امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست

امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست

امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست وزیر خارجه کشورمان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی امروز شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با دکتر حسین امیر عبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی اتریش برای ارتقا همکاری ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کردو بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و از سرگیری گفتگوهای وین تاکید کرد.
دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی بر همکاریهای اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه های صنعت، کشاورزی، علم و فن آوری و همچنین اعلام امادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود برای حفظ برجام را با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی نشان داده است و اکنون وقت طرف های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند.
دکتر امیرعبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست بغداد نیز این ابتکار را پلتفرم خوبی برای همکاری های درون منطقه‌ای دانست و اضافه کرد: البته عراق و حاکمیت این کشور مورد هدف اقدامات مداخله جویانه و غیر مسئولانه برخی طرف ها از جمله آمریکا بوده، همانگونه که در ترور بزدلانه قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم یعنی سردار سلیمانی و فرمانده بلندپایه عراقی ابومهندی المهندس شاهد بودیم.
گفتگوی وزیر خارجه آفریقای جنوبی با امیرعبداللهیان
خانم ” نادلی پاندور ” وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار ایشان را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در این پیام آمادگی خود را برای همکاری با دکتر امیر عبداللهیان در جهت تقویت روابط بین دو کشور و ارتقا مناسبات دو جانبه، من..

فتاح: صنعت تایرسازی از واردات دوده بی‌نیاز شد/ درخواست 19 کشور جهان برای واردات دوده از ایران

فتاح: صنعت تایرسازی از واردات دوده بی‌نیاز شد/ درخواست 19 کشور جهان برای واردات دوده از ایران

فتاح: صنعت تایرسازی از واردات دوده بی‌نیاز شد/ درخواست ۱۹ کشور جهان برای واردات دوده از ایران گروه استان‌ها ـ با افتتاح خط سوم تولید دوده سخت به ظرفیت ۲۰ هزار تُن در سال، شهر دزفول به قطب تولید دوده صنعتی ایران تبدیل و به همت مهندسان ایرانی، صنعت تایرسازی کشور از واردات دوده بی نیاز شد. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، امروز سومین خط تولید دوده سخت در شرکت صنعتی دوده فام با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، معاون استاندار خوزستان و تعدادی از مسولان استانی افتتاح شد.
با افتتاح این خط که ظرفیت تولیدی بالغ بر 20 هزار تن دوده سخت را در سال دارد، شرکت صنعتی دوده فام، به بزرگترین تولیدکننده دوده صنعتی در کشور تبدیل شد و صنعت تایرسازی ایران از واردات دوده به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید لاستیک، بی نیاز می شود.
این خط تولید که به همت متخصصان ایرانی طراحی و راه اندازی شده است، در شرایطی افتتاح شد که با توجه به داخلی سازی و توان مهندسان کشور، از خروج 5.8 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد.
‌با افتتاح این خط تولید، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای 465 نیروی کار و متخصص فراهم شده و ارزآوری حاصل از صادرات دوده صنعتی به کشورهای اروپایی، افریقایی و آسیایی به حدود 30 میلیون یورو در سال می رسد.
بی‌نیاز شدن صنعت تایرسازی از واردات دوده به همت بنیاد مستضعفان‌
رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه افتتاح سومین خط تولید دوده در شرکت صنعتی دوده فام دزفول، از بی نیاز شدن صنعت تایرسازی کشور از واردات با اضافه شدن 20 هزار تُن تولید دوده در سال در این خط تولید، از درخواست 19 کشور جهان برای واردات دوده از ایران خبر داد.
فتاح در حاشیه افتتاح خط سوم تولید دوده در شرکت صنعتی دوده فام دزفول در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از این خط که با همت متخصصان و جوانان کشور به انجام رسید، اظهار کرد: امروز با افتخار در شهر سرافراز و شهید پرور دزفول حاضر شدیم و خوشحالیم امروز موفق شدیم با همت جوانان و مهندسان ایرانی، به بخشی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اعتماد به جوانان، کار جهادی و انقلابی و تلاش برای خودکفایی کشور، عمل کردیم.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: خط 3 تولید در این مجموعه در شرایطی به بهره برداری رسید که خط یک و 2 این شرکت، تقریبا به صورت 100 درصدی توسط خارجی ها طراح..

مدیرعامل جدید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منصوب شد

مدیرعامل جدید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منصوب شد

مدیرعامل جدید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منصوب شد محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی حکمی محمد ترکمانه را به‌عنوان مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی منصوب کرد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حکم محمد مخبر خطاب به محمد ترکمانه به شرح زیر است؛
« نظر به تعهد،‌تخصص و تجربیات ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منصوی می‌شوید.
امیدوارم با هماهنگی و همکار سایر اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مجموعه ستاد در انجام وظایف ابلاغی موفق باشید.»
به گزارش تسنیم، کاپیتان ترکمانه پیش از این مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده و در حال حاضر عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی کیش ایر است.
پیش از این امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت بوده است.
انتهای پیام/

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 1400/06/11

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 1400/06/11

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۱۶۰هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 160هزار تومان، قیمت دلار 27 هزار و 250 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 990 هزارتومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 11 میلیون و 550 هزار تومان است.
در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 200هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 750 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک میلیون و 539 هزار تومان و هر مثقال طلا، 5 میلیون و 25 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
* قیمت‌های درج شده در این خبر با استناد به نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.
مشاهده آنلاین قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت دلاربه گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم‌اکنون،‌ قیمت دلار 27 هزار و 250 تومان، قیمت یورو 30 هزار و 691 تومان، پوند انگلیس 37 هزار و 607 تومان و درهم امارات 7 هزار و 428 تومان اعلام شده است.
علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 26 هزار و 650 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 26 هزار و 122 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 31 هزار و 250 تومان و قیمت خرید یورو نیز 30 هزار و 631 تومان اعلام شده است.
بروز رسانی: ‌پنج شنبه 11 شهریورماه ساعت 11:00
نوع
قیمت لحظه (تومان)
قیمت دلار (صرافی بانکی)
26 هزار و 650
قیمت دلار (بازار آزاد)
27 هزارو 250
قیمت یورو (صرافی بانکی)
31 هزار و 250
قیمت یورو (بازار آزاد)
30 هزارو 691
قیمت درهم
7 هزارو 428
قیمت پوند
37 هزارو 607
بروزرسانی: ‌ ‌پنج شنبه 11 شهریورماه ساعت 11:00
نوع
قیمت لحظه (تومان)
قیمت سکه بهارآزادی
11 میلیون و 550 هزار
قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)
11 میلیون و 990 هزار
قیمت نیم سکه بهارآزادی
6میلیون و 200 هزار
قیمت ربع سکه بهارآزادی
3 میلیون و 750 هزار
قیمت سکه گرمی
2 میلیون و 300 هزار
بروز رسانی: ‌پنج شنبه 11 شهریورماه ساعت 11:00
نوع
قیمت لحظه (توما..

الاخبار: کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد/ کشتی چهارم به زودی حرکت می‌کند

الاخبار: کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد/ کشتی چهارم به زودی حرکت می‌کند

الاخبار: کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد/ کشتی چهارم به زودی حرکت می‌کند منابع از ورود کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان، به آب‌های سوریه خبر دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که کشتی ایرانی حامل سوخت که سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی چند هفته قبل خود اعلام کرده بود به سمت لبنان حرکت کرده، دیروز وارد آبهای منطقه‌ای سوریه شد.
منابع آگاه به روزنامه الاخبار گزارش دادند که محموله این کشتی بعد از تخلیه در یکی از بنادر سوریه توسط تانکرهایی به لبنان منتقل خواهد شد. بر اساس این گزارش بخشی از محموله این کشتی توسط حزب‌الله به بیمارستان‌های دولتی داده می‌شود و همچنین یک شرکت خصوصی وابسته به حزب الله ساز و کار توزیع سوخت به موسسات خصوصی و مراکز تولید برق را بر عهده دارد.
این منابع همچنین اعلام کردند، دو کشتی دیگر ایرانی نیز با همین ساز و کار محموله‌های خود را به لبنان می‌رسانند که البته مشخص نیست بار آنها سوخت مازوت یا بنزین و یا هر دوی آنها است ضمن اینکه احتمالاً کشتی چهارم نیز به زودی از سمت ایران به لبنان حرکت خواهد کرد.
عطوان: شکست آمریکا و متحدان آن آغاز شده/ نصرالله بزرگترین برنده پرونده انتقال سوخت به لبنانکشتی‌های ایرانی؛ تنها امید لبنانی‌ها برای نجات از بحران سوختقدردانی انجمن علمای مسلمان لبنان از ایران و مواضع امیرعبداللهیان در نشست بغدادورود قریب‌الوقوع محموله سوخت ایران به لبنان همزمان با اظهارات هیئت کنگره آمریکا مبنی بر اینکه «ایالات متحده به دنبال حل بحران سوخت لبنان بوده و نیازی به واردات سوخت ایران نیست»، صورت گرفته است. هیئت مذکور آمریکایی روز گذشته بعد از دیدار با مقامات لبنانی در حالیکه سعی در مانع ترشی مقابل واردات سوخت از ایران به لبنان داشت بیروت را ترک کرد.
همین جمله هیئت مذکور آمریکایی قبلا توسط «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت بلافاصله بعد از شنیدن خبر آغاز حرکت کشتی های حامل سوخت ایرانی به سمت لبنان مطرح شده بود.
کریس مورفی، سناتور آمریکایی روز گذشته در بیروت گفت: ما به عنوان مقامات آمریکایی به جد تلاش می‌کنیم راه‌هایی برای حل بحران سوخت بیابیم و هیچ انگیزه‌ای برای تکیه لبنان به سوخت ایران یا هر سوخت دیگری که از سوریه منتقل می‌شوند، نیست. سوریه تحت تحریم‌های واشنگتن ..

اوجی: اتفاقات خوبی در فروش نفت در راه است/ کسری 200 میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان امسال

اوجی: اتفاقات خوبی در فروش نفت در راه است/ کسری 200 میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان امسال

اوجی: اتفاقات خوبی در فروش نفت در راه است/ کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان امسال وزیر نفت به مردم قول داد که اتفاقات خوبی در خصوص فروش نفت در ماه های آینده رخ خواهد داد و از کسری حدودا ۲۰۰ میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان سال جاری خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: با پتانسیلی که در وزارت نفت، مجموعه شرکت‌ها و نیرو‌های توانمندی که در این حوزه وجود دارد و اراده بر فروش نفت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و دستگاه‌های خارج از وزارت نفت و البته با مجوز‌های خوبی که شورای عالی امنیت ملی در این خصوص صادر کردند و اختیاراتی که به وزیر داده می‌شود و همچنین حمایت‌های دولت، قطعاً با برنامه ریزی به مردم قول می‌دهیم که اتفاقات خوبی در موضوع فروش نفت در ماه‌های آتی رقم بخورد.
وی ادامه داد: بعد از تحریم‌های ظالمانه فروش نفت کاهش چشمگیری داشته است، ولی این توان در مجموعه وزارت نفت و تمامی دستگاه‌ها برای فروش نفت وجود دارد.
وزیر نفت تصریح کرد: یکی از راه‌های فروش نفت، تهاتر با کالا و همچنین تهاتر با سرمایه گذاری است البته نه تنها فقط در حوزه صنعت نفت بلکه در بخش‌ها و صنایع دیگر هم می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد.
وی افزود: حجم ذخایر و مخازن سوخت مایع نیروگاه ها نسبت به سال گذشته نزدیک به 25 درصد کاهش دارد و در حال حاضر به یک و هفت دهم میلیارد لیتر رسیده است؛ با توجه به تامین سوخت زمستانی بخصوص برای نیروگاه ها در فصل زمستان امسال، از 2 ماه گذشته صادرات فرآورده ها بشدت کاهش پیدا کرده است تا بتوانیم ذخایر سوخت نیروگاه ها و صنایع را تامین کنیم؛ البته با توجه به فصل سردی که در پیش داریم، کسری گازی همانند سال گذشته پیش بینی می کنیم.
اوجی با بیان اینکه “درسال گذشته حدود 160 میلیون متر مکعب در بعضی از روزهای فصل سرد بخصوص در استان های شمال و شمال شرق کشور کسری گاز داشتیم”، گفت: امسال پیش بینی می کنیم که با روند رشد مصرف در کشور که بین 8 تا 10 درصد است، در فصل سرد تا 200 میلیون متر مکعب در روز کسری گاز داشته باشیم، به همین خاطر جلسات تامین سوخت زمستانی را شروع کردیم و یکسری راهکارهایی را از الان آغاز کردیم تا بتوانیم این فصل سرد را بدون دغدغه تامین کنیم.
وی درباره ذخیره سوخت ن..

آخرین جزئیات بازگشایی مدارس از زبان عضو کمیسیون آموزش مجلس

آخرین جزئیات بازگشایی مدارس از زبان عضو کمیسیون آموزش مجلس

آخرین جزئیات بازگشایی مدارس از زبان عضو کمیسیون آموزش مجلس گروه استان‌ها – عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دوره آموزش مجازی نباید طولانی شود و به صورت تدریجی و با حفظ سلامت دانش‌آموزان باید به سمت آموزش حضوری برویم. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره آخرین تصمیمات کلان در حوزه بازگشایی مدارس در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: کشور ما و دنیا از بیش از یک سال و نیم پیش با پاندمی کرونا دست به گریبان است که تأثیرات زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزش داشت.
وی با بیان اینکه در کشور ما به ویژه در حوزه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای مواجهه با این بیماری همه گیر جهانی نبود افزود: آموزش و پرورش مجبور شد به سرعت شبکه آموزشی شاد را راه‌اندازی کند و با این وجود بیش از سه میلیون دانش‌آموز به دلیل برخی از تنگناها نتوانستند از آموزش کافی بهره ببرند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مشکلاتی چون عدم وجود اینترنت پر سرعت در تمامی نقاط کشور و عدم توانایی خانواده‌ها برای تهیه لوازم آموزشی هوشمند اشاره کرد و گفت: چون برنامه‌ریزی از قبل طراحی شده‌ای برای آموزش‌های مجازی نداشتیم و از طرف دیگر به دلیلی که مجبور بودیم برای جلوگیری از توقف آموزش در کشور به این روش روی بیاوریم به همین دلیل در برخی از حوزه‌ها چون پرورشی نتوانستیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم.
وی با بیان اشاره به اینکه کلاس‌های درس حضوری، ارتباط عاطفی بین معلم و دانش‌آموزان، ارتباط دانش‌آموزان با هم و حتی بازی دانش‌آموزان در محیط کلاس و مدرسه همه به نوعی به رشد فکری، اجتماعی، هم‌زیستی و آشنایی با مسائل اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند افزود: در کنار آن بحث تربیت اهمیت بسیار زیادی دارد.
دانش‌آموزان از آموزش مجازی آسیب‌های زیادی دیدند
زاهدی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ما از آموزش مجازی در یک سال و نیم گذشته آسیب‌های زیادی دیدند بیان کرد: ما از سر ناچاری این راه را انتخاب کردیم و چاره‌ای جز این نداشتیم و قطعاً این نحوه آموزش نمی‌تواند ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه آموزش مجازی دروس به ویژه در مقاطع ابتدایی و کلاس اول آسیب‌های جدی به دنبال دارد گفت: باید تا می‌توانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم که در کمترین زمان ممکن بتوان بازگشایی مدارس به صورت..

امیرعبداللهیان: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد/ اروپایی‌ها مسئول بروز شرایط فعلی هستند

امیرعبداللهیان: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد/ اروپایی‌ها مسئول بروز شرایط فعلی هستند

امیرعبداللهیان: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد/ اروپایی‌ها مسئول بروز شرایط فعلی هستند وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود با اشاره به اینکه حاکمان کنونی آمریکا علی‌رغم ادعاهای قبلی خود همچنان در صدد استفاده از تحریم‌ها به‌عنوان اهرم فشاری علیه ایران هستند، تأکید کرد که ایران هرگز تسلیم این فشارها نخواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان و ژان ایو لودریان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص مهمترین تحولات روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند و وزیر امور خارجه کشورمان نکاتی را در خصوص مذاکرات احیای برجام و عواملی که باعث شده‌ برجام به وضعیتی کنونی برسد، به وزیر خارجه فرانسه متذکر شد.
وزیر امور خارجه فرانسه در این گفتگو، ضمن تبریک به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار گسترش تماسها و گفتگوها در خصوص مسائل مورد توجه طرفین گردید.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد هیات حاکمه آمریکا بواسطه خروج غیر قانونی از برجام و اعمال تحریمهای ظالمانه علیه مردم بزرگ ایران و طرفهای اروپایی بدلیل بی عملی شان، مسئول بروز شرایط فعلی هستند و بایستی به اجرای کامل تعهدات برجامی شان بازگردند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در مذاکراتی که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم ایران در بر داشته باشد، حضور خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: متاسفانه هیات حاکمه فعلی آمریکا نیز برغم ادعاهای قبلی در صدد استفاده از تحریمهای غیرقانونی بعنوان ابزار فشار بر جمهوری اسلامی ایران است اما بایستی بداند که ما تسلیم چنین فشارهایی نخواهیم شد و اروپا نیز باید با موضعگیری های سنجیده، تلاش کند نقش سازنده ای را ایفا کند.
طرفین در ادامه از اهداف کنفرانس بغداد در ترغیب تعاملات منطقه ای حمایت کردند.
وزیر خارجه کشورمان در این ارتباط اظهار داشت بحرانهای منطقه ای نتیجه سیاستهای مداخله جویانه قدرتهای خارجی است و سیاست خارجی دولت سیزدهم به روابط با همسایگان اولویت می دهد و همانگونه که در نشست اخیر بغداد تصریح کردیم، ثبات منطقه راهکار بومی و درون منطقه ای دارد و هرگونه رفتار مداخله جویانه و غیرمسئولانه می تواند آشفتگی منطقه را بیشتر کند.
وزرای خارجه ج..

پایان غیبت 8ساله رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام

پایان غیبت 8ساله رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام

پایان غیبت ۸ساله رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از آغاز دولت سیزدهم، عصر امروز چهارشنبه دهم شهریورماه به‌ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ریاست‌جمهوری آیت الله سیدابراهیم رئیسی، عصر امروز چهارشنبه دهم شهریورماه به‌ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور دبیر و اعضای مجمع تشکیل شد.
در این نشست که رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، وزیر دادگستری، نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی و تنی چند از اعضای حقوقدان شورای نگهبان نیز حضور داشتند، لوایح مرتبط با دستور جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش بررسی لوایح «موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» که برای تعیین مصلحت به مجمع تشخیص ارجاع شده بود، پس از بحث و بررسی با رأی دوسوم اعضای مجمع، نظر مجلس شورای اسلامی عیناً تصویب شد و «لایحه سند الحاقی اصلاح موافقنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی» برای رفع پاره‌ای از ابهامات به کمیسیون مربوطه ارجاع گردید.
به گزارش تسنیم، نکته قابل توجه نشست امروز، حضور شخص رئیس جمهور به‌عنوان یکی از اعضای حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از غیبتی طولانی‌مدت و نزدیک به 8ساله است. چه آن‌که عکاسان و خبرنگاران سیاسی در 8 سال اخیر تقریباً به خالی بودن جایگاه اختصاصی رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام عادت کرده بودند.
حسن روحانی طی ریاست خود بر دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاید به‌تعداد انگشتان یک دست نیز در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر نشده بود که این حضور نیز به دوران پیش از درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی بازمی‌گشت.
گفته می‌شد علت عدم رغبت روحانی برای حضور در جلسات مجمع تشخیص حتی در زمان حیات مرحوم هاشمی رفسنجانی این بوده است که وی معتقد بوده است که ریاست مجمع به‌موجب اینکه سیاست‌های کلان و مصلحت‌های نظام را رئیس جمهور تشخیص می‌دهد و درگیر آن است، باید به‌عهده رئیس جمهور باشد.
البته دیگر نکته قابل توجه جلسه امروز مجمع تشخیص، غیبت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه بوده است.

انتهای پیام/+

قلدری امیر قطر برای اهالی فوتبال اروپا با یک توئیت عجیب! + عکس

قلدری امیر قطر برای اهالی فوتبال اروپا با یک توئیت عجیب! + عکس

قلدری امیر قطر برای اهالی فوتبال اروپا با یک توئیت عجیب! + عکس مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن خطاب به یکی از منتقدانش به خاطر رویکردی که در قبال فروش کیلیان امباپه در پیش گرفت، پاسخی عجیب داد. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، بریزوبپاش‌‌های پاری‌سن‌ژرمن در بازار نقل و انتقالات تابستانی و ولخرجی‌های بدون محدودیتش، خیلی‌ها را نسبت به عدالت موجود در اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی به شک انداخته است. امسال اما مالکان قطری PSG بیش از سال‌های قبل مورد انتقاد واقع شده‌اند به خصوص در اسپانیا. ابتدا به خاطر بردن لیونل مسی و سرخیو راموس کاپیتان‌های رئال مادرید و بارسلونا به پاریس و سپس به خاطر رویکرد غیرمحترمانه‌ای که درقبال فروش کیلیان امباپه به رئال مادرید در پیش گرفت.
پاریسی‌ها با رویکردی خارج از عرف بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا، پس از دریافت سه پیشنهاد مختلف که آخرین آنها 200 میلیون یورو بود، رئال ماردید را حتی شایسته دریافت پاسخ منفی خود ندانستند. این در حالی بود که خود بازیکن نسبت به بازی برای کهکشانی‌‌ها تمایل داشت.

این رویکرد مالکان و رئیس قطری PSG‌ با انتقاداتی مواجه شده که یکی از آنها از سوی خوسپ پدررول، مجری برنامه معروف چیرینگیتوی اسپانیا (یک برنامه تخصصی درباره فوتبال) بود که در صفحه شخصی‌اش در توئیتر رفتار مالکان قطری این تیم در عدم پاسخگویی به رئال مادرید را منزجر کننده توصیف کرد.
در واکنش به اظهارات پدررول، امیر قطر، خلیفه بند حمد آل ثانی به عنوان مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن پیامی تمسخرآمیز به زبان اسپانیایی در توئیتر منتشر کرد که در آن خطاب به مجری اسپانیایی نوشته شده است: با سازمان ملل متحد تماس بگیر تا یک شکایت فوری را برای‌شان ارسال کنی.
نیشخند امیر قطر به پرس پس از نفروختن امباپه به رئال مادرید + عکسانتهای پیام/