واکنش مضحک پامپئو به پایان تحریم تسلیحاتی ایران

واکنش مضحک پامپئو به پایان تحریم تسلیحاتی ایران

واکنش مضحک پامپئو به پایان تحریم تسلیحاتی ایران پامپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پایان تحریم تسلیحاتی ایران واکنشی مضحک نشان داده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پایان تحریم تسلیحاتی ایران واکنشی مضحک نشان داده و مدعی شده خرید و فروش اسلحه با ایران نقض قطعنامه شورای امنیت است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی گفت: ما از اختیارات خود برای اعمال تحریم بر هر شخص یا نهادی که به تامین، فروش یا انتقال تسلیحات به و یا از ایران کمک کند، استفاده خواهیم کرد.
پامپئو در ادامه مدعی شد دادن اسلحه به ایران تنش را در منطقه افزایش خواهد داد و سلاح های خطرناک بیشتری را در اختیار گروه های تروریستی خواهد گذاشت.
وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت فروش اسلحه به ایران تهدید امنیتی برای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه را افزایش می دهد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی افزود هر کشوری که تحریم تسلیحاتی ایران را به چالش بکشد افزایش تنش و منازعه را به جای صلح و امنیت انتخاب کرده است.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد امروز 27 مهر ماه از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه 2231 خبر داد و اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع از جمله در حوزه تجارت اسلحه انجام می‌دهد.
به موجب پیوست ب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس توافق بین‌المللی برجام که میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان جاری است، محدودیت خرید و فروش تسلیحات متعارف به و از ایران در ساعت 8 شب به وقت نیویورک 26 مهرماه پایان یافت و جمهوری اسلامی مجاز خواهد بود به طور آزادانه به انجام این معاملات مبادرت ورزد.
دولت ترامپ با خروج غیرقانونی و یکجانبه خود از برجام، تروریسم اقتصادی خود را متوجه مردم ایران ساخت و برای جلوگیری از برخورداری از منافع این توافق، کوشید حتی محدودیت تسلیحاتی مندرج در این توافق را تمدید کند.
جلالی: پایان محدودیت‌های تسلیحاتی پیروزی دیپلماسی بر یکجانبه‌گرایی استرادیو بین‌المللی چین: یکجانبه‌گرایی آمریکا با پایان تحری..

گزارش| تحریم معنی‌دار ریاض و سکوت آنکارا

گزارش| تحریم معنی‌دار ریاض و سکوت آنکارا

گزارش| تحریم معنی‌دار ریاض و سکوت آنکارا حزب جمهوری خلق به‌عنوان مهم‌ترین حزب مخالف دولت اردوغان اعلام کرده است که دولت باید مواضع خود را در مورد تحریم کالاهای ترکیه از سوی عربستان اعلام کند و به سکوت خود پایان دهد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با آن که دو هفته از اقدام عربستان سعودی برای تحریم کالاهای تولید ترکیه سپری شده است، اما هنوز هم مقامات دولت اردوغان، در این مورد از اعلام موضع رسمی خودداری کرده‌اند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
اما حالا مشخص شده که مسئله فقط در حد تحریم کالاهای موجود در فروشگاه‌ها نیست و ریاض به‌دنبال آن است که در حوزه‌های گردشگری و فعالیت پیمانکاران و شرکت‌های ترک هم موانع و مشکلات جدیدی برای فعالان اقتصادی ترکیه به وجود بیاورد.
معطل نگه‌داشتن تریلی‌های حامل کالای ترکیه در گمرک‌ها، عدم تمایل به همکاری با پیمانکارها و شرکت‌های خصوصی ترکیه و به‌راه انداختن کمپین علیه کالای ترکیه‌ای، از اصلی‌ترین اقدامات اقتصادی آل‌سعود در برابر ترکیه در روزهای گذشته بوده است.

شواهد نشان می‌دهد که آنکارا فعلاً به‌دنبال افزایش تنش نیست و ترجیح می‌دهد نظاره‌گر وضعیت موجود باشد اما مخالفین، چنین نگرشی ندارند.
حزب جمهوری خلق به‌عنوان مهم‌ترین حزب مخالف دولت اردوغان اعلام کرده است که دولت باید مواضع خود را در مورد تحریم کالاهای ترکیه اعلام کند و به سکوت خود پایان دهد.
فایق اُزتراک سخنگوی حزب جمهوری خلق با انتشار عکسی از تحریم کالاهای ترکیه در عربستان سعودی نوشته است: در چند کشور، کالاهای ترکیه را تحریم کرده‌اند. کاخ ریاست جمهوری که در مورد هر چیزی اظهار نظر می‌کند، چرا در این مورد سکوت کرده است؟
شاهزاده در تاریکی
اگرچه تحریم کالاهای ترکیه در عمل، به نام شاهزاده عبدالرحمن‌بن مساعد و در درجه دوم به نام عجلان العجلان، رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی تمام شد، اما همه می‌دانند که بن‌مساعد یکی از شاهزاده‌های سعودی تحت امر محمد بن سلمان ولیعهد ریاض و العجلان نیز یک کارگزار است و اقدام اقتصادی آنان علیه ترکیه، به‌درخواست شخص محمد بن سلمان، صورت گرفته است.

با آن‌که فعلاً در ادبیات سیاسی و رسان..

عبدالله پس از پاکستان و هند عازم ایران شد

عبدالله پس از پاکستان و هند عازم ایران شد

عبدالله پس از پاکستان و هند عازم ایران شد رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در ادامه سفرهای منطقه‌ای خویش برای ایجاد اجماع در روند صلح پس از پاکستان و هند عازم ایران شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان صلح امروز (یکشنبه 27 مهر) در ادامه سفرهای منطقه‌ای خویش برای جلب حمایت از تلاش‌های صلح، به دعوت رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیئت عالی‌رتبه عازم تهران شد.
براساس بیانیه منتشر شده توسط ریاست شورای عالی مصالحه، عبدالله در این دیدار با رئیس جمهور، وزیر خارجه، رئیس مجلس اسلامی، دبیر شورای امنیت ملی، وزیر نیرو و برخی از مقامات عالی‌رتبه در تهران دیدار می‌‌کند.
بیانیه می‌افزاید: رئیس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با سران جمهوری اسلامی ایران درباره روند صلح افغانستان، مذاکرات قطر و ضرورت اجماع و حمایت منطقه‌ای از تلاش‌های صلح در افغانستان بحث و تبادل‌نظر می‌نماید.
پیش از این نیز مقامات دولتی کشورمان در دیدار با مقامات افغان نسبت به تعهد خویش را حمایت مداوم از افغانستان در زمینه‌های مختلف بویژه روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها، حفظ نظام جمهوری اسلامی در این کشور و دستاوردهای 19 سال گذشته اطمینان داده‌اند.
امینیان در کابل: ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کندامینیان در دیدار با اتمر: ایران از رهبری روند صلح به مالکیت افغانستان حمایت می‌کندتاکید ایران بر عدم مداخله خارجی در مذاکرات بین‌الافغانیدر سفر عبدالله به هند نیز مقامات ارشد این کشور اعلام کردند که از نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی حمایت خواهند کرد و در سفر به اسلام‌آباد نیز مقامات پاکستانی اظهار داشتند که نتیجه مذاکرات را خواهند پذیرفت.
انتهای پیام/.

جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان ونوجوانان امشب افتتاح می شود

جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان ونوجوانان امشب افتتاح می شود

جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان ونوجوانان امشب افتتاح می شود اصفهان-دبیراجرایی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان از افتتاح این جشنواره در شامگاه یک شنبه خبر داد و گفت: کودکان از بالکن آپارتمانها شاهد برنامه های افتتاحیه خواهند بود.
ایمان حجتی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان ماه اظهار داشت: آئین افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ از شبکه اصفهان، امید و تلویزیون تعاملی تیوا به صورت زنده پخش می‌شود.
وی افزود: در شرایط کنونی و برای دوری از اجتماعات منطقه‌ای در اصفهان شرایطی در نظر گرفته شده تا کودکان و نوجوانان با حضور بر بالکن‌ها یا از پشت پنجره شاهد برنامه ۶۰ دقیقه‌ای افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان باشند که برای دوری از اجتماعات نام این مکان محفوظ است.
دبیراجرایی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در این برنامه مسئولان دعوت نشده اند، گفت: پیام «علیرضا تابش»، دبیر سی و سوم..

بیانیه وزارت امور خارجه درباره پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی

بیانیه وزارت امور خارجه درباره پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی

بیانیه وزارت امور خارجه درباره پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی وزارت امور خارجه کشورمان طی بیانیه‌ای پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی علی‌رغم تلاش‌های شرورانه آمریکا را یک لحظه بزرگ برای جامعه جهانی خواند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای از پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت استقبال کرد.
بیانیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص
پایان محدودیت‌های تسلیحاتی
و ممنوعیت سفر تعدادی از شهروندان و مسئولین نظامی کشور
27 مهر 1399-18 اکتبر 2020
امروز، یک روز بسیار مهم برای جامعه جهانی است، که برخلاف تلاش­های رژیم ایالات متحده، از قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صیانت کرده است. از امروز، همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌­های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت. بر اساس یکی از نوآوری­های برجام، اختتام قطعی و بدون قید و شرط محدودیت­های تسلیحاتی و ممنوعیت­های مسافرتی مستلزم هیچگونه تصویب قطعنامه‌ی جدیدی نیست و هیچ نیازی به صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت ملل متحد ندارد.
لغو محدودیت‌­های تسلیحاتی و ممنوعیت مسافرتی بگونه­ای طراحی شده است که خودکار بوده و به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارد. این مهم پس از مذاکرات نفس‌گیر و با پیش‌بینی دقیق از امکان نقض تعهد از سوی یک یا چند طرف دیگر برجام به دست آمد. همین روش برای پایان محدودیت‌های موشکی در سال 1402 (2023) و نیز پایان کامل پرونده هسته‌ای در شورای امنیت در سال 1404 (2025) هم پیش‌بینی شده است.
بنابراین، از امروز، جمهوری اسلامی ایران می­تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً براساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می­تواند بر مبنای سیاست­های خود تسلیحات دفاعی صادر کند. در اینجا باید این نکته مورد تاکید واقع شود که سنگ بنای سیاست خارجی ایران رد سلطه و فشار در هر شکل آن است. از این رو، تحمیل هرگونه محدودیت در هر زمینه­ای – از جمله مالی، اقتصادی، انرژی و تسلیحات..

بیانیه رسمی وزارت خارجه درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود

بیانیه رسمی وزارت خارجه درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود

بیانیه رسمی وزارت خارجه درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی توئیتری اعلام کرد بیانیه‌ این وزارتخانه درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر بیانیه این وزراتخانه درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت منتشر می‌شود.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
خطیب‌ زاده در آستانه پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت، در توئیتر نوشت: «بیانیه رسمی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پایان محدودیت‌های تسلیحاتی برای صادرات/واردات تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود. ایران با تولید بیش از 90٪ نیازهای دفاعی کشور در داخل، بی‌نیاز از وابستگی به خارج است. صلح و ثبات در منطقه همواره اولویت اصلی ما خواهد بود.»
گفتنی است مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، محدودیت‌های تسلیحاتی علیه کشورمان از ساعت 00:00 بامداد یکشنبه ا8 اکتبر (27 مهر) به وقت گرینویچ پایان خواهد یافت.
محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران در حالی برداشته می‌شود که دولت آمریکا ماه‌ها برای تمدید این محدودیت‌ها تلاش کرد اما در نهایت به هدف خود نرسید.
سفیر ایران در روسیه: از فرصت لغو تحریم تسلیحاتی، عاقلانه استفاده می‌کنیمدیپلمات ایرانی: آماده شروع مجدد مبادلات تسلیحاتی با شرکای خود هستیمروحانی: 10 سال تحریم تسلیحاتی علیه ایران یکشنبه آینده برداشته خواهد شدانتهای پیام/.

اعتراف مدل سابق آمریکایی به داشتن روابط غیراخلاقی با نخست‌وزیر انگلیس

اعتراف مدل سابق آمریکایی به داشتن روابط غیراخلاقی با نخست‌وزیر انگلیس

اعتراف مدل سابق آمریکایی به داشتن روابط غیراخلاقی با نخست‌وزیر انگلیس مدل سابق آمریکایی به داشتن روابط غیراخلاقی با نخست‌وزیر فعلی انگلیس اعتراف کرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جنیفر آرکوری»، مدل سابق و تاجر زن آمریکایی به داشتن روابط خاص با «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس اعتراف کرده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
این افشاگری چند ماه بعد از آن صورت می‌گیرد که جانسون در کسوت شهردار وقت لندن به دلیل ادعاهایی درباره دادن برخی امتیازهای غیرقانونی به آرکوری، از جمله شرکت دادن وی در مذاکرات تجاری محرمانه و پرداخت تسهیلاتی از سرمایه نهادهای دولتی هدف تحقیقات پلیس قرار گرفته بود.
رسانه‌های انگلیس روز جمعه گزارش داده‌اند آرکوری به داشتن «روابط عاشقانه» با بوریس جانسون قبل از جدایی نخست‌وزیر فعلی انگلیس از همسر سابقش «مارینا ویلر» در ارتباط بود اعتراف کرده است.
روزنامه گاردین نوشته آرکوری در پاسخ به سئوالی در این خصوص گفته است: «فکر می‌کنم نیازی به گفتن این نیست که مسائل زیادی در این باره وجود دارند… ولی نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم.»
آرکوری در مصاحبه‌ای دیگر در پاسخ به این سئوال که آیا با بوریس جانسون روابط عاشقانه داشته گفت: «آن زمان، عمیقاً به او علاقه داشتم ولی هیچ‌وقت عبارات عاشقانه استفاده نمی‌کردم. عاشق نشده بودم. به این مرد خیلی علاقه داشتم و به نظرم این کاملاً روشن است. همینقدر می‌خواهم بگویم.»
«اداره مستقل اقدامات پلیس» انگلیس سال گذشته تحقیقاتی را درباره این آغاز کرد که آیا ارتباطات کاری جانسون در زمانی که شهردار لندن بود تحت تأثیر دوستی او با آرکوری قرار گرفته است یا خیر.
در آن زمان گزارش شده بود شرکت «هکر هاوس» متعلق به خانم آرکوری که در سابق مدل بوده است یک سال قبل‌تر 100 هزار پوند دریافتی داشته است و او در چند مأموریت تجاری در شورای شهر همراه آقای جانسون بوده است.
انتهای پیام/

تماس وزیر دفاع ترکیه با همتای آذری و تبریک برای هدف قرار دادن جنگنده‌های ارمنستان

تماس وزیر دفاع ترکیه با همتای آذری و تبریک برای هدف قرار دادن جنگنده‌های ارمنستان

تماس وزیر دفاع ترکیه با همتای آذری و تبریک برای هدف قرار دادن جنگنده‌های ارمنستان وزیر دفاع ترکیه در تماس با همتای آذری خود، بازپس گیری منطقه فضولی و نیز هدف قرار دادن ۲ جنگنده ارمنستان از سوی نیروهای مسلح آذری را به وی تبریک گفت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با حسن اف همتای آذربایجانی خود به صورت تلفنی درباره تحولات اخیر در قره باغ گفت‌وگو کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
پاسخ علی اف به شیطنت مجری شبکه ترکیه‌ای درباره نقش ایران در جنگ قره باغ+ فیلمحمله موشکی به دومین شهر جمهوری آذربایجان/ ارمنستان تکذیب کردکشته شدن 12 نفر در تازه‌ترین حمله ارمنستان به جمهوری آذربایجانآکار با محکوم کردن حمله دیشب به گنجه که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افراد غیر نظامی شد، گفت: ارمنستان دوباره بدون توجه به اینکه کودکان، زنان و سالخوردگان را هدف قرار می‌دهد آنها را به قتل رساند. ارمنستان جنایت جنگی مرتکب می شود و کسانیکه به آتش بس و مذاکره فراخواندند، این حملات را از دور نظاره می کنند. کسانیکه دستور حمله به غیر نظامیان با استفاده از موشکهای بالستیک را دادند حتماً تاوان آن را خواهند پرداخت. تاریخ، کسانی را که در مقابل این وحشی گیری سکوت کردند نیز به هیچ عنوان نخواهد بخشید.
وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه ایمان داریم نیروهای مسلح آذربایجان انتقام این جنایت را خواهند گرفت، اظهار داشت: در کنار برادران آذربایجانی خود برای حفظ تمامیت ارضی و جنگ برای رسیدن به خاک خود هستیم و برای رسیدن به حقشان با هم امکاناتمان کمکهای خود را ادامه خواهیم داد.
وی آزادی منطقه فضولی و نیز هدف قرار دادن دو جنگنده سوخو 25 ارمنستان از سوی نیروهای آذری را نیز به همتای خود تبریک گفت.
انتهای پیام/

پاسخ علی اف به شیطنت مجری شبکه ترکیه‌ای درباره نقش ایران در جنگ قره باغ+ فیلم

پاسخ علی اف به شیطنت مجری شبکه ترکیه‌ای درباره نقش ایران در جنگ قره باغ+ فیلم

پاسخ علی اف به شیطنت مجری شبکه ترکیه‌ای درباره نقش ایران در جنگ قره باغ+ فیلم رئیس جمهور آذربایجان در پاسخ به شیطنت مجری شبکه خبری ترکیه‌ای که ایران را متهم به ارسال سلاح به ارمنستان کرد، گفت: ایران آسمان و خاکش را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته و از این بابت از تهران تشکر می‌کنم. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه آ خبر ترکیه در پاسخ به این ادعای مجری شبکه که ایران به ارمنستان سلاح ارسال می‌کند گفت: من چنین اطلاعاتی ندارم، برعکس، می‌دانم که ایران و گرجستان آسمان و خاکشان را بسته‌اند و از آنها بابت این موضوع تشکر می‌کنم.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
تاکید سفیر ایران در ترکیه بر لزوم تلاش برای حل عادلانه مسئله قره باغپاشینیان: آمریکا و فرانسه از تلاش روسیه در ایجاد ثبات در قره باغ حمایت کنندلاوروف و چاووش‌اغلو: حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ، جایگزین نداردالهام علی‌اف: پاشینیان محصول «جورج سوروس» است/ فروپاشی شوروی از قره باغ آغاز شدگفتگوی تلفنی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با ظریف درباره مناقشه قره باغقدردانی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از تهران
همچنین وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص مواضع تهران درباره جنگ قره باغ طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر تاریخی، همواره تجاوزات ارمنستان به آذربایجان را محکوم کرده و از آزادی مناطق آذربایجان، اجرای قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد و حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ما همبستگی برادران ایرانی را نیز احساس می‌کنیم و از حمایت رسمی اعلام شده از سوی دولت ایران قدردانی می‌کنیم. دولت ایران به سهم خود در برقراری صلح در منطقه دریغ نمی‌کند و از تأمین ثبات و امنیت حمایت می‌کند.
انتهای پیام/

کشته شدن 12 نفر در تازه‌ترین حمله ارمنستان به جمهوری آذربایجان

کشته شدن 12 نفر در تازه‌ترین حمله ارمنستان به جمهوری آذربایجان

کشته شدن ۱۲ نفر در تازه‌ترین حمله ارمنستان به جمهوری آذربایجان حمله موشکی ارتش ارمنستان به شهر «گنجه» جمهوری آذربایجان به کشته شدن ۱۲ نفر منجر شد. – اخبار بین الملل – به گزاش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، ارتش ارمنستان دیشب به شهر «گنجه» دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
در این حمله موشکی که 20 منزل مسکونی تخریب شده است، 12 نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان کشته شدند.
جنگ مجدد جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از پنجم مهرماه آغاز شده است و همچنان با وجود آتش‎بس ادامه دارد.
جنگ و درگیری باکو و ایروان در منطقه قره باغ در حالی ادامه دارد که بامداد روز نوزدهم مهرماه آتش بس موقتی در قره باغ با وساطت روسیه صورت گرفته است، اما این جنگ با وجود آتش‌بس همچنان ادامه دارد و طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.
انتهای پیام