قرارگاه اباذر در استان کردستان آغاز به کار کرد

قرارگاه اباذر در استان کردستان آغاز به کار کرد

قرارگاه اباذر در استان کردستان آغاز به کار کرد سنندج- قرارگاه استانی اباذر با حضور آنلاین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سه شنبه شب مراسم افتتاح قرارگاه اباذر و اندیشکده مدیریت راهبردی استان کردستان با حضور آنلاین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
محسن رضایی اظهار کرد: امروز پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نوبت نسل‌های سوم و چهارم است که به تحول در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی بپردازند.
وی افزود: جوانان باید ضمن فعالیت در بازارهای داخلی و جایگزینی کالاهای ایرانی به جای اجناس خارجی، بازارهای منطقه را با تولید کالاهای با کیفیت تصاحب کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار ایجاد ایران بزرگ اقتصادی توسط جوانان نسل سوم و چهارم شد و خاطرنشان کرد: باید در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب برای خودکفایی، داشتن قدرت، سیاست، زندگی و درآمد خوب تلاش کنیم.
رضایی بر لزوم تلاش جوانان نسل سه و چهار انقلاب در این راستا و در قالب تشکیلاتی فراجناحی و فراحزبی تاکید کرد.
وی افزود: جوانان متعهد و تلاشگر باید بعد از آموزش، فعالیت‌های جهادی انجام دهند..

فضای مجازی، فرصتی مغفول مانده در ورزش کردستان

فضای مجازی، فرصتی مغفول مانده در ورزش کردستان

فضای مجازی، فرصتی مغفول مانده در ورزش کردستان سنندج- استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، فرصت ارزشمندی در حوزه ورزش است که باید در برنامه مدیران ورزش استان باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، کرونا در کشورمان به ۳۰۰ روز نزدیک می‌شود، ایامی که تهدیدات جدی برای سلامت مردم دنیا به شمار می‌رود، تهدید در تمامی حوزه‌ها از سلامت و جان مردم گرفته تا اقتصاد و هنر! تمامی بخش‌ها به نوعی از این تهدیدات و آسیب‌های آن در امان نماندند و هر یک به نوعی متضرر شدند.
حوزه ورزش و تربیت بدنی اما، از جمله بخش‌هایی بود که این تأثیرات منفی بیشتر از برخی حوزه‌ها در آن خودنمایی کرد. تعطیلات باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و بیکاری مدیران و مربیان، کاهش چشمگیر مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزشی، برگزار نشدن بسیاری از رقابت‌های ورزشی، تعطیلی بیشتر اردوهای تیم ملی و ترس و اضطراب ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها از فعالیت‌های ورزشی حتی در شهرهای سفید و زرد کرونایی که مجوز بازگشایی اماکن ورزشی نیز صادر شده بود، از جمله مهم‌ترین آسیب‌های کرونا به بدنه ورزش کشورمان بود.
این آسیب‌ها از چند جنبه قابل کنکاش خواهد بود که در حوصله این بح..

خانواده های شهدای مدافع سلامت در قالب پویش سپاس تجلیل می شوند

خانواده های شهدای مدافع سلامت در قالب پویش سپاس تجلیل می شوند

خانواده های شهدای مدافع سلامت در قالب پویش سپاس تجلیل می شوند سنندج- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: به منظور تجلیل از مجاهدت های مدافعان سلامت همزمان با سالگرد ولادت حضرت زینب(س) پویش ملی سپاس در استان اجرایی می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان جمعه شب در جلسه برنامه‌ریزی پویش ملی سپاس اظهار کرد: امسال برای تکریم کادر بهداشت و درمان پویشی در سطح کشور با عنوان «پویش سپاس» راه‌اندازی شده است که بر اساس این پویش و به مناسبت روز پرستار از شهدای مدافع سلامت استان‌ها تجلیل خواهد شد.
وی افزود: دیدار با خانواده شهدای مدافع سلامت استان و تکریم از پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌ها از جمله برنامه‌های محوری پویش سپاس است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی هر سال به همت هیئات مذهبی با اهدای گل از پرستاران بیمارستان‌ها در سالروز ولادت حضرت زینب (س) تقدیر کرده است و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و به پاس قدردانی از خدمات خستگی ناپذیر جامعه پرستاری برنامه ویژه ای را اجرایی خواهد کرد.
حجت الاسلام حاتمیان افزود: نصب لوح افتخار و تقدیر از..

نماینده کردستان دور برگشت لیگ برتر هندبال را با شکست آغاز کرد

نماینده کردستان دور برگشت لیگ برتر هندبال را با شکست آغاز کرد

نماینده کردستان دور برگشت لیگ برتر هندبال را با شکست آغاز کرد سنندج- تیم کیمیا کاشت کردستان در دور برگشت مرحله گروهی لیگ برتر هندبال مقابل تیم فرازبام خائیز دهدشت بازی را واگذار کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دومین روز از دور برگشت مرحله اول رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در بخش مردان گرامیداشت شهید پورجعفری امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه با برگزاری سه دیدار در گروه دوم پیگیری شد.
در چارچوب گروه دوم این مسابقات دو تیم فرازبام خائیز دهدشت و کیمیا کاشت کردستان به مصاف هم رفتند که این بازی در نیمه نخست با نتیجه ۱۰ بر هشت به سود نماینده دهدشت به اتمام رسید.
بازی پایاپای کیمیا کاشت با نماینده دهدشت در نیمه دوم یک طرفه شده و در نهایت با برتری ۲۶ بر ۱۶ تیم فرازبام خائیز به پایان رسید.
تیم کیمیا کاشت کردستان اولین بازی دور برگشت مسابقات لیگ برتر هندبال را پشت سر گذاشت و امیدوار به کسب نتیجه در بازی‌های پیش رو گروه دوم این مسابقات خواهد بود.

مشارکت ۸۸ درصدی دانشجویان کردستانی در آموزش های آنلاین

مشارکت ۸۸ درصدی دانشجویان کردستانی در آموزش های آنلاین

مشارکت ۸۸ درصدی دانشجویان کردستانی در آموزش های آنلاین سنندج- رئیس دانشگاه کردستان گفت: استقبال ۸۸ درصدی دانشجویان از آموزش های آنلاین، کردستان را در زمره استان های برتر کشور قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به صورت آنلاین در تالار مولوی برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده، اظهار داشت: امسال متفاوت‌تر از همیشه مراسم روز دانشجو برگزار شد و جای دانشجویان در این سالن خالی است.
وی افزود: دانشگاه به حضور دانشجویان زنده است و در غیاب دانشجویان حس طراوت و شادابی، خوشی و خرمی از دانشگاه رخت بر بسته است.
صادقی با اشاره به خبرهای نوید بخش حوزه سلامت و ساخت واکسن کرونا در جهان، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی دانشمندان و کادر درمان، مردم و دانشجویان به روال عادی زندگی و مسیر علم آموزی برگردند.
وی افزود: ۶۶ سال پیش در چنین روزی بود که دانشجویان در مقابل تمامیت خواهی مستکبران ایستادگی کردند و با خون سه شهید خود نهال امیدی را آبیاری کردند که امروز تبدیل به درخت تنومندی شده است.
صادقی تصر..

رشد ۶۴ درصدی بارندگی ها در کردستان

رشد ۶۴ درصدی بارندگی ها در کردستان

رشد ۶۴ درصدی بارندگی ها در کردستان سنندج- مدیرعامل آب منطقه ای استان کردستان گفت: در سال زراعی جاری تاکنون ۱۴۰ میلیمتر بارندگی داشتیم که رشد ۶۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای کردستان، کامران خرم اظهار کرد: متوسط بارندگی‌های استان را در سال زراعی جاری تاکنون ۱۴۰ میلیمتر بوده و این در حالی است که میانگین بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته ۸۵ میلیمتر بوده است.
وی افزود: این میزان بارندگی رشد ۶۴ درصدی بارندگی‌ها نسبت به پارسال و رشد ۳۶ درصدی در مقایسه با درازمدت را نشان می‌دهد.
خرم اعلام کرد: در حال حاضر با احتساب سدهای تلوار، گاوشان و شهید کاظمی بوکان، یک هزار و ۲۵۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان وجود دارد.
وی افزود: با توجه به افزایش چشمگیر میانگین بارندگی، پیش بینی می‌شود میزان رواناب افزایش و در نهایت سدهای استان از ذخیره آبی مناسبی برخوردار شوند.
خرم افزود: هم اکنون در سد قشلاق ۱۷۲ میلیون مترمکعب، آزاد ۱۴۲ میلیون مترمکعب، سنگ سیاه ۱۷ میلیون مترمکعب، چراغ ویس ۳۸.۸ میلیون مترمکعب، سد بانه ۱.۱۷ میلیون مترمکع..

نماینده کردستان با ۵ گل تیم بوشهر را بدرقه کرد

نماینده کردستان با ۵ گل تیم بوشهر را بدرقه کرد

نماینده کردستان با ۵ گل تیم بوشهر را بدرقه کرد سنندج- تیم فوتبال بانوان وچان کردستان در جریان هفته دوم لیگ برتر با ۵ گل برابر سارگل بوشهر به برتری دست یافت.
به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال وچان کردستان امروز در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان باشگاه‌های کشور، به مصاف سارگل بوشهر رفت.
جنوبی‌ها که در دیدار نخست مقابل ملوان مغلوب شده بودند کمر به کسب پیروزی در نبرد با وچان بسته بودند و دلخوش به وعده پاداش مالک تیم در صورت پیروزی، پا به زمین مسابقه گذاشتند اما شیر زنان کردستانی همانند مسابقه قبلی خود حریفشان را غافلگیر کردند.
بازیکنان وچان پس از چند حمله پی در پی و خلق موقعیت‌های گلزنی، سرانجام در دقیقه ۱۸ بازی توسط فاطمه قاسمی به گل رسید.
در ادامه شاگردان فاطمه صادقی دست بردار نبودند و به فشار حملات خود افزودند تا باز هم این فاطمه قاسمی باشد که در دقیقه ۳۷، خود و تیمش را ۲ گله کند و وچانی ها را با برتری قابل توجهی روانه رختکن کند.
در آغاز نیمه دوم این بازی باز هم توپ و میدان در اختیار میزبان بود و حریف اسیر بازی روان و تکنیک ناب دختران کردستانی شد تا موتور گلزنی وچان ..

تامین اعتبار برای رفع مشکل آب شرب سنندج

تامین اعتبار برای رفع مشکل آب شرب سنندج

تامین اعتبار برای رفع مشکل آب شرب سنندج سنندج- استاندار کردستان از تامین اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی برای رفع مشکل آب شرب سنندج خبر داد.
بە گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه حفاظت از منابع آب استان به وجود مشکل در آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر شهروندان سنندجی از وضغیت آب شرب این شهر به دلیل پایین آمدن کیفیت آن گله مند بودند که رفع این مشکل با جدیت در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با رایزنی‌های مفصلی که با وزیر کشور صورت گرفت توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد مدیریت بحران برای حل این مسئله دریافت کنیم و همچنین یک ردیف ۹۰ میلیارد تومانی دیگر نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ برای این امر گنجانده شده است.
مرادنیا اظهار کرد: عملیات اجرایی انتقال آب به صورت مستقیم از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج تا دو هفته دیگر اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به آبگیری سد ژاوه تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از دلایل تأخیر در آبگیری سد ژاوه مشکل فاضلاب سنندج بود که با رایزنی‌های انجام ش..