پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس برای افزایش مجدد حقوق کارگران
پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس برای افزایش مجدد حقوق کارگران نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیگیری این کمیسیون برای تشکیل جلسه شورای حقوق و دستمزد در راستای افزایش مجدد حقوق کارگران در سال جاری خبرداد. – اخبار اجتماعی – ولی اسماعیلی نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ضمن انتقاد از فاصله قابل توجه حقوق و دستمزد کارگران با نرخ تورم، اظهار کرد: درخواست ما همواره در کمیسیون اجتماعی مجلس این بوده است که حقوق کارگران باید براساس نرخ تورم افزایش یابد، اما هیچگاه در دولتهای مختلف این امر محقق نشده است.
وی تصریح کرد: با توجه به متغیر بودن نرخ تورم طی سال جاری، لازم است تجدیدنظر جدی در میزان دریافتی و حقوق و دستمزد کارگران صورت گیرد، بنابراین طبق ماده 41 قانون کار، رسیدگی به میزان افزایش حقوق کارگران باید در شورایعالی حقوق و دستمزد تعیین شود.
تلاش برای حذف دخالت دولت در تعیین افزایش حقوق کارگران+ جزئیات طرح مجلسبررسی تغییر روال افزایش حقوق کارگران در جلسه مشترک مجلس و دولترایزنی مجلس با دولت برای افزایش حداقل 40درصدی حقوق کارگرانپیشنهاد جدید نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگراننایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بنده پیشنهاد برگزاری جلسات شورایعالی حقوق و دستمزد را بهصورت هر شش ماه یک بار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران مطرح کردهام، زیرا امروز در وضعیتی قرار داریم که شاهد تورم بیش از 60 درصد هستیم، حتی میتوان گفت که این تورم شناور و روزانه متغیر است.
اسماعیلی با بیان اینکه امروز قیمت کالاهای اساسی روز به روز و یا حتی لحظه به لحظه افزایش مییابد، اظهار کرد: در این شرایط سفره کارگران هر روز کوچک و کوچکتر میشود.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر حقوق کارگران فقط به میزان حدود 30 تا 35 درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است، این یعنی اینکه قدرت خرید کارگران کاهش یافته است، بنابراین ضروری است جلسات شورایعالی حقوق و دستمزد حداقل هر شش ماه یک بار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران تشکیل شود تا حقوقشان مطابق با نرخ تورم، افزایش یابد.
نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در جلسهای که چندی پیش با آقای سالاری..



