گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون 60روزه‌ای که ابلاغیه آن 600روزه شد

گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون 60روزه‌ای که ابلاغیه آن 600روزه شد

گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد گروه استان‌ها ــ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵ و اصلاحیه ۱۳۹۶ که در ۲۴ شهریور سال ۹۷ توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد از جمله قوانینی است که با گذشت کمتر از ۲ سال هنوز با اما و اگرها و ابهاماتی رو‌به‌رو است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، براساس ماده‌ واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 1395، از تاریخ ابلاغ این قانون، به‌‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386.07.08 و تمام دستگاه‌هایی که به‌نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌‌کنند، ممنوع است.
همچنین مطابق تبصره (1) ماده ‌واحده قانون فوق، مقامات مذکور در ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری (رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور، استانداران و سفرا و معاونین وزرا) و هم‌طرازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی هستند.
بنا به درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبنی بر محدود کردن دامنه شمول قانون مزبور در خصوص به‌کارگیری مقامات موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌طرازان آنها، طرح یک‌فوریتی «اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» را جهت سیر مراحل تقنینی ارائه کردند که در جلسه علنی ششم شهریور ماه 1397 تصویب شد.
در نهایت شورای نگهبان در جلسه 21 شهریور 97 طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تأیید کرد و سپس طبق روال قانونی، علی لاریجانی رئیس مجلس نیز 24 شهریور این قانون را برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.
از تاریخ ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان 60 روز به دستگاه‌ها برای اجرای آن فرصت داده شد اما با گذشت کمتر از دو سال ( نزدیک به 20 ماه) از ابلاغ این قانون، همچنان اجرای صحیح آن در ابهام باقی‌مانده است و هر از چند گاهی خبر انتصاب افراد بازنشسته به عناونین مختلف در سازمان‌های دولتی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که با بازخورد و ا..

اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که 18 سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است

اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که 18 سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است

اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است گروه استان‌ها- دیسفان نام روستایی در شهرستان گناباد است؛ روستایی که ۱۸ سال است در آن ولادت جدیدی به ثبت نرسیده است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، نرخ رشد جمعیت کشور در سال 1398 به کمتر از یک درصد رسیده و این اتفاق براساس آمار و ارقام بی‌سابقه بوده است.
شهرستان گناباد به عنوان یکی از مسن‌ترین شهرهای کشور از این نظر شرایط بسیار خاصی دارد؛علی آراسته رییس اداره بهزیستی گناباد چندی قبل اعلام کرد: 12.30 درصد جمعیت بیش از 90 هزار نفری گناباد را سالمندان تشکیل می‌دهند و این شهرستان دومین شهرستان سالمند کشور به شمار می‌رود.
رئیس اداره بهزیستی گناباد افزود: به خاطر تداوم پدیده خشکسالی و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن مهاجرت از این شهرستان به دیگر نقاط استان خراسان رضوی و شهرهای دیگر کشور افزایش یافته و تعداد سالمندان گناباد طی سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است.
حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب؛ امام جمعه گناباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه در زمینه کاهش جمعیت و اهمیت زاد ولد بیان داشت: کمبود فرصت‌های شغلی در مناطق شهری و روستایی سبب تشدید مهاجرت از این شهرستان به دیگر نقاط کشور و افزایش جمعیت سالمندان آن شده است.
وی افزود: با توجه به استمرار معضل خشکسالی و کمبود فرصت‌های شغلی در این شهرستان بسیاری از جمعیت جوان جویای کار به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند و هم اکنون گناباد به نسبت جمعیت خود از پیرترین شهرهای کشور به شمار می‌رود.
واکنش به گزارش تسنیم| استقرار دفتر ثابت تعزیرات در گناباد توجیه نداردکرونا جان نوزاد دو روزه را در گناباد گرفت / مادر ‌کودک ‌در عروسی شرکت کرده بودطرح خواهرخواندگی میان گناباد و هرات کلید خورد / مرقع خواجه اختیار ثبت جهانی می‌شودصادقی نسب ادامه داد: افزایش مهاجرت از شهرهای کوچک مانند گناباد به شهرهای بزرگ موجب تشدید مسائل و مشکلات حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی در آنها می‌شود لذا هر اندازه مسئولان مربوطه به توسعه و عمران و اشتغال شهرهای کوچک بیشتر توجه داشته باشند، معضل حاشیه نشینی و تنگناهای شهرستان‌های بزرگ کاهش می‌یابد.
امام جمعه گناباد گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه‌ای به تنهایی در ماندگاری جمعیت در گناباد موثر نیست و مسئولان باید در کنار آنها با ایجاد اشتغا..

کشف 750 سکه 3 هزار ساله در تهران

کشف 750 سکه 3 هزار ساله در تهران

کشف ۷۵۰ سکه ۳ هزار ساله در تهران رئیس پلیس پیشگیری تهران از کشف ۷۵۰ عدد سکه عتیقه، سه آلبوم مخصوص به سکه‌های سه هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری از یک باند خرید و فروش عتیقه‌جات خبر داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار کیوان ظهیری با اعلام خبر کشف سکه‌های سه هزار ساله در تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر اینکه پدری 70 ساله به همراه دو فرزند 47 و 37 ساله‌اش ساکن یکی از استانهای همجوار استان تهران با همکاری دو همدستش ساکن شهر تهران باندی پنج نفره برای فروش طلاجات و سکه‌های عتیقه تشکیل داده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران متخصص کلانتری 105 سنایی قرار گرفت.
رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت، این پدر و دو پسرش با استفاده از ابزار گنج‌یاب و حفاری‌های غیرمجاز، طلاجات و سکه‌های عتیقه را در یکی از استانهای همجوار استان تهران کشف کرده و پس از شناسایی خریدار، توسط دو همدستش در شهر تهران به فروش می‌رسانند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اخیراً این افراد تعدادی سکه قدیمی مربوط به سه هزار سال پیش را کشف کرده و قصد فروش آن را به یکی از خریداران در شهر تهران دارند.
وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، محل قرار اعضای این باند و خریدار در یکی از مراکز موسیقی شهر تهران شناسایی و با دستور قضائی دستگیری فروشندگان و خریدار عتیقه‌جات در دستور کار قرار گرفت و مراقبتهای ویژه پلیسی از محل قرار متهمان آغاز شد.
ظهیری بیان کرد: مراقبتهای ویژه ادامه داشت تا اینکه شامگاه بیست و چهارم تیرماه اعضای این باند پنج نفره به محل قرار مراجعه کرده و با حضور شخص خریدار به انجام معامله پرداختند که مأموران عملیات کلانتری 105 سنایی در یک عملیات پلیسی موفق شدند تمام اعضای این باند و همچنین خریدار سکه و طلاجات عتیقه را دستگیر کنند.
رئیس پلیس پیشگیری فاتب تصریح کرد: مأموران کلانتری سنایی در بررسی‌های بیشتر 750 عدد سکه عتیقه و سه آلبوم مخصوص به سکه‌های سه هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری را از متهمان کشف کردند.
به گفته وی، تمام عتیقه‌جات کشف شده برای ارزش‌گذاری به مرکز میراث فرهنگی تحویل شده است و هر 6 متهم برای ..

فرمانده سپاه کردستان در گفت‌وگو با تسنیم: انتقام سختی در انتظار تروریست‌های حادثه سروآباد است

فرمانده سپاه کردستان در گفت‌وگو با تسنیم: انتقام سختی در انتظار تروریست‌های حادثه سروآباد است

فرمانده سپاه کردستان در گفت‌وگو با تسنیم: انتقام سختی در انتظار تروریست‌های حادثه سروآباد است گروه استان‌ها ــ فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: فرزندان سپاه و مردم کردستان انتقام سختی از عناصر ضدانقلاب خواهند گرفت و عوامل و مسببان این جنایت ناجوانمردانه در سروآباد را به سزای اعمالشان خواهند رساند. – اخبار استانها – سردار سیدصادق حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک و تسلیت شهادت فرمانده حوزه مقاومت بسیج و کارمند بخشداری اورامان به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مردم استان و خانواده معزز این شهیدان اظهار داشت: بار دیگر دستان به خون آغشته تروریسم بین‌الملل و حامیان آنان در منطقه از آستین مزدوران پست و فرومایه گروهک‌های ضدانقلاب بیرون آمد و دو تن از بسیجیان خدمتگزار مردم و مدافعان امنیت را به شهادت رساندند.
وی گفت: شهید جمال کریمی فرمانده دلاور حوزه مقاومت بسیج و شهید محمد کرمی از کارمندان خدوم بخشداری اورامان از چندماه گذشته به‌صورت شبانه‌روزی زندگی خود را وقف خدمت‌رسانی و مردم‌یاری به مردم منطقه کرده در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تلاش‌های زیادی انجام دادند و به‌راستی شهدای امنیت و خدمت بودند.
ماموستا رستمی در گفت‌وگو با تسنیم: اقدام تروریستی ضدانقلاب در سروآباد جنایتی سنگین علیه بشریت استاستاندار کردستان: ضدانقلاب جز ویرانی و محرومیت دستاوردی برای کردستان نخواهند داشتفرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه فرجام سختی در انتظار تروریست‌های حادثه سروآباد است، تصریح کرد: به مردم عزیز منطقه اورامان و کردستان اطمینان می‌دهم این‌گونه شرارت‌های عناصر ضدانقلاب مانع از کمک‌رسانی به مردم استان در شرایط فعلی نخواهد بود و راه روشن و آرزوی شهدا که محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم بوده ادامه دارد.
سردار حسینی خطاب به ضدانقلاب هشدار داد: فرزندان سپاه و مردم کردستان انتقام سختی از عناصر ضدانقلاب خواهند گرفت و عوامل و مسببان این جنایت ناجوانمردانه را به سزای اعمالشان خواهند رساند.
انتهای پیام/481/ت+

‌تصویر شهید تروریستی سروآباد ‌حین آماده‌سازی «کمک مومنانه»‌ منتشر شد

‌تصویر شهید تروریستی سروآباد ‌حین آماده‌سازی «کمک مومنانه»‌ منتشر شد

‌تصویر شهید تروریستی سروآباد ‌حین آماده‌سازی «کمک مومنانه»‌ منتشر شد گروه استان‌ها ـ شهید «جمال کریمی» فرمانده حوزه عملیاتی بسیج شهدای اورامان توسط عوامل ضدانقلاب در اطراف روستای بلبر سروآباد به شهادت رسید. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از سروآباد، تصویر کمتر دیده شده زیر حضور شهید «جمال کریمی» فرمانده حوزه عملیاتی بسیج شهدای اورامان را در حین آماده‌سازی و توزیع کمک‌های مومنانه برای مردم این شهرستان را نشان می‌دهد.
اقدام تروریستی ‌ضدانقلاب در سروآباد / حمله ناجوانمردانه به کارو‌ان مردم‌یاری و کمک‌رسانی‌+جزئیاتتکرار| ‌روایتی از بمب‌گذاری ‌سال 89 مهاباد / گروه تروریستی کومله چگونه از نیروهای امنیتی ایران رودست خورد؟شهید «جمال کریمی» بسیجی سپاه سروآباد از چندماه گذشته به‌صورت شبانه‌روزی مشغول اقدامات جهادی مقابله با ویروس منحوس کرونا در منطقه بود که اخیراً نیز در راستای لبیک‌گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق شکل‌گیری «نهضت تعاون و احسان» و تداوم رزمایش همدلی و نهضت کمک مؤمنانه در کشور که در دیدار با نمایندگان مجلس صورت گرفت، شب گذشته به همراه «محمد کرمی» بسیج مردمی و از کارکنان بخشداری در اطراف روستای بلبر در حال توزیع کمک مومنانه، اقدامات مردم‌یاری و کمک‌رسانی به مردم، توسط مزدوران خائن ضدانقلاب به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/481/ ت

اقدام تروریستی ‌ضدانقلاب در سروآباد / حمله ناجوانمردانه به کارو‌ان مردم‌یاری و کمک‌رسانی‌+جزئیات

اقدام تروریستی ‌ضدانقلاب در سروآباد / حمله ناجوانمردانه به کارو‌ان مردم‌یاری و کمک‌رسانی‌+جزئیات

اقدام تروریستی ‌ضدانقلاب در سروآباد / حمله ناجوانمردانه به کارو‌ان مردم‌یاری و کمک‌رسانی‌+جزئیات گروه استان‌ها ـ روابط‌ عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) از اقدام ‌تروریستی یک تیم ضد‌انقلاب در روستای بلبر سروآباد استان کردستان خبر داد. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از سروآباد، روابط‌ عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از ‌اقدام ‌تروریستی یک تیم ضد‌انقلاب با مدافعان امنیت و مردم منطقه ‌در سروآباد استان کردستان خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: ‌شب گذشته ‌25 تیرماه‌ در اطراف روستای بلبر منطقه اورامان از توابع سروآباد یکی از کارکنان حوزه مقاومت بسیج به همراه یکی از کارکنان بخشداری و یکی از اهالی منطقه اورامان که در حال مردم‌یاری و کمک‌رسانی به اهالی منطقه در روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا بودند، از سوی عوامل گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی مورد هدف قرار گرفتند که بر اثر آن دو نفر به شهادت و یک نفر زخمی شده که موضوع در دست پیگیری است.
تکرار| ‌روایتی از بمب‌گذاری ‌سال 89 مهاباد / گروه تروریستی کومله چگونه از نیروهای امنیتی ایران رودست خورد؟درگیری سپاه با یک تیم تروریستی در ‌مریوان/ 2 تروریست به هلاکت رسیدند+ جزئیاتفرمانده سپاه کردستان: عاملان حادثه تروریستی ‌دیواندره منتظر «پاسخ‌های سنگین‌» سپاه باشند / تا نابودی ضدانقلاب ‌در میدان هستیمقرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شهادت پرافتخار این خادمان ملت را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم منطقه تسلیت گفته و به اهالی منطقه اورامان اطمینان می‌دهد که شرارت‌های عوامل و مزدوران استکبار جهانی مانع از کمک‌رسانی به مردم در امر مبارزه با کرونا و دیگر خدمات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی نخواهد شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عوامل و مسببان این جنایت ناجوانمردانه را به سزای اعمال خود خواهد رساند.
انتهای پیام/481/ش

گزارش| ماجرای انتقال مکرر تجهیزات استراتژیک از بندر چابهار چیست؟

گزارش| ماجرای انتقال مکرر تجهیزات استراتژیک از بندر چابهار چیست؟

گزارش| ماجرای انتقال مکرر تجهیزات استراتژیک از بندر چابهار چیست؟ ‌گروه استان‌ها ــ نماینده مردم شهرهای جنوب بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال مکرر تجهیزات تخلیه و بارگیری استراتژیک بندر چابهار به سایر بنادر کشور جفا در حق مردم منطقه است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ بعد از توسعه فاز اول بندر شهید بهشتی یک خط اعتباری 403میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای تجهیز بندر چابهار باز شد، با تخصیص این خط بیش‌از 30 دستگاه استراتژیک تخلیه و بارگیری برای بندر چابهار خریداری شد که بخشی از آن‌ها 8 دستگاه مکنده غلات 600 تن بر ساعت بود. این مکنده عمدتاً با هدف تبدیل چابهار به قطب کالای اساسی ایران و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع آسیای میانه برای بندر چابهار خریداری شد.
سازمان بنادر و دریانوردی 5 دستگاه از این مکنده‌های غلات را در برهه زمانی آبان تا اسفند 98 به بنادر شهید رجایی و امام خمینی انتقال دارد، با این توضیح که بندر چابهار فعلاً به این تجهیزات نیازی ندارد و با توجه به ورود کالای اساسی به کشور آن بنادر بیشتر به این تجهیزات نیاز دارند، این درحالی بود که ورود 20 درصد کالای اساسی ایران از چابهار برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود به‌مراتب در برنامه توسعه این 20 درصد افزایش و چابهار به اصلی‌ترین بندر ایران در کالای اساسی تبدیل شود.
انتقال 4 دستگاه مکنده غلات از بندر چابهار به امام؛ قانونی یا غیرقانونی؟چالش‌های ترانزیتی چابهار| رانندگان خارجی مشکلات ترانزیتی را با سامانه راهداری در میان بگذارندتسنیم موضوع را پیگیری کرد و در این گزارش به آن پرداخت؛ اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در توضیحاتی به تسنیم گفت: فعلاً به این تجهیزات احتیاجی ندارد و هروقت دوباره نیاز شد آن‌ها را برمی‌گرداند؛ این درحالی بود که خود این بنادر به تجهیزات مختلف تخلیه و بارگیری مجهز بودند و این تجهیزات صرفاً برای چابهار و با هدف توسعه سواحل مکران از صندوق توسعه ملی خریداری شده بود.
حالا دوباره تعدادی از کارگران مستقر در بندر در تماس‌هایی با تسنیم خبر از انتقال یکی دیگر از این مکنده‌های غلات می‌دهند؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان پیشتر در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: حجم ورودی کالای اساسی به چابهار با دو دستگاه مکنده غلات هم کفایت می‌کند و در واقع این دو دستگاه ت..

خبر جدید وزیر بهداشت برای بیماران کرونایی

خبر جدید وزیر بهداشت برای بیماران کرونایی

خبر جدید وزیر بهداشت برای بیماران کرونایی وزیر بهداشت گفت:‌ خوشبختانه دو داروی «رمدسیور» و «فاویپیراویر» در برخی بیماران کرونایی اثربخش بوده است. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: آقای رئیس‌جمهور با تفویض اختیاری به استانها و کمیته‌های استانی موافقت کردند و تصمیمات خوبی برای محدودیت‌های جدید گرفته شده است و انشاءالله اگر تا 2 هفته آینده گزارش‌های خوبی دریافت شود در مبارزه با کرونا موفق‌تر خواهیم بود.
وی افزود: بیماری کووید 19 هنوز هیچ داروی مؤثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد، اما خوشبختانه دو داروی «رمدسیور» و «فاویپیراویر» را که در برخی بیماران کرونایی اثربخش بوده، به مقدار کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو نیز عرضه خواهد شد.
فلاحی:کشف واکسن کرونا تا آذرماهاستقبال سازمان بهداشت جهانی از واکسن کرونای روسیکارخانه تولید واکسن در چین با تمرکز بر کرونا احداث می‌شودداروی “رمدسیویر” ساخت ایران عرضه می‌شودداروهای موثر در درمان کرونا در داخل کشور تولید می‌شودانتهای پیام/

‌طرح ویژه مجلس برای کاهش محسوس قیمت خودرو / دارندگان چند خودرو ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند

‌طرح ویژه مجلس برای کاهش محسوس قیمت خودرو / دارندگان چند خودرو ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند

‌طرح ویژه مجلس برای کاهش محسوس قیمت خودرو / دارندگان چند خودرو ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند گروه استان‌ها ـ نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی خودرو به مجلس ارئه شده است، گفت: مالیات یک روش بازدارنده‌ای است که اجازه جولان به افراد دلال در بازار را نمی‌دهد. – اخبار استانها – مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: طرح جامع ساماندهی خودرو به مجلس شورای اسلامی ارائه شده ‌و امیدواریم هرچه زودتر این طرح تصویب شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی خودرو در دست بررسی و اقدامات لازم است، گفت: این طرح شامل برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح قیمت خودرو کاهش یابد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف این طرح در بلندمدت این است که تولید خودرو و عرضه آن افزایش یابد، افزود: قطعا با این شیوه قیمت خودرو کاهش محسوسی پیدا می‌کند.
وی افزود: بر‌اساس طرح جامع ساماندهی خودرو، کسانی که چندین خودرو به‌نام دارند و افراد سودجویی که اقدام به دلالی یا احتکار خودرو می‌کنند و سبب گرانی در بازار می‌شوند باید مالیت بر خودرو بپردازند. مالیات یک روش بازدارنده‌ای است که اجازه جولان به افراد دلال در بازار را نمی‌دهد.
طاهری یادآور شد: طرح جامع ساماندهی خودرو ارائه شده و در کمیسیون مربوط برررسی و امیدواریم هر چه زودتر نهایی شود.
شناسایی محموله میلیاردی خودروهای خارجی قاچاق در خلیج فارس “املاک، خودرو، سکه و ارز” اولویت‌های طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستندانحصارگرایی در واردات قطعات خودرو / 5 نفر ‌70درصد قطعات ‌را وارد می‌کنندانتهای پیام/ش

اعلام وضعیت قرمز در 7 شهرستان گیلان؛ تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزایش یافت

اعلام وضعیت قرمز در 7 شهرستان گیلان؛ تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزایش یافت

اعلام وضعیت قرمز در ۷ شهرستان گیلان؛ تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزایش یافت گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت قرمز در ۷ شهرستان گیلان گفت: به‌دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در گیلان هستیم. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان اظهار داشت: متاسفانه در چند روز تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان افزایش پیدا کرده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان، افراد بستری و فوتی‌های این بیماری همچنان افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به احتمال قرمز شدن وضعیت نیمی از استان خاطرنشان کرد: هفت شهرستان گیلان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نیز به 300 نفر رسید.
سالاری با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان در ماه گذشته 150 نفر کاهش پیدا کرده بود اما اکنون شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان هستیم افرود: بسیاری از مردم در گیلان وضعیت را عادی قلمداد کردند و در عین بی‌توجهی به اصول بهداشتی به دید و بازدید، تفریح و گردش می‌پردازند و در تفرجگاه‌ها و اماکن مختلف حاضر می‌شوند.
9 بخش کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اردبیل فعال استتعداد مراکز ارائه خدمت به مبتلایان کرونا در تهران به 90 مرکز رسیدشیوع کرونا در شرق گلستان به اوج رسید/ احتمال استقرار بیمارستان صحرایی در گنبدکاووسوی ضمن هشدار از امکان گسترش مجدد کرونا در گیلان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان ابراز داشت: بیش از 85 درصد صاحبان مشاغل در صنوف و صنایع مختلف از ماسک استفاده می‌کنند اما همچنان کمتر از 50 درصد مردم به زدن ماسک در اماکن مختلف توجه می‌کنند لذا توصیه می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اِعمال محدودیت‌ها در برگزاری مراسماتی همچون عزا و عروسی در استان افزود: با توجه به اینکه هنوز وضعیت عادی نیست لذا توصیه می‌کنیم که این مراسمات به زمان دیگری موکول شود تا کسی آسیب نبیند در غیر این‌دصورت مراسمات به‌صورت محدود برگزار شود.
وی از کاهش تعداد بهبو..