عربستان| خشم کاربران سعودی از برپایی جشن‌های مختلط هم‌زمان با کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان

عربستان| خشم کاربران سعودی از برپایی جشن‌های مختلط هم‌زمان با کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان

عربستان| خشم کاربران سعودی از برپایی جشن‌های مختلط هم‌زمان با کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان تصمیم عربستان مبنی بر کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان در صورتی که صدای بلندگوها هنگام برپایی جشن‌های مختلط تا فاصله‌ای بسیار دور شنیده می‌شود، واکنش بسیاری از کاربران را برانگیخت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، برنامه‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مقدمه‌ای برای یک کودتای کامل اجتماعی در عربستان است که آخرین اقدام وی برگزاری‌ مهمانی‌های مختلط به همراه پایکوبی بود که جایگزین بلندگوهای مساجد در هنگام اذان است.
پخش کلیپ‌ها و تصاویر جلسات جشن و پایکوبی مختلط ‌ با حضور مشاهیر شبکه‌های اجتماعی در عربستان وابسته به رژیم آل سعود جنجالی را در بسیاری از سایت‌های اجتماعی سعودی ایجاد کرد.
با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در اجتماعات در عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونا ، این کلیپ‌ها به دلیل پای‌کوبی‌های نامتعارف و تعداد شرکت کنندگان نیز موجب واکنش بسیاری از رسانه‌ها شد.
«ترکی آل الشیخ» وزیر مشاور دربار سلطنتی و رئیس هیئت ملی رفاه و سرگرمی سعودی فعالیت‌های هیئت رفاه و سرگرمی را با مجالس مبتذل و رقص آغاز کرده است.
این جنجال همزمان با تصمیم وزارت امور اسلامی عربستان در مورد محدود کردن استفاده از بلندگوها در خارج از مساجد به اذان و اقامه بود.
بسیاری از کابران توییتر هشدار دادند که این تصمیم مقدمه‌ای برای محدود کردن اذان در یک مسجد در هر محله و اجازه دادن به نماز جمعه در مساجد کوچک است تا جامعه مسلمانان را متفرق کند.
عربستان| تشکیل یگان امنیتی جدید برای محاصره مخالفان آل‌سعودگزارش حزب معارض سعودی از افزایش خشونت علیه زنان در عربستان«عبداللطیف الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان به همه مساجد در این کشور دستور داد، استفاده از بلندگوها را به اذان و اقامه محدود کنند و صدای بلندگوها را نیز به یک سوم درجه بلندگو کاهش دهند. به این ترتیب مسئولان مساجد نباید به گونه‌ای از بلندگوها استفاده کنند که با صدای بلند و اکو برای همسایگان مسجد مزاحمت ایجاد کنند.
تصمیم وزیر امور اسلامی عربستانی بحث برانگیز شد به ویژه اینکه این تصمیم در سرزمین دو مسجد مقدس اسلامی اتخاذ شده است. این تصمیم همزمان با تشدید برپایی جلسات جشن و پایکوبی‌های مختلط با اجرای گروه‌های موسیقی غربی..

سهم ۱۱.۱ درصدی بانوان از تعاونی‌های استان زنجان

سهم ۱۱.۱ درصدی بانوان از تعاونی‌های استان زنجان

سهم ۱۱.۱ درصدی بانوان از تعاونی‌های استان زنجان زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: ۱۱.۱ درصد از تعاونی‌های استان زنجان، متعلق به بانوان است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا یوسفی با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان در فضای کسب و کار، عنوان کرد: تعداد کل تعاونی‌های فعال استان ۱۲۰۷ مورد بوده که از این تعداد، ۱۳۴ تعاونی متعلق به بانوان است.
وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که ۱۱.۱ درصد از تعاونی‌های استان زنجان، متعلق به بانوان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: اشتغال زنان موجب بالا رفتن سطح درآمد و رفاه خانواده و افزایش نرخ مشارکت در عرصه اقتصاد می‌شود.
یوسفی، اشتغال زنان را موجب بالا رفتن سطح درآمد و رفاه خانواده و افزایش نرخ مشارکت در اقتصاد دانست و ادامه داد: مشارکت زنان در گروه‌های تعاونی، علاوه بر رفع نیازهای اقتصادی موجب خودباوری و استقلال مالی زنان می‌شود.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت جایگاه زنان در اشتغال و کارآفرینی، ایجاد و تقویت تعاونی‌های بانوان موجب می‌شود تا زنان در کنار مردان به تولید سرمایه و ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و س..

جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها از پرداخت 2 درصد حق درمان معاف شدند

جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها از پرداخت 2 درصد حق درمان معاف شدند

جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها از پرداخت ۲ درصد حق درمان معاف شدند هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای وحدت رویه، جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان را از پرداخت ۲ درصد حق درمان معاف کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، به دنبال اعلام تعارض در خصوص آرای صادره از سوی برخی شعب دیوان عدالت اداری که در مورد معافیت جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان از پرداخت 2 درصد حق درمان آراء متناقض صادر کرده بودند، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری طبق ماده 89 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری پس از بررسی، تعارض در آرای صادره در این مورد را محرز دانست.
هیئت عمومی دیوان عدالت در همین زمینه اعلام کرد: با استناد به بند (ج) ماده 37 قانون برنامه سوم توسعه، بند (ب) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه و بند الف ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پرداخت 100 درصد هزینه درمان ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان برعهده دستگاه اجرایی و بنیاد شهید است و عدم ذکر پرداخت حق بیمه در قانون برنامه ششم توسعه دلیلی بر عدم معافیت جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان نیست و شکایت در این مورد وارد است.
انتهای پیام/

توقیف موتور سنگین 1400 سی.سی در خیابان فدائیان اسلام + تصاویر

توقیف موتور سنگین 1400 سی.سی در خیابان فدائیان اسلام + تصاویر

توقیف موتور سنگین ۱۴۰۰ سی.سی در خیابان فدائیان اسلام + تصاویر مأموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه یک دستگاه موتورسیکلت سنگین ۱۴۰۰ سی.سی را در خیابان فدائیان اسلام توقیف کردند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ چهلمین مرحله از طرح رعد توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد، در طرح رعد قرار است کلانتری‌ها حوزه استحفاظی خود را از وجود مجرمان پاکسازی کنند.
در اجرای چهلمین مرحله از طرح رعد، مأموران کلانتری 117 جوادیه موفق به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین 1400 سی.سی شدند که شامگاه چند روز قبل در خیابان فدائیان اسلام در حال تردد بود و در بررسی بیشتر مشخص شد که موتورسیکلت مذکور قاچاق بوده است.

پلیس همواره با تردد غیر موتورسیکلتهای سنگین در معابر برخورد می‌کند و هر چنداز چندگاهی نیز شاهد بروز سوانح و حتی مرگ راکبان این موتورسیکلتها هستیم که بدون رعایت ضوابط قانونی در معابر مخصوصاً معابر بزرگراهی با سرعت بسیار بالا اقدام به تردد می‌کنند.

سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با بیان اینکه هیچ مماشاتی در برخورد با تردد غیرمجاز موتورهای سنگین وجود ندارد، به خبرنگار تسنیم گفته بود: اگر موتورسیکلت سنگین برابر ضوابط قانونی وارد کشور نشده باشد و غیرمجاز تردد کنند، به عنوان قاچاق کالا محسوب، پرونده برای آن تشکیل شده و سیر قضائی طی می‌کند. همچنین این موتورسیکلتهای سنگین قاچاق مصادره شده و مراجع قضائی برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.
به گفته این مقام انتظامی، برخی از راکبان موتورسیکلتهای سنگین نیز مجوز نگهداری آنها را دارند اما مجاز به تردد نیستند که شرایط برای آنها کمی متفاوت‌تر بوده و عمده ترددهای موتورسیکلتهای سنگین در تهران، مربوط به این دسته از موتورسیکلتها است.
این مقام انتظامی متذکر شده بود: البته در مورد دوم نیز پلیس برخورد قانونی خود را با این موتورسیکلتهای سنگین انجام می‌دهد، در صورت رؤیت توسط پلیس، با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد و در این رابطه نیز هیچگونه مماشاتی نداریم.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
کشف بیش از 700 بطری مشروبات الکلی در محدوده خیابان جمهوری + تصاویرتهران| سارق جوان با زن و بچه به سرقت می‌رفت!7 ضربه چاقوی سارق زورگیر حین سرقت تلفن‌همراه به یک شهروند+ عکسا..

دستگیری 2 شرور مسلح مخفی‌شده در روستای جنگلی

دستگیری 2 شرور مسلح مخفی‌شده در روستای جنگلی

دستگیری ۲ شرور مسلح مخفی‌شده در روستای جنگلی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از بازداشت دو شرور مسلحی خبر داد که پس از تیراندازی در خیابان هاشمی، به یک روستای جنگلی در شمال کشور گریخته در آنجا مخفی شده بودند. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار علی ذوالقدری با اعلام خبر بازداشت دو شرور مسلح، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت سه بامداد یازدهم آذر ماه امسال تعدادی از شهروندان در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110، اعلام کردند دو شرور با تیراندازی به سمت یک مغازه اغذیه‌فروشی در حوالی خیابان هاشمی شیشه و کرکره آن را تخریب کرده و از محل گریخته‌اند.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران افزود: بلافاصله تیمی از مأموران این پلیس در نشانی اعلامی حاضر شده که مشخص شد متهمان با شاکی اختلاف حساب مالی دارند.
وی با بیان اینکه در بررسی سوابق متهمان مشخص شد، هر دو سابقه‌دار بوده و سابق بر این دستگیر و روانه زندان شده‌اند، بیان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، متهمان پس از تخریب شیشه و کرکره مغازه مذکور، به محل سکونتشان تردد نداشته و در محل دیگری مخفی شده‌اند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهمان در یکی از روستاهای جنگلی شهرهای شمالی شناسایی شد، افزود: تیمی از مأموران پلیس امنیت عمومی با اخذ نیابت قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند آنها را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.
به گفته ذوالقدری هر دو متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرده و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
نزاع مرگبار فروشندگان موادمخدر در دره فرحزاد/ تیراندازی پلیس برای زمین‌گیر کردن قاتلسرقت وحشیانه از زن تنها در منزل/ سارق با لباس پلیس وارد خانه شد + عکسانتهای پیام/

مخالفت صریح سازمان بازرسی با افزایش قیمت خودرو

مخالفت صریح سازمان بازرسی با افزایش قیمت خودرو

مخالفت صریح سازمان بازرسی با افزایش قیمت خودرو رئیس سازمان بازرسی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن مخالف با مصوبه وزارت صمت درباره نزدیک کردن قیمت کارخانه به قیمت خودرو در بازار گفت: ما نگران افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار در پی این تصمیم هستیم. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در نشستی که با حضور وزیر صمت در این وزارتخانه برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی گفت: حتما مجموعه ای موفق خواهد بود که از یک برنامه مدون و با قابلیت اجرا برخوردار باشد و برای اجرای آن ضمانت و زمان بندی در نظر گرفته شود. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص بارها به مسئولان یادآوری کرده اند که برای اجرای برنامه ها مخصوصا اسناد بالادستی زمان بندی پیش بینی کنید.
وی با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضاییه گفت: هنگامی که آیت الله رییسی سند تحول قوه قضاییه را که ارتقا یافته سند توسعه قوه قضاییه است به مقام معظم رهبری ارائه کرد، ایشان تاکید فرمودند که حتما برای اجرای این سند زمان بندی پیش بینی و حتما پیگیری کنید تا اجرایی شود. عموما 50 درصد از کار در نظر گرفتن همه جوانب است و 50 درصد کار، اجرا و پیگیری و مطالبه نسبت به اجرای آن برنامه است و حتما همه بخش ها خصوصا حوزه بسیار حائز اهمیت وزارت صنعت نیاز به سند توسعه دارد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت کار وزارت صمت گفت: وزارت صمت به نحوی ترکیب یافته از 3 الی 4 وزارت خانه است و به همین دلیل حجم گسترده ای از مسئولیت بر عهده آن است که هر بخش آن مانند بخش صنعت، معدن و تجارت نیازمند یک وزارت مجزا است. بنابراین حتما نیازمند است سند توسعه هر بخشی مورد توجه و بازنگری قرار گیرد. متاسفانه برخی بخش ها مانند صنعت خودرو از سال 93 تا امروز سند به روز شده ای ندارد که ضرورت دارد هدف گذاری و چشم انداز ما در این صنعت، موانع،‌چالش ها و رفع این چالش ها و متناسب با آن ها برنامه اجرایی برای رفع این چالش ها تدوین شود که حتما جناب وزیر و همکارانشان در حوزه خودرو و به صورت اهم در حوزه صنعت پیش بینی های لازم را خواهند داشت.
وی با اشاره به بخش معادن گفت: ما ذخایر خدادادی فراوانی در کشور داریم که شکر این نعمت آن است که از آن ها درست بهره برداری کنی..

تماس هوشمندانه یک خانم با پلیس 110: سلام، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه!

تماس هوشمندانه یک خانم با پلیس 110: سلام، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه!

تماس هوشمندانه یک خانم با پلیس ۱۱۰: سلام، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه! یک خانم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: “سلام، ببخشید بیرون‌بر، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه!”، کاربر ۱۱۰ اعلام می‌کند: “شما با ۱۱۰ تماس گرفته‌اید و چلوکباب می‌خواهید؟!” – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ خانمی در شیراز با مرکز 110 پلیس استان فارس تماس گرفته و اعلام کرده بود: “سلام، ببخشید بیرون‌بر، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه!”، کاربر 110 اعلام می‌کند: “شما با 110 تماس گرفته‌اید و چلوکباب می‌خواهید؟”
در ادامه این تماس تلفنی، امدادخواه (خانم موردنظر) می‌گوید: بله! بله! از دیشب تا حالا چیزی نخورده‌ام و گشنه‌ام.”، کاربر پاسخ می‌دهد: ” آیا شما نمی‌توانید صحبت کنید و فرد دیگری در کنار شما است؟”، امداد خواه پاسخ می‌دهد: “بله، بله”.
در این لحظه کاربر پلیس 110 که متوجه موضوع می‌شود، از او می‌پرسد: “متوجه شدم، مشخصات و آدرس را بفرمایید” و فرد امدادخواه نیز آدرس خود را اعلام می‌کند.
در پایان کاربر 110 از امدادخواه سؤال می‌کند که “خانم چند نفر هستند، با عدد اعلام کنید، مسلح به سلاح سرد یا گرم هستند؟” و پاسخ می شنود که “نه، نه من خیلی گرسنه هستم، فقط سریع بفرستید.”
کاربر 110 به امدادخواه اعلام می‌کند: “بسیار خوب، منتظر باشید” و … .
مراتب به سرعت به کلانتری حوزه استحفاظی آن محل اعلام و اکیپی از مأموران انتظامی برای بررسی موضوع اعزام می‌شوند.
مأموران در بررسی‌های اولیه متوجه بروز اختلاف خانوادگی شدید بین خانم تماس‌گیرنده با شوهرش می‌شوند و با تکمیل صورتجلسه، اقدامات بعدی برای معرفی این افراد به مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی برای حل مشکلشان را انجام می‌دهند.
در بررسی‌های بعدی مشخص می‌شود که خانم تماس‌گیرنده با تلفن 110، به دلیل ترس و واهمه از شوهرش به این شیوه با تلفن 110 تماس و پلیس را به یاری می‌طالبد!
بنابر اعلام پایگاه خبری 125، نیروی انتظامی همواره در مسیر خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و این موضوع به شیوه‌های مختلف به اثبات رسیده است.
همانگونه که می‌بینیم در این موضوع نیز با هوشیاری و البته احساس مسئولیت کاربر پلیس 110، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شده و موضوعی را که شاید می‌توانست به شکل دیگری پایان یابد، حل و فصل می‌کنند، هر چند از هوشی..

مرگ تلخ دختر 15 ساله پس از تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت!

مرگ تلخ دختر 15 ساله پس از تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت!

مرگ تلخ دختر ۱۵ ساله پس از تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت! دختری ۱۵ ساله که گوینده رادیو در زاهدان نیز بود، پس از تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت، به کام مرگ فرورفت. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ آیناز امید؛ دختری 15 ساله که یکی از مجریان نوجوان رادیو در زاهدان بود، پس از مصرف داروهای مربوط به جوش صورت به کام مرگ فرورفت.
مادر این دختر در این رابطه گفت: دخترم از چهار تا پنج سالگی در برنامه کودک همراه با خودم در رادیو اجرا می‌کرد و صدای وی برای کودکان استان سیستان و بلوچستان بسیار آشنا بود، دخترم در سنین بالاتر نیز برنامه نوجوان را به مدت چهار سال اجرا می‌کرد.
وی با بیان اینکه دخترم هیچ مریضی نداشت و تنها از مدتی قبل پوستش جوش می‌زد، گفت: دخترم را نزد دکتر پوست بردیم، آیناز با خواهرش نزد دکتر رفته بود، خواهر آیناز به دلیل جوشهای صورت و بازوی او، از دکتر خواسته بود که برای خواهرش “آزمایش کبد” بنویسد اما دکتر گفته بود “شما دکتر هستید یا من؟ من کار خودم را بهتر می‌دانم و این دو مقوله با هم فرق می‌کند!”
مادر آیناز افزود: دکتر برای دخترم قرص “پردنیزولون” و یک قرص دیگر را تجویز کرد و هر دو قرص دارای “کورتن” بود، ما نمی‌دانستیم کبد آیناز ضعیف بوده و برای کسی که کبدش ضعیف است، این قرصها “سم” محسوب می‌شود.
مادر این دختر می‌گوید: دخترم حدود دو هفته قرصها را مصرف کرد، یک روز صبح هنگام بیداری از خواب‌، قدری خون داخل دهانش بود و من علتش را نمی‌دانستم، زیرا او بسیار سالم بود و حتی به خاطر سرماخوردگی نیز او را نزد دکتر نبرده بودم.
وی افزود: من اداره بودم که به من گفتم فرزندم خون بالا آورده، یعنی شدت جراحات و صدماتی که این دکتر با ندانم‌کاری به فرزندم زد، زیاد بود؛ بعد از ظهر آن روز، آنقدر دخترم خون بالا آورده بود که به کما رفت! ضریب هوشی او پایین رفت و دیگر به هوش نیامد.
مادر این دختر 15 ساله گفت: به همین راحتی به خاطر یک اشتباه، فرزندم را از دست دادم و دیگر صدای نازنین او را نمی‌شنوم؛ خیلی سخت است که قبول کنم دیگر او را نمی‌بینم.
وی با بیان اینکه همسرم از آن دکتر شکایت کرده و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در اینجا نیز گفتند که در حال پیگیری پرونده هستیم، گفت: در بیمارستان اصلاً باورشان نمی‌شد که کبد دخترم آنقدر آسیب دیده و به گفته خودشان متلاشی..

ضرورت رصد و تحلیل آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه قضایی

ضرورت رصد و تحلیل آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه قضایی

ضرورت رصد و تحلیل آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه قضایی قم- مدیر حوزه‌های علمیه باتاکید بر ضرورت برگزاری جلسات منظم دستگاه قضایی با نهادهای متولی امور فرهنگی گفت: رصد و تحلیل آسیب‌های اجتماعی توسط قوه قضائیه و اعلان زنگ خطر به مسئولان ضروری است.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی عصر سه‌شنبه در دیدار با رئیس و معاونان دادگستری استان قم ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضائی قم، گفت: حوزه‌های علمیه و گروه‌های جهادی حوزوی برای همکاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی آمادگی کامل دارد.
وی افزود: انتظار از آرای صادره قضات در استان قم بالاتر از استان‌های دیگر است و وجود بخش خاصی در دستگاه قضا برای رصد و تحلیل آسیب‌های اجتماعی در پرونده‌های رسیدگی شده و اعلان زنگ خطر به متولیان امور جامعه امری ضروری است.
مدیر حوزه‌های علمیه به تبیین ضرورت برگزاری جلسات منظم با دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در استان پرداخت و گفت: همراهی و همکاری زمینه کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند کارگشا واقع شود.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دادگستری است..

تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد/ وزیر بهداشت: ما با 100 سال سابقه، اولین واکسن‌ساز آسیا هستیم

تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد/ وزیر بهداشت: ما با 100 سال سابقه، اولین واکسن‌ساز آسیا هستیم

تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد/ وزیر بهداشت: ما با ۱۰۰ سال سابقه، اولین واکسن‌ساز آسیا هستیم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پس از انجام مراحل اولیه و اخذ تأییدیه‌، مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا، با تزریق واکسن به تعدادی از داوطلبان آغاز شد.
اولین بانوی ایرانی که تست واکسن روی او انجام شد، دختر «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است.
دومین تست واکسن هم بر روی یکی از مدیران ارشد مجموعه ستاد اجرایی انجام شد.
سعید نمکی در حاشیه مراسم آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، بیان کرد: امروز یکی از روزهای بسیار امیدوارکننده برای ملت ایران است و روزی است که ما بعد از مدت‌ها تلاش و پیگیری همکاران و دانشمندان برجسته کشور در حوزه تکنولوژی و داروهای بایوتک، واکسن کووید19 را بعد از طی مراحل مختلفی، اعم از مطالعات و مدل‌ های حیوانی، تولید کردند و خوشبختانه توانستیم اولین تزریق را بر روی انسان انجام دهیم.
وی افزود: این انسانی که اولین تزریق واکسن کووید 19 بر رویش انجام شد، دختر نازنین دکتر مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بود. این پیامی بود به ملت ایران که چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان نیز به آن باور داشته و قبولش داریم و اگر عارضه ای داشته باشد، ما و خانواده هایمان برای اولین بار با جان و دل خریداریم. ما خون هیچ کدام مان را سرخ تر از خون ملت شریف ایران نمی دانیم و جان افراد خانواده مان را عزیزتر از فقیرترین و زحمت کش ترین فرد در دورترین نقاط محروم این کشور نمی دانیم.
ایران، اولین واکسن ‌ساز آسیا
وی با بیان اینکه تهیه واکسن کرونا با تکیه بر توان و غرور ملی آغاز شد، خاطرنشان کرد: بنده این افتخار را داشتم که به عنوان یک ایمونولوژیست، سال‌ ها در زمینه ارتقای واکسن ‌سازی این کشور خدمت کنم. (بعدامفصل می‌ گویم که 30 سال قبل که مسئولیت بهداشت کشور را داشتم و پیگیر آوردن تکنولوژی‌ های جدید واکسن در منطقه بودم، چه راه‌ هایی را برای تهیه واکسن رفتیم.) ما 100 سال است که در منطقه واکسن ساز هستیم. کسانی که فکر می ‌کنند، اولین بار است که داریم واکسنی را تزریق می‌ کنیم، بسیار در اشتباه هستند. در سال 1299 انستیتو پاستور و در سال 1303 انستیتو رازی را داشتیم، تمام مردم دوران زندگی..