کارشناس افغان: آمریکا اجازه سفر اشرف غنی به واشنگتن را نداد

کارشناس افغان: آمریکا اجازه سفر اشرف غنی به واشنگتن را نداد

کارشناس افغان: آمریکا اجازه سفر اشرف غنی به واشنگتن را نداد کارشناس سیاسی افغان گفت که آمریکا اجازه سفر رئیس جمهور فراری افغانستان را به واشنگتن نداد و اشرف غنی اکنون در امارات بسر می‌برد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نظر محمد مطمئن» کارشناس مسایل سیاسی گفت که «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری این کشور پس از اینکه اجازه ورود به تاجیکستان را نیافت، عازم امارات شده و اکنون در ابوظبی به سر می‌برد.
وی افزود که اشرف غنی تلاش داشت به واشنگتن برود اما دولت آمریکا اجازه ورود او به این کشور را نداد.
مطمئن ادامه داد که امرالله صالح جایی در نزدیکی مرز افغانستان-تاجیکستان است و سرور دانش، حنیف اتمر و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد دولت غنی در ترکیه هستند.
پیش از این نیز «نیکیتا ایشنکو» دبیرمطبوعاتی سفارت روسیه در کابل با ارائه جزئیات از فرار رئیس جمهور سابق افغانستان از این کشور گفته بود که اشرف غنی هنگام فرار تلاش داشت تا 4 خودروی پر از پول را با خود از کشور خارج کند.
جزئیات تازه از فرار؛ اشرف غنی با خودروهای پر از پول کشور را ترک کردپنتاگون حاضر به افشای محل حضور اشرف غنی نشدارگ ریاست جمهوری افغانستان پس از سقوط/اشرف غنی نتوانست برنامه کاری امروزش را تکمیل کند+تصاویروی افزود: چهار خودروی پر از پول به فرودگاه کابل منتقل شد، آنها سعی کردند قسمت دیگر پول را به بالگرد برسانند، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و بخشی از آن در خط پرواز فرودگاه باقی ماند.
انتهای پیام/.

جزئیات ترخیص 24.5 میلیون دز واکسن کرونا از گمرک فرودگاه امام + جدول

جزئیات ترخیص 24.5 میلیون دز واکسن کرونا از گمرک فرودگاه امام + جدول

جزئیات ترخیص ۲۴.۵ میلیون دز واکسن کرونا از گمرک فرودگاه امام + جدول بررسی آمارهای گمرک ایران نشان میدهد تا کنون و در مجموع حدود ۲۴.۵ میلیون دز انواع واکسن کرونا وارد کشور شده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ بر اساس آمارهای گمرک ایران تا کنون نزدیک بیش از 24 میلیون دز انواع واکسن مربوط به کرونا از گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی ره ترخیص شده است.
آخرین محموله واکسن وارداتی نیز مربوط به واکسن چینی شامل 700 هزار دز واکسن کرونا در تاریخ 26 مرداد ماه بوده است. 18 میلیون دز واکسن مربوط به کشور چین بوده است.

انتهای پیام/

سخنگوی طالبان: با خبرنگار رسانه اسرائیلی مصاحبه نکردم

سخنگوی طالبان: با خبرنگار رسانه اسرائیلی مصاحبه نکردم

سخنگوی طالبان: با خبرنگار رسانه اسرائیلی مصاحبه نکردم سخنگوی طالبان در رد گزارش‌ها مبنی بر گفت‌وگوی او با یک رسانه اسرائیلی گفت که باکسی که خودش را خبرنگار رسانه اسرائیلی معرفی کرده باشد، مصاحبه نکرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر مصاحبه او با یک رسانه اسرائیلی گفت: برخی خبرنگاران ممکن است در پوشش و ظاهر دیگری آمده باشند، اما من با هیچکس که خود را به عنوان خبرنگار رسانه اسرائیلی معرفی کرده باشد، مصاحبه نکرده‌ام.
وی افزود: من پس از سقوط مراکز شهرستان‌ها و کابل توسط طالبان هر روز با خبرنگاران زیادی مصاحبه می‌کنم.
این درحالی است که پس از تسلط طالبان بر افغاستان، مقامات سابق و کارشناسان رژیم صهیونیستی از به قدرت رسیدن طالبان و تاثیرات آن ابراز نگرانی کرده‌اند.
«موشه بوگی یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفته بود که خروج آمریکا از افغانستان می‌تواند تاثیرات منفی بر امنیت اسرائیل داشته باشد.
حماس: شکست اشغالگران آمریکایی را به مردم افغانستان تبریک می‌گوییمژنرال صهیونیست: رخدادهای کابل کاملاً به‌زیان اسرائیل است/ فروپاشی استراتژی آمریکا در جهانتشکیلات خودگردان فلسطین: اسرائیل باید از حوادث افغانستان درس بگیردنگرانی صهیونیست‌ها از تکرار تجربه آمریکا در افغانستان/ واشنگتن هم‌پیمانان خود را رها می‌کند؟«عاموس گلعاد» کارشناس و مدیرکل سابق بخش سیاسی- امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور تاکید کرد که در این شرایط رژیم صهیونیستی باید روابط خود را با رژیم‌های عربی تقویت کند.
انتهای پیام/.

جزئیات جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم

جزئیات جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم

جزئیات جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، از دو شیفت بودن جلسات رای اعتماد وزیران پیشنهادی در مجلس خبر داد. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم گفت: جلسات رأی اعتماد وزیران از روز شنبه (30 مرداد) آغاز خواهد شد و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت. همه 19 وزیر پیشنهادی دولت به تمامی کمیسیون های مجلس دعوت شدند و مجموعا 270 جلسه در کمیسیون های مجلس داشتیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه فشرده کاری منظمی تدوین شد که با استقبال نمایندگان مجلس و وزرای پیشنهادی روبرو شد، عنوان کرد: همزمان با برگزاری جلسات در کمیسیون ها، بسیاری از فراکسیون های مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با موضوعات خاص فراکسیون های خود با وزرای پیشنهادی مربوطه جلسه داشتند.
وی در ادامه درباره روند برگزاری جلسات علنی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: از ساعت 8 صبح روز شنبه (30 مردادماه) جلسه علنی مجلس برگزار و نمایندگان وارد بررسی خط مشی دولت و صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی خواهند بود.
موسوی در ادامه تصریح کرد: جلسات رأی اعتماد به صورت دو شیفت خواهد بود و نطق میان دستور نیز نخواهیم داشت ضمن اینکه پیش بینی ما این است که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز سه شنبه ادامه یابد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرا، یادآور شد: شروع جلسه با تشریح برنامه و خط مشی دولت و دفاع رئیس جمهور از ترکیب کلی هیأت وزیران پیشنهادی خواهد بود که از وی برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمده است همچنین وی به همراه نمایندگانی که تعیین کرده است می تواند به مدت دو ساعت و نیم از دولت خود دفاع کند.
وی ادامه داد: بعد از نطق اولیه رئیس مجلس، رئیس جمهور برنامه کلی دولت و خط مشی آن را تشریح کرده و از کابینه پیشنهادی خود دفاع می کند.
موسوی اضافه کرد: سپس 5 نفر نماینده موافق و 5 نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت 15 دقیقه راجع به این ترکیب صحبت خواهند کرد و در ادامه رئیس جمهور و یا نماینده تعیین شده از سوی وی می تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.
وی افزود: بعد از آن نیز..

هواشناسی ایران 1400/05/27| هشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در 8 استان

هواشناسی ایران 1400/05/27| هشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در 8 استان

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۵/۲۷| هشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در ۸ استان سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و رعدوبرق در ۱۳ استان تا یکشنبه هفته آینده نسبت به سیلاب ناگهانی و خسارت ناشی از تندباد موقتی در ۸ استان هشدار داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان،‌ شمال تهران، البرز، سمنان، هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، شرق بوشهر، جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان در ساعات بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
فردا در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، شرق بوشهر و جزایر خلیج‌فارس رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. جمعه در ارتفاعات مازندران، شمال آذربایجان غربی، شنبه هفته آینده در شمال آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد رگبار انتظار می‌رود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه هفته آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان، ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان بارش خفیف در ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است.
توصیف سامانه: ناپایداری های محلی و همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب
نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ
منطقه اثر:
چهارشنبه 1400/05/27 : مازندران، گلستان، ارتفاعات استان تهران، کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر.
پنج‌شنبه 1400/05/28 : کرمان، هرمزگان، بوشهر، جنوب استانهای سیستان و بلوچستان و فارس.
اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود.
توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ رو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی.
توصیف سامانه: رگبار و رعدوبرق، وزش تند باد لحظه ای و افزایش ارتفاع موج
نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، افزایش ارتفاع موج بین یک ..

هشدار سنتکام به طالبان برای مداخله در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی

هشدار سنتکام به طالبان برای مداخله در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی

هشدار سنتکام به طالبان برای مداخله در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی فرماندهی ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» درباره هرگونه مداخله طالبان در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی هشدار داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیدار روز یکشنبه خود با رهبران ارشد طالبان در دوحه به آنها درباره هرگونه دخالت در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی هشدار داد و تصریح کرد: در این دیدار به آنها گفتم که هرگونه حمله با دفاع قاطع آمریکا مواجه خواهد شد.
به گزارش رویترز، ژنرال مک‌کنزی تأکید کرد که حمایت از غیرنظامیان آمریکایی و شرکای ما اولویت من است و همه تدابیر لازم برای تضمین عملیات خروج امن و فعال گرفته خواهد شد.
فرمانده سنتکام افزود: ما آماده ارائه حمایت کامل از تلاش‌های سفارت آمریکا برای تخلیه شهروندان آمریکایی و شرکا جهت دستیابی به ویزاهای خاص برای افغان هایی هستیم که جان آنها در معرض خطر قرار دارد.
در این بیانیه همچنین آمده که فرودگاه کابل اکنون ایمن و برای انجام پروازها و اترددهای هوایی غیرنظامی باز است.
انتهای پیام

واکنش خطیب‌زاده به گزارش جدید آژانس اتمی

واکنش خطیب‌زاده به گزارش جدید آژانس اتمی

واکنش خطیب‌زاده به گزارش جدید آژانس اتمی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش اخیر منتشره از سوی آژانس اتمی ابراز داشت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات هسته‌ای ایران در انطباق کامل با ان‌پی‌تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌اند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش اخیر منتشره از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ابراز داشت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با ان‌پی‌تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته است و همان‌گونه که بارها اعلام شده است در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه 2231 از سوی ایالات متحده و عدم پایبندی کامل طرف‌های دیگر برجامی، به‌ویژه سه کشور اروپایی، به تعهداتشان ذیل برجام می‌باشند.
خطیب‌زاده تأکید کرد: بدیهی است مادامی که اجرای کامل و بی قید و شرط برجام از سوی آمریکا و دیگر طرفهای برجامی از سر گرفته نشود، جمهوری اسلامی ایران برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را صرفاً بر اساس نیازها و تصمیمات حاکمیتی و در چارچوب تعهدات پادمانی‌اش پیگیری می‌نماید.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان ضمن‌ تصریح مجدد بر غیرنظامی و صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اعلام‌ کرد: در صورتی که واشنگتن و سایر طرفها به تعهدات خود ذیل برجام بازگردد و به‌صورت کامل و مؤثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی‌‌اش ضد مردم ایران را مرتفع نماید، کلیه اقدامات‌ کاهشی و جبرانی ایران ذیل برجام برگشت‌پذیر خواهند بود.
آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم 60درصدی را سرعت بخشیده استآژانس: ایران 200 گرم فلز اورانیوم با غنای 20درصد تولید کرده استواکنش آمریکا به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران/ تهران به مذاکرات وین بازگرددانتهای پیام/+

آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم 60درصدی را سرعت بخشیده است

آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم 60درصدی را سرعت بخشیده است

آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم ۶۰درصدی را سرعت بخشیده است یک رسانه غربی گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای خود اعلام کرده است که ایران روند غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰درصد را سرعت بخشیده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کشورهای عضو را در جریان تسریع روند غنی‌‌سازی اورانیوم 60درصدی در تأسیسات هسته‌ای ایران قرار داده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت خبرنگار رویترز رسیده است، به کشورهای عضو اعلام کرده است که ایران با سرعتی بیشتر از قبل و با استفاده از 2 آبشار سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطح 60 درصد است.
به‌نوشته رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده است که ایران اکنون یک آبشار دیگر متشکل از 153 سانتریفیوژ IR-4 را در تأسیسات نطنز برای تولید اورانیوم تا سطح غنای 60 درصد به‌کار گرفته است، در حالی که پیش از این تنها از یک آبشار متشکل از 164 سانتریفیوژ IR-6 برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح 60 درصد استفاده می‌کرد.
آژانس: ایران 200 گرم فلز اورانیوم با غنای 20درصد تولید کرده استواکنش آمریکا به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران/ تهران به مذاکرات وین بازگرددانتهای پیام/.+

«ذبیح‌الله مجاهد» پس از سالها مقابل دوربین خبرنگاران: اشغال 20ساله پایان یافت/ نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد

«ذبیح‌الله مجاهد» پس از سالها مقابل دوربین خبرنگاران: اشغال 20ساله پایان یافت/ نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد

«ذبیح‌الله مجاهد» پس از سالها مقابل دوربین خبرنگاران: اشغال ۲۰ساله پایان یافت/ نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد سخنگوی طالبان پس از سالها در نخستین کنفرانس مطبوعاتی در کابل حضور یافت و تأکید کرد که اشغال ۲۰ساله در افغانستان پایان یافته است و هیچ کسی در این کشور خواستار جنگ نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به خبرنگاران در کابل گفت: به تمام مردم تبریک می‌گویم که پس از 20 سال اشغال، افغانستان آزاد شد. آزادی و استقلال حق هر ملت است.
وی افزود: امارت اسلامی پس از این که افغانستان آزاد شد با هیچ کس دشمنی نکرد و دشمنی هم ندارد. افغانستان میدان جنگ دیگر نیست، و ما دیگر نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد، به همین خاطر عفو عمومی اعلام کردیم.
مجاهد اظهار داشت که بحث‌های جدی برای توافق سیاسی برای تشکیل یک حکومت قوی و قابل قبول در افغانستان ادامه دارد.

سخنگوی طالبان با اشاره به تأمین امنیت این کشور نیز تأکید کرد که تمام کشورهای خارجی که نمایندگی سیاسی دارند در افغانستان مطمئن باشند که هیچ آسیبی به آنها نمی‌رسد.
وی خاطرنشان کرد که برخی آشوبگران با ورود افراد امارت اسلامی در پی تخریب اوضاع بودند اما طالبان شبانه‌روزی تلاش می‌کند ثبات واقعی به افغانستان و به‌ویژه کابل بازگردد.
مجاهد درباره ارتباط با کشورهای جهان نیز گفت: ما به تعهدات خود متعهدیم، جهان هم باید براساس قوانین بین‌المللی وارد تعاملات دیپلماتیک شود، نگرانی‌های خود را به ما ابراز کنند و ما هم نگرانی‌های آن‌ها را پاسخ می‌دهیم.
سفر معاون سیاسی طالبان از قطر به قندهار در جنوب افغانستاندستیار سابق پنتاگون: بسیاری از مردم افغانستان حاکمیت طالبان را بهتر می‌دانندطالبان: هیچ مشکلی برای حسینیه‌های شیعیان ایجاد نشودسخنگوی طالبان درباره حقوق زنان ابراز کرد: زنان افغان نیز می‌توانند همانند مردها کار کنند و در جامعه حضور داشته باشند و طالبان خود را متعهد به رعایت حقوق آنها در چهارچوب اسلام می‌دانند.
وی با تأکید بر رشد اقتصاد در افغانستان نیز گفت که هر افغان که حس وطن‌دوستی دارد می‌تواند در هر‌ عرصه این کشور نقش داشته باشد.
مجاهد همچنین درباره رسانه‌ها نیز تصریح کرد: من اطمینان می‌دهم ما با رسانه‌هایی که آزادانه فعالیت می‌کنند در ارتباط خواهیم شد.
سخنگوی طالبان در ادامه تأکید کرد: به هی..

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به تصاویر منتشر شده از فرودگاه کابل اعلام کرد که آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که نیروهای آمریکایی مسئول بیرون انداختن چند افغان از هواپیما در کابل هستند.
پیش از این رسانه‌ها تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد افرادی از هواپیمای آمریکایی در حال پرواز به بیرون پرتاب می‌شوند.
شاهین در این باره اظهارداشت: آمریکایی‌ها ادعای امنیت داشتند و باید امنیت را حفظ می‌کردند و اجازه نمی‌دانند که صدها نفر وارد فرودگاه کابل شوند.
وی ادامه داد که نیروهای طالبان به همین خاطر در آنجا حضور نداشتند بنابراین آمریکایی‌ها باید در برابر این حادثه پاسخ دهند.
عضو ارشد طالبان تاکید کرد که پس از این که طالبان به تامین امنیت فرودگاه کابل اقدام کرده است، چنین حوادثی متوقف شده است.
نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز گذشته خبرداد که در نتیجه تیراندازی در پایانه مسافربری فرودگاه بین‌المللی کابل دستکم 3 نفر کشته شدند.
کابلوف: کشورهای آسیای مرکزی از سوی طالبان تهدید نمی‌شوند/ آمریکا مقصر هرج و مرج در فرودگاه کابل استسفیر روسیه: وضعیت کابل امیدوارکننده است/ با نمایندگان طالبان درباره مسائل امنیتی گفت‌وگو می‌کنمبراساس این گزارش، غیرنظامیان درحالی به ضرب گلوله کشته شدند که هزاران نفر به امید رسیدن به پرواز خروجی از افغانستان به فرودگاه هجوم آورده بودند.
منابع خبری نیز می‌گویند که نظامیان آمریکایی پس از شلیک هوایی به صورت مستقیم مردم را به گلوله بستند.
از سوی دیگر، برخی خبرنگاران با انتشار تصاویری می‌گویند که نیروهای آمریکایی برخی از غیرنظامیان را از هواپیما به بیرون پرتاب کرده‌اند.
انتهای پیام/.