تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مارس 2024 - 8:30
کد خبر : 18862

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت چیست؟لوله کاروگیت چیست؟

این  لوله‌ها جزو لوله‌های مدرن محسوب می‌شوند و جنسشان از پلی اتیلن با دانسیته بالا است. لوله کاروگیت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و ساختار ویژه ای که دارد نسبت به سایر لوله‌ها پرکاربردتر است.

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت جزو لوله‌های مدرن محسوب می‌شوند و جنسشان از پلی اتیلن با دانسیته بالا است. لوله کاروگیت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و ساختار ویژه ای که دارد نسبت به سایر لوله‌ها پرکاربردتر است.

این لوله‌ها از دو جدار مجزا تشکیل شده‌اند که سبب استحکام بالای این لوله‌ها شده است. جدار بیرونی این لوله به صورت مارپیچی و فنری و با حلقه‌هایی متحدالمرکز و سیاه رنگ است که مجموعه‌ای از ردیف‌ها و شیارها روی سطح آن وجود دارد و جدار داخلی آن حالتی صاف و صیقلی و بدون شیار دارد.

شیارها و فنری بودن جدار بیرونی لوله نیز سبب افزایش مقاومت لوله در برابر فشار بالا و تنش می‌شوند. لازم به ذکر است لوله‌های کاروگیت را می‌توان هم از فولاد و هم از پلاستیک‌های مثل پلی اتیلن ساخت ولی به دلیل اینکه لوله پلی اتیلن نسبت به سایر جنس‌های لوله کاروگیت دارای مزایای بسیار زیادی است، 

ویژگی‌های لوله کاروگیت چیست؟

این لوله‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که شامل موارد زیر هستند؛

* مقاومت بسیار بالا نسبت به سایر لوله‌ها خصوصاً اینکه نسبت انواع لوله‌های پلاستیکی از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است.

* ماندگاری بسیار بالای این لوله‌ها از دیگر ویژگی‌های خاص آنها است به گونه‌ای که عمر مفید آنها بیش از ۵۰ سال تخمین زده شده است و حتی می‌توان از ان ها تا ۱۰۰ سال هم استفاده کرد.

* جدار داخلی این لوله‌ها صاف و صیقلی و بدون شیار است به همین دلیل سیالات به راحتی از درون آن عبور می‌کنند. این ویژگی سبب شد که بتوان از لوله‌های با قطر کم هم در پروژه‌های لوله گذاری استفاده کرد و با این کار در هزینه پروژه صرفه جویی کرد. همچنین این صاف بودن سبب می‌شود که اصطکاک به پایین‌ترین حد خود برسد و رسوبی در لوله باقی نماند و بهره‌وری انتقال آب نیز بیشتر می‌شود.

* انعطاف پذیری و حالت گیر بودن، سرعت نصب بسیار بالا و سبک وزن بودن و حمل راحت این لوله‌ها از دیگر مزایای منحصر به فردشان است.

* این لوله‌ها را می‌توان در اندازه و قطرهای بزرگ نیز تولید کرد.

* هزینه ساخت و تولید مناسب و قابل بازیافت بودن لوله کاروگیت از دیگر ویژگی‌های لوله کاروگیت است.

* در آخر که این لوله‌ها ارزش غذایی ندارند و لذا جوندگان و میکروارگانیسم به آنها حمله نمی‌کنند به همین دلیل کمتر دچار پوسیدگی، ترک خوردگی و خراب شدن می‌شود.

نوار تیپ چیست؟

لوله ای نواری شکل با ضخامت کم از جنس پلی اتیلن است، نوار تیپ در تمام طول خود دارای قطره چکان با آبدهی معین و تعریف شده ای می باشد و معمولا برای کشت های ردیفی مانند گوجه فرنگی و ذرت بکار برده می شود.

نوار تیپ به دو نوع کلی زیر تقسیم بندی می شود:

  1. نوار تیپ درزدار یا بغل دوخت
  2. نوار تیپ پلاک دار یا خارجی

استفاده از نوار تیپ جهت آبیاری قطره ‌ایدر این سیستم آبیاری برای آن که بتوان آب را به پای گیاه رساند، از نوار تیپ (tape) استفاده می‌شود. این وسیله در واقع یک لوله پلیمری یکسره است که در فواصل مشخص دارای محلی برای خروج قطره ‌ای آب است. نوار تیپ به دو صورت کلی درزدار یا پلاک‌‌دار تولید و عرضه می‌گردد.

طول عمر نوار تیپ چقدر است؟

 طول عمر نوار تیپ ایرانی معادل یک فصل زراعی (سه ماه) و طول عمر نوار تیپ پلاک دار خارجی 1 الی 3 سال زراعی با توجه به کیفیت نوار تیپ می باشد. مراقبت و نگهداری کشاورز از نوار تیپ و رعایت دستورالعمل های شرکت تولیدی نوار تیپ تاثیر بسزایی در عمر نوار تیپ دارد.

موانع استفاده از نوار تیپ

مسلماً استفاده از نوار تیپ را نمی‌توان برای هر نوع مزرعه ای گسترش داد و برای کشت محصولات با رویش نامنظم و غیر ردیفی نمی‌توان از این نوارها استفاده کرد. برای مثال در آبیاری درختان و باغات تقریبا غیر ممکن است بتوانید از نوار تیپ استفاده کنید.

در فروشگاه پلی اتیلن بداغی انواع لوله های پلی اتیلن ولوله کاروگیت موجود است. لوله کاروگیت در فروشگاه ما دارای مقاومت بسیار دارد.

09181601962 –  0933651050شماره تماس : 

برای خرید از فروشگاه به ادرس مراجعه فرمایید

 http://polietilen-bodaghi.ir

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.