غفلت والدین حادثه آفرید؛ مرگ تلخ 2 کودک به خاطر حبس در خودرو

غفلت والدین حادثه آفرید؛ مرگ تلخ 2 کودک به خاطر حبس در خودرو

غفلت والدین حادثه آفرید؛ مرگ تلخ ۲ کودک به خاطر حبس در خودرو معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از جان باختن دو کودک سه و چهار ساله هرسینی به دلیل محبوس شدن داخل خودرو و خفگی بر اثر گرما خبر داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ محمدرضا آمویی با اعلام خبر مرگ تلخ دو کودک داخل خودرو، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر مرگ دو کودک خردسال در یکی از روستاهای شهرستان “هرسین”، تیمی از ماموران به محل اعزام شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با حضور پلیس در محل و تحقیقات لازم مشخص شد، یک دختر سه ساله به نام دلنیا و یک پسر چهار ساله به نام حسین که دخترخاله و پسرخاله بودند پس از غفلت والدین خود، سوار بر یک دستگاه خودروی سواری سمند که متعلق به یکی از اعضا خانواده بود، شدند.
وی تصریح کرد: این دختر و پسر خردسال پس از حضور داخل خودرو که زیر تابش آفتاب نیز قرار داشته است پس از دقایقی بازی کردن زمانیکه قصد خروج از اتومبیل را داشتند در را به روی خود بسته دیده بودند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: تلاش و تقلای بی‌حاصل دختر و پسر خردسال و خستگی وارده از یک سو و گرمای آفتاب هم از سوی دیگر باعث از حال رفتن آنها داخل خودرو شده بود.
این مقام انتظامی بیان کرد: پس از گذشت بیش از دو ساعت، والدین “دلنیا و حسین” متوجه غیبت آنها شده و پس از جست وجو کودکان معصوم خود را در حالیکه بی‌حال و بی‌حرکت داخل خودرو افتاده بودند، پیدا کردند.
آمویی با بیان اینکه دختر خردسال پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد، یادآور شد: کار احیای پزشکان روی پسر چهار ساله نیز متاسفانه موثر واقع نشد و هر دو کودک در اوج مظلومیت جان باختند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و تاسف بار، گفت: گاهی اوقات لحظه‌ای غفلت و تنها گذاشتن کودکان خردسالی که هیچ شناختی از محیط پیرامون خود ندارند حوادث غیرقابل جبرانی را به وجود می‌آورد.
وی عنوان کرد: در این حادثه تکان‌دهنده شاید اگر والدین دقایقی زودتر متوجه غیبت آنها شده بودند، می‌توانستند جان این دو کودک معصوم را نجات دهند اما متاسفانه بی‌خبری طولانی مدت آنها از فرزندان خردسالشان، عمری افسوس ..

قاضی‌زاده‌ هاشمی: اقدام رئیس‌جمهور درباره وام ازدواج، تبعیض‌آمیز و خلاف قانون اساسی است

قاضی‌زاده‌ هاشمی: اقدام رئیس‌جمهور درباره وام ازدواج، تبعیض‌آمیز و خلاف قانون اساسی است

قاضی‌زاده‌ هاشمی: اقدام رئیس‌جمهور درباره وام ازدواج، تبعیض‌آمیز و خلاف قانون اساسی است نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام رئیس جمهور در اِعمال تبعیض سنی در پرداخت وام ازدواج خلاف بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه و اصل ۳ و ۱۹ قانون اساسی است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به دنبال دستور رئیس‌جمهور به وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اصلاح فوری شرط سنی ارائه وام ازدواج (سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً 18 تا 40 سال باشد) قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به این دستور روحانی واکنش نشان داد.
قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود نوشت: اقدام رئیس جمهور در اِعمال تبعیض سنی در پرداخت وام ازدواج خلاف بند الف تبصره 16 قانون بودجه و اصل 3 و 19 قانون اساسی است.
وی ادامه داد: مجلس اجازه نخواهد داد زندگی مردم بازیچه‌ی گزارش‌های مجعول و غیر کارشناسی که ریشه تصمیم‌گیری رئیس جمهور شده است بشود.
جزئیات پرداخت وام ازدواج 50 میلیونی/ 296 هزار نفر در صف هستندنماینده مجلس:وزارت فرهنگ در تشویق جوانان به ازدواج منفعلانه عمل کرده استشرایط دریافت وام ازدواج تسهیل شد/ یک ضامن برای وام زوجین/ قبول یارانه نقدی به عنوان وثیقهانتهای پیام/

روایت یک حماسه؛ چطور استراتژی ویژه "انستیتو پاستور" از بروز یک فاجعه در شیوع کرونا جلوگیری کرد؟!

روایت یک حماسه؛ چطور استراتژی ویژه "انستیتو پاستور" از بروز یک فاجعه در شیوع کرونا جلوگیری کرد؟!

روایت یک حماسه؛ چطور استراتژی ویژه “انستیتو پاستور” از بروز یک فاجعه در شیوع کرونا جلوگیری کرد؟! “انستیتو پاستور ایران” در جریان شیوع کرونا در کشورمان یکی از حساس‌ترین مراکزی بود که نقشی بی‌بدیل در مقابله با این بیماری داشت و از همان روزهای نخست توانست با طراحی یک استراتژی صحیح، بومی و منحصر‌به‌فرد تشخیصی جلوی فاجعه‌ای بزرگ در کشورمان را سد کند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم ؛ انستیتو پاستور ایران مؤسسه‌‌ای است که از 100 سال پیش تاکنون در جهت کنترل بیماری‌‌های واگیر و واکسیناسیون، گام‌‌های بزرگی برداشته است.
از ابتدای شیوع کرونا در کشورمان، بخش عمده‌ای از بار و مسئولیت خطیر شناسایی موارد مبتلا به کرونا و طراحی نحوه مقابله و مواجهه با این شیوع گسترده به‌عهده انستیتو پاستور ایران بود.
انستیتو پاستور ایران عملاً از 30 بهمن ماه 98 وارد ماراتن سنگین و نفس‌گیر مبارزه با کرونا شد و با تمام قوای علمی و نیروی انسانی زبده و ماهر خود توانست در فرصت بسیار کوتاهی با طرح‌ریزی بهترین استراتژی تشخیص و شناسایی موارد مشکوک و مبتلا به کرونا در سطح استان‌های مختلف کشورمان، نهایت استفاده از ظرفیت‌های محدود تشخیصی در روزهای نخست شیوع را داشته باشد.
تمام پرسنل و کادر متخصص این انستیتو از همان روزهای پایانی بهمن عملاً خواب و خوراک را از خود دریغ کردند تا در جهادی مثال‌زدنی و شبانه‌روزی، نامی نیک از خود در صفحات تاریخ این کشور به ثبت برسانند؛ این مجاهدت‌ها و آنچه در آن روزهای سخت گذشته است، نیازمند ثبت و ضبط در حافظه تاریخ است و این امر، لزوم ورود و پرداخت هرچه بیشتر و بهتر رسانه‌ها را گوشزد می‌کند.
ما نیز با همین نیت، به‌سراغ دست‌اندرکاران انستیتو پاستور ایران رفتیم تا روایت‌گر گوشه‌ای از این مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر باشیم؛ در گام نخست پای صحبت‌‌های گرم و شیرین “دکتر علیرضا بیگلری” رئیس انستیتو پاستور ایران نشستیم که در ادامه مشروح بخش نخست آن آمده است:
تسنیم: تاریخ تأسیس انستیتو پاستور ایران به چه‌زمانی برمی‌‌گردد؟
امسال مصادف با یکصدمین سال تأسیس انستیتو پاستور ایران است؛ در آن زمان به‌دنبال آنفلوآنزای اسپانیایی که در دنیا همه‌گیر شده بود، هیئتی از ایران به انستیتو پاستور فرانسه رفتند و قرارداد راه‌اندازی انستیتو پاستور ایران را در سال 1298 ..

پرداخت ۵۰درصد غرامت استراحت پزشکی به بیماران کرونایی

پرداخت ۵۰درصد غرامت استراحت پزشکی به بیماران کرونایی

پرداخت ۵۰درصد غرامت استراحت پزشکی به بیماران کرونایی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: تمام بیماران کرونایی بیمه اجباری که تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند، ۵۰درصد غرامت دستمزد ایام بیماری دریافت کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیری‌گنجه در حاشیه بازدید از شعب ۲۶ و ۲ تهران، استان تهران بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کسانی که از مراکز درمانی یا از پزشکان استراحت پزشکی داشتند، ۵۰ درصد غرامت دستمزد ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد پرداخت شد.
وی تاکید کرد: تمام بیماران که در دوران موج اول کرونا اسفند ۱۳۹۸ لغایت اردیبهشت ۱۳۹۹ به شعب تامین اجتماعی مراجعه کردند، بدون تایید مراجع پزشکی (پزشک معتمد یا شورای پزشکی) و به صورت صدور سند علی‌الحساب تا ۵۰ درصد غرامت ایام بیماری پرداخت شد.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تصریح نمود: بنا به دستور سالاری، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و با توجه به گسترش ویروس کرونا و به منظور ممانعت از انتقال بیماری و جهت حفظ سلامتی بیمه‌شدگان و کارکنان این تصمیم اتخاذ شد.
امیری‌گنجه تاکید کرد: علاوه بر بیماران کرونایی که نیا..

زمان پرداخت ما‌به‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان اعلام شد

زمان پرداخت ما‌به‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان اعلام شد

زمان پرداخت ما‌به‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان اعلام شد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، زمان پرداخت ما به التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان را اعلام کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان مشابه هر ساله بعد از مصوبه شورای عالی کار که افزایش حقوق کارگران را تعیین می‌کند، انجام می‌شود که در این بخش نیز حقوق حداقل بگیران 26 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: به نوعی حداقل مستمری که برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده خواهد شد از حداقل افزایش حقوق کارگران شاغل کمتر نخواهد بود و به تأسی از آنجا انجام خواهد شد و پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت با حقوق افزایش یافته تیرماه به حساب بازنشستگان پرداخت می‌شود.
زمان واریز مرحله دوم “وام خرید کالای بازنشستگان” اعلام شد دولت محترم! 3 ماه از سال گذشت؛ افزایش حقوق ناچیز بازنشستگان چه شد؟! افزایش 30 درصدی قدرت خرید بازنشستگان در دستور کار صندوق بازنشستگی انتهای پیام/

رقم دقیق "حقوق بیمه بیکاری" ناشی از کرونا اعلام شد + نحوه محاسبه و پرداخت

رقم دقیق "حقوق بیمه بیکاری" ناشی از کرونا اعلام شد + نحوه محاسبه و پرداخت

رقم دقیق “حقوق بیمه بیکاری” ناشی از کرونا اعلام شد + نحوه محاسبه و پرداخت مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی نحوه پرداخت مقرری بیمه بیکاری در پی شیوع ویروس کرونا و جزئیات محاسبه و پرداخت آن را تشریح کرد. – اخبار اجتماعی – مهدی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تأثیر شیوع کرونا بر میزان اشتغال و بیکاری اظهار کرد: بر اثر شیوع ویروس کرونا برخی از فعالیت‌ها دچار مشکل شدند و آسیب‌هایی متوجه این حوزه‌ها شد و طبیعتاً برخی از مشاغل امکان ادامه فعالیت نداشتند همچنین از سوی ستاد ملی کرونا، تصمیماتی برای فعالیت این کارگاه‌ها در ماه‌های اخیر اخذ شده است به‌طوری که در این زمینه مشاغل پرخطر و کم‌خطر اجازه فعالیت نداشتند که این روند برای برخی از مشاغل پرخطر همچنان ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به دستور و بخشنامه ستاد ملی کرونا، برخی از مشاغل کم‌خطر در شهرستان‌ها از بیست و سوم فروردین فعالیت خود را آغاز کردند و در تهران نیز از سی‌ام فروردین فعالیت این مشاغل آغاز شد.
مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا مشکلات جدی را برای کارگاه‌ها و ادامه فعالیت آنها ایجاد کرد و بر همین اساس و با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا تصمیماتی برای حمایت از افراد آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شد و سامانه‌ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد و هدف از راه‌اندازی این سامانه ممانعت از مراجعات حضوری از سوی هموطنان بود و با طراحی این سامانه، درخواست‌ها و مشخصات متقاضیان ثبت و ضبط شد.
وی اضافه کرد: سامانه متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از کرونا به‌نشانی bimebikari.mcls.gov.ir از بیست و سوم اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که هدف از راه‌اندازی این سامانه، تسهیل شرایط برای ثبت اطلاعات بیمه‌شدگان متضرر از شیوع بیماری کرونا برای استفاده از مقرری بیمه بیکاری بود.
شکوری با اشاره به درخواست بیمه‌شدگان برای دریافت مقرری بیمه بیکاری گفت: در شرایط طبیعی معمولاً کمیته‌هایی دونفره و استانی برای تشخیص این درخواست برگزار می‌شود و اصولاً تشخیص پرداخت مقرری بیمه بیکاری با اداره تعاون وزارت کار در شهرها است که به‌دلیل بیماری کرونا امکان تشکیل و برگزاری کمیته‌ها و مراجعه حضوری افراد وجود نداشت و بر همین اساس طی اطلاعیه‌هایی از سوی وزارت ر..

تهران| جزئیات قتل فجیع 3 عضو یک خانواده در باغ فیض/قاتل دستگیر شد

تهران| جزئیات قتل فجیع 3 عضو یک خانواده در باغ فیض/قاتل دستگیر شد

تهران| جزئیات قتل فجیع ۳ عضو یک خانواده در باغ فیض/قاتل دستگیر شد رئیس پلیس تهران بزرگ جزئیات قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده در منطقه باغ فیض تهران را تشریح کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران درباره وقوع یک جنایت خانوادگی در منطقه باغ فیض تهران، اظها ر کرد: ساعت 9 صبح روز گذشته خبری مبنی بر قتل 3 نفر از اعضای یک خانواده در منطقه باغ فیض تهران به پلیس واصل شد که بلافاصله تیم‌های ویژه پلیس آگاهی در محل وقوع جرم حاضر شدند.
رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد 3 نفر از اعضای یک خانواده شامل مردی 32 ساله، زنی 28 ساله و کودک 4 ساله آنها به طرح فجیعی به قتل رسیدند و به نوعی مثله شده بودند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس در کمتر از 10 ساعت موفق به شناسایی و بازداشت عامل این جنایت شده و وی بامداد امروز به جنایت خود اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: قاتل پسرعموی مقتول (پدر خانواده) است که عنوان کرده بر اثر اختلافات مالی دست به این جنایت زده است.
رحیمی عنوان کرد: متهم این پرونده پس از مراجعه به منزل پسرعموی خود ابتدا وی و سپس همسر و فرزندش را به قتل رسانده و متواری شده بود.
به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.
دستگیری عامل انتشار کلیپ کودک همسری در فضای مجازیدستگیری سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی/ انتقال متهم به ایران+عکسفیلم/ اولین تصاویر از لحظه استرداد “الکس” به ایران و اعترافات اوانتهای پیام/

"قاضی منصوری" متهم فراری پرونده اکبر طبری دستگیر شد

"قاضی منصوری" متهم فراری پرونده اکبر طبری دستگیر شد

“قاضی منصوری” متهم فراری پرونده اکبر طبری دستگیر شد “غلامرضا منصوری” متهم پرونده اکبر طبری در کشور رومانی دستگیر و تحویل اینترپل شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ از روز گذشته اخباری مبنی بر دستگیری “قاضی منصوری” متهم فراری پرونده اکبر طبری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و ادعا شده بود وی توسط اینترپل دستگیر شده است.
غلامحسین اسماعیلی؛ سخنگوی قوه‌ قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم با تأیید این خبر اعلام کرد: آقای منصوری در کشور رومانی دستگیر و تحویل اینترپل شده است؛ اما به دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران فعلاً ممکن نیست و این کار در روزهای آینده انجام خواهد شد.
طبری: کل لواسان و کارخانه‌هایش را هم بخواهم به من می‌دهند/ روایت تصاحب زمین‌های زراعی کلاک/منصوری یک ماه پس از دستگیری طبری از ایران خارج شدانتهای پیام/

کاهش مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از یک ترکیب دارویی

کاهش مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از یک ترکیب دارویی

کاهش مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از یک ترکیب دارویی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از اثربخشی ترکیب دو داروی “اینترفرون بتا” و “کلترا” برای کاهش مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا خبر داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم، دکتر پیام طبرسی در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: از زمانی که در چین اعلام شد ویروس جدیدی آمده است یک جست‌وجو در منابع انجام دادیم و متوجه شدیم که در بیماری سارس که از کرونا قدیمی‌تر بوده است، ترکیب “اینترفرون بتا” و “کلترا” برای درمان سارس استفاده شده بود؛ در بیماری مرس نیز از این ترکیب استفاده شده بود و در یک مطالعه انسانی، نتایج متناقض بود و برای همین از آنجا که این داروها در ایران نیز تولید می‌شوند و در دسترس‌اند به این فکر افتادیم که شاید استفاده از این دارو بتواند به بیماران کرونا کمک کند‌.
وی افزود: این مطالعه در دو فاز انجام شد؛ در فاز اول مطالعه بر روی 20 بیمار برای بررسی تاثیر و عوارض دارو انجام شد که خوشبختانه هسچ مرگ و میری دیده نشد و بار ویروسی کمتر شد و عوارض خاصی نیز مشاهده نشد زیرا اینترفرون در بدن انسان نیز وجود دارد و فرم سنتتیک (ساختاری) آن به‌جز تب در برخی بیماران، عوارض دیگری مشاهده نشد.نتایج این مطالعه در قالب مقاله‌ای چاپ شد و در فاز دوم، دارو در 152 بیمار استفاده شد و در این مطالعه نیز نتایج خوبی به دست آمد و کسانی که این دارو را گرفته بودند به میزان قابل توجهی مرگ‌ومیر کمتری داشتند.
طبرسی ادامه داد: این دارو در فارماکوپه ایران هست اما برای درمان کووید19 در حال مطالعه هستیم و نتایج مطالعه‌ای در سازمان بهداشت جهانی در یکی دو ماه آینده مشخص خواهد شد؛ در ایران به دنبال این هستیم که اطلاعات مراکز را جمع‌آوری و تحلیل کنیم تا افق روشنی برای استفاده از این دارو مشخص شود.
معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان این‌که این داروها باید حتماً با تجویز پزشک مصرف شوند، تصریح کرد: در بیماری کووید19 اگر بیمار علائم خفیف داشته باشد نیاز به هیچ دارویی ندارد و دارو برای کسانی است که دچار افت اکسیژن و در بیمارستان بستری می‌شوند‌.
وی خاطرنشان کرد: برای قطعی اعلام کردن اثر این دارو الان زود است اما این مطالعه افقی را روشن کرد که نشان می‌دهد شاید این دارو در آینده قابل استفاده و موثر باشد.
وزیر به..

محسن رضایی: مابه‌ازای محموله بنزین را قبل از رسیدن کشتی‌ها به ونزوئلا گرفته بودیم/پیشنهاد رشوه آمریکایی‌ها به کاپیتان کشتی‌ها

محسن رضایی: مابه‌ازای محموله بنزین را قبل از رسیدن کشتی‌ها به ونزوئلا گرفته بودیم/پیشنهاد رشوه آمریکایی‌ها به کاپیتان کشتی‌ها

محسن رضایی: مابه‌ازای محموله بنزین را قبل از رسیدن کشتی‌ها به ونزوئلا گرفته بودیم/پیشنهاد رشوه آمریکایی‌ها به کاپیتان کشتی‌ها دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشتی های ما در وسط مسیر بودند که برخی در داخل کشور گفتند باید کشتیها را برگردانیم چرا که احتمال جنگ وجود داشت اما مدیریت تحول خواه بچه های سپاه را بالای سر ناوهای امریکایی فرستاد تا بدانند دست ما بسته نیست. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی در جریان سی و دمین اجلاس شورای عالی استانها با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی اعضای شورای عالی استانها در جلسه امروز، اظهار کرد: نکات خوبی از سوی اعضا در جلسه مطرح شد که نشان دهنده این است که شوراها در سال‌های اخیر به رشد خوبی رسیده‌اند.
وی تصریح کرد: مسئله مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که باید به تحول در ساختار مدیریت کشور توجه کرد. چرا که این تحول منجر به تحول در کل دستاوردهای کشور می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هم اکنون در حوزه امنیت و دفاعی تحولات خوبی دست پیدا کرده‌ایم و امروزه حکمرانی کشور مردمی شده است و دیگر مثل گذشته جناحی و منطقه ای نیست.
رضایی افزود: ما میراث دار شهدا هستیم و باید روز به روز کاری کنیم که جمهوری اسلامی پایبندتر به ارزشهای شهدا باشد. و ما امروزه نیازمند حکمرانی مردمی در حوزه فرهنگ و اقتصادی هستیم و فلسفه جمهوری اسلامی را عده ای به اشتباه با فلسفه غربی ها یکی می دانند و جمهوری اسلامی فلسفه خود را دارد زیرا آمده است تا هم اراده خداوند و هم اراده مردم را محقق کند و برخلاف آنچه در غرب رخ داد و اراده خدا از اداره جامعه قطع شد.
وی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی که ولایت از بالاترین نقطه تا پایین ترین نقطه ساری و جاریست و معنویت و ارزشهای الهی باید در متن جامعه باشد. اما در کنار آن باید خواست مردم هم عملیاتی شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از نمونه های تحقق حکمرانی مردم در بستر ارزشهای اسلامی؛ فعالیت شوراها در روستاها وشهرهاست و باید نگاه کنیم که موانع برای تحقق کامل این حکمرانی جیست تا حل شود.
رضایی افزود: رهبر معظم انقلاب صحبت از تحول کردند و باید یامان باشد در همین حوزه شهرها و حوزه ها هم تحول ایجاد شود و باید مسئولیت به شوراهای شهر و روستاها واگذار شود تا شاهد تحولات گسترده باشیم و..