبرنگار تسنیم در بغداد پیگیر این موضوع شد.

در همین حال، یک منبع ارشد عراقی به خبرنگار تسنیم گفت: حاکم دبی بر اساس اعلام از روز گذشته و با هماهنگی، پس از سخنرانی نخست وزیر عراق، سالن اجلاس را ترک کرده است و خروج او هیچ ارتباطی به مسئله دیگری نداشته است.
ساعاتی بعد، حاکم دبی توییتی را منتشر کرد که در آن با اشاره به دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست بغداد، برای وزیر امور خارجه ایران در سمت جدیدش آرزوی موفقیت کرده است. این توییت مثبت درباره حسین امیرعبداللهیان و تحکیم روابط با ایران، دلیل دیگری بر بی‌اساس بودن شایعه دوم بود.

انتهای پیام/.+

توییت حاکم دبی بعد از دیدار با امیر عبداللهیان

توییت حاکم دبی بعد از دیدار با امیر عبداللهیان

توییت حاکم دبی بعد از دیدار با امیر عبداللهیان حاکم دبی در دیدار با وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد، بر توسعه روابط بین دو کشور تأکید کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و جانشین رئیس امارات با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.
حاکم دبی بعد از این دیدار در حساب توییتری خود نوشت: «در حاشیه نشست همکاری بغداد با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جدید ایران دیدار کردم، برای ایشان در مسئولیت جدیدش در توسعه روابط مثبت با کشورهای همسایه و تحکیم روابط مبتنی بر حکمت و منافع ملت‌ها آرزوی موفقیت دارم. سلام و درود همیشگی ما به مردم دوست و همسایه ایران.»
شهر بغداد، پایتخت عراق امروز شنبه شاهد برگزاری نشستی با عنوان نشست همکاری و مشارکت سران کشورهای همسایه عراق بود که در آن، مقاماتی از کشورهای همسایه عراق (بجر سوریه) به همراه فرانسه، امارات، قطر و مصر حضور داشتند.
وزیر خارجه عراق به دنبال برگزاری این نشست، طی نشست مطبوعاتی گفت که بغداد امروز میزبان نشست مهمی بود و عراق از خیلی وقت پیش شاهد گردهمایی مانند این نبود.
فؤاد حسین گفت که عراق امروز توانست که قدرت‌های مختلفی را دور هم جمع کند که بین آن‌ها مشکلاتی وجود دارد.
او با بیان اینکه این اتفاق بر آینده عراق و منطقه تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت که ثبات در عراق یعنی ثبات در کل منطقه.
وزیر امور خارجه عراق همچنین گفت که نشست امروز بغداد ابزاری برای نشست‌ها و گردهمایی‌های آینده خواهد بود و عراق بین کشورهای مختلف منطقه واسطه بود و نقش دیپلماتیک مهمی در این زمینه داشته است.
او با بیان اینکه عراق تنها کشوری است که روابط خوبی با کشورهای همسایه دارد، تصریح کرد که برخی از درگیری‌های داخلی در این کشور ابعاد منطقه‌ای دارد و درگیری‌های منطقه‌ای نیز ابعادی در وضعیت داخلی عراق دارد.
فؤاد حسین در گفت‌وگو با خبرگزاری واع عراق نیز گفت که امروز در بغداد مطرح شد که نشست بغداد ادامه داشته باشد و مکانیزمی برای پیگیری آن ایجاد شود و ضمن کار وزارت‌‌‌‌های خارجه کشورهای شرکت کننده باشد.
او گفت که همچنین پیشنهاد شد که نشست دوم بغداد سال آینده در اردن برگزار شود و تداوم این نشست‌ها به نفع عراق است.
نشست امروز بغداد با عنوان نشست همکاری ..

شرایط صدور "مجوز تردد بین‌استانی" اعلام شد

شرایط صدور "مجوز تردد بین‌استانی" اعلام شد

شرایط صدور “مجوز تردد بین‌استانی” اعلام شد مشاور فرماندار تهران، شرایط صدور مجوز برای تردد به استان‌های قرمز و نارنجی را اعلام کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ایمان قربانی، مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران با بیان اینکه امروز نخستین روز پایان محدودیت‌هایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده بود، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، ازدحام زیادی مقابل فرمانداری وجود داشت.
وی ادامه داد: همچنان رنگ‌بندی قرمز و نارنجی در بسیاری از استان‌های کشور وجود دارد و مانند گذشته تردد به این استان‌ها ممنوع است.
قربانی با اشاره به مجوزهایی که توسط فرمانداری صادر می‌شود، گفت: فرمانداری تهران تنها برای کارهای قضائی و اداری، فوت اقوام درجه یک و زمین‌های کشاورزی و صنعتی مجوز تردد صادر می‌کند.
مشاور فرماندار تهران با بیان اینکه تمام شهرهای شمالی قرمز هستند، اظهار کرد: از هموطنان خود خواهش می‌کنم تنها در صورت ضرورت به سفر بروند و برای قطع زنجیره کرونا مسافرت‌های خود را به زمان دیگر موکول کنند.
جریمه یک میلیون و 120 هزار خودرو در طرح ممنوعیتهای تردد 12 روزهانتهای پیام/

وزارت کشور: خبر شهادت مأمور نیروی انتظامی در «نرماشیر» کذب است

وزارت کشور: خبر شهادت مأمور نیروی انتظامی در «نرماشیر» کذب است

وزارت کشور: خبر شهادت مأمور نیروی انتظامی در «نرماشیر» کذب است رئیس فوریت‌های امنیتی اطلاعات و اخبار وزارت کشور، گفت: خبری که مبنی بر شهادت سرباز وظیفه امیرحسین دهقان در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده اشتباه است و این خبر رسما تکذیب می شود. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، صیدال فعال رئیس فوریت‌های امنیتی اطلاعات و اخبار وزارت کشور، با اعلام اینکه خبر شهادت یک مامور نیروی انتظامی در روستای عنایت آباد شهرستان نرماشیر کرمان واقعیت ندارد؛ گفت: خبری که مبنی بر شهادت سرباز وظیفه امیرحسین دهقان در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده اشتباه است و این خبر رسما تکذیب می شود.
رئیس فوریت‌های امنیتی اطلاعات و اخبار وزارت کشور اضافه کرد: هموطنان عزیز اخبار و اطلاعات را صرفاً از طریق رسانه‌های رسمی کشور دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌ای توجهی نکنند.
وی همچنین گفت: مامورین نیروی انتظامی در دفاع از آرمان های انقلاب و امنیت مردم عزیز ایران اسلامی، جایگاه ویژه ای دارند و از آمادگی روحی و روانی بالایی در دفاع از امنیت مردم عزیز و کشور برخوردارند.
انتهای پیام/

دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش

دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش

دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که ‌به دلیل سرعت بالای سقوط ولایت‌ها و در نهایت سقوط کابل توسط طالبان، بسیاری از اقدامات نیروهای خارجی در زمینه‌های مختلف عقیم ماند بنابراین بهانه حمله به داعش حکایت از دور تازه بحران دارد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فرودگاه کابل این روزها در کانون توجه رسانه‌ها و اظهارنظرهای مختلف قرار گرفته است. در پی انفجارهای پنجشنبه گذشته (4 شهریور) در کابل که بیش از یکصد کشته برجا گذاشت حتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز دستور عملیات علیه گروه تروریستی داعش را صادر کرده است.
درباره انفجار کابل، فاکس نیوز به نقل از سرلشکر «هنک تیلور» معاون عملیات منطقه‌ای ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا خبر داده که بر اساس اطلاعات تکمیلی رسیده به دست پنتاگون، تنها یک بمب‌گذار انتحاری در انفجار فرودگاه کابل نقش داشته است.
برخی شاهدان عینی نیز گفته‌اند؛ بسیاری از اجساد بر اثر اصابت گلوله به سر، گردن و سینه جان باخته‌اند و این نشان می‌دهد که نیروهای آمریکایی بسیاری از غیرنظامیان را به گلوله بسته‌اند.
با این حال، پس از شام خونین کابل صدای 7 انفجار دیگر نیز در فرودگاه کابل شنیده شده است و گفته می‌شود که با هدف انهدام تجهیزات و امکانات نیروهای آمریکایی و به صورت کنترل شده به وقوع پیوسته است.
طالبان نیز تایید کرد که این انفجارها از سوی نیروهای آمریکایی جهت از بین بردن تجهیزات این کشور صورت گرفته است و جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: نیروهای آمریکایی به انجام انفجارهای کنترول شده برای نابودی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که نمی‌توان آنها را در چارچوب عملیات تخلیه از افغانستان خارج کرد، ادامه خواهند داد.
نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که ‌به دلیل سرعت بالای سقوط ولایت‌ها و در نهایت سقوط کابل توسط طالبان، بسیاری از اقدامات نیروهای خارجی در زمینه‌های مختلف عقیم ماند، نیروهای انگلیسی اسناد زیادی را نتوانستند از بین ببرند و دیگران به ویژه آمریکایی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
بنابراین، به بهانه کشته شدن 13 آمریکایی در انفجار کابل و مبارزه علیه داعش که دستور آن توسط جوبایدن رئیس جمهور آمریکا صادر شد، امروز (شنبه) بخش‌هایی از ولا..

دستور وزیر اقتصاد برای حذف کامل رجیستری گوشی از مبادی ورودی

دستور وزیر اقتصاد برای حذف کامل رجیستری گوشی از مبادی ورودی

دستور وزیر اقتصاد برای حذف کامل رجیستری گوشی از مبادی ورودی با دستور وزیر اقتصاد مقرر شد به‌زودی کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود و با بررسی ابعاد موضوع، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین شود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، در رابطه با بازدید امروز وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) مواردی را اذعان داشت که دستور اعمال تغییراتی در مورد فرایند رجیستری یکی از این موارد است.
وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در محل انجام فرایند رجیستری گوشی تلفن همراه مسافران ورودی حاضر شد و در جریان مسایل مربوطه قرار گرفت گفت که مقرر شد ضمن هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه، فرایند رجیستری به‌طور کامل از مبادی ورودی گمرک حذف و کاملاً غیرحضوری انجام شود.
معاون فنی گمرک ایران، با ابراز اینکه “در زمان حاضر هر مسافر می‌تواند همراه خود یک گوشی تلفن همراه بیاورد”، افزود: بعد از اعمال تغییرات در فرایند رجیستری از سال گذشته تا کنون این‌گونه بود که مسافر به‌هنگام ورود و قبل از خروج از مبادی ورودی، باید اطلاعات اولیه تلفن همراه را ثبت می‌کرد که این از سوی گمرک و از طریق بارکدخوان در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت می‌گرفت و مابقی فرایند، غیرحضوری بود، با این حال طی بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی گمرک ایران به این نتیجه رسیدیم که موضوع در کارگروهی مطرح و با توجه به دستور وزیر اقتصاد بر حذف فرآیندهای زاید، همین فرایند نیز از مبادی ورودی حذف شود.
وی یادآور شد: با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، مانند رویه قبلی، یک ماه فرصت دارد با ورود به سامانه نسبت به رجیستری اقدام کند.
این مقام مسئول در گمرک ایران تأکید کرد که همچنان هر مسافر می‌تواند یک گوشی با خود بیاورد و با هر پاسپورت و کد ملی فقط یک گوشی رجیستر خواهد شد.
باید توجه داشت که فرایند رجیستری تلفن همراه از سال گذشته طی چند مرحله دستخوش تغییر شده است؛ به‌طوری که از نیمه مهرماه 1399، با تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های مربوطه، انجام رجیستری گوشی باید در مبادی ورودی و به‌صورت حضوری انجام می‌شد، بر این اساس در آذرماه معاون فنی گمرک ایران، در نامه‌ای به ستاد مبارزه با..

زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه شهریور 1400 اعلام شد

زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه شهریور 1400 اعلام شد

زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه شهریور ۱۴۰۰ اعلام شد در طرح جدید فروش فوری ایران خودرو مرحله بیست و یکم، ۳ محصول پژو پارس سال و رانا پلاس و دنا اتوماتیک با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم قرعه‌کشی برای تعیین مشتریان نهایی، ساعت 10 صبح روز یکشنبه 7 شهریورماه در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد و نتایج آن عصر همان روز اطلاع رسانی میشود.
به منظور بهره‌مندی مشتریان واقعی در این طرح، محدودیت‌های فروش فوق‌العاده کماکان اجرا خواهد شد. پس از پایان قرعه کشی، مشتریان نهایی فقط 5 روز برای تسویه حساب فرصت خواهند داشت.
آغاز فروش فوری 3 محصول ایران خودرو از فردا 4 شهریورماهقیمت جدید محصولات ایران خودرو در شهریورماه اعلام شد + جدول انتهای پیام/

دیدار علمای شیعه با طالبان؛ هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند

دیدار علمای شیعه با طالبان؛ هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند

دیدار علمای شیعه با طالبان؛ هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند هیئتی از شورای رهبری طالبان در واکنش به درخواست شورای علمای شیعه افغانستان برای ایجاد دولت فراگیر گفت که تجربه ۴ دهه گذشته نشان داده است که هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت شورای علمای شیعه افغانستان تحت ریاست «محمد اکبری» معاون دوم شورای اجرایی این شورا با هیئتی از شورای رهبری طالبان تحت ریاست «شهاب‌الدین دلاور» رئیس کمیته سیاسی طالبان دیدار کرد.
در این دیدار اکبری ضمن تأکید بر اهمیت امنیت و عدالت اجتماعی در انسجام و پایداری دولت آینده این کشور، افزود: باید هرچه زودتر دولت فراگیری ایجاد شود که آیینه تمام‌نمای همه اقوام ساکن کشور و متشکل از همه جهت‌ها باشد.
براساس بیانیه منتشرشده توسط «رضوانی بامیانی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان، هیئت علما در این دیدار تأکید کرد که اعتمادسازی و آرامش روحی مردم بسیار مهم است؛ بنابراین اعتمادسازی باید عملی گردد و از بازرسی خانه‌ها جلوگیری و با متخلفین و سوءاستفاده‌کنندگان نیز برخورد شود.
شهاب‌الدین دلاور نیز با تأکید بر اهمیت وحدت بین همه مردم کشور و اخوت و برادری بین شیعه و سنی تصریح کرد: تجربه 40ساله ثابت کرده است که هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند، لذا نباید عده‌ای نادیده گرفته شوند، بلکه باید همه مردم و همه مجموعه‌ها در نظر گرفته شوند، بر همین اساس تصمیم ما جدی است که با شما به‌طور مشترک کار کنیم.
معاون سیاسی دفتر طالبان: به همه اصول و مسائل شیعیان در افغانستان احترام می‌گزاریم + فیلمگزارش تسنیم| ادامه کشتار شیعیان در افغانستان؛ دولت کابل کجای این ماجراست؟دلاور ادامه داد: ما برای تشکیل حکومت فراگیر مشغول کار هستیم، اما نیاز به زمان است چون به‌خلاف توافقات، ما در برابر اتفاقات غیرمنتظره قرار گرفتیم و به زمان بیشتری نیاز داریم تا حکومت فراگیر ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، تصمیم گرفته شده است که هیچ‌کس اجازه مراجعه به خانه‌های اشخاص و اذیت و آزار آن‌ها را ندارد.
انتهای پیام/.+