خاطره فرمانده نیروی هوایی ارتش از شب شهادت سپهبد سلیمانی
خاطره فرمانده نیروی هوایی ارتش از شب شهادت سپهبد سلیمانی امیر نصیرزاده گفت: در شب شهادت حاج قاسم سلیمانی ما تا لحظه جنگ پیش رفتیم و دو پایگاه ما در جنوب پرواز انجام دادند و جوانان نیروی هوایی تقاضای انجام خدمت و ماموریت میکردند. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از مستند «نبردهای فانتوم» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، طی سخنانی ضمن تشکر از سازندگان این مستند و سازمان هنری اوج برای تهیه این مستند، با اشاره به اقدامات نیروی هوایی ارتش قبل و حین دفاع مقدس اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی توطئههای متعددی توسط دشمن طرحریزی شد تا انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کرده و اجازه رشد به انقلاب ندهند تا به موقعیتی که الان داریم، برسد.
وی افزود: نیروی هوایی در برطرف کردن برخی از این توطئهها مشارکت داشت و هواپیماهای فانتوم در خنثی کردن آن موثر بود. مثلا در غائله کردستان نیروی هوایی نقش موثری داشت و شهید محمد نوژه از پایگاه هوایی همدان با زبان روزه به شهادت رسید.
مستند «نبردهادی فانتوم» رونمایی شدفرمانده نیروی هوایی ارتش با یادآوری خدمات این نیرو در ماجرای طبس، خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق تا قبل از آغاز جنگ 93 تهاجم هوایی به مرز ما انجام داد و نیروی هوایی ما از هوشیاری برخوردار بود. دو ساعت بعد از حمله عراق در 31 شهریور 1359، غرش هواپیماهای ما روی پایگاههای عراق به عنوان اولین پاسخ انجام شد. همچنین حدودا بعد از 20 ساعت از آغاز حمله دشمن در روز اول مهر، بیش از 140 فروند هواپیما تمام پایگاههای عراق را درهم کوبیدند.
امیر نصیرزاده بیان کرد: صدام بعد از اقدامات مهم نیروی هوایی فهمید که اشتباه کرده و استراتژی او از جنگِ برقآسا تبدیل به استراتژی جنگ فرسایشی شد. فانتومها بودند که اقتصاد جنگ عراق را مورد هدف قرار دادند و پالایشگاهها و بندرهای عراق را مورد تهاجم و حمله قرار دادند و تقریبا صدور نفت عراق را در شش ماه اول جنگ به صفر رساندند. همچنین در سکوهای الامیه و البکر عراق در خلیج فارس، 132 هزار پوند بمب توسط هواپیمای فانتوم ریخته شد تا ابتکار عمل از نیروهای بعثی گرفته شود که این مهم انجام شد.
وی تصریح کرد: یکی از پرافتخارترین ماموریتهای هواپیمای فانتو..
