وعده حمایت از فعالان گردشگری روی کاغذ ماند

وعده حمایت از فعالان گردشگری روی کاغذ ماند

وعده حمایت از فعالان گردشگری روی کاغذ ماند بیرجند- ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: بسیاری از بخش‌نامه‌های مرتبط با حمایت از فعالان گردشگری یا بر روی کاغذ مانده و یا درست اجرا نشده است.
حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیر ساخت‌های مرتبط با گردشگری خراسان‌جنوبی صورت گرفته و ظرفیت‌های متعددی فعال شده است.
نماینده فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس و ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری بیان‌کرد: با این وجود در حوزه گردشگری خراسان‌جنوبی یک اشکال و ایراد وجود دارد و آن نبود یک سند جامع توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
نصیرایی ادامه‌داد: در این سند جامع که باید برای هر سه بخش تدوین می‌شود، مشخص شود که در چه نقطه‌ای هستیم، به چه نقطه‌ای می‌خواهیم برسیم و با چه راهکارهایی قرار است توسعه در سه بخش گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی رخ دهد.
پرهیز از نگاه‌های تک بعدی به موضوع گردشگری
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ایرادات و اشکالات نگاه‌های تک بعدی به..

کاهش ۹۲درصدی ترددهای شبانه در خراسان جنوبی/ ۱۴۰۰ خودرو جریمه شدند

کاهش ۹۲درصدی ترددهای شبانه در خراسان جنوبی/ ۱۴۰۰ خودرو جریمه شدند

کاهش ۹۲درصدی ترددهای شبانه در خراسان جنوبی/ ۱۴۰۰ خودرو جریمه شدند بیرجند- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کاهش ۹۲ درصدی ترددهای شبانه بعد از اجرای طرح محدودیت های کرونایی خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۰۰ خودرو به دلیل تردد در ساعت غیرمجاز جریمه شده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید بعدازظهر یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهارکرد: در راستای اجرای طرح محدودیت های کرونایی ۱۵ اکیپ نظارتی در ۱۵ نقطه استان به صورت ۲۴ ساعته مستقر و فعال هستند.
وی با تشکر از مردم و اصناف به دلیل همکاری موثر در روند اجرای طرح محدودیت ها بیان داشت: با متخلفان که برابر مصوبات ستاد کرونا عمل نکنند برخورد قانونی می شود.
وی از کاهش ۹۲ درصدی تردد های درون شهری بعد از اجرای طرح محدودیت ها خبر داد و بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ خودرو که تردد در ساعات غیرمجاز داشته اند جریمه شدند.
وی همچنین به کاهش ۳۳ درصدی ترددهای جاده ای استان هم اشاره کرد و افزود: ۲۳ خودرو متخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۵۷ خودرو نیز جریمه یک میلیون تومانی شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینک..

سنگ اندازی پیش پای سرمایه گذاران/ ساختار اداری نیازمند اصلاح است

سنگ اندازی پیش پای سرمایه گذاران/ ساختار اداری نیازمند اصلاح است

سنگ اندازی پیش پای سرمایه گذاران/ ساختار اداری نیازمند اصلاح است فردوس- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از سنگ انداری‌ها پیش پای سرمایه گذاران انتقاد کرد و گفت: ساختار اداری کشور نیاز به اصلاح دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی بعدازظهر پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان تصریح کرد: ساختار اداری کشور نیاز به اصلاح دارد و در وضعیت موجود اختیارات مدیران کم است.
وی تاکید کرد: باید مدیران محلی بتوانند با توجه به ظرفیت‌های منطقه خود تصمیم‌گیری و اقدام کنند.
وی از سنگ انداری‌ها پیش پای سرمایه گذاران انتقاد کرد و افزود: یک سرمایه گذار برای گرفتن مجوز باید از صد جا اجازه بگیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تفکیک حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان نیز گفت: افرایش نمایندگان در مجلس تا کنون سه بار مطرح ولی رأی نیاورده است که امیدواریم در آینده به نتیجه برسد.
فرماندار فردوس نیز به بیان مشکلات و کمبودهای شهرستان پرداخت و گفت: راه اندازی دانشکده علوم پزشکی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، توجه ویژه به دو بانده کردن راه‌ها در بودجه سال آینده، تکمیل باند امداد و نج..

وابستگی به جریانات سیاسی ما را از خدمت به مردم غافل نخواهد کرد

وابستگی به جریانات سیاسی ما را از خدمت به مردم غافل نخواهد کرد

وابستگی به جریانات سیاسی ما را از خدمت به مردم غافل نخواهد کرد بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: نمی‌گذاریم وابستگی به جریانات سیاسی و حزبی ما را از خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات آنان غافل کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خدمتگزاری برای مردم نجیب، انقلابی و فرهنگی خراسان‌جنوبی یک افتخار است.
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کشور و خراسان‌جنوبی با دو موضوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی رو به رو است، بیان‌کرد: با توجه به این مشکلات و ضرورت رفع هر چه سریع‌تر مسائل منتظر تودیع و معارفه نشده و کار در استان را شروع کردم.
ملانوری با اشاره به اینکه هدف همه ما خدمت به مردم با کمک همه دوستان است، ادامه‌داد: بر اساس توصیه رئیس جمهور مشی ما اعتدالی است و نمی‌گذاریم وابستگی به جریانات سیاسی و حزبی ما را از خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات آنان غافل کند.
وی افزود: تلاش ما بر این است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در خراسان‌جنوبی بتوانیم مسائل را به پیش برده و محرومیت‌های موجود را تا حد امکان از بین ببریم.
اس..

رایزنی برای اختصاص مشوق های سرمایه گذاری به خراسان جنوبی

رایزنی برای اختصاص مشوق های سرمایه گذاری به خراسان جنوبی

رایزنی برای اختصاص مشوق های سرمایه گذاری به خراسان جنوبی بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اختصاص مشوق های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی رایزنی می کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین خسروی اسفزار بعد از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران و فعالان رسانه ای استان با بیان اینکه رسانه ها یکی از ارکان اصلی در شکل‌گیری تمدن اسلامی و پیشرفت هر جامعه ای هستند، افزود: خبرنگاران در جنگ رسانه ای کنونی دشمن وظیفه خطیر و تاثیرگذاری بر عهده دارند.‌
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس بیان کرد: حضور در شهرستان ها، بازدید از واحدهای تولیدی و احصا مشکلات آنها، بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز بهزیستی، معادن و مرز میل ۷۳ در راستای حل مشکلات، از جمله اقدامات انجام شده بوده است.
نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس پیگیری ها طرح قیر رایگان، اخذ مالیات از خانه های خالی و اختصاص کالابرگ برای کالاهای اساسی در مجلس تصویب شده است.
وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن هم در راه مجلس یازدهم است، ادامه داد: همچنین برای اختصاص مشوق هایی در راستای س..

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی خراسان جنوبی بیرجند- وزیر جهادکشاورزی از اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی خراسان جنوبی تا پایان دولت خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، کاظم خاوازی دوشنبه شب در نشست جمع بندی سفر دو روزه به خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی اختصاص می‌دهیم.
وی همچنین به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و افزود: در خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی برای سرمایه‌گذارانی که به استان ورود کنند با اولویت احداث بارگاه زرشک، عناب و سردخانه‌ها و سایر صنایع مرتبط بدون محدودیت تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای گیاهان دارویی این استان اختصاص داده‌ایم، افزود: ۶ هزار هکتار از اراضی استان برای کشت گیاهان دارویی از سهمیه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به استان اختصاص داده می‌شود.
به گفته وی در این راستا سازمان جنگل‌ها بذرپاشی گونه‌های مقاوم در مراتع را در دستور کار قرار خواهد داد.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:..

طرح آبرسانی به ۴۰ روستای عشایری زیرکوه افتتاح شد

طرح آبرسانی به ۴۰ روستای عشایری زیرکوه افتتاح شد

طرح آبرسانی به ۴۰ روستای عشایری زیرکوه افتتاح شد بیرجند- از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری در شهرستان زیرکوه به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری شهرستان زیرکوه به نمایندگی از ۶۲۵ طرح تأمین آب عشایر کشور، دقایقی پیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور در زیرکوه به بهره برداری رسید.
برای اجرای طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری زیرکوه، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
با بهره برداری از این طرح ها ۶۲۰ خانوار عشایری و ۶۵ هزار رأس دام آن‌ها از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.
۸۰ کیلومتر شبکه انتقال آب، بیش از ۱۱ کیلومتر پست برق، ۲ ایستگاه پمپاژ آب و در مجموع ۹۲۰ متر مکعب منبع بتنی ذخیره آب برای اجرای این طرح احداث شده است. همچنین حفر چاه به عمق ۱۸۰ متر و تامین آب با (۷۵۰EC) و بسیار شیرین از دیگر مشخصات فنی این طرح آبرسانی به عشایر است.

افزایش بی سابقه ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/ شناسایی ۵۹ مورد

افزایش بی سابقه ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/ شناسایی ۵۹ مورد

افزایش بی سابقه ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/ شناسایی ۵۹ مورد بیرجند_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش بی‌سابقه ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر در استان خبرداد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد جدید ابتلاء داشته ایم.
محمد دهقانی فیروز آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت آماری مبتلایان به کرونا بستری در استان اظهارکرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد نمونه گیری ها مثبت بوده اند، بیان کرد: از این تعداد ۳۴ بیمار در بیمارستانها بستری هستند.
دهقانی ادامه داد: ۲۵ بیمار نمونه گیری سرپایی برای آنها انجام شده است.
وی در خصوص آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان ها هم گفت :۲۵ مورد مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان بیرجند بوده اند.
وی ادامه داد: ۱۱ مورد مربوط به شهرستان قاین، یک مورد مربوط به شهرستان فردوس، سه مورد مربوط به شهرستان زیرکوه، یک مورد مربوط به شهرستان نهبندان، ۱۲ مورد مربوط به شهرستان طبس بوده است.
به گفته وی ۳ مورد مربوط به شهرستان درمیان، ۳ مورد مربوط به شهرستان سربیشه و یک مورد مربوط به شهرستان ..

مدارس علمیه خراسان‌جنوبی میزبان ۲۳۰ طلبه جدیدالورود

مدارس علمیه خراسان‌جنوبی میزبان ۲۳۰ طلبه جدیدالورود

مدارس علمیه خراسان‌جنوبی میزبان ۲۳۰ طلبه جدیدالورود بیرجند-مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: مدارس علمیه خراسان‌جنوبی در سال تحصیلی جدید میزبان ۱۱۰ طلبه خواهر و ۱۲۰ طلبه برادر جدیدالورد خواهند بود.
حجت‌الاسلام هابیل خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی بیش از هزار و ۷۰۰ طلبه برادر و حدود ۸۰۰ طلبه خواهر در مدارس علمیه تحصیل می‌کنند.
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۲۰ طلبه جدیدالورود برادر و حدود ۱۱۰ طلبه جدیدالورود خواهر داریم، بیان‌کرد: حوزه علمیه خراسان جهت شفافیت بیشتر در قالب شیوه‌نامه اجرایی کیفیت برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و در شرایط شیوع ویروس کرونا را تبیین کرده است.
خسروی ادامه‌داد: شروع درس‌های خارج، مدارس و مراکز تخصصی و سطوح عالی روز یکشنبه ۱۶ شهریور بوده و آغاز رسمی دروس سطح یک (مقطع عمومی) از ۲۹ شهریور است.
وی افزود: نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری در هر شهر و منطقه با در نظر گرفتن شرایط و با رعایت دقیق دستوالعمل‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا، با نظر و تشخیص مدیر هر مدرسه است.
مدیر حو..

خراسان جنوبی در وضعیت هشدار کرونا/ ۳ شهرستان قرمز هستند

خراسان جنوبی در وضعیت هشدار کرونا/ ۳ شهرستان قرمز هستند

خراسان جنوبی در وضعیت هشدار کرونا/ ۳ شهرستان قرمز هستند بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: بعد از چند هفته شرایط عادی، مجدد استان در وضعیت هشدار قرار گرفته و شهرستان های بیرجند، سربیشه و طبس قرمز هستند.
غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
وی با بیان اینکه ۴۰ بیمار بستری قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
شریف زاده با بیان اینکه حال چهار بیمار کرونایی مساعد نیست، اظهار کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوت بیماران کرونایی نداشتیم و شمار قربانیان این ویروس در عدد ۱۳۸ ثابت مانده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: همچنان از شهروندان خواستاریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هنگام حضور در اجتماعات و مکان‌های عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند.
میزان ورود تجمعی به استان ۳۱۴ در ۱۰۰ هزار نفر رسید
شریف زاده..