وضعیت سفید 132 شهرستان ‌به‌لحاظ کاهش شیوع کرونا + اسامی شهرها

وضعیت سفید 132 شهرستان ‌به‌لحاظ کاهش شیوع کرونا + اسامی شهرها

وضعیت سفید ۱۳۲ شهرستان ‌به‌لحاظ کاهش شیوع کرونا + اسامی شهرها گروه استان‌ها ــ در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت ۱۳۲ شهرستان ‌به‌لحاظ شیوع کرونا سفید اعلام شد. – اخبار استانها – به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز فعالیت مساجد در 132 شهرستانی که شرایط سفید دارند خبر داد و اظهار داشت: ‌‌مساجد این شهرها ‌از فردا باز خواهد شد؛ نماز جمعه‌های این مناطق نیز برپا خواهد شد و مساجدی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند دو زیبایی دارند؛ یکی زیبایی معنوی و یکی زیبایی نظم و یعنی هم عمل واجب و هم عمل مستحب در آن انجام می‌شود.
اسامی 132 شهر سفید به‌لحاظ کاهش شیوع کرونا به‌شرح زیر است:
استان / شهرستان
🔺آذربایجان شرقی
آذرشهر ـ اسکو ـ بستان‌آباد ـ جلفا ـ خداآفرین ـ عجب‌شیر ـ ملکان ـ ‌هریس ـ ‌ هوراند
🔺آذربایجان غربی
پلدشت ـ ‌ پیرانشهر ـ ‌ سردشت ـ شوط ـ ماکو ـ ‌ نقده‌
🔺اردبیل
اصلاندوز‌ ـ خلخال ـ ‌گرمی‌ ـ نیر
🔺اصفهان
بوئین و میاندشت ـ تیران و کرون ‌
🔺البرز
طالقان
🔺ایلام
بدره ـ دهلران ـ ملکشاهی ـ هلیلان
🔺بوشهر
تنگستان ـ ‌دشتی ـ ‌دیر ـ ‌ عسلویه ـ ‌ کنگان
🔺چهارمحال و بختیاری
خان‌میرزا ـ ‌کیار ـ ‌زیرکوه
🔺خراسان رضوی
جغتای ـ ‌جوین ـ ‌درگز ـ‌کوه‌سرخ
‌🔺خوزستان
آغاجاری ـ ‌ امیدیه ـ ‌اندیکا ـ ‌ایذه ـ ‌رامهرمز ـ ‌گتوند ـ ‌مسجدسلیمان ـ ‌هفتکل ـ ‌هندیجان ـ ‌هویزه
🔺سمنان
میامی
🔺سیستان و بلوچستان
تفتان ـ ‌چابهار ـ ‌خاش ـ ‌دشتیاری ـ ‌دلگان ـ ‌زابل ـ ‌زهک ـ ‌سیب و سوران ـ ‌فنوج ـ ‌قصرقند ـ ‌کنارک ـ خاش ـ مهرستان ـ ‌میرجاوه ـ ‌نیک‌شهر ‌ـ‌ نیمروز ـ ‌هامون ـ ‌هیرمند
🔺فارس
آباده ـ ‌ ارسنجان ـ ‌اقلید ـ ‌اوز ـ ‌بختگان ـ ‌بوانات ـ ‌بیضا ـ ‌پاسارگاد ـ ‌خرامه ـ ‌خرم‌بید ـ ‌خفر ـ ‌خنج ـ ‌داراب ـ ‌رستم ـ ‌زرقان ـ ‌زرین‌دشت ـ ‌سپیدان ـ ‌سروستان ـ ‌فراشبند ـ ‌فیروزآبا ـ ‌قیر و کارزین ـ ‌کوار ـ ‌کوهچنار ـ ‌لامرد ـ ممسنی ـ ‌مهر ـ ‌نی‌ریز
🔺قزوین
آبیک
🔺کردستان
بانه ـ ‌دهگلان
🔺کرمان
بافت ـ ‌رودبار جنوب ـ ‌ریگان ـ ‌فاریاب ـ ‌فهرج ـ ‌کهنوج ـ ‌کوهبنان ـ ‌منوجان
🔺کرمانشاه
قصر‌شیرین ـ ‌گیلانغرب
🔺کهگیلویه و بویر‌احمد
باشت ـ ‌بهمئی ‌ـ چرام ـ ‌دنا ـ لنده ـ ‌مارگون
🔺گلستان
رامیان ـ ‌گمیشان
🔺گیلان
رضوانشهر ـ ‌سیاهکل ‌
🔺لرستان
چگنی
🔺مازندران
سوادکوه..

وعده وزیر کار ‌‌برای تأمین احتیاجات مالی کارگران ‌با اختصاص ‌بن‌کالا/ در تعیین دستمزد "‌دولت و کارفرمایان" برنده شدند

وعده وزیر کار ‌‌برای تأمین احتیاجات مالی کارگران ‌با اختصاص ‌بن‌کالا/ در تعیین دستمزد "‌دولت و کارفرمایان" برنده شدند

وعده وزیر کار ‌‌برای تأمین احتیاجات مالی کارگران ‌با اختصاص ‌بن‌کالا/ در تعیین دستمزد “‌دولت و کارفرمایان” برنده شدند گروه استان‌ها ـ نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار کشور از وعده وزیر کار ‌‌برای تأمین احتیاجات مالی کارگران ‌با اختصاص ‌بن‌کالا خبر داد و گفت: در تعیین دستمزد کارگران “‌دولت و کارفرمایان ” برنده شدند. – اخبار استانها – آیت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا تاکید بر ساختار غلط شورای عالی کشور، اظهار داشت: برای تعیین حقوق کارگران با 2 نوع کارفرما در شورای کار مذاکره می­کنیم که کارفرمای بزرگ و کلان دولت و کارفرمای کوچک بخش خصوصی است و به این ترتیب تعداد اعضای کارفرمایی شورای عالی کار 6 نفر و نماینده­های کارگران 3 نفر است. بنابراین رای­‌گیری هر طور انجام شود، برنده دولت و کارفرمایان هستند و به همین خاطر کارگران شانسی برای تحول در نظام پرداخت دستمزد خود ندارند.
وی سهم دستمزد کارگران از هزینه تولید را بین 6 تا 20 درصد (بسته به نوع تولید) عنوان کرد و افزود: اواخر سال گذشته هنگام تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار واقعاً عذاب کشیدیم. چون از طرفی با گرانی لجام­گسیخته مواجه بودیم و از طرف دیگر هم صنایع و کارخانجات ما هم قدرت پرداخت حقوق 4 میلیون تومانی به کارگران را نداشتند.
اسدی با بیان اینکه افزایش 21 درصدی حقوق کارگران تنها مطابق 50 درصد از انتظار نمایندگان کارگری بود، ادامه داد: به همین خاطر از وزیر کار و رفاه اجتماعی قول گرفته‌­ایم که پس از برگزاری دومین نشست شورای عالی کار در سال جاری 50 درصد مابقی احتیاجات مالی کارگران را از طریق اختصاص ارزاق عمومی در قالب بن کالا تامین کنیم.
جای خالی مباحث علمی در شورای عالی کار
این فعال کارگری ضمن اشاره به جای خالی دیدگاه­های علمی و مباحث پژوهشی در شورای عالی کار، عنوان کرد: طرح مباحث علمی تاکنون در این مورد حداقل دستمزد کارگران نتیجه­ای در پی نداشته و در 4 سال اخیر چانه­زنی نمایندگان تشکل­های کارگری در شورای یادشده سبب رشد دستمزد و حقوق کارگران شده است.
گزارش| ماجرای تحقیر 2 آمریکایی / شهید سیاهپوش 2 کاردار را دست بسته به قزوین آوردتَبِ جوجه‌کُشی فروکش کرد / مرغداران قزوینی در انتظار حمایت‌های دولتمردان22 هزار بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه استان قزوین توزیع شداسدی تورم و معیشت ..

یمن| پاسخ دردناک در انتظار ائتلاف سعودی/ عربستان طی یک هفته 200 بار مناطق مختلف را بمباران کرد

یمن| پاسخ دردناک در انتظار ائتلاف سعودی/ عربستان طی یک هفته 200 بار مناطق مختلف را بمباران کرد

یمن| پاسخ دردناک در انتظار ائتلاف سعودی/ عربستان طی یک هفته ۲۰۰ بار مناطق مختلف را بمباران کرد سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام آمار تجاوزات یک هفته اخیر ائتلاف سعودی اماراتی هشدار داد تشدید تجاوزگری دشمن با پاسخ مناسب و دردناک روبه‌رو خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت طی هفته گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی اماراتی، 200 بار استانهای مختلف یمن را بمباران کردند.
وی تأکید کرد تشدید تجاوزات زمینی و هوایی دشمن که همچنان ادامه دارد با پاسخ مناسب و دردناک روبه‌رو خواهد شد.
انتهای پیام/+

گزارش ویدئویی تسنیم| پیام ایران به دشمنان از روی عرشه ناوشکن جماران / پاسخ قاطع نیروهای مسلح به هرگونه چشم طمع‌ به خلیج فارس

گزارش ویدئویی تسنیم| پیام ایران به دشمنان از روی عرشه ناوشکن جماران / پاسخ قاطع نیروهای مسلح به هرگونه چشم طمع‌ به خلیج فارس

گزارش ویدئویی تسنیم| پیام ایران به دشمنان از روی عرشه ناوشکن جماران / پاسخ قاطع نیروهای مسلح به هرگونه چشم طمع‌ به خلیج فارس گروه استان‌ها ــ نیروهای مسلح ایران از روی ناوشکن جماران به کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی و به دشمنان‌ و مستکبران هشدار دادند اگر چشم طمعی به خلیج فارس و جزایر ایران اسلامی داشته باشند با‌صلابت و اقتدار پاسخ دندان‌‌شکنی ‌دریافت خواهند کرد. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، وقتی تقویم به 10 اردیبهشت می‌رسد نام و یاد خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری روحمان را نوازش می‌دهد، روز ملی خلیج فارس روزی است که غیورمردان ایرانی با رهبریت امام قلی خان استعمار پرتغالی‌ها بر جنوب کشور را پایان بخشیدند.
بزرگداشت روز ملی خلیج فارس از دریچه دوربین تسنیماستاندار هرمزگان: آمریکایی‌ها آبرومندانه خلیج فارس را ترک کنند/ مردم هرمزگان به قدمت تاریخ پاسدار خلیج فارس بوده‌اندپیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارسجایگاه خاص و استراتژیک خلیج فارس به‌میزانی مهم و تعیین‌کننده است که از دوران‌های مختلف همواره مورد طمع دشمنان بوده و کشورهایی با خوی استکباری و استعماری چشم به استعمار و استفاده از این خلیج داشته و دارند.
اما تاریخ ایران همان‌طور که استکبار را بارها به خود دیده و ثبت کرده روحیه رشادت و میهن‌دوستی را نیز در خون جوانان وطن مشاهده کرده است، هر جا وطن با خطری مواجه بود، بودند از جان گذشتگانی که جز خاک وطن و حفظ منافع ایران به هیچ نیندیشیدند و با خون خود تمامیت ارضی کشور را تداوم بخشیدند.
حال با گذشت 400 سال از حماسه امام قلی خان، بازوان قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مسلح یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش راهبردی عرصه را بر استعمار نوین تنگ و امنیت را در فارس‌ترین خلیج دنیا تأمین کرده‌اند.
امروز نیز در هرمزگان در جوار آب‌های نیلگون خلیج فارس به‌روی عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی جماران روز ملی خلیج فارس با حضور مسئولان استانی و ارشدهای نظامی مستقر در استان هرمزگان برگزار شد.
برگزاری این مراسم به‌روی ناوشکن جماران علاوه بر صدور پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه در خلیج فارس، این پیام را به دشمنان‌ و مستکبران داد که اگر چشم طمعی به خلیج فارس و جزایر ایران اسلامی داشته باشند با صلابت و اقتدار پاسخ دندان‌‌شکنی از نیرو..

خبرهای نگران‌کننده از خراسان رضوی و مشهد مقدس/ افزایش آمار ابتلا به کرونا / آیا خراسان وارد پیک دوم شد؟

خبرهای نگران‌کننده از خراسان رضوی و مشهد مقدس/ افزایش آمار ابتلا به کرونا / آیا خراسان وارد پیک دوم شد؟

خبرهای نگران‌کننده از خراسان رضوی و مشهد مقدس/ افزایش آمار ابتلا به کرونا / آیا خراسان وارد پیک دوم شد؟ رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سیاستگذاری‌هایی که حالت آزمون و خطا گرفته‌اند مهم‌ترین مسئله در پیشگیری از شیوع فاز جدید کرونا در خراسان رضوی است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، روز گذشته بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس عنوان کرد آمار کرونا در مشهدمقدس افزایش داشته است و عنوان کرده بود امیدوار است این مهم بیانگر ورود به پیک دوم شیوع کرونا نباشد.
بحرینی به تسنیم عنوان کرده بود: «کرونا تا آینده نامعلوم با ما هست و تنها راه کاهش خسارات رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است و پیشگیری نیز در راس برنامه‌های ماست.در خانه ماندن و پیشگیری از تجمعات حرف اول را در کاستن تعداد تلفات ویروس کرونا را می‌زند؛ مقرر شد در شهرستان‌هایی که وضعیت آنها از نظر ابتلا به ویروس کرونا سفید است اماکن مذهبی و زیارتی به تدریج و با رعایت موازین بهداشتی بازگشایی شود.»
وی همچنین افزوده بود: «حرف نهایی بنده این است که نترسیم اما در برابر ابتلا به ویروس کرونا آگاهانه عمل کنیم و برای بدترین شرایط خود را آماده کنیم تا بهترین شرایط را بتوانیم رقم بزنیم.هنوز وضعیت مشهد سفید نشده است و در 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته‌اند که باید بررسی شود علتش چیست و آیا تداوم دارد و یا اینکه صرفا یک جهش یک روزه بوده و متوقف شده است.»
ارتباط آلودگی هوا و انتقال ویروس کروناپذیرش 40 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در نقاهتگاه منطقه یکم امامت+تصاویرتلاش طلاب جهادگر خراسان شمالی در جبهه مقابله با ویروس کرونا+تصاویراین مسئله در حالی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس مطرح شد که در هفته‌های اخیر مانند برخی دیگر از نقاط کشور شاهد بودیم آمار ابتلا به کرونا در مشهد و خراسان رضوی روندی کاهشی داشت.
بنظر می‌رسد در این میان عادی شدن ترددها در سطح شهر یکی از مهم‌ترین عواملی بوده که آمار ابتلا را افزایش داده و از سوی دیگر بازگشایی برخی مراکز خرید و پاساژها نیز در این زمینه بی‌اثر نبوده است.
البته مسئولان علوم پزشکی مشهد و همچنین مقامات استانی امیدوار هستند این افزایش فعلی صرفا یک روند مقطعی بوده باشد و ربطی به موج دوم کرونا نداشته باشد.
علیرضا رزم..

خبر خوش رئیس سازمان استخدامی برای جوانان / برگزاری آزمون استخدامی در تابستان / 40 هزار نیروی جدید ‌جذب می‌شوند

خبر خوش رئیس سازمان استخدامی برای جوانان / برگزاری آزمون استخدامی در تابستان / 40 هزار نیروی جدید ‌جذب می‌شوند

خبر خوش رئیس سازمان استخدامی برای جوانان / برگزاری آزمون استخدامی در تابستان / ۴۰ هزار نیروی جدید ‌جذب می‌شوند معاون رئیس جمهور گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا اما بر اساس اقدامات مقابله‌ای خوبی که انجام گرفته پیش بینی می‌شود آزمون استخدامی در تابستان امسال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، عصر امروز دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور«جمشید انصاری» در سالن استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.
معاون رئیس جمهور که با هدف شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد استانی مقابله با مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی سفر کرده است، در جلسه عصر امروز اظهار کرد: با حمایت‌های دولت، استان توانسته در ایجاد فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری، تحرک در واحدهای تعطیل شده و افزایش ظرفیت واحدهای فعال عملکرد خوبی داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که با سیاست گذاری‌های انجام گرفته بیش از پیش جهش تولید در استان با ظرفیت‌های موجود محقق شود.
استاندار سمنان: مدیران بانک‌ها در اعطای تسهیلات رفع موانع تولید مردم را همراهی کنندراه‌اندازی سامانه درخواست تعویق 3 ماهه اقساط تسهیلات توسط بانک صادراتمرزبانی ‌با تمام توان با قاچاق مقابله می‌کند / تسهیل صادرات از منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود انصاری در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد ویژه کاهش مجوزها متشکل از نمایندگان سه قوه تصریح کرد: در این کمیته تعداد قابل توجهی از مجوزها برای سرعت بخشی به فعالیت‌های اقتصادی باطل شد.
وی با بیان اینکه متناسب با فعالیت‌های جدید مجوزهای جدید نیز تعریف می‌شود افزود: برنامه ریزی شده تا مجوزها تکراری و غیرضروری نباشد تا خللی در روند فعالیت‌ها ایجاد نشود.
انصاری روان‌سازی و تسهیل کسب و کارها را از جمله سیاست‌های جدی سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا اما بر اساس اقدامات مقابله‌ای خوبی که انجام گرفته پیش بینی می‌شود آزمون استخدامی در تابستان امسال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.
وی افزود: با توجه به نیاز اعلامی دستگاه‌های اجرایی برای نیروی انسانی پیش بینی می‌شود امسال 40 هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدام شوند.
انتهای پیام/7548/ ع

وضعیت سفید، زرد و قرمز شهرستان‌های استان مرکزی در بحث کرونا توسط دانشگاه‌ علوم پزشکی اعلام شود

وضعیت سفید، زرد و قرمز شهرستان‌های استان مرکزی در بحث کرونا توسط دانشگاه‌ علوم پزشکی اعلام شود

وضعیت سفید، زرد و قرمز شهرستان‌های استان مرکزی در بحث کرونا توسط دانشگاه‌ علوم پزشکی اعلام شود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: مقرر شد وضعیت سفید، زرد و قرمز شهرستان‌های استان توسط دانشگاه‌ علوم پزشکی بررسی و اعلام شود. – اخبار استانها – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های جدی که کارشناسان بهداشتی دارند، عادی شدن این بیماری در سطح جامعه است، برابر آمارهای اعلامی ما همچنان درگیر این بیماری هستیم.
وی افزود: تمامی شهروندان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، کسبه، کارمندان دولت و کارگاران کارخانجات همه و همه موظف هستند که به طور حتم این دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چراکه ضروری است در راستای حفظ سلامت مردم همه کمک کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد وضعیت سفید، زرد و قرمز شهرستان‌های استان توسط دانشگاه‌ علوم پزشکی بررسی و اعلام شود.
اکرمی بیان کرد: همچنین گشت مشترکی متشکل از بهداشت، اصناف و اداره اماکن در تمامی شهرستان‌ها با نظارت فرمانداران راه‌اندازی شود و این گشت‌ها از ادارات، صنوف و کارخانجات بازدید کنند و به محض مشاهده صنوف یا اماکنی که دستورالعمل‌‌های بهداشتی را رعایت نکردند نسبت به پلمپ این مراکز اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش کارخانجات و شرکت‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند به کارگروه ارائه کند تا برخورد قانونی با آنها اعمال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: همچنین مقرر شد در رابطه با اداراتی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند، مدیر دستگاه پاسخگو باشد و برخورد قانونی با مدیر دستگاه به عمل بیاید.
اکرمی افزود: ساعات کار پاساژها هم قرار شد در یک کمیته کارشناسی مصوب شود و در جلسه بعدی آن را تصویب کنیم.
فعالیت اصناف پرریسک و پرخطر در قم تا اطلاع ثانوی تعطیل استبی‌خیالی شهروندان بهبهان در سایه بی تفاوتی برخی از مسئولان در مبارزه با کرونا+ تصاویرحمایت 8 میلیارد تومانی از طرح‌های پژوهشی مبارزه با کروناوی تصریح کرد: در رابطه با آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و فع..