شمخانی: سرنوشت اخراج خفت‌بار در انتظار رژیم صهیونیستی است

شمخانی: سرنوشت اخراج خفت‌بار در انتظار رژیم صهیونیستی است

شمخانی: سرنوشت اخراج خفت‌بار در انتظار رژیم صهیونیستی است دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشت سرنوشتی که برای آمریکا در ویتنام، افغانستان و عراق رقم خورد، سرنوشت محتوم رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز هست. – اخبار بین الملل – به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان نوشت: فرجام هر اشغالی اخراج خفت بار است. سرنوشتی که برای آمریکا در ویتنام، افغانستان و عراق رقم خورد، سرنوشت محتوم رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز هست.
شمخانی: همچون 40 سال گذشته پشتیبان مردم افغانستان و خواست و اراده آن‌ها هستیمانتهای پیام/

امام جمعه شیعیان قندهار: با آمدن طالبان امنیت تامین می‌شود

امام جمعه شیعیان قندهار: با آمدن طالبان امنیت تامین می‌شود

امام جمعه شیعیان قندهار: با آمدن طالبان امنیت تامین می‌شود امام جمعه شیعیان قندهار از مردم این کشور خواست تا نگرانی از به قدرت رسیدن طالبان نداشته باشند و تاکید کرد که با حاکمیت این گروه امنیت تامین خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام طاهری امام جمعه شیعیان قندهار اظهارداشت که مردم با آمدن طالبان نباید نگرانی داشته و به دنبال ترک این کشور و آواره کردن خود باشند.
وی با اظهار اینکه با به قدرت رسیدن طالبان، امنیت در این کشور برقرار می‌شود، گفت: باید بگویم اصل زندگی از الان شروع می‌شود؛ در این بیست سال زندگی می‌کردید اما واقعاً زندگی نبود، چرا که زندگی خوب در امنیت است.
طاهری افزود: چنان امنیتی ببینید که اگر طلای شما در خیابان بیفتد کسی آن را برندارد، هیچ ترس و نگرانی نداشته باشید.
وی با اشاره به خروج مقامات دولتی پس از کنترل طالبان بر این کشور ادامه داد: دزدها رفتند، همه کشور پر از دزد بود، طرف دیوار خانه‌اش براثر باران خراب می‌شد، می‌خواست دیوار خانه‌اش را درست کند کارمند دولتی می‌گفت باید پول بدهی که اجازه بدهم دیوار خانه‌ات را درست کنی. برای تنظیم سند خانه میلیون‌ها افغانی می‌گرفتند که فقط می‌خواستند امضا کنند، دیگر خبری از این صحبت‌ها نخواهد بود.
امام جمعه شیعیان قندهار تاکید کرد که با سقوط دولت قبلی، رشوه دادن‌ها و حرف زور زدن‌ها تمام شده و مردم از این پس در امنیت زندگی آرامی خواهند داشت و کاروبارشان نیز بهتر خواهد شد.
طاهری خطاب به مردم این کشور گفت: به هر ترتیب، به همه مومنین بگویید که خاطرجمع باشید، خود را دربه‌در و مهاجر نکنید. به سرزمین بیگانه نروید، خود را آواره نکنید چرا که آوارگی سخت است.
وی تصریح کرد: من از همه خواهش می کنم که آرام نشسته و زندگی کنید، من قول می‌دهم که امنیت خواهد آمد، کار و بار شما درست خواهد شد و حتی از گذشته هم رونق بیشتری خواهد گرفت، اگر حتی شب درِ خانه شما باز باشد یا روز اگر مغازه خود را رها کرده برای نماز به مسجد بروید کسی تعرضی نخواهد داشت.
برگزاری مراسم عاشورا در «روضه سخی»/ طالبان امنیت را تامین می‌کندگزارش تسنیم از برگزاری مراسم عزاداری حسینی (ع) در هرات؛ طالبان وعده تامین امنیت داده استکابلوف: کشورهای آسیای مرکزی از سوی طالبان تهدید نمی‌شوند/ آمریکا مقصر هرج و مرج در فرودگاه کابل است..

کارشناس افغان: آمریکا اجازه سفر اشرف غنی به واشنگتن را نداد

کارشناس افغان: آمریکا اجازه سفر اشرف غنی به واشنگتن را نداد

کارشناس افغان: آمریکا اجازه سفر اشرف غنی به واشنگتن را نداد کارشناس سیاسی افغان گفت که آمریکا اجازه سفر رئیس جمهور فراری افغانستان را به واشنگتن نداد و اشرف غنی اکنون در امارات بسر می‌برد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نظر محمد مطمئن» کارشناس مسایل سیاسی گفت که «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری این کشور پس از اینکه اجازه ورود به تاجیکستان را نیافت، عازم امارات شده و اکنون در ابوظبی به سر می‌برد.
وی افزود که اشرف غنی تلاش داشت به واشنگتن برود اما دولت آمریکا اجازه ورود او به این کشور را نداد.
مطمئن ادامه داد که امرالله صالح جایی در نزدیکی مرز افغانستان-تاجیکستان است و سرور دانش، حنیف اتمر و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد دولت غنی در ترکیه هستند.
پیش از این نیز «نیکیتا ایشنکو» دبیرمطبوعاتی سفارت روسیه در کابل با ارائه جزئیات از فرار رئیس جمهور سابق افغانستان از این کشور گفته بود که اشرف غنی هنگام فرار تلاش داشت تا 4 خودروی پر از پول را با خود از کشور خارج کند.
جزئیات تازه از فرار؛ اشرف غنی با خودروهای پر از پول کشور را ترک کردپنتاگون حاضر به افشای محل حضور اشرف غنی نشدارگ ریاست جمهوری افغانستان پس از سقوط/اشرف غنی نتوانست برنامه کاری امروزش را تکمیل کند+تصاویروی افزود: چهار خودروی پر از پول به فرودگاه کابل منتقل شد، آنها سعی کردند قسمت دیگر پول را به بالگرد برسانند، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و بخشی از آن در خط پرواز فرودگاه باقی ماند.
انتهای پیام/.

سخنگوی طالبان: با خبرنگار رسانه اسرائیلی مصاحبه نکردم

سخنگوی طالبان: با خبرنگار رسانه اسرائیلی مصاحبه نکردم

سخنگوی طالبان: با خبرنگار رسانه اسرائیلی مصاحبه نکردم سخنگوی طالبان در رد گزارش‌ها مبنی بر گفت‌وگوی او با یک رسانه اسرائیلی گفت که باکسی که خودش را خبرنگار رسانه اسرائیلی معرفی کرده باشد، مصاحبه نکرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر مصاحبه او با یک رسانه اسرائیلی گفت: برخی خبرنگاران ممکن است در پوشش و ظاهر دیگری آمده باشند، اما من با هیچکس که خود را به عنوان خبرنگار رسانه اسرائیلی معرفی کرده باشد، مصاحبه نکرده‌ام.
وی افزود: من پس از سقوط مراکز شهرستان‌ها و کابل توسط طالبان هر روز با خبرنگاران زیادی مصاحبه می‌کنم.
این درحالی است که پس از تسلط طالبان بر افغاستان، مقامات سابق و کارشناسان رژیم صهیونیستی از به قدرت رسیدن طالبان و تاثیرات آن ابراز نگرانی کرده‌اند.
«موشه بوگی یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفته بود که خروج آمریکا از افغانستان می‌تواند تاثیرات منفی بر امنیت اسرائیل داشته باشد.
حماس: شکست اشغالگران آمریکایی را به مردم افغانستان تبریک می‌گوییمژنرال صهیونیست: رخدادهای کابل کاملاً به‌زیان اسرائیل است/ فروپاشی استراتژی آمریکا در جهانتشکیلات خودگردان فلسطین: اسرائیل باید از حوادث افغانستان درس بگیردنگرانی صهیونیست‌ها از تکرار تجربه آمریکا در افغانستان/ واشنگتن هم‌پیمانان خود را رها می‌کند؟«عاموس گلعاد» کارشناس و مدیرکل سابق بخش سیاسی- امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور تاکید کرد که در این شرایط رژیم صهیونیستی باید روابط خود را با رژیم‌های عربی تقویت کند.
انتهای پیام/.

هشدار سنتکام به طالبان برای مداخله در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی

هشدار سنتکام به طالبان برای مداخله در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی

هشدار سنتکام به طالبان برای مداخله در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی فرماندهی ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» درباره هرگونه مداخله طالبان در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی هشدار داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیدار روز یکشنبه خود با رهبران ارشد طالبان در دوحه به آنها درباره هرگونه دخالت در عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی هشدار داد و تصریح کرد: در این دیدار به آنها گفتم که هرگونه حمله با دفاع قاطع آمریکا مواجه خواهد شد.
به گزارش رویترز، ژنرال مک‌کنزی تأکید کرد که حمایت از غیرنظامیان آمریکایی و شرکای ما اولویت من است و همه تدابیر لازم برای تضمین عملیات خروج امن و فعال گرفته خواهد شد.
فرمانده سنتکام افزود: ما آماده ارائه حمایت کامل از تلاش‌های سفارت آمریکا برای تخلیه شهروندان آمریکایی و شرکا جهت دستیابی به ویزاهای خاص برای افغان هایی هستیم که جان آنها در معرض خطر قرار دارد.
در این بیانیه همچنین آمده که فرودگاه کابل اکنون ایمن و برای انجام پروازها و اترددهای هوایی غیرنظامی باز است.
انتهای پیام

واکنش خطیب‌زاده به گزارش جدید آژانس اتمی

واکنش خطیب‌زاده به گزارش جدید آژانس اتمی

واکنش خطیب‌زاده به گزارش جدید آژانس اتمی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش اخیر منتشره از سوی آژانس اتمی ابراز داشت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات هسته‌ای ایران در انطباق کامل با ان‌پی‌تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌اند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش اخیر منتشره از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ابراز داشت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با ان‌پی‌تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته است و همان‌گونه که بارها اعلام شده است در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه 2231 از سوی ایالات متحده و عدم پایبندی کامل طرف‌های دیگر برجامی، به‌ویژه سه کشور اروپایی، به تعهداتشان ذیل برجام می‌باشند.
خطیب‌زاده تأکید کرد: بدیهی است مادامی که اجرای کامل و بی قید و شرط برجام از سوی آمریکا و دیگر طرفهای برجامی از سر گرفته نشود، جمهوری اسلامی ایران برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را صرفاً بر اساس نیازها و تصمیمات حاکمیتی و در چارچوب تعهدات پادمانی‌اش پیگیری می‌نماید.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان ضمن‌ تصریح مجدد بر غیرنظامی و صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اعلام‌ کرد: در صورتی که واشنگتن و سایر طرفها به تعهدات خود ذیل برجام بازگردد و به‌صورت کامل و مؤثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی‌‌اش ضد مردم ایران را مرتفع نماید، کلیه اقدامات‌ کاهشی و جبرانی ایران ذیل برجام برگشت‌پذیر خواهند بود.
آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم 60درصدی را سرعت بخشیده استآژانس: ایران 200 گرم فلز اورانیوم با غنای 20درصد تولید کرده استواکنش آمریکا به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران/ تهران به مذاکرات وین بازگرددانتهای پیام/+

آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم 60درصدی را سرعت بخشیده است

آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم 60درصدی را سرعت بخشیده است

آژانس اتمی: ایران روند تولید اورانیوم ۶۰درصدی را سرعت بخشیده است یک رسانه غربی گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای خود اعلام کرده است که ایران روند غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰درصد را سرعت بخشیده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کشورهای عضو را در جریان تسریع روند غنی‌‌سازی اورانیوم 60درصدی در تأسیسات هسته‌ای ایران قرار داده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت خبرنگار رویترز رسیده است، به کشورهای عضو اعلام کرده است که ایران با سرعتی بیشتر از قبل و با استفاده از 2 آبشار سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطح 60 درصد است.
به‌نوشته رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده است که ایران اکنون یک آبشار دیگر متشکل از 153 سانتریفیوژ IR-4 را در تأسیسات نطنز برای تولید اورانیوم تا سطح غنای 60 درصد به‌کار گرفته است، در حالی که پیش از این تنها از یک آبشار متشکل از 164 سانتریفیوژ IR-6 برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح 60 درصد استفاده می‌کرد.
آژانس: ایران 200 گرم فلز اورانیوم با غنای 20درصد تولید کرده استواکنش آمریکا به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران/ تهران به مذاکرات وین بازگرددانتهای پیام/.+

«ذبیح‌الله مجاهد» پس از سالها مقابل دوربین خبرنگاران: اشغال 20ساله پایان یافت/ نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد

«ذبیح‌الله مجاهد» پس از سالها مقابل دوربین خبرنگاران: اشغال 20ساله پایان یافت/ نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد

«ذبیح‌الله مجاهد» پس از سالها مقابل دوربین خبرنگاران: اشغال ۲۰ساله پایان یافت/ نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد سخنگوی طالبان پس از سالها در نخستین کنفرانس مطبوعاتی در کابل حضور یافت و تأکید کرد که اشغال ۲۰ساله در افغانستان پایان یافته است و هیچ کسی در این کشور خواستار جنگ نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به خبرنگاران در کابل گفت: به تمام مردم تبریک می‌گویم که پس از 20 سال اشغال، افغانستان آزاد شد. آزادی و استقلال حق هر ملت است.
وی افزود: امارت اسلامی پس از این که افغانستان آزاد شد با هیچ کس دشمنی نکرد و دشمنی هم ندارد. افغانستان میدان جنگ دیگر نیست، و ما دیگر نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد، به همین خاطر عفو عمومی اعلام کردیم.
مجاهد اظهار داشت که بحث‌های جدی برای توافق سیاسی برای تشکیل یک حکومت قوی و قابل قبول در افغانستان ادامه دارد.

سخنگوی طالبان با اشاره به تأمین امنیت این کشور نیز تأکید کرد که تمام کشورهای خارجی که نمایندگی سیاسی دارند در افغانستان مطمئن باشند که هیچ آسیبی به آنها نمی‌رسد.
وی خاطرنشان کرد که برخی آشوبگران با ورود افراد امارت اسلامی در پی تخریب اوضاع بودند اما طالبان شبانه‌روزی تلاش می‌کند ثبات واقعی به افغانستان و به‌ویژه کابل بازگردد.
مجاهد درباره ارتباط با کشورهای جهان نیز گفت: ما به تعهدات خود متعهدیم، جهان هم باید براساس قوانین بین‌المللی وارد تعاملات دیپلماتیک شود، نگرانی‌های خود را به ما ابراز کنند و ما هم نگرانی‌های آن‌ها را پاسخ می‌دهیم.
سفر معاون سیاسی طالبان از قطر به قندهار در جنوب افغانستاندستیار سابق پنتاگون: بسیاری از مردم افغانستان حاکمیت طالبان را بهتر می‌دانندطالبان: هیچ مشکلی برای حسینیه‌های شیعیان ایجاد نشودسخنگوی طالبان درباره حقوق زنان ابراز کرد: زنان افغان نیز می‌توانند همانند مردها کار کنند و در جامعه حضور داشته باشند و طالبان خود را متعهد به رعایت حقوق آنها در چهارچوب اسلام می‌دانند.
وی با تأکید بر رشد اقتصاد در افغانستان نیز گفت که هر افغان که حس وطن‌دوستی دارد می‌تواند در هر‌ عرصه این کشور نقش داشته باشد.
مجاهد همچنین درباره رسانه‌ها نیز تصریح کرد: من اطمینان می‌دهم ما با رسانه‌هایی که آزادانه فعالیت می‌کنند در ارتباط خواهیم شد.
سخنگوی طالبان در ادامه تأکید کرد: به هی..

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به تصاویر منتشر شده از فرودگاه کابل اعلام کرد که آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان‌ها از هواپیما در کابل است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که نیروهای آمریکایی مسئول بیرون انداختن چند افغان از هواپیما در کابل هستند.
پیش از این رسانه‌ها تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد افرادی از هواپیمای آمریکایی در حال پرواز به بیرون پرتاب می‌شوند.
شاهین در این باره اظهارداشت: آمریکایی‌ها ادعای امنیت داشتند و باید امنیت را حفظ می‌کردند و اجازه نمی‌دانند که صدها نفر وارد فرودگاه کابل شوند.
وی ادامه داد که نیروهای طالبان به همین خاطر در آنجا حضور نداشتند بنابراین آمریکایی‌ها باید در برابر این حادثه پاسخ دهند.
عضو ارشد طالبان تاکید کرد که پس از این که طالبان به تامین امنیت فرودگاه کابل اقدام کرده است، چنین حوادثی متوقف شده است.
نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز گذشته خبرداد که در نتیجه تیراندازی در پایانه مسافربری فرودگاه بین‌المللی کابل دستکم 3 نفر کشته شدند.
کابلوف: کشورهای آسیای مرکزی از سوی طالبان تهدید نمی‌شوند/ آمریکا مقصر هرج و مرج در فرودگاه کابل استسفیر روسیه: وضعیت کابل امیدوارکننده است/ با نمایندگان طالبان درباره مسائل امنیتی گفت‌وگو می‌کنمبراساس این گزارش، غیرنظامیان درحالی به ضرب گلوله کشته شدند که هزاران نفر به امید رسیدن به پرواز خروجی از افغانستان به فرودگاه هجوم آورده بودند.
منابع خبری نیز می‌گویند که نظامیان آمریکایی پس از شلیک هوایی به صورت مستقیم مردم را به گلوله بستند.
از سوی دیگر، برخی خبرنگاران با انتشار تصاویری می‌گویند که نیروهای آمریکایی برخی از غیرنظامیان را از هواپیما به بیرون پرتاب کرده‌اند.
انتهای پیام/.

عصاره دو دهه حضور نظامی آمریکا در عکسی از افغانستان

عصاره دو دهه حضور نظامی آمریکا در عکسی از افغانستان

عصاره دو دهه حضور نظامی آمریکا در عکسی از افغانستان امپراطوری رسانه‌ای آمریکا همواره تلاش می‌کند ادوات جنگی آمریکا را در ذهن جهانیان همچون کبوترهای سفیدی با بال‌های صلح و آشتی تصویر کند، اما تصاویر افغانستان، آمریکا را به واژه «سقوط» گره می‌زند. – اخبار بین الملل – گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم- آمریکا از سال 2001 نزدیک به 2.26 تریلیون دلار برای جنگ در افغانستان که طولانی‌ترین جنگ برون‌مرزی این کشور به شمار می‌رود هزینه کرده و این روزها در حالی این کشور را ترک می‌کند که «جو بایدن» به کسانی که حافظه‌شان یاری می‌دهد و از او درباره وعده‌های «حقوق بشری» در افغانستان می‌پرسند می‌گوید که مأموریت آمریکا هیچ‌گاه «ایجاد دموکراسی» یا «آزادی» در افغانستان نبوده است.
آمریکا سال 2001 طی عملیاتی که «آزادی بلند مدت» نام داشت وارد افغانستان شد و امروز در حالی این کشور را ترک می‌کند که ده‌ها هزار افغانستانی جانشان را از دست داده‌اند و آنها که زنده مانده‌اند هم می‌بینند بیست سال از عمر خودشان و کشورشان صرف شعارهایی جذاب اما خالی از محتوا شده بی‌آنکه دستاوردی حاصل شده باشد؛ روی دست ائتلاف آمریکا هم 3000 کشته نظامی مانده و بدهی چند تریلیون دلاری که هزینه‌های آن بر گرده‌های نسل‌های بعدتر تحمیل خواهد شد.
خون‌های ریخته‌شده در افغانستان و لطمات روحی و روانی‌ و جان‌هایی که از دست رفتن آنها به بهانه الفاظ پرطمطراقی مانند وعده‌های «آزادی»، «دموکراسی»، «حقوق بشر» توجیه می‌شد البته هزینه‌هایی بس گزاف‌تر از خسارت‌های مادی جنگ به شمار می‌روند؛ رنج‌ها و هزینه‌هایی که اگر طی این 20 سال به هر دلیلی از نظرها پنهان مانده بود این روزها با حوادث جاری در افغانستان و رفتارهای آمریکا در این کشور به صورت چکیده‌وار روی پرده نمایشی همگانی رفته تا جهان، به عینه، تعریف برخی مفاهیم شیک در جهان‌بینی سیاسی آمریکا را در ورای لفظ‌پردازی‌ها و ژست‌های فریبنده به قضاوتی دوباره بنشیند.
برخی از کاربران در فضای مجازی روز گذشته به بهانه سقوط دردناک دو شهروند افغانستان از یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی کابل، تصویری از یک هواپیمای آمریکایی که از آن بمب و انسان سقوط می‌کنند طراحی کرده و نوشته‌اند «دو دهه در یک تصویر.»

این تصویر و کشته شدن 3 شهروند افغانستانی پس از برخاستن هواپیمای آمریکایی از فرودگاه بین‌المللی..