تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دسامبر 2023 - 23:00
کد خبر : 18622

لوله کاروگیت چیست و کاربرد و ویژگی های آن کدامند؟

لوله کاروگیت چیست و کاربرد و ویژگی های آن کدامند؟

لوله کاروگیت چیست و کاربرد و ویژگی های آن کدامند؟
لوله کاروگیت یکی از انواع لوله های پلی اتیلن می باشد که به صورت دو جداره تولید می شود. سطح داخلی این لوله ها صاف و صیقلی و سطح خارجی آن ها به شکل موج دار یا کاروگیت می باشد. لوله کاروگیت بیشتر برای انتقال مایعات و به ویژه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله با نام های لوله خرطومی فاضلاب و یا لوله دو جداره فاضلابی پلی اتیلن و هم چنین لوله اسپیرال مسلح شناخته می شود…

لوله کاروگیت یکی از انواع لوله های پلی اتیلن می باشد که به صورت دو جداره تولید می شود. سطح داخلی این لوله ها صاف و صیقلی و سطح خارجی آن ها به شکل موج دار یا کاروگیت می باشد. لوله کاروگیت بیشتر برای انتقال مایعات و به ویژه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله با نام های لوله خرطومی فاضلاب و یا لوله دو جداره فاضلابی پلی اتیلن و هم چنین لوله اسپیرال مسلح شناخته می شود.
انواع لوله کاروگیت دو جداره بر اساس روش ساخت
لوله های دوجداره پلی اتیلنی به دو دسته لوله کاروگیت اسپیرال و معمولی دسته بندی می شوند. 

لوله دو جداره معمولی: جهت ساخت لوله های کاروگیت معمولی، مواد اولیه پلیمری قالب گیری شده و سپس به کمک پرس متصل می شوند.
لوله کاروگیت اسپیرال: ساخت لوله کاروگیت اسپیرال به کمک دستگاه اکسترود صورت می پذیرد. به این ترتیب که پس از کوئنچ و خنک کردن به شکل مارپیچ در می آید. در نهایت این حلقه ها به هم چسبیده و جدار خارجی را تشکیل می دهند.

مزایا و ویژگی های لوله های کاروگیت
ضریب اصطکاک بسیار پایین و حرکت روان‌تر مواد در داخل آن‌ها
مقاومت بالا در برابر خوردگی و مواد شیمیایی و همچنین اشعه ماورا بنفش
تحمل فشارهای خارجی و امکان مدفون شدن و تحمل بار ترافیکی
داشتن عمر طولانی و انعطاف‌پذیری بالا
دامنه وسیع دمایی در هنگام عملکرد
نصب آسان به دلیل انعطاف‌پذیری بالا
مقاومت زیاد اتصالات جوش داده شده به دلیل همگن بودن جنس لوله و اتصالات
رفتار مکانیکی بهتر در مقایسه با بسیاری از لوله‌های دیگر
مقاومت بالا در برابر سایش و امکان جوش پلاستیک
وزن سبک و حمل و نقل آسان
قیمت مناسب و پایین آمدن هزینه‌های کلی پروژه
مقاومت بالا در برابر سایش و عدم ایجاد اصطکاک در مسیر سیال
مقاوم در برابر میکروارگانیسم‌ها به دلیل فقدان ارزش غذایی و …
نوار تیپ یا نوار آبیاری قطره ای چیست و چه کاربردی دارد؟ 
نوارتیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای ، نواری با دیواره نازک است که برای آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود . تیپ از جنس پلی اتیلن می باشد و به صورت تقریبا مسطح و بسیار نرم انعطاف پذیرند که هنگام ورود آب به آن پر می شود و قطره های آب از طریق درپیرهای تعبیه شده بر روی تیپ خارج می شود و پس از پایان آبیاری، تیپ دوباره به صورت مسطح در می آید.ضخامت دیواره نوار تیپ بسیار نازک است و فاصله بین قطره چکان ها در نوار آبیاری مختلف است . از تیپ های ضخیم تر معمولا برای آبیاری زیر سطحی گیاهان مختلف استفاده می شود. نوار تیپ ها انواع مختلفی دارند بنابراین قیمت آنها براساس مشخصات فنی (ضخامت – اندازه ) وکیفیت تولید ارائه می شود.

استفاده از نوار تیپ جهت آبیاری قطره ‌ای
یکی از روش‌های مرسوم آبیاری قطره ‌ای که برای کشت‌های ردیفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از نوار تیپ است که به آبیاری نواری نیز معروف است. در این سیستم آبیاری برای آن که بتوان آب را به پای گیاه رساند، از نوار تیپ (tape) استفاده می‌شود. این وسیله در واقع یک لوله پلیمری یکسره است که در فواصل مشخص دارای محلی برای خروج قطره ‌ای آب است.

نوار تیپ به دو صورت کلی درزدار یا پلاک‌‌دار تولید و عرضه می‌گردد. نوار تیپ پلاک‌دار دارای قطره‌ چکان است، اما نوار تیپ درزدار قطره‌ چکان ندارد و به جای آن مسیری زیگزاگ شکل (زیپ مانند) در کنار آن وجود دارد که باعث شکستن فشار آب شده تا قطرات از طریق درزها خارج و به پای گیاه برسند که اصطلاحاً به در از بغل معروف است. نوع دیگر آن، دارای روزنه ‌ای در روی نوار است که به درز از وسط معروف شده است.

مزایای استفاده از نوار تیپ
نصب نوار تیپ آبیاری قطره‌ای، سریع و آسان است و به صورت مکانیزه، به همراه ماشین آلاتی از جمله تراکتور انجام می‌شود. با انواع ماشین آلات و حتی به روش‌های دستی می‌توان این نوارها را نصب و پس از استفاده، جمع‌آوری نمود.
این نوار با انواع زمین‌ها و جالیزها سازگار است و به دلیل یکنواختی آبدهی، در زمین‌های شیب‌دار و دارای پستی و بلندی نیز کاربرد دارد.
برای عملکرد نوار آبیاری قطره‌ای نیازی به فشار بالای آب نیست. بلکه فشار متوسط آب (حدود ۱ اتمسفر) نیز، برای آن کفایت می‌کند‌.
انواع نوار تیپ آبیاری قطره‌ای را می‌توان در رو و زیر خاک نصب کرد. همچنین در گلخانه‌ها به صورت معلق هم از آن استفاده می‌کنند.
با استفاده از این نوارهای آبیاری قطره‌ای می‌توان تا ۵۰ درصد، مصرف آب را کاهش داد. چراکه در این روش، آب به صورت موضعی به گیاه می‌رسد و بازدهی بیشتری دارد.
با انتخاب نوار تیپ آبیاری قطره‌ای با فواصل آبدهی مناسب، آب تنها در موضع گیاه منتشر می‌شود و از رشد علف‌های هرز حمایت نخواهد کرد.
به وسیله آبیاری قطره‌ای گیاهان، رشد آن‌ها یکنواخت خواهد بود و گیاهانی هم‌تراز با کیفیت لازم پرورش خواهند یافت.
بسیاری آفات گیاهی با وجود رطوبت سطح ساقه و دیگر بخش‌های هوایی گیاه، پرورش می‌یابند. خوشبختانه با استفاده از نوار تیپ آبیاری قطره‌ای آب تنها در دسترس ریشه گیاه قرار می‌گیرد و محافظت از گیاه آسانتر خواهد شد.
جنس پلیمری و با کیفیت نوار تیپ آبیاری قطره‌ای سبب شده این تجهیزات در مقابل پرتوهای خطرناک ماوراءبنفش خورشید، سموم و مواد شیمیایی مقاوم باشند.
لوله ‌پلی اتیلن چیست؟
لوله‌ پلی‌اتیلن که به اختصار PE گفته می‌شود، نوعی لوله است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می‌شود. قبل از تولید محصول نهایی لوله پلی‌اتیلن، زمانی که مونومرهای اتیلن تحت عمل پلیمریزاسیون قرار می‌گیرند پلی‌اتیلن تولید می‌گردد. پلی‌اتیلن در گروه گرمانرم‌ها طبقه‌بندی می‌شود که خاصیت ترموپلاستیک دارد.

پلی‌اتیلن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند :

پلی‌اتیلن با چگالی پایین
پلی‌اتیلن با چگالی کم خطی
پلی‌اتیلن با چگالی متوسط
پلی‌اتیلن با چگالی بالا

در فروشگاه پلی اتیلن بداغی انواع لوله های پلی اتیلن ولوله کاروگیت موجود است. لوله کاروگیت در فروشگاه ما دارای مقاومت بسیار دارد.

09181601962 –  0933651050شماره تماس : 

برای خرید از فروشگاه به ادرس مراجعه فرمایید

 http://polietilen-bodaghi.ir

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.