وحیدی: خوزستان بر گردن همهی ما حق دارد/ باید کشور را استانمحور اداره کنیم
وحیدی: خوزستان بر گردن همهی ما حق دارد/ باید کشور را استانمحور اداره کنیم وزیر کشور گفت: کشور ما هماکنون بهصورت وزارتخانهمحور اداره میشود و یک نظر وجود دارد که کشور را استانمحور اداره کنیم و امکانات در استانها بسیج شود و وزارتخانهها بر این مسئله نظارت و پشتیبانی کنند. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور امشب(هفتم شهریورماه) با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکهی یک ضمن گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، در پاسخ به سوالی درباره سفر روز جمعهی رئیسجمهور به خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان ابعاد مهم و فراوانی دارد و منطقهای است که بر گردن همه ملت ما دِین دارد، البته مشکلاتی در آن منطقه وجود دارد که برغم سرمایهگذاریهای بزرگ، هنوز باقی مانده فلذا آیتالله رئیسی در نظر داشتند که اولین سفرشان به این منطقه باشد تا به مسائل مردم رسیدگی شود.
وحیدی: رسیدگی به مطالبات مردم مهمترین و اولویتدارترین برنامه وزارت کشور استوی افزود: ریاست محترم جمهور بهصورت سرزده بین مردم حضور یافتند و از پروژههای آبرسانی و بازدید کرده و در بین عشایر و شیوخ آن منطقه حاضر شدند. در این سفر تصمیمات مهمی درباره مسائل آب و فاضلاب و روانآبها، توسعه صنایع، خرید تضمینی محصولات کشاورزان، الگوی کشت و سایر موضوعات اتخاذ شد.
وزیر کشور بیان کرد: حکمرانی عمومی با این وزارتخانه است و نقش تجمیعکننده را دارد؛ وزارت کشور بین کارکردهای مختلف دولت در هر سطحی از مناطق و یا استانها یکپارچهسازی میکند و بسیجکنندهی ظرفیتهای کشور، میدانداری و موتور محرک بودن نیز توسط این وزارتخانه انجام میگیرد.
وحیدی گفت: وزارت کشور باید در جایگاه اصلی خود بنشیند و ما ارتقای کیفیت و کفایت حکمرانی را در نظر داریم؛ بعضا برخی خلاءها پر نمیشود و در این زمینه به مشکل بر میخوریم. جریان حکمرانی چندلایه و چندجانبه است و باید هنجارهای حکمرانی را بین مردم شکل بدهیم.
وی خاطر نشان کرد: برنامههای بخشی، استانی و ملی داریم و اگر اینها در تعادل نباشد مزاحمت بین اجزا ایجاد میکند؛ مثلا برخی صنایع که مصرف زیاد آب دارند آن منطقه دچار بحران آب شده و زمانی که این کار انجام میگرفت، این مسئله در نظر گرفته نشده بود. این تعادل عدالت و توازنه منطقهای ایجاد میکند و این مسئله مورد تأکید بوده..
