سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران روزنامه العربی الجدید نوشت که وزیر خارجه عراق در روزهای آینده، برای انتقال پیام نخست وزیر این کشور به رئیس جمهور جدید ایران، راهی تهران خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابعی به روزنامه‌ «العربی الجدید»، چاپ لندن گفته‌اند که وزیر خارجه عراق به زودی به ایران سفر خواهد کرد و طی این سفر پیام نخست وزیر عراق را تحویل رئیس جمهور ایران خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، «فؤاد حسین» در سفر خود به ایران از سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران خواهد خواست در نشست سران کشورهای همسایه عراق در بغداد شرکت کند.
به گفته منابع العربی الجدید، «مصطفی الکاظمی» رسما رئیسی را برای شرکت در این نشست که اواخر ماه آگوست برگزار خواهد شد، دعوت کرده است.
وزیر خارجه عراق دیروز راهی ترکیه شد و طی دیداری که امروز با رجب طیب اردوغان داشت، درخواست رسمی کاظمی از رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در نشست مذکور را به وی تحویل داده است.
این روزنامه به نقل از مسئول عراقی از سفر قریب الوقوع فؤاد حسین به عربستان سعودی نیز خبر داده و گفته است که وزیر خارجه عراق از «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی نیز خواهد خواست در نشست بغداد شرکت کند.
فؤاد حسین عصر امروز با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود در ریاض دیدار و در مورد مسائل مورد اهتمام طرفین و منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کرد.
بر اساس این گزارش، نشست سران کشورهای هم‌جوار عراق با میهمانانی از اروپا و کشورهای عربی نیز خواهد داشت و بنا به گفته منابع پارلمانی در عراق، این نشست بر چند مسئله مربوط به منطقه از جمله پرونده‌های امنیتی منطقه متمرکز خواهد شد.
دیدار وزرای خارجه عراق و عربستان سعودی در ریاضسفر وزیر خارجه عراق به ترکیه و دعوت از اردوغان برای نشست بغدادانتهای پیام/

رئیسی: در فصل جابجایی دولت نباید تصمیمات ضروری برای معیشت مردم دچار وقفه شود

رئیسی: در فصل جابجایی دولت نباید تصمیمات ضروری برای معیشت مردم دچار وقفه شود

رئیسی: در فصل جابجایی دولت نباید تصمیمات ضروری برای معیشت مردم دچار وقفه شود رئیس جمهور گفت: در فصل جابجایی دولت، مراقب باشید تصمیمات ضروری بالاخص در حوزه معیشت مردم و نظارت بر بازار، دچار وقفه نشود. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: عزاداری‌های ماه محرم با فرهنگ دینی و ملی مردم عجین شده و علاقه عمیق مردم کشورمان به امام حسین(ع) و یاران شهیدش از جلوه‌های بسیار زیبای ارادت ایرانیان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
رئیسی با بیان اینکه انس زنان و مردان ایرانی با عزاداری‌های ایام محرم روحیه خودباوری و ایثار را در کشور تقویت کرده و به پیشرفت حل و فصل مسائل کشور کمک می‌کند، افزود: اگرچه ذکر مناقب اهل بیت(ع) در ایام محرم برکات زیادی دارد اما با توجه به شرایط سخت کرونایی کشور، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از ضرورت‌هایی است که عاشقان اهل بیت(ع) و مسئولان هیئت‌های عزاداری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حفظ جانِ مردم، اولویت اول است، اظهار داشت: متولیان ورزشگاه‌ها و اماکن غیرمسقف، با هیئت‌های عزاداری نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا بتوانیم هم به عزاداری‌های محرم بپردازیم و هم اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کنیم تا کشور از این شرایط سخت به سلامت عبور کند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه باید مراقبت کنیم در فصل جابجایی دولت در اثر ایجاد وقفه در کارها و یا به تاخیر افتادن تصمیمات ضروری هیچ حقی از مردم و حکومت ضایع نشود، تصریح کرد: ضرورت دارد نهایت دقت به عمل آید تا در مقطع جابجایی دولت هیچ اقدامی به ویژه نظارت بر بازار و تامین نیازمندی‌های مردم با سستی مواجه نشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگاران پل ارتباطی دولت و مردم هستند که دغدغه‌های مردم را به مسئولین و دیدگاه مسئولان را به مردم منتقل می‌کنند و صمیمانه از تلاش همه اصحاب رسانه که صادقانه اخبار را به مردم می‌رسانند، تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور ادامه داد: حمایت‌های حقوقی و قضایی از اصحاب رسانه یکی از ضروریاتی است که نباید در لفظ و سخن باقی بماند. لذا از وزیر دادگستری و دیگر مسئولین مربوطه می‌خو..

اطلاعیه رسمی در خصوص بازگشت خاموشی ها

اطلاعیه رسمی در خصوص بازگشت خاموشی ها

اطلاعیه رسمی در خصوص بازگشت خاموشی ها شرکت توانیر با صدور اطلاعیه ای از بروز خاموشی های پراکنده به دلیل افزایش مصرف برق در کشور خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت توانیر با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : در هفته جاری با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه های برق آبی امکان جبران آن نیست.
متن این اطلاعیه بدین شرح است:
” پیرو انتشار اطلاعیه شماره 1 صنعت برق در روز گذشته (16 مردادماه)، به اطلاع عموم هموطنان گرامی می رساند، امروز به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد خاموشی های پراکنده ای در کشور بودیم.
از این رو همانگونه که در اطلاعیه پیشین نیز عنوان شده بود، در هفته جاری با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه های برق آبی امکان جبران آن نیست.
لذا از همه مشترکان گرامی به ویژه دربخش های صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری گردد.
راهکارهای ساده کاهش مصرف برق :
کاهش مصرف بارهای سرمایشی از جمله تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند ( از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف نماید.)
کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی( اجرای این راهکار می تواند حداقل یکهزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند)
عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات 12 تا 18 ( اجرای این راهکار می تواند فشار مضاعف بر شبکه را از بین ببرد)”
انتهای پیام/

محمد عبدالسلام: عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست

محمد عبدالسلام: عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست

محمد عبدالسلام: عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست رئیس هیات مذاکره کننده یمن تاکید کرد که عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست؛ زیرا آمریکا بنا به منافع راهبردی، با تمام قوای خود می‌کوشد تا این جنگ را ادامه دهد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم که فردا یکشنبه پخش خواهد شد، گفت: دروازه اصلی به سمت صلح، توقف جنگ و رفع محاصره است.
وی افزود: صنعا برای ریاض تاکید کرد که آماده است تا ریاض توقف جنگ و رفع محاصره را اعلام کند؛ سپس صنعا تضمین هایی به عمان بدهد و از این گام استقبال کند و توقف هرگونه اقدام از جانب خود را اعلام کند.
رئیس هیات مذاکره کننده یمن تاکید کرد که با مسئولان سعودی در جده و ریاض و ظهران الجنوب و صنعا دیدار کرده است.
عبدالسلام خاطرنشان کرد: ما بر این عقیده هستیم که پیچیدگی های این جنگ و فضای حاکم بر این جنگ به گونه ای شده است که عربستان به تنهایی دیگر قادر به توقف جنگ نیست. زیرا آمریکا بنا به منافع راهبردی خود خواه برای تشدید اوضاع در منطقه و فروش سلاح، تحت فشار گذاشتن عربستان و باج گیری و دیگر مسائل، تمام قوای خود را برای ادامه دادن به این جنگ بکار گرفته است. ما آماده هستیم تا شما توقف جنگ و رفع محاصره را اعلام کنید و ما نیز تضمین هایی به عمان ارائه می دهیم مبنی بر آنکه بلافاصله با صدور بیانیه ای از این گام استقبال کنیم و توقف هرگونه اقدامات از جانب خود را اعلام کنیم.
انتهای پیام/

کاهش چشمگیر تمایل آلمانی‌ها به تزریق واکسن کرونا/ ایالات واکسن‌ها را بر می‌گردانند

کاهش چشمگیر تمایل آلمانی‌ها به تزریق واکسن کرونا/ ایالات واکسن‌ها را بر می‌گردانند

کاهش چشمگیر تمایل آلمانی‌ها به تزریق واکسن کرونا/ ایالات واکسن‌ها را بر می‌گردانند با توجه به اینکه تمایل بسیاری شهروندان آلمانی برای تزریق واکسن کرونا کاهش پیدا کرده و تقاضا برای دریافت آن کم شده بسیاری ایالات بازگرداندن واکسن‌های استفاده نشده به دولت مرکزی را در دستور کار قرار داده‌اند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، آمادگی برای تزریق واکسن در بین مردم آلمان اخیرا به شدت کاهش پیدا کرده و بخصوص درخواست ها برای تزریق واکسن آسترازنکا کم شده است.
با توجه به اضافی بودن واکسن ها در این شرایط ایالات آلمان می خواهند حداقل 2.3 میلیون دوز واکسن را به دولت مرکزی برگردانند چرا که برای این واکسن ها هیچ گونه تقاضایی برای تزریق وجود ندارد.
بر اساس ارزیابی انجام گرفته از طرف روزنامه “دی ولت” آلمان، 14 ایالت فدرال در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن واکسن های اضافی هستند و قرار است روز دوشنبه ارقام و آمارهای مشخصی را در این باره به وزارت بهداشت فدرال آلمان ارائه دهند.
اتحادیه اروپا خواستار تامین فوری آتش‌بس در افغانستان شدبی‌توجهی کشورهای اروپایی به درخواست سازمان ملل برای تعویق مرحله سوم واکسیناسیونآمادگی برای تزریق واکسن در بین شهروندان آلمانی اخیرا به شدت کاهش پیدا کرده و بخصوص درخواست برای تزریق واکسن آسترازنکا کم شده است. از این رو کشورها بخصوص می خواهند در درجه اول این واکسن سوئدی-انگلیسی را رد کنند. در ایالت نوردراین وست فالن و مکلنبورگ- فورپومرن هم مقادیر زیادی واکسن از جمله واکسن آمریکایی “جانسون اند جانسون” بازگردانده می شود.
دولت آلمان می خواهد این واکسن های بی استفاده و برگشت خورده از ایالات آلمان را به کشورهای خارجی هدیه بدهد که در آن کمبود واکسن وجود دارد. بر اساس تصمیمات اتحاذ شده از طرف دولت آلمان تا پایان سال جاری میلادی باید حداقل 30 میلیون دوز واکسن آسترازنکا و جانسون اند جانسون به کشورهای ثالث و به ویژه کشورهای در حال توسعه ارائه شود.
وزیر توسعه آلمان اعلام کرده که باید مقادیر این واکسن های اهدایی را به صورت مرحله به مرحله افزایش دهیم چرا که در حال حاضر به اندازه کافی واکسن در دسترس آلمان قرار دارد.
وی تاکید کرد در مرحله بعدی باید به تولید واکسن در کشورهای در حال توسعه کمک شود.
انتهای پیام/

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد رئیس‌جمهور در حکمی، غلامحسین اسماعیلی را به‌عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور طی حکمی غلامحسین اسماعیلی را به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب کرد.
غلامحسین اسماعیلی دارای سوابق متعدد اجرایی از جمله در دستگاه قضایی بوده و پیش از این سخنگو و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بوده است.
وی از جانبازان دوران دفاع مقدس است.
انتهای پیام/+

محمد مخبر معاول اول رئیس‌جمهور شد

محمد مخبر معاول اول رئیس‌جمهور شد

محمد مخبر معاول اول رئیس‌جمهور شد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، طی حکمی محمد مخبر را به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، «محمد مخبر» که با حکم رهبر معظم انقلاب از سال 1386 ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را به‌عهده داشته، دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل و مدیریت است.
وی متولد دزفول و دارای سوابق و فعالیت‌های انقلابی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است. مسئول بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات دزفول، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال 1386 تاکنون نیز ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را به‌عهده داشته ‌است.
از جمله اقدامات وی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می‌توان به تأسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، مؤسسه دانش‌بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) اشاره کرد.
انتهای پیام/؛+

الاخبار: فتح مأرب حتمی است

الاخبار: فتح مأرب حتمی است

الاخبار: فتح مأرب حتمی است فتح مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود حمایت همه جانبه انگلیس و آمریکا از ائتلاف سعودی و تشدید فشار اقتصادی علیه مردم یمن، حتمی است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الاخبار در گزارشی درباره مأرب یمن آورده است: هر آنچه ائتلاف سعودی مورد حمایت آمریکا و انگلیس می‌تواند در نبرد مأرب انجام دهد، به تعویق انداختن سقوط آن است؛ اما به هیچ عنوان نمی‌تواند مانع از سقوط آن شود و فتح آن به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حتمی است.
این رسانه در ادامه می‌نویسد: نکته دیگر شکست سعودی در جنگ یمن است که همگان منتظر اعلام این شکست هستند. گواه این شکست هم تکاپوی ریاض برای خروج از باتلاقی است که در آن گرفتار شده است.
گواه این تحرکات برای خروج از باتلاق یمن را می توان در گفتگوی تلویزیونی آوریل گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دید که از انصارالله یمن خواست که با آتش بس موافقت کنند و مشوق اقتصادی هم مطرح کرد.
الاخبار در ادامه گزارش درباره مأرب آورده است: آمریکا و انگلیس هم توان خود را روی نبرد مأرب گذاشته‌اند. آنها حمایت تسلیحاتی قوی از ائتلاف سعودی به عمل آورده، در محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم یمن نقش دارند و با القاعده در یمن به منظور توقف پیشروی های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی شهر مأرب متحد شده‌اند.
این رسانه در ادامه به راهبرد موفق دولت نجات ملی یمن درباره مأرب پرداخته و می‌نویسد: استراتژی موفقی از سوی نیروهای صنعا دنبال می‌شود که این راهبرد، رسیدن تدریجی به شهر است. سناریوی صنعا محاصره شهر خواه به شکل مستقیم یا آتشباری است. در این راستا تنها یک مسیر امدادرسانی برای نیروهای ائتلاف مانده و آنهم از سمت حضرموت است.
الاخبار ادامه داد: نبرد مأرب از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا شکست در این نبرد به مفهوم شسکت ماجراجویی محمد بن سلمان در یمن است. علاوه بر آن این جنگ تاثیر زیادی در داخل عربستان گذاشته است زیرا این کشور را آماج حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن کرده است. همچنین این جنگ آثار بلند مدت بر عربستان دارد.
این رسانه می‌نویسد: آمریکا و انگلیس در ابتدای نبرد مأرب در اتاق عملیات نظامی حضوری پررنگ داشته‌اند. این اوج نگرانی آنها را نشان می‌دهد به ویژه پس از نبرد الجوف که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مو..

بمباران افغانستان توسط آمریکا به دستور بایدن از سرگرفته شد

بمباران افغانستان توسط آمریکا به دستور بایدن از سرگرفته شد

بمباران افغانستان توسط آمریکا به دستور بایدن از سرگرفته شد در پی ادامه پیشروی‌های طالبان و سقوط پیاپی مراکز ولایت‌ها، بایدن دستور بمباران مواضع این گروه را صادر کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پی پیشرو‌های طالبان و سقوط شهرهای کلیدی افغانستان به نیروی هوایی این کشور دستور داد تا مواضع طالبان را هدف حملات هوایی قرار دهند.
«تایمز» به نقل از منابع امنیتی نوشت که بمب‌افکن‌های استراتژیک B-52 و هواپیماهای پشتیبانی نزدیک هوایی AC-130 برای جلوگیری از پیشروی‌های طالبان و هدف قرار دادن مواضع این گروه بار دیگر به آسمان افغانستان بازگشته‌اند.
گزارش می‌افزاید که بمب‌افکن‌های B-52 نیز از پایگاه العدید قطر اعزام شده‌اند.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیش از این با محکوم کردن حملات هوایی آمریکا تاکید کرده بود که این حملات «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است و نسبت به عواقب اینگونه حملات هشدار داده بود.
افغانستان| حمله هوایی آمریکا به یک مدرسه و بیمارستان در «هلمند»حملات هوایی آمریکا به مناطق غیرنظامی افغانستان؛ بازار لشکرگاه در آتش و دودرویترز: حملات طالبان به مراکز ولایت‌ها پاسخ به حملات هوایی آمریکا استوی اظهارداشت که طالبان موضع اصولی و مسالمت‌آمیز دارد اما خارجی‌ها و دولت افغانستان «گام‌های ضد صلح بر می‌دارند و هیچ آمادگی برای مصالحه ندارند».
از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندهان نظامی طالبان گزارش کرده بود که حملات این گروه به مراکز ولایت‌ها در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع طالبان صورت گرفته است.
انتهای پیام/.