الکاظمی با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد/ بایدن: حضور نظامی ما در انتهای 2021 به پایان می‌رسد

الکاظمی با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد/ بایدن: حضور نظامی ما در انتهای 2021 به پایان می‌رسد

الکاظمی با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد/ بایدن: حضور نظامی ما در انتهای ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد رئیس‌جمهور ایالات متحده در کاخ سفید به نخست‌وزیر عراق گفت: حضور نظامی آمریکا در عراق در انتهای سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نوشته رسانه‌های عراقی مصطفی الکاظمی در این دیدار گفت: از ادامه همکاری بین بغداد و واشنگتن بسیار خوشحالم.
او افزود روابط فی‌مابین دارای ابعاد مختلف بهداشتی، فرهنگی و غیره است.
به‌گفته نخست وزیر عراق همکاری با ایالات متحده برای کشورش راهبردی است.
او مدعی شد ایالات متحده در شکست گروه داعش به عراق کمک کرده است.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم در این دیدار اعلام کرد، کشورش 500 هزار دوز واکسن کرونا به عراق ارسال خواهد کرد.
وی همچنین تأکید کرد به انتخابات پیشِ‌رو در عراق امیدوار است در حالی که به طرف عراقی خبر داد به‌دنبال ادامه حمایت اطلاعاتی از کشورشان است!!
به‌گفته بایدن نقش آمریکا در عراق بر کمک‌های آموزشی در رابطه با گروه داعش استوار خواهد بود.
او افزود: دولت آمریکا خود را متعهد به تقویت همکاری با عراق می‌داند و در این راستا همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت.
به‌گفته جو بایدن حضور نظامی آمریکا در عراق در انتهای سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید.
انتهای پیام/+

کاخ سفید: محدودیت‌های مسافرتی از ایران و چند کشور دیگر لغو نمی‌شود

کاخ سفید: محدودیت‌های مسافرتی از ایران و چند کشور دیگر لغو نمی‌شود

کاخ سفید: محدودیت‌های مسافرتی از ایران و چند کشور دیگر لغو نمی‌شود یک مقام کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده قصد ندارد محدودیت‌های مسافرتی مربوط به کرونا از ایران و چند کشور دیگر را به‌دلیل نگرانی از شیوع بیشتر بیماری سویه دلتای ویروس کرونا لغو کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های آمریکا، یک مقام کاخ سفید امروز دوشنبه اعلام کرد ایالات متحده قصد ندارد محدودیت‌های مسافرتی کرونا را به‌دلیل نگرانی از شیوع بیشتر بیماری سویه دلتای ویروس کرونا لغو کند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی گفته بود دولتش در حال بررسی روندی است که طبق آن هرچه زودتر بتواند محدودیت مسافرت‌ها از اروپا را بردارد.
مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه دولت بایدن اهمیت مسافرت‌های بین‌المللی را می‌داند تأکید کرد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در حال افزایش است. به‌گفته وی میزان شیوع میان کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند احتمالاً در هفته‌های آتی افزایش خواهد داشت.
آمریکا در زمان حاضر ورود مسافرانی را که 14 روز گذشته را در انگلیس، اتحادیه اروپا، ایرلند، چین، هند، آفریقای جنوبی، ایران و برزیل سپری کرده‌اند، ممنوع کرده است.
انتهای پیام/+

بازداشت خبرنگاران بازگشته از مناطق تحت کنترل طالبان توسط دولت افغانستان

بازداشت خبرنگاران بازگشته از مناطق تحت کنترل طالبان توسط دولت افغانستان

بازداشت خبرنگاران بازگشته از مناطق تحت کنترل طالبان توسط دولت افغانستان امنیت ملی افغانستان چهار خبرنگاری را که برای تهیه گزارش تحقیقی از احتمال تلفات غیرنظامیان توسط طالبان به مناطق تحت کنترل این گروه رفته بودند بازداشت کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره امنیت ملی این کشور چهار خبرنگاری را که برای تهیه گزارش تحقیقی از احتمال تلفات غیرنظامیان توسط طالبان به شهرستان «اسپین بولدک» ولایت قندهار رفته بودند بازداشت کرده است.
بیانیه می‌افزاید که «بسم‌الله وطن‌پرست»، مدیر مسئول و «محب عبیدی»، خبرنگار رادیو «صدای ملت» در قندهار همچنین «قدرت سلطانی» و «ثناءالله سیام» خبرنگاران خبرگزاری شینهوا، افرادی هستند که توسط امنیت ملی افغانستان بازداشت شده‌اند.
«عبدالمجیب خلوتگر» رئیس اجرایی نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز با تأیید این موضوع به «صبح کابل» گفت: چهار خبرنگاری که به اسپین بولدک رفته بودند و قرار بود گزارشی درباره وضعیت آنجا تهیه کنند، هنگام ورود به شهر قندهار به‌دستور دفتر شورای امنیت بازداشت شدند.
مقامات دولتی عامل بیشترین خشونت‌ها علیه خبرنگاران افغانستاناتحادیه صنفی خبرنگاران افغانستان دولت را به استبداد و سانسور رسانه‌ها متهم کردتشکیل کمیته ویژه‌ حمایت از خبرنگاران افغان؛ طی 15 سال 2درصد از پرونده‌ها بررسی شده است«صدیق‌الله توحیدی» رئیس کمیته مصونیت خبرنگاران نیز در این باره به «هشت صبح» گفت که این خبرنگاران به‌خلاف توصیه دولت به مناطق تحت کنترل طالبان در شهرستان اسپین بولدک رفتند و پس از گفت‌وگو با طالبان نوار تصویری‌ مصاحبه با آن‌ها را منتشر کرده بودند.
پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که طالبان در حمله به خانه‌های مردم در شهرستان اسپین بولدک بیش از 100 غیرنظامی را به‌اتهام همکاری با دولت افغانستان کشته بودند، اما طالبان با رد این گزارش‌ها از رسانه‌ها خواسته بودند با حضور در منطقه در این باره گزارش تهیه کنند.
انتهای پیام/.+

رابرت مالی: ترور سردار سلیمانی باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای آمریکا شد

رابرت مالی: ترور سردار سلیمانی باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای آمریکا شد

رابرت مالی: ترور سردار سلیمانی باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای آمریکا شد نماینده ویژ‌ه دولت آمریکا در امور ایران ضمن اعتراف به «شکست اسف‌بار» سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» تصریح کرده که ترور سردار سلیمانی به مشکلات آمریکا در منطقه اضافه کرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای اعتراف کرد ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر مشکلات آمریکا در منطقه اضافه کرده است.
رابرت مالی در مصاحبه با «مهدی حسن»، مجری معروف شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» تصریح کرده که سیاستمداران آمریکا مخالفتی با حذف سردار سلیمانی ندارند، اما چنین اقدامی کمکی به امن‌تر شدن آمریکا و کاستن از تنش‌ها نکرده است.
مالی به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مردم ایران حق دارند از ترور سردار سلیمانی بنا به دلایل صرفاً سیاسی در داخل آمریکا خشمگین باشند این‌طور پاسخ داد که سیاست دولت پیشین کشورش برای امن‌تر کردن آمریکا از طریق پیش بردن کارزار فشار حداکثری و ترور سردار سلیمانی، راه به جایی نبرده است.
او گفت: «من فکر می‌کنم این مردم آمریکا هستند که حق دارند عصبانی باشند، چون سیاستی که با هدف امن‌تر کردن آمریکا طراحی شده بود یا ادعا می‌کرد هدفش امن‌تر کردن مردم آمریکا است بعد از گذشت سه سال وضعیت مشخصی دارد: آمریکا کم‌تر امن است، چون ایران یک برنامه هسته‌ای گران‌قیمت‌تر دارد و فعالیت‌هایش در منطقه را تشدید کرده است. اینها دقیقاً همان‌ چیزهایی هستند که دولت ترامپ می‌گفت قصد مقابله با آنها را دارد.»
وی در ادامه گفت: «بنابراین، مسئله اصلی به نظرم دانستن نظر من درباره [ترور] قاسم سلیمانی نیست، چون همه ما در این مورد اتفاق نظر داریم. مسئله این است که آیا ترور او آمریکا را ایمن کرد یا نه. باز هم می‌گویم حکم این مشخص است. این کار فقط به جای آنکه از تنش‌ها کم کند، مشکلات بیشتری ایجاد کرد.»
رابرت مالی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن اعتراف به «شکست اسف‌بار» سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» که در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» علیه ایران به کار گرفته شد مدعی شد که آمریکا آماده بازگشت به توافق هسته‌ای برجام است.
او گفت: «ببینید، ما وضعیتی را به ارث بردیم که رئیس‌جمهور بایدن تصمیم گرفته به ..

روایت وال‌استریت‌ژورنال از خواسته جدید ایران در مذاکرات برجام

روایت وال‌استریت‌ژورنال از خواسته جدید ایران در مذاکرات برجام

روایت وال‌استریت‌ژورنال از خواسته جدید ایران در مذاکرات برجام یک روزنامه آمریکایی مدعی شده ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای وین خواستار آن شده که خروج آمریکا از برجام به تأیید سازمان ملل متحد منوط شود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله روز یکشنبه خود مدعی شده تازه‌ترین خواسته ایران در مذاکرات وین این است که خروج آمریکا از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) به تأیید سازمان ملل متحد منوط شود.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این گزارش مدعی شده در جریان 6 دور مذاکرات انجام‌شده در وین، ایالات متحده آمریکا حاضر شده برای احیای توافق هسته‌ای حاصل‌شده در سال 2015، قدرتمندترین اهرم‌های تحریمی‌اش را از دست بدهد.
این روزنامه نوشته جدیدترین خواسته ایران است که آمریکا با بندی در توافق هسته‌ای موافقت کند که هر گونه خروج آمریکا را به کسب مجوز از سازمان ملل منوط می‌کند. ایران گفته وجود چنین بندی با توجه به خروج «دونالد ترامپ» از برجام ضروری است.
وال‌استریت‌ژورنال در ادامه مدعی شده وجود چنین بندی در برجام، نقض قانون اساسی ایالات متحده محسوب می‌شود زیرا یک رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند مانع تغییر سیاست‌ها در آینده توسط کنگره یا رئیس‌جمهور بعد از خود شود.
روزنامه آمریکایی در ادامه مدعی شده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به ویژه به این دلیل که توافق هسته‌ای برجام هرگز برای تأیید به عنوان معاهده تقدیم مجلس سنا شده نمی‌تواند در روند تصمیم‌گیری دولت یا کنگره آینده مداخله کند.
دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال 1397 از توافق هسته‌ای برجام که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود خارج شد و تمامی تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را علیه ایران احیا کرد. دولت فعلی آمریکا مدعی است قصد بازگشت به این توافق را دارد.
وال‌استریت‌ژورنال تصریح کرد بایدن این توافق را به مجلس سنا نخواهد برد زیرا می‌داند که بعید است برجام از حمایت اکثریت سناتورها (50+1) برخوردار شود و اینکه بتواند از دو سوم آرای لازم برای تبدیل شدن به معاهده برخوردار شود هم امر تقریباً ناممکن است.
عملیات رسانه‌ای غربگرایان برای فریب مردم درباره مذاکرات وین درباره برجامبررسی بیست و دومین گزارش برجامی وزارت‌خارجه در مجلسکاخ سفید: همچنان معتقدیم که احیای برجام به نفع ماستتاکید اتریش بر لزو..

ادعای رسانه عبری درباره سفر غیرقانونی کارمند وزارت خارجه اسرائیل به ایران

ادعای رسانه عبری درباره سفر غیرقانونی کارمند وزارت خارجه اسرائیل به ایران

ادعای رسانه عبری درباره سفر غیرقانونی کارمند وزارت خارجه اسرائیل به ایران تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد یکی از کارمندان وزارت خارجه اسرائیل به‌دلیل سفر غیرقانونی به ایران دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد یکی از کارمندان وزارت خارجه اسرائیل به‌دلیل سفر غیرقانونی به ایران دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.
به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان، سرویس امنیت عمومی (شاباک) و یگان تحقیقات بین‌المللی اسرائیل ادعا می‌کنند در تحقیقات خود دریافتند یک شهروند اسرائیلی که کارمند وزارت خارجه است به‌شکلی غیرقانونی و قبل از ورود به کادر وزارت خارجه اسرائیل به ایران سفر کرده بود.
براساس اطلاعات منتشرشده، ادعا شده است این فرد به ایران سفر کرده و مدتی در این کشور اقامت داشته است.
در جلسه محاکمه این فرد که روز 9 ژوئن (19 خرداد) برگزار شد، دادگاه اجازه آزادی مشروط وی را در چارچوب شرایط بسیار سخت‌گیرانه صادر کرد و پرونده وی را برای تقدیم کیفرخواست به دادستانی ارجاع داد.
به‌نوشته این رسانه و بقیه رسانه‌های اسرائیلی، مسئولین امنیتی اجازه ارائه اطلاعات بیشتری در رابطه با این پرونده را نمی‌دهند.
شبکه 12 تلویزیون اسرائیل هم به‌نقل از وکلای مدافع این فرد که نامش فاش نشده است اعلام کردند: تمامی ادعاهای سرویس‌های امنیتی تخیّلاتی بیش نبوده است بلکه هدف او از سفر به این کشور در آن زمان نوعی ماجراجویی بوده است که می‌تواند حداکثر 4 سال زندان برایش به‌همراه داشته باشد.
نفوذ به عمق ساختار رژیم صهیونیستی؛ متحد موشه یعلون جاسوس از آب در آمد+ عکسنفوذ در سیستم امنیتی اسرائیل؛ یک جاسوس در اسرائیل دستگیر شدانتهای پیام/؛+

نامه 27 اندیشکده به آیت الله رئیسی برای ایجاد تحول در وزارت خارجه

نامه 27 اندیشکده به آیت الله رئیسی برای ایجاد تحول در وزارت خارجه

نامه ۲۷ اندیشکده به آیت الله رئیسی برای ایجاد تحول در وزارت خارجه ۲۷ اندیشکده ایرانی در نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب خواستار ایجاد تحول در ساختار وزارت امور خارجه شدند. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، 27 اندیشکده ایرانی در نامه‌ای به آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب خواستار ایجاد تحول در ساختار وزارت امور خارجه شدند.
متن نامه به شرح زیر است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم»
جناب آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهور منتخب
سلام‌علیکم؛
احتراماً ضمن عرض تبریک انتخاب شایسته جنابعالی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، به استحضار می‌رساند که دستگاه سیاست خارجی و ساختار وزارت امور خارجه کشور از سال‌ها پیش گرفتار مسائل و مشکلات جدی و عمیق نهادی و ادراکی است و بدون برنامۀ راهبردی مبتنی بر زمانمندی مشخص، به‌صورت روزمره و متأثر از خواست و میل گروه‌ها و جریان‌های ذی‌نفع دولت‌ها اداره می‌شود. این در حالی است که این وزارتخانه باید به‌مثابه قرارگاه نیروهای عملیاتیِ فرامرزی، از چنان قابلیت بالایی برخوردار باشد که بتواند در خارج از مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی، به سامان‌دهیِ امور مرتبط با منافع ملی کشور مبادرت ورزد. بررسی اقدامات وزارت امور خارجه در دهه‌های اخیر نشان می‌دهد که در جهت ارائۀ ادراک راهبردی از الگوی حاکم بر نظام بین‌الملل، اصلاح کارکردها و پیش‌بینی ساختارهای نهادی متناسب برای کنشگری فعال جهت ارتقاء منزلت جمهوری اسلامی ایران در محیط بین‌المللی، ابتکارات لازم مدنظر قرار نگرفته است.
با عنایت به تحولات بنیادین در محیط نظام بین الملل و سر بر آوردن قدرت‌های نوظهور و شکل‌گیری محیط‌های اقتصادی جدید و در راستای نیاز کشور به تجارت خارجی به منظور توسعه جریان تولید و همچنین رفع ناکارآمدی نهادی وزارت امورخارجه نسبت به این تحولات و نیازهای کشور، جمعی از اندیشکده مطرح سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی در قالب نامه ذیل، مهم‌ترین انگاره‌ها و درس‌آموخته‌هایی را که کانونی شدن اقتصاد در سیاست خارجی را در پی دارد، به شرح ذیل خدمت شما عرضه می‌دارد:
کانونی شدن مقولۀ اقتصاد در حلقۀ سیاست خارجی با تمرکز بر توسعۀ تجارت خارجیمتأثر از مشکلات تحریمیِ تحمیلی از جانب آمریکا، اقتصاد کشور طی سالیان اخیر نه‌تنها دچار چالش‌های ژرفی از جنس رکود تورمی شده، بلکه به‌واقع کاهش محسوس سهم تجارت ..

نگرانی مشترک ریاض و تل‌آویو از تغییر رویه روس‌ها در خاک سوریه

نگرانی مشترک ریاض و تل‌آویو از تغییر رویه روس‌ها در خاک سوریه

نگرانی مشترک ریاض و تل‌آویو از تغییر رویه روس‌ها در خاک سوریه اقدام روسیه در اعلام راه اندازی سامانه‌های پدافندی خود در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی موجی از نگرانی را همزمان در میان اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها به وجود آورده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی که امروز شنبه منتشر شد، با اشاره به تاکید روسیه بر رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی به سوی خاک سوریه، پرسید: آیا روس‌ها بعد از مذاکرات خود با طرف آمریکایی رویکرد و تحرکات خود را در سوریه دستخوش تغییر کردند؟
این روزنامه سعودی به نقل از منابع روسی فاش کرد: احتمال بسته شدن حریم هوایی سوریه در مقابل جنگنده‌های اسرائیلی وجود دارد و در صورتی که اسرائیل به حملات و تجاوزهای خود به خاک سوریه ادامه دهد، مسکو این کار را خواهد کرد.
به اعتقاد این رسانه سعودی: ما شاهد تغییری در لهجه رسمی مسکو در نحوه تعامل با حملات اسرائیل به خاک سوریه هستیم و این امر به معنای شکل گیری تحولاتی بر روی زمین است.
الشرق الاوسط همچنین خبر داد اسرائیلی‌ها هم این امر را درک کرده‌اند به نحوی که در آخرین تهاجم خود وارد حریم هوایی سوریه نشده و از داخل حریم هوایی لبنان اقدام به حمله و شلیک کردند.
در همین راستا صفحه اینتل تایمز در شبکه‌های اجتماعی هم تحلیل کوتاهی در این رابطه منتشر کرد و پرسید: آیا شاهد تغییر سیاست‌های روسیه در قبال حملات اسرائیل به سوریه هستیم؟
این رسانه عبری زبان نزدیک به محافل اطلاعاتی اسرائیل در پاسخ به این پرسش که اتفاقا شباهت و تطابق قابل توجهی با دغدغه رسانه سعودی داشت، خبر داد وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است از صبح امروز شنبه به دولت سوریه در رهگیری موشک‌هایی که به سوی خاک این کشور شلیک می‌شود، کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/

رسوایی سوءاستفاده مخالفان اسد از زنان برای جذب شیوخ عشایر سوریه

رسوایی سوءاستفاده مخالفان اسد از زنان برای جذب شیوخ عشایر سوریه

رسوایی سوءاستفاده مخالفان اسد از زنان برای جذب شیوخ عشایر سوریه شیوخ عشایر سوریه از اقدام وقیحانه شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا (قسد) ابراز ناخرسندی کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های سوری اعلام کردند، شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا (قسد) در یک اقدام وقیحانه و مستهجن در مراسم تبریک عید سعید قربان اقدام به اعزام هیئت‌‌هایی از زنان و دختران با پوششی نامناسب به جلسات شیوخ عشایر شرق سوریه که بخش‌‌هایی از آن در کنترل آنها قرار دارد کردند و با این کار خود به شخصیت زنان و جایگاه شیوخ عشایر اهانت کردند.
به‌نوشته رسانه‌های سوری این اقدام قسد در حومه دیرالزور توسط اهالی منطقه مورد تقبیح قرار گرفت و مردم آن را تلاشی از سوی این گروه مورد حمایت آمریکا و ترکیه برای تغییر بافت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی منطقه توصیف کردند.
انتهای پیام/+

«قریشی» از فرماندهان فاطمیون آسمانی شد

«قریشی» از فرماندهان فاطمیون آسمانی شد

«قریشی» از فرماندهان فاطمیون آسمانی شد «سید احمد قریشی» یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون به‌دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی، به یاران شهیدش پیوست و آسمانی شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید احمد قریشی» یکی دیگر از اعضای خانواده شهیدان قریشی که در هشت سال دفاع مقدس شش شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، به فیض شهادت نائل شد.
این فرمانده دلسوز و خدوم لشکر فاطمیون که آسمانی شد، طی این سالها همواره کنار سربازان فاطمی از حرم حضرت زینب(س) دفاع کرد.

وی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس بود و به‌دلیل جراحات ناشی از جنگ ‌تحمیلی، در سوریه به یاران شهیدش پیوست.
سید احمد قریشی اهل روستای برغان از توابع شهرستان کرج، فرزند شهید سید کمال قریشی، برادر شهید سید محمود قریشی و پسرعموی چهار برادر شهیدان قریشی، از فرماندهان سابق ستاد بسیج کرج و از مسئولان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران بود و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و با دشمن بعثی جنگید.

مراسم تشییع این‌ شهید والامقام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، یکشنبه سوم مرداد از ساعت 10 صبح از میدان شهدای کرج آغاز می‌شود و پیکر مطهرش در گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) قطعه سرداران شهید به خاک سپرده خواهد شد.
بیانیه لشکر فاطمیون پیرامون تحولات افغانستاننرم‌افزار موبایل «حکیم فاطمیون» و مستند «سردار پالمیرا» منتشر شد+فیلممادر شهید فاطمیون، عباس احمدی به فرزند شهیدش پیوستانتهای پیام/.+