تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 مارس 2024 - 6:30
کد خبر : 18854

انواع درب های ساختمانی متنوع شیک و زیبا

انواع درب های ساختمانی متنوع شیک و زیبا

معرفی انواع درب های ساختمانی شامل درب حیاطی، درب ضد سرقت، درب اتاق، درب سرویس بهداشتی و حمام، درب های ضد آب و …

انواع درب های ساختمانی متنوع شیک و زیبا

درب های ساختمانی و کاربرد آن ها

درب یکی از ارکان اساسو و از اجزاء اصلی ساختمان است. درب های ساختمانی با توجه به کارایی و محل نصب ویزگی های متفاوتی دارند. وظیفه ی اصلی درب ها حفظ حریم ساختمان، خانه و یا اتاق است. همچنین درب تنها راه ارتباطی بین فضای بیرون و فضای داخلی است. علاوه بر این ها درب هادر جلوگیری از ورود گرما، سرما و صدا بسیار نقش دارند. امروزه با تولید درب های لوکس با طرح ها و نقش های متنوع، نقش درب ها در زیبایی نمای درونی و یا بیرونی ساختمان پر رنگ تر شده است.

درب های ساختمان در حالت کلی به دو دسته ی درب های بیرونی و درب های داخلی تقسیم می شود. مقصود از درب های بیرونی درب هایی است که در فضای باز و بیرون ساختمان نصب می شوند. این درب ها از آن جهت که در معرض تابش آفتاب و تغییرات جوی مختلف هستند باید از متریال با کیفیت و مقاوم تولید شوند. درب های حیاطی و پارکینگ، درب ورودی ساختمان و درب انبار و تاسیسات از درب های بیرونی به شمار می آیند. درب های داخلی نیز شامل انواع درب های اتاقی و درب حمام و سرویس می شود. به دلیل نصب این درب ها در فضای داخلی این درب ها از متریال ضعیف تری نسبت به درب های بیرونی تولید می شوند.

درب های ساختمانی از لحاظ متریال

حال که با کلیت درب و کارایی ان به طور مختصر آشنا شدید با انواع متریال درب ها آشنا شده تا بتوانید بهترین انتخاب را برای درب های ساختمانی خود داشته باشید.

درب های چوبی

از قدیمی ترین متریال که از گذشته های دور برای تولید درب ها استفاده میشده، چوب می باشد. درب های چوبی دارای مقاومت و طول عمر بالایی هستند اما برای استفاده برای مناطق شرجی و مرطوب توصیه نمی شوند. معمولا از چوب درختان راش و گردو برای تولید انواع درب های داخلی و درب های ضد سرقت لوکس استفاده می شود. قیمت تمام شده ی درب های چوبی نسبت به سایر درب ها بالا بوده و درب های چوبی جزء درب های لاکچری و لوکس محسوب می شود.

درب های شیشه ای

درب های شیشه ای بیشتر کاربرد تجاری دارند، یعنی بیشتر به عنوان درب فروشگاه ها، ادارات، مغازه ها، پاساژ ها و مراکز تجاری استفاده می شوند. از مزایای این درب ها امکان ایجاد دید و تامین روشنایی توسط نور طبیعی می باشد. درب های شیشه ای برا ی منازل گزینه ی مناسبس نیستند بهتر است برای ساختمان های مسکونی از درب های فلزی و ضد سرقت که امنیت بالاتری دارند استفاده شود.

 

 

درب های فلزی

درب های فلزی را می توان به عنوان مقاوم ترین و با دوام ترین نوع درب های ساختمانی معرفی نمود. شاید در گذشته درب های فلزی از لحاظ زیبایی و تنوع طرح کاستی هایی داشتند. اما امروزه با فناوری برش لیزری درب های فلزی با طرح های بسیار جذاب و زیبا تولید می شوند. از درب های فلزی بیشتر برای درب های بیرونی ساختمان مانند درب حیاط و درب پارکینگ استفاده می شود.

 

 

درب های PVC

درب های PVC  از شبیه ترین درب ها به درب های چوبی هستند که در مقایسه با درب های چوبی از قیمت بسیار مناسب تری برخوردارند. این درب ها وزن سبکی داشته و به راحتی نصب می شوند. از درب های  PVC بیشتر برای تولید درب های داخلی و درب های اتاقی استفاده می شود. با این حال برخی از درب های PVC  را می توان به عنوان درب ورودی نیز استفاده نمود.

درب های آلومینیومی

درب های الومینیومی از مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی مختلف برخوردارند. از آنجایی که مقاومت این درب ها در برابر نم، رطوبت و حشرات بالا بوده این درب ها برای نصب در فضای بیرونی و یا نصب به عنوان درب حمام و سرویس مناسب می باشند. از مشخصات اصلی درب های آلومینیومی می توان به وزن پایین و مقاومت در برابر نم و رطوبت آنها اشاره نمود. جهت زیبایی بیشتر درب های آلومینیومی از این درب ها به صورت ترکیب با شیشه برای درب ورودی خانه های ویلایی استفاده می شود.

 

 

درب های فایبرگلاس

درب های فایبر گلاس در دسته بندی درب های سبک می باشند و در مقایسه با درب های چوبی مقاومت بالایی در برابر خش، ساییدگی و پوسته پوسته شدن دارند. همچنین درب های فایبر گلاس در مقایسه با درب های چوبی از مقاومت بسیار بالاتری در برابر نم و رطوبت برخوردارند. به علت مقاومت بالا و قیمت مناسب درب های فایبر گلاس از آنها در ساختار و تولید انواع درب های ضد سرقت و درب های داخلی استفاده می شود. درب های فایبر گلاس قیمت مناسبی دارند و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

درب های استیل

درب های استیل جزء دسته بندی درب های مقاوم می باشند و برای استفاده در شرایط جوی مختلف مناسب می باشند. اما با مرور زمان شاید زیبایی و جلوه ی اولیه ی خود را نداشته باشند و جهت حفظ زیبایی نیاز به نگهداری و تمیز کردن هفتگی و یا روزانه دارد. درب های استیل کارایی متفاوتی دارند از جمله درب ورودی ساختمان، درب استیل مغازه، درب استیل ویلا ودرب سرد خانه می توان نام برد.

راهنمای خرید درب های ساختمانی

با وجود داشتن اطلاعات مختلف درباره ی انواع درب های ساختمانی، بهترین راه جهت انتخاب درب، خرید از تولید کنندگان، فروشندگان و فروشگاه های معتبر می باشد. این مراکز با داشتن اطلاعات تخصصی درباره ی انواع درب های ساختمانی می توانند بهترین مشاور برای بهترین انتخاب ها باشند.

 

 

درب های ساختمانی شرکت هیراد درب

شرکت هیراد درب با داشتن بیش از نیم قرن تجربه در تولید انواع درب های فلزی، از بهترین تولید کنندگان در زمینه ی انواع درب های حیاط و پارکینگ و درب های ویلایی می باشد. درب های فلزی با کیفیت و متریال متفاوتی در بازار وجود دارند. اگر به دنبال دربی با بهترین کیفیت و متریال هستید بی شک درب های ضد سرقت فلزی هیراد درب می تواند ساختمان شما را از لحاظ زیبایی، امنیت و داشتن طول عمر بالا تامین نمایند. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، پرسنل ماهر و با تجربه، متریال با کیفیت و بخش ناظزین کنترل کیفی سخت گیر سبب شده درب های فلزی شرکت هیراد درب از برترین برند های موجود در بازار شناخته شود.

در کنار درب های فلزی تولیدی شرکت هیراد، جهت تامین سایر درب های ساختمانی، شرکت هیراد درب برترین برند های ترک و ایرانی از درب های داخلی و درب های ضد سرقت را در مجموعه ی خود گرد آوری نموده است. درب های ضد حریق و درب های انبار و تاسیساتی از دیگر نمونه درب های موجود در مجموعه ی هیراد درب می باشند.

جهت تامین انواع درب های ساختمانی و دریافت مشاوره رایگان می توانید با مراجعه ی حضوری و یا تماس با مشاوران مجموعه از مشاوره و محصولات این شرکت استفاده نمایید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.