افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد/ پژو 206 یکصد و سه میلیون تومان شد

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد/ پژو 206 یکصد و سه میلیون تومان شد

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد/ پژو ۲۰۶ یکصد و سه میلیون تومان شد ایران خودرو افزایش قیمت محصولات خود را در قالب دعوت نامه به مشتریانش اعلام کرد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس دعوت نامه هایی که این شرکت به مشتریان خود ارسال کرده آنها باید در تسویه خودروهای خریداری شده مابه تفاوت حدود20 میلیون تومانی را در افزایش قیمت ها لحاظ کنند.
در قیمت های جدید تیرماه شرکت ایران خودرو قیمت پژو 206 تیپ 2 از 71 میلیون و 600 هزار تومان به 90 میلیون و 611 هزار و 500 تومان ، پژو 206 تیپ 5 از 82 میلیون و 800 هزار تومان به 103 میلیون و 404 هزار تومان ، پژو 405 ال ایکس از 68 میلیون و 400 هزار تومان به 91 میلیون و 600 هزار تومان و پژو 207 دستی از 92 میلیون و‌700 هزار تومان به 122 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.
انتهای پیام/

اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین 120 میلیون دلاری در بازار ارز/ قیمت‌ها کاهشی شد

اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین 120 میلیون دلاری در بازار ارز/ قیمت‌ها کاهشی شد

اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین ۱۲۰ میلیون دلاری در بازار ارز/ قیمت‌ها کاهشی شد سیرنزولی قیمت‌ها در بازار ارز درحالی امروز پرشتاب‌تر از دیروز طی شد و احتمالاً در روزهای اتی هم ادامه خواهد داشت که کسب اطلاع خبرنگار تسنیم بیانگر عرضه ۱۲۰ میلیون دلاری بازار ساز طی روز جاری است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت ارز در بازار بعد از یک دوره افزایشی نسبتاً طولانی از دیروز ظهر وارد مدار نزولی شده و امروز نیز با طی همین روند قیمت دلار بیش از 3 هزار تومان کاهش یافت.
قیمت دلار از 26 هزار تومان صبح روز یکشنبه به 22 هزار و 700 تومان در ساعات پایانی معاملات امروز دوشنبه کاهش یافته است؛ فعالان بازار معتقدند دلیل اصلی کاهش قیمت ارز، پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی و خروج تقاضای صادرکنندگان از بازار و البته حضور جدی بانک مرکزی در بازار بوده است.
طی یکی دو روز گذشته عرضه ارز در بازار و سامانه نیما نیز افزایش یافته است و احتمالا بازارساز در روزهای آینده همچنان این عرضه ها را ادامه دهد.
اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از میزان عرضه ارز از سوی بازارساز در روز جاری بیانگر آن است که تا پایان معاملات امروز 120 میلیون دلار با نرخ 22 هزار و 630 تومان عرضه شده که از این میزان 800 هزار دلار معامله شده است.
همزمان با ریزش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت فروش دلار از سوی بازارساز نیز نسبت به دیروز کاهش چشم گیر داشته است.
علاوه بر عرضه ارز در بازار از سوی بازار، با تشدید نوسانات ارزی در بازار و ثبت رکوردهای جدید و تاریخی برای ارز دربازار، بانک مرکزی از عرضه حدود 300 میلیون دلار در سامانه نیما طی دو روز گذشته خبر داد و تأکید کرد: میانگین نرخ دلار بر اساس معاملات انجام شده در این دو روز حدود 18.300 تومان بوده است.
کاهش 3200 تومانی قیمت دلار در یک روز/فروشنده ها زیاد شدندقیمت ارز کاهشی شد/ بازگشت دلار به کانال 22 هزار تومانریزش قیمت در بازار طلا و ارز/ بازگشت سکه به کانال 10 میلیونی300 میلیون دلار در نیما عرضه شد/ میانگین نرخ دلار نیمایی: 18300 تومانبه گزارش تسنیم، بررسی‌های صورت‌گرفته از معاملات ارزی در بازار ارز تهران حاکی از آن است که تقاضای خرید به‌طور چشم‌گیری در نرخ‌های اعلامی در کانال‌ها به‌شدت کاهش یافته است و نرخ معاملات در بازار رسمی به‌مراتب پایین‌تر می‌ب..

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/04/30|ریزش قیمت در بازار طلا و ارز/ بازگشت سکه به کانال 10 میلیونی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/04/30|ریزش قیمت در بازار طلا و ارز/ بازگشت سکه به کانال 10 میلیونی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۴/۳۰|ریزش قیمت در بازار طلا و ارز/ بازگشت سکه به کانال ۱۰ میلیونی هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۹۳ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. – اخبار بازار – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 993 هزار تومان، قیمت دلار 22 هزار و 800 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون تومان و 900 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 9 میلیون و 900 هزار تومان است.
همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5میلیون و 600 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3میلیون و 300 هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 993 هزار تومان، هرگرم طلای 24عیار یک‌میلیون و 330 هزار تومان و هر مثقال طلا 4میلیون و 305 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1811 دلار معامله می‌شود.
گفتنی است،‌همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه نیز در بازار با کاهش چشم گیری همراه شده است؛ بازاری ها پیش بینی می کنند قیمت طلا و سکه همزمان با ریزش قیمت ارز کاهش بیشتری داشته باشد.
قیمت آن‌لاین دلار و سکه در بازار آزادبه گزارش تسنیم،‌ افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ بر همین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار 22 هزار و 800 تومان، یورو 26 هزار و 500 تومان و درهم امارات 6 هزار و 395 تومان اعلام شده است.
گفتنی است، بعد از تشدید نوسانات ارزی در بازار و پیشروی قیمت دلار تا کانال 26 هزار تومانی، از ظهر دیروز مدار قیمتی در بازار ارز تغییر جهت داده و با ورد به سیر نزولی شاهد ریزش قیمت ارز هستیم.
همزمان با ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت دلار از 26 هزار تومان صبح یکشنبه به 22 هزار و 800 تومان در ظهر امروز دوشنبه رسیده است؛ البته فعالان بازار پیش بینی می کنند که قیمت ارز در ساعات پایانی معاملات امروز کاهش بیشتری را تجربه کند.
صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش 500 نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری ق..

کاهش 3200 تومانی قیمت دلار در یک روز/ ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز/ فروشنده ها زیاد شدند

کاهش 3200 تومانی قیمت دلار در یک روز/ ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز/ فروشنده ها زیاد شدند

کاهش ۳۲۰۰ تومانی قیمت دلار در یک روز/ ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز/ فروشنده ها زیاد شدند همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارزصادراتی و کاهش تقاضا در بازار، قیمت ارز در بازار کاهشی شده تا جایی که قیمت دلار نسبت به دیروز بیش از ۳ هزار تومان کاهش یافته است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ بعد از تشدید نوسانات ارزی در بازار و پیشروی قیمت دلار تا کانال 26 هزار تومانی، از ظهر دیروز مدار قیمتی در بازار ارز تغییر جهت داده و با ورد به سیر نزولی شاهد ریزش قیمت ارز هستیم.
همزمان با ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت دلار از 26 هزار تومان صبح یکشنبه به 22 هزار و 800 تومان در ظهر امروز دوشنبه (ساعت 14:15 دقیقه) رسیده است؛ البته فعالان بازار پیش بینی می کنند که قیمت ارز در ساعات پایانی معاملات امروز کاهش بیشتری را تجربه کند.
فعالان بازار ارز می گویند: بعد از آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار، تقاضا برای خرید ارز کاهش یافته و فروشنده ها بیشتر از روزهای قبل شده اند. این اتفاق فرایندی عادی در بازار است چراکه معمولاً هر زمان بازار معکوس می شود، اکثر دارندگان ارز، فروشنده می شوند.
پیش از این بازاری‌ها و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که با پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی، قیمت ارز در بازار کاهش یابد چراکه در هفته های اخیر سیل تقاضا برای خرید ارز از سوی صادرکنندگان به منظور ایفای تعهداتشان موجب تشکیل صف خرید ارز در بازار شده بود.
ریزش قیمت در بازار طلا و ارز/ بازگشت سکه به کانال 10 میلیونیهرچند رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در همین ارتباط تأکید کرده که “متأسفانه در مقطع دو هفتهٔ اخیر، در کنار تعلل برخی صادرکنندگان برای عرضه ارز خود، برخی از سودجویان درصدد فروش ارز به واردکنندگان به‌نرخ‌های نامتعارف بوده‌اند.
به واردکنندگان محترم توصیه می‌کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، به‌تدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند.
از صادرکنندگان محترم نیز انتظار می‌رود در فرصت چندروز باقی‌مانده از فرصت ایفای تعهد، ارزهای خود را با نرخ‌های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد.”
بازاری ها می گویند: بعد از اطمینان آقای همتی به وارکنندگان برای تامین ارز با قیمت مناسب در روزهای آینده، تقاضا برای ..

اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که 18 سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است

اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که 18 سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است

اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است گروه استان‌ها- دیسفان نام روستایی در شهرستان گناباد است؛ روستایی که ۱۸ سال است در آن ولادت جدیدی به ثبت نرسیده است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، نرخ رشد جمعیت کشور در سال 1398 به کمتر از یک درصد رسیده و این اتفاق براساس آمار و ارقام بی‌سابقه بوده است.
شهرستان گناباد به عنوان یکی از مسن‌ترین شهرهای کشور از این نظر شرایط بسیار خاصی دارد؛علی آراسته رییس اداره بهزیستی گناباد چندی قبل اعلام کرد: 12.30 درصد جمعیت بیش از 90 هزار نفری گناباد را سالمندان تشکیل می‌دهند و این شهرستان دومین شهرستان سالمند کشور به شمار می‌رود.
رئیس اداره بهزیستی گناباد افزود: به خاطر تداوم پدیده خشکسالی و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن مهاجرت از این شهرستان به دیگر نقاط استان خراسان رضوی و شهرهای دیگر کشور افزایش یافته و تعداد سالمندان گناباد طی سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است.
حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب؛ امام جمعه گناباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه در زمینه کاهش جمعیت و اهمیت زاد ولد بیان داشت: کمبود فرصت‌های شغلی در مناطق شهری و روستایی سبب تشدید مهاجرت از این شهرستان به دیگر نقاط کشور و افزایش جمعیت سالمندان آن شده است.
وی افزود: با توجه به استمرار معضل خشکسالی و کمبود فرصت‌های شغلی در این شهرستان بسیاری از جمعیت جوان جویای کار به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند و هم اکنون گناباد به نسبت جمعیت خود از پیرترین شهرهای کشور به شمار می‌رود.
واکنش به گزارش تسنیم| استقرار دفتر ثابت تعزیرات در گناباد توجیه نداردکرونا جان نوزاد دو روزه را در گناباد گرفت / مادر ‌کودک ‌در عروسی شرکت کرده بودطرح خواهرخواندگی میان گناباد و هرات کلید خورد / مرقع خواجه اختیار ثبت جهانی می‌شودصادقی نسب ادامه داد: افزایش مهاجرت از شهرهای کوچک مانند گناباد به شهرهای بزرگ موجب تشدید مسائل و مشکلات حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی در آنها می‌شود لذا هر اندازه مسئولان مربوطه به توسعه و عمران و اشتغال شهرهای کوچک بیشتر توجه داشته باشند، معضل حاشیه نشینی و تنگناهای شهرستان‌های بزرگ کاهش می‌یابد.
امام جمعه گناباد گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه‌ای به تنهایی در ماندگاری جمعیت در گناباد موثر نیست و مسئولان باید در کنار آنها با ایجاد اشتغا..

احمد پورمخبر درگذشت / خداحافظ پیرمردِ طناز

احمد پورمخبر درگذشت / خداحافظ پیرمردِ طناز

احمد پورمخبر درگذشت / خداحافظ پیرمردِ طناز بعد از درگذشت “هاشم” سریال “متهم گریخت” نوبت به “مش‌قربون” یکی از کاراکترهای خاطره‌انگیز این مجموعه تلویزیونی رسید. پورمخبر در این سال‌های اخیر نتوانست کار جدیدی را در کارنامه کاری‌اش ثبت کند، چون گرفتار کهولت و آلزایمر شد و بر اثر سکته مغزی درگذشت. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، لحظاتی پیش رضا عطاران با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش خبر از درگذشت احمد پورمخبر بازیگر سینما و تلویزیون داد. محبوبیت پورمخبر با «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» رضا عطاران به اوج خودش رسید. مرحوم پورمخبر متولد 1319 در محله گلوبندک بود که در سن 80سالگی و براساس سکته مغزی درگذشت.
چندی پیش فرزندش محمد پورمخبر درباره ویدئوهایی که در فضای مجازی برای پدرش پخش کرده بودند واکنش نشان داد و گفت: پدرم چند سالی است به‌دلیل کهولت سن، آلزایمر دارد اما نه تنهاست و نه مشکل مالی دارد. متأسفانه برخی از ابتدا دوست نداشتند پدرم در سینما باشد و برخی هم به‌دنبال خراب کردن پدرم هستند، چند بار هم اقدام به شایعه‌پراکنی‌های دیگری کردند تا آبروی ایشان را ببرند. در این سال‌ها هم بارها به ایشان پیشنهاد کار شده اما به‌دلیل کهولت نتوانستند در خدمت گروه و کار دیگری باشند.
پسر پورمخبر همچنین گفته بود: فضای مجازی مکانی شده برای انتشار شایعات و متأسفانه پدر هم از این اتفاقات بی‌نصیب نمانده است، من از آن‌هایی که قصد تخریب همه را دارند می‌پرسم که؛ آیا در اطراف شما کسی به‌دلیل کهولت سن اشتباه نمی‌کند؟ آیا درست است که برای جذب مخاطب به هر اقدام کثیفی دست بزنیم؟ بشخصه به‌شدت از اتفاقات پیش‌آمده ناراحتم و در عین حال که خانواده و برخی از طرفدارانِ پدر به‌دنبال پیگیری از مراجع ذی‌ربط هستند اما از بانیان این اتفاق و مروجین شایعات و بی‌آبرو کردن امثال پدرم، نخواهیم گذشت.
حالا او با همه این طنازی‌ها و اتفاقات خاطره‌انگیز برای همیشه صحنه روزگار را ترک کرد و بعد از پست رضا عطاران، محمد پورمخبر در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، خبر درگذشت پدرش را تأیید کرد و گفت: پدرش یک ماهی به‌علت سکته مغزی در بیمارستان فیروزگر بستری شده بود و امروز دار فانی را وداع گفت.
او تأکید کرد: هیچ ربطی به کرونا نداشته و در بهشت زهرا(ع) و قطعه هنرمندان تشییع خواهیم داشت. الآن بیمارستانیم تا کا..

مسعود بارزانی در دیدار با ظریف: اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت ایران تبدیل نخواهد شد

مسعود بارزانی در دیدار با ظریف: اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت ایران تبدیل نخواهد شد

مسعود بارزانی در دیدار با ظریف: اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت ایران تبدیل نخواهد شد مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نقش شهید سردار سلیمانی در شکست داعش را فراموش نشدنی دانست و تاکید کرد: اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران تبدیل نخواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، محمد جواد ظریف که از بغداد به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق سفر کرده است با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم دیدار و گفتگو کرد.
ظریف در این دیدار با تاکید بر حاکمیت ملی عراق، روابط حسنه میان بغداد و اربیل را خواست همیشگی ایران خواند و بر گسترش روابط همه جانبه تاکید کرد.

مسعود بارزانی هم در این دیدار با اشاره به پیوندهای مستحکم دو ملت ایران و عراق از نقش فراموش ناشدنی سردار شهید سلیمانی در شکست داعش یاد و تاکید کرد که اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران تبدیل نخواهد شد.
طرفین همچنین بر گسترش مبادلات تجاری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کردند.
انتهای پیام/

مستند نظامی| تانک ها و نفربرهای سپاه کجا و چگونه اورهال و مدرنیزه می شوند؟/ گزارش تصویری تسنیم از مرکز بازسازی زرهی شهید زین الدین

مستند نظامی| تانک ها و نفربرهای سپاه کجا و چگونه اورهال و مدرنیزه می شوند؟/ گزارش تصویری تسنیم از مرکز بازسازی زرهی شهید زین الدین

مستند نظامی| تانک ها و نفربرهای سپاه کجا و چگونه اورهال و مدرنیزه می شوند؟/ گزارش تصویری تسنیم از مرکز بازسازی زرهی شهید زین الدین موسسه شهید زین الدین از سال ۱۳۶۳ مسئولیت اورهال و بازسازی اساسی تجهیزات زرهی در سپاه را برعهده دارد و در این راستا توانسته گام های مهم در جهت بی اثر سازی تحریم ها بردارد. – اخبار سیاسی – گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم- در تمامی ارتش های دنیا مراکزی به عنوان دفاتر تحقیق و توسعه وجود دارد که متناسب با تهدیدات روز و نیازهای یگان های رزمی، تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح آن کشور را طراحی و تولید می کند.
درکشور ما هم با شروع جنگ تحمیلی و همزمان با اعمال تحریم های تسلحیاتی، نیروهای مسلح برای تامین نیازهای تجهیزاتی و تسلیحاتی خودشان دست بکار شدند و با راه اندازی سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی، ساخت تسلیحات مورد نیاز را شروع کردند.
یکی از این سازمان‌‌ها، سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی زمینی سپاه است که وظیفه آن تحقیق، پژوهش و طراحی و تولید محدود سامانه‌های مورد نیاز رزم زمینی در سپاه است.
گفتگو با سرهنگ طالبی| ورود سپاه به ساخت جرثقیل حمل شناور 300تُنی/ کاهش نیازمندی به خارج با ساخت 5هزار قطعه پرمصرفتیم تصویری خبرگزاری تسنیم در سفر به اصفهان، با همکاری سردار کوهستانی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا، این اجازه را یافت تا با حضور در یکی از مراکز تحقیقاتی و تعمیرات و نگهداری تجهیزات زرهی نیروی زمینی سپاه پاسداران، ضمن تهیه گزارش از وضعیت این مرکز، به گفتگو با فرمانده و برخی دست اندرکاران این مجموعه نیز بپردازد.
گزارش سید محمد طاهری خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم را در ادامه می خوانید:

یکی از مراکزی که در کشور ما کار تعمیر، بازسازی و اورهال تانک و تجهیزات زرهی را برعهده دارد، موسسه شهید زین الدین نیروی زمینی سپاه است که کار خودش را از سال 63 آغاز کرده و تا چند سال پیش زیر نظر معاونت آماد و پشتیبانی سپاه فعالیت می کرده است. اما چند وقتی هست که به دستور فرمانده کل سپاه، این مرکز به نیروی زمینی برگشته و زیر نظر سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی این نیرو به فعالیت خودش ادامه می دهد.
این مرکز وظیفه تعمیر، بازسازی، اورهال و ارتقاء انواع تانک و نفربر و خودروهای مهندسی در سپاه را به عهده دارد.

ایستگاه اول: تعیین تکلیف
در ابتدا به محل د..

سکوت همتی شکست/ بازار ارز به آرامش خواهد رسید؛ تکذیب افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه

سکوت همتی شکست/ بازار ارز به آرامش خواهد رسید؛ تکذیب افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه

سکوت همتی شکست/ بازار ارز به آرامش خواهد رسید؛ تکذیب افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه با اقدامات در دست اجرا به‌تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید، گفت: این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند، کاملاً اشتباه است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان سخنی بامردم عزیز و فعالان محترم اقتصادی نوشت: این روزها بنا به دلایلی که مشخص است، و قبلاً نیز اعلام کرده بودم،بازار ارز دچار نوسان شده است.با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهدرسید.
این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی کنند،یا اینکه تصور میشود برای تأمین کسری و یادلایل دیگر،نرخ ارز را بالا میبرند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است.
بازار ارز بعد از 31 تیر آرام می‌شود؟/ صراف‌ها: دلار 25هزارتومانی ماندگار نیستدستورالعمل جدید در خصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور،چندروزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نیز سوء استفاده از ان باقی نمی ماند.
به همین دلیل متاسفانه درمقطع دو هفتهٔ اخیر، درکنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارزخود،برخی از سودجویان درصدد فروش ارز به واردکنندگان به نرخ‌های نامتعارف بوده اند.
به واردکنندگان محترم توصیه می کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، بتدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند .
از صادر کنندگان محترم نیز انتظار میرود در فرصت چندروز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد ، ارزهای خود را با نرخ های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد.
از صادرکنندگان عزیزی که تا امروز با برگرداندن ارز درخدمت تولید واشتغال کشور بوده اند، قدردانی میکنم.مردم عزیز مطمئن باشند،بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات، و برگشت به نرخ های تعادلی تمام تلاش خود را بکار خواهد بست.
انتهای پیام/

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به جشن تولد 50 سالگی بهشت زهرا/ بیزاری از کیک بی‌عاری!

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به جشن تولد 50 سالگی بهشت زهرا/ بیزاری از کیک بی‌عاری!

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا/ بیزاری از کیک بی‌عاری! در شرایطی که مردم در حوزه شهری بخصوص در ایام اوج گیری کرونا با مشکلات متعددی روبه رو هستند، شهرداری تهران اقدام به برگزاری جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا کرده است. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، شهرداری تهران امروز در اقدامی عجیب و همزمان با سالگرد 50 سالگی تأسیس بهشت‌زهرا(س) بزرگ ترین گورستان پایتخت، اقدام به برگزاری مراسم جشن تولد با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل (ره) کرد.
با وجود اینکه برگزاری مراسم‌ها و گردهمایی‌ها به دلیل اوج دوباره کرونا در کشور ممنوع شده بود، مراسم جشن تولد قبرستان پایتخت برگزار و از کیک تولد 50 سالگی آن رونمایی شد. اقدامی که تعجب مردم و کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت چراکه اساساً برگزاری جشن تولد برای یک قبرستان که عمدتاً یادآور روزهای تلخ و از دست عزیزان است، امری عجیب و غیرمعمول است، آنهم در شرایطی که روزانه حدود 70 نفر از شهروندان تهرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده و در بهشت زهرا به خاک سپرده می شوند.
از ابتدای شیوع کرونا و بخصوص در روزهایی که محدودیت ها برداشته شده است، انتقادات زیادی به ناوگان حمل و نقل شهری و مشکلات در این حوزه که به شیوع بیشتر کرونا منجر شده شاهد هستیم، با اینحال بنظر می رسد مدیران شهری به جای حل مشکلات این حوزه، دغدغه شان برگزاری جشن تولد قبرستان و کیک گرفتن است.
مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت دولت و همچنین شرایطی که کرونا پدید آورده موجب شده بسیاری از اقشار روزهای سختی را به لحاظ معیشتی بگذرانند. برگزاری مراسم تولد بهشت زهرا نشان داد میان مردم و بخشی از مسئولان فاصله عمیقی در درک شرایط جامعه وجود دارد و باصطلاح در عالم دیگری زیست می کنند و برایشان مهم تر از کاستن از فشارهای زندگی روزمره، دورهمی های تشریفاتی مهم است. آن هم یک دورهمی که مدیران شهرداری تهران و مدعوان این نشست را مضحکه شبکه های اجتماعی کرده است.
در ادامه برخی واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به این اقدام عجیب شهرداری تهران می بینید.

انتهای پیام/