کشف ۹۰۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان

کشف ۹۰۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان

کشف ۹۰۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان سنندج- فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۹۰۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۶۷ درصدی دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرزبانی، سردار علیرضا مرزبانی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری مرزبانان کردستانی مقادیر چشمگیری کالای ممنوعه و قاچاق کشف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۶۷ درصدی برخوردار است.
وی افزود: مرزبانان در این عملیات‌ها، ۳۲۹ هزار و ۵۵۶ پاکت سیگارت خارجی، ۱۲ هزار و ۷۲۵ رأس احشام و ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار قلم دار، ۳۰۵ هزار و ۴۴۱ لیتر سوخت، ۵۴۶ هزار و ۳۱۲ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و ۱۴ هزار و ۸۷۳ ثوب البسه را کشف کردند.
فرمانده مرزبانی کردستان اعلام کرد: در جریان این کشفیات نیز ۳۲۶ قاچاقچی بازداشت و ۱۵۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شدند.
مرزبانی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را بیش از ۹۰۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.
وی با هشدا..

طبیعت ‌پاییزی روستاهای اطراف سنندج

طبیعت ‌پاییزی روستاهای اطراف سنندج

مناظر و طبیعت استان کردستان در فصل پاییز جلوه‌ای رنگارنگ از زیبایی‌های خدادادی را به تصویر کشیده‌اند. جاذبه‌های طبیعی این خطه از سرزمینمان چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

۲۶ هزار کردستانی به کرونا مبتلا شدند

۲۶ هزار کردستانی به کرونا مبتلا شدند

۲۶ هزار کردستانی به کرونا مبتلا شدند سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و مجموع مبتلایان استان از ۲۶ هزار نفر عبور کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرزین رضاعی عصر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون ۲۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در استان شناسایی شده‌اند و در حال حاضر ۵۶۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۶ هزار و ۱۷۸ نفر کردستانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیشترین آمار مبتلایان به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری هستند در سنندج با ۳۵۲ نفر است.
رضاعی از مرگ ۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به ۹۰۵ نفر رسیده است و متأسفانه هم اکنون ۱۰۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی اعلام کرد: تاکنون ۳۳۷ نفر در سنندج، ۱۵۹ نفر در سقز، ۶۵ نفر در قروه، ۶۲ نفر در کامیاران، ۷۸ نفر در بانه، ۵۳ نفر در دیواندره، ۴۲ نفر در بیجار، ۹۲ نفر در مری..

منع تردد شبانه در سنندج

منع تردد شبانه در سنندج

طرح منع تردد شبانه با آغاز آذرماه در استان کردستان همزمان با سراسر کشور شروع شد و تردد خودروها از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح ممنوع می‌باشد.

پزشکان داوطلب هلال احمر به یاری مدافعان سلامت کردستان شتافتند

پزشکان داوطلب هلال احمر به یاری مدافعان سلامت کردستان شتافتند

پزشکان داوطلب هلال احمر به یاری مدافعان سلامت کردستان شتافتند سنندج- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: پزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت هلال احمر از اصفهان و تهران برای کمک به کادر درمان به استان سفر کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان، پیام جلالی اظهار کرد: پیرو درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر برای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت، طی هماهنگی با معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور، سریعاً دو تیم درمانی به استان اعزام شدند.
وی افزود: این تیم شامل یک نفر پزشک متخصص بیماری‌های عفونی، یک نفر پزشک متخصص قلب و عروق، چهار نفر پزشک عمومی و ۶ نفر پرستار از استان‌های اصفهان و تهران است.
جلالی خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور ارزشمند این تیم‌های درمانی در استان، تعداد ۵۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز در این طرح مشارکت داشته و با حضور در بیمارستان‌ها و ارائه خدمات به بیماران کرونایی مدافعان سلامت را یاری می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در پایان گفت: طرح یاوران مد..

مرگ ۲۸۵بیمارمبتلا به کرونادر کردستان/اوضاع درپاییز سیاه‌تر می‌شود

مرگ ۲۸۵بیمارمبتلا به کرونادر کردستان/اوضاع درپاییز سیاه‌تر می‌شود

مرگ ۲۸۵بیمارمبتلا به کرونادر کردستان/اوضاع درپاییز سیاه‌تر می‌شود سنندج- مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه طی آبان ماه جاری ۲۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان جان خود را از دست داده اند و هفت هزار نفر به تعداد مبتلایان افزوده شد.
آرزو فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موج سوم شیوع کرونا در کشور موجب افزایش مبتلایان و تعداد متوفیان شده است که متأسفانه استان کردستان نیز از این امر مستثنی نیست.
وی افزود: کردستانی‌ها در موج اول و دوم شیوع ویروس کرونا با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از استان‌های کمتر آسیب دیده بودند، اما با شروع موج سوم و به دلیل پایین آمدن سطح مشارکت مردمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد قرار گرفتن این استان در بین مناطق قرمز و بحرانی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی ستاد مبارزه با کرونا استان کردستان که به صورت روزانه در اختیار رسانه‌ها هم قرار می‌گیرد، متأسفانه طی آبان ماه به صورت رسمی ۲۸۵ نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.
فلاحی افزود: در این مدت ۳۰ روزه همچنین بیش از هفت هزار نفر به تعدا..

تعقیب و گریز قاچاقچیان در هورامان جان یک شهروند را گرفت

تعقیب و گریز قاچاقچیان در هورامان جان یک شهروند را گرفت

تعقیب و گریز قاچاقچیان در هورامان جان یک شهروند را گرفت سنندج- معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان از فوت یکی از شهروندان هورامانی در حادثه تعقیب قاچاقچیان خبر داد و از این حادثه ابراز تأسف کرد.
سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر امروز مأموران پاسگاه اورامان شهرستان سرو آباد به یک دستگاه خودروی تویوتا لندرکروز مظنون و دستور ایست می‌دهند ولی راننده به ایست مأموران توجهی نکرده و بلافاصله با سرعت از محل متواری می‌شود.
وی افزود: مأموران به سمت خودرو مورد نظر با رعایت قانون بکار گیری سلاح اقدام به تیر اندازی می‌نمایند که یکی از تیرها به رینگ خودرو برخورد و سپس کمانه نموده و به یک نفر از اهالی روستا که در حال عبور از آن محل بوده برخورد می‌کند.
حیدریان خاطرنشان کرد: نامبرده زخمی می‌شود و بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود که به رغم تلاش پزشکان متأسفانه وی فوت می‌نماید.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان با ابراز تأسف از وقوع این حادثه و عرض تسلیت به خانواده این شهروند گرامی و تشکر از خویشتنداری و همراهی مردم منطقه اعلام می‌دارد که این حادثه بطور..

شناسایی ۲۶۷ مبتلای جدید در کردستان/۸ بیمار کرونایی جان باختند

شناسایی ۲۶۷ مبتلای جدید در کردستان/۸ بیمار کرونایی جان باختند

شناسایی ۲۶۷ مبتلای جدید در کردستان/۸ بیمار کرونایی جان باختند سنندج – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۲۶۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۶۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان شناسایی شده‌اند.
وی با اشاره به شمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان کردستان تا ظهر امروز، گفت: ۴۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند.
رضاعی با بیان اینکه شهرستان سنندج دارای بیشترین بیمار مبتلا به کرونا است، عنوان کرد: هم‌اکنون در بیمارستان‌های سنندج ۱۹۱ نفر بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در سقز ۵۷ نفر، مریوان ۶۸ نفر، قروه ۳۰ نفر، بیجار ۱۶ نفر، کامیاران ۲۱ نفر، دیواندره دو نفر، بانه ۵۳ نفر و دهگلان دو نفر بستری هستند.
رضاعی به وضعیت بیماران بدحال در بیمارستان‌های استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: ۶۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی. سی.یو) بستری هستند.
وی..

ثبت نام از دانش آموزان پیش دبستانی در کردستان کاهش یافت

ثبت نام از دانش آموزان پیش دبستانی در کردستان کاهش یافت

ثبت نام از دانش آموزان پیش دبستانی در کردستان کاهش یافت سنندج – مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از ثبت نام ۱۱ هزار نفر دانش آموز در پیش دبستانی خبر داد و گفت: ثبت نام از دانش آموزان پیش دبستانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان کاهش یافت.
به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا استان کردستان، اظهار کرد: برای پایه اول ابتدایی با توجه به دوزبانه بودن منطقه کردستان در آموزش دروس مشکل داریم.
قربانی ادامه داد: امسال فقط ۱۱ هزار نفر دانش آموز در پیش دبستانی حضور دارند و این کاهش حضور دانش آموزان در دوره پیش دبستانی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
وی افزود: دانش آموزان پایه‌ی اول سال گذشته، امسال در پایه دوم با توجه به تعطیلی‌هایی که سال گذشته به وجود آمد در یادگیری دروس با مشکل رو به رو هستند.
قربانی بیان کرد: پیشنهاد می‌دهیم مدارس دوره ابتدایی شهری و روستایی که دانش آموزان به صورت مجازی آموزش می‌بینند، دو روز در هفته در مدارس حاضر شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به شیوع و گسترش پیک سوم کرونا در استان کردستان تعطیلی مدارس شهری در همه مقاطع تحص..

نظارت بر بازار کردستان کردستان هفتگی می شود

نظارت بر بازار کردستان کردستان هفتگی می شود

نظارت بر بازار کردستان کردستان هفتگی می شود سنندج – رئیس سازمان صمت کردستان با اشاره به تشدید نظارت ها بر بازار استان، گفت: نظارت ها بر بازار استان هفتگی می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره وزمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: به دلیل تغییر نرخ ارز و مواد اولیه متأسفانه شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها در سطح بازار هستیم و همین مسئله نظارت بر بازار را بسیار کرده سخت است.
وی افزود: علیرغم تمام مشکلات ۱۰۰ قلم کالای مشخص به صورت هفتگی رصد می‌شود و در بعضی اقلام به دلیل فاصله از محل تولید و هزینه حمل قیمت نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در برخی اقلام نیز گران فروشی‌هایی صورت می‌گیرد که بنا بر قانون برخورد لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.
دره وزمی یادآور شد: در بحث نظارت بر بازار و جلوگیری از هرگونه تخلف واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان با هیچکس مماشاتی نداریم و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
وی بیان کرد: شرایط ویژه‌ای بر بازار استان با توجه به مشکلات اقتصادی مردم حاکم است و سازمان صنعت، معدن و تجا..