معاون دونالد ترامپ قرنطینه شد

معاون دونالد ترامپ قرنطینه شد

معاون دونالد ترامپ قرنطینه شد پایگاه خبری بلومبرگ از خودقرنطینگی «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در پی ابتلای دستیارش به ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به دلیل ابتلای دستیارش به کرونا خود را قرنطینه کرده است.
کاخ سفید هنوز در این خصوص اظهارنظری نکرده است.
پنس پیش از این تحت آزمایشات کرونا قرار گرفته بود اما نتایج آزمایش های وی منفی بود.
کاخ سفید هفته گذشته از ابتلای دو تن از کارکنان خود به کرونا خبر داده بود. در پی این موضوع تدابیر پیشگیرانه داخل کاخ سفید شدت گرفت.
یکی از کارکنان مبتلا به کرونا «کتی میلر» سخنگوی مایک پنس و همسر «استیون میلر» مشاور دونالد ترامپ بود.

خروج از برجام امنیت بیشتری برای مردم آمریکا به ارمغان آورد!

خروج از برجام امنیت بیشتری برای مردم آمریکا به ارمغان آورد!

خروج از برجام امنیت بیشتری برای مردم آمریکا به ارمغان آورد! وزیر خارجه آمریکا با تمجید از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، آن را تصمیمی در راستای حراست از جهان و بالاخص مردم آمریکا در برابر خشونت و تهدیدهای هسته ای ایران برشمرد!
به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری تصمیم «دونالد ترامپ» برای خروج از برجام را ستود و آن را تصمیمی در راستای حراست از جهان در برابر خشونت و تهدیدهای هسته ای ایران خواند.
وی در این پیام نوشت: «دو سال پیش، دونالد ترامپ با خروج از توافق ایران [برجام] برای حراست از جهان در برابر خشونت و تهدیدهای هسته ای ایران تصمیمی بی باکانه گرفت. امروز، مردم آمریکا در امنیت بیشتری هستند و خاورمیانه بیش از آنچه که در صورت باقی ماندن ما در برجام میسر بود، در صلح و آرامش بسر می برد!»
از سوی دیگر، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شامگاه شنبه به وقت محلی در یک پیام توئیتری به تلاش دیپلماتیک و همه جانبه سردمداران کاخ سفید برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید کرد.
گفتنی است که همزمان با این اظهارنظرهای بی اساس مقامات آمریکا در دومین ..

تلاش دیپلماتیک و همه جانبه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

تلاش دیپلماتیک و همه جانبه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

تلاش دیپلماتیک و همه جانبه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به تلاش همه جانبه واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، مدعی شد که آمریکا هرگز به ایران اجازه برخورداری از سلاح هسته ای را نخواهد داد!
به گزارش خبرگزاری مهر، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه شنبه به وقت محلی در یک پیام توئیتری به تلاش دیپلماتیک و همه جانبه سردمداران کاخ سفید برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید کرد.
وی در این پیام نوشت: «دو سال از زمان خروج آمریکا از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) می گذرد- ما تمام گزینه های دیپلماتیک را بکار می گیریم تا مطمئن شویم که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل [علیه ایران] تمدید می شود».
اورتگاس در ادامه این پیام توئیتری با تکرار ادعاهای پوچ مقامات واشنگتن می نویسد: «ما وضعیت کنونی خشونت ورزی و تروریسم از جانب ایران را نخواهیم پذیرفت. و هرگز به ایران اجازه برخورداری از سلاح هسته ای را نمی دهیم!»
همزمان با اورتگاس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در یک پیام توئیتری تصمیم «دونالد ترامپ» برای خروج از برجام را ستو..

کارشکنی آمریکا علیه قطعنامه «پایان مخاصمات» در شورای امنیت

کارشکنی آمریکا علیه قطعنامه «پایان مخاصمات» در شورای امنیت

کارشکنی آمریکا علیه قطعنامه «پایان مخاصمات» در شورای امنیت شماری از دیپلماتهای سازمان ملل متحد می گویند که دولت آمریکا در روند رأی گیری شورای امنیت برای قطعنامه «پایان مخاصمات در جهان» مانع تراشی می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در بحبوحه شیوع بیماری همه گیر کووید -۱۹ در سرتاسر جهان شورای امنیت سازمان ملل متحد درصدد است تا قطعنامه‌ای را به رأی گذارد که با پایان دادن به خصومتها در مناطق درگیر به دولتها این امکان را می‌دهد که بر مقابله مؤثر با شیوع بیماری ویروسی کووید -۱۹ تمرکز کنند.
اما در مقابل، دولت آمریکا در تلاش است تا از به رأی گذاردن این قطعنامه در شورای امنیت ممانعت کند.
به گفته دیپلمات‌ها، آمریکا تاکنون در روندی که به رأی‌گیری بر سر این قطعنامه منجر می‌شود، کارشکنی کرده است.
آمریکا پیش از این نیز در راستای مخالفت‌های خود با «سازمان جهانی بهداشت» از صدور بیانیه مشترک وزرای بهداشت کشورهای عضو «جی -۲۰» که به باور واشنگتن از حامیان این سازمان جهانی هستند، ممانعت کرده بود.

سناتور آمریکایی خواستار تلاش کنگره برای مهار «دونالد ترامپ» شد

سناتور آمریکایی خواستار تلاش کنگره برای مهار «دونالد ترامپ» شد

سناتور آمریکایی خواستار تلاش کنگره برای مهار «دونالد ترامپ» شد سناتور آمریکایی از کنگره خواسته است تا به تلاش خود برای مهار «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور قانون‌گریز ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «برنی سندرز»، سناتور آمریکایی در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در وتوی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی علیه ایران، در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: ترامپ می‌گوید که ملت‌های بزرگ وارد جنگ‌های بی‌پایان نمی‌شوند، اما او دو قطعنامه کاهش اختیارات جنگی را وتو کرده تا ما را داخل این جنگ‌ها نگاه دارد.
سندرز در ادامه توئیت خود از کنگره خواسته است تا به تلاش خود برای مهار این رئیس‌جمهور قانون‌گریز ادامه دهد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به قطعنامه «محدودسازی اختیارات جنگی علیه ایران» رأی منفی داد.
این قطعنامه، محصول تلاش مشترک سناتورهایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا بود که با هدف کنترل و مهار قدرت و اختیارات رئیس جمهور آمریکا در زمینه بکارگیری نیروی نظامی علیه ایران بدون کسب مجوز از کنگره، تدوین شده بود.
ترامپ با صدور بیانیه ای این قطعنامه را «ب..

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۵۰ هزار تن گذشت

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۵۰ هزار تن گذشت

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۵۰ هزار تن گذشت همزمان با تشدید جنگ لفظی میان مقامات واشنگتن و پکن بر سر منشأ ویروس جدید و مهلک کووید-۱۹، حدود ۲۵۱ هزار و ۵۹ نفر در سرتاسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در شرایطی که مقامات آمریکا و چین سرگرم اتهام زنی به یکدیگر در خصوص سر منشأ ویروس کووید -۱۹ هستند، داده‌های گردآوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که حدود ۲۵۱ هزار و ۵۹ نفر از مردم جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جدید و ناشناخته جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین طبق آخرین داده‌ها، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی در جهان از رقم ۳.۵ میلیون نفر گذشت که حدود ۱.۲ میلیون نفر از آنها بهبود یافته‌اند.

جدالِ خونین بر سر استفاده از ماسک در آمریکا/نگهبان امنیتی کشته شد

جدالِ خونین بر سر استفاده از ماسک در آمریکا/نگهبان امنیتی کشته شد

جدالِ خونین بر سر استفاده از ماسک در آمریکا/نگهبان امنیتی کشته شد سه تن از اعضای یک خانواده آمریکایی به تیراندازی و قتل عمد یک نگهبان امنیتی در ایالت میشیگان آمریکا متهم شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک زن به همراه پسر بزرگسال و همسر خود به تیراندازی و قتل عمد یک نگهبان امنیتی متهم شدند.
گفته می شود که این نگهبان امنیتی مانع از ورود دختر این خانواده به یک فروشگاه در ایالت میشیگان شده بود و علت این ممانعت، عدم استفاده از ماسک صورت توسط دختر این خانواده بود.
طبق گزارش بازپرس بخش، «کالوین مونرلین» نگهبان امنیتی در فروشگاهی در شمال شهر فلینت پس از تذکر به دختر «شارمل تیاگو» در مورد نزدن ماسک و ضرورت ترک محل، به ضرب گلوله کشته می شود.
در پی این تیراندازی، شارمل تیاگو ۴۵ ساله به همراه همسر ۴۴ ساله خود «لری تیاگو» و «اسقف رایمونیا» فرزند پسر ۲۳ ساله اش به قتل عمد درجه یک متهم شدند.
لری تیاگو همچنین به نقض دستور اجرایی فرماندار ایالت میشیگان مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک صورت برای تمام کارکنان و مشتریان در فضای داخلی فروشگاه متهم شد.
شاهدان عینی فرزند پسر این خانواده- اسق..