تعداد آرای زودهنگام در تگزاس از کل آرای این ایالت در انتخابات 2016 فراتر رفت

تعداد آرای زودهنگام در تگزاس از کل آرای این ایالت در انتخابات 2016 فراتر رفت

تعداد آرای زودهنگام در تگزاس از کل آرای این ایالت در انتخابات ۲۰۱۶ فراتر رفت منابع رسمی در ایالت تگزاس اعلام کردند که در فاصله ۴ روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد آرای زودهنگام اخذ شده در این ایالت از رقم آن در انتخابات ۲۰۱۶ فراتر رفته است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، فرمانداری ایالت تگزاس روز جمعه اعلام کرد تا صبح امروز به وقت محلی بالغ بر 9 میلیون نفر از شهروندان این ایالت به صورت حضوری یا پستی در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سه‌شنبه سوم نوامبر (13 آبان) برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند که این رقم بالاتر از کل آرای اخذ شده در این ایالت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته است.
بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی فرمانداری ایالت تگزاس، در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 8،969،226 نفر (معادل 59.4 درصد کل واجدان شرایط) در این ایالت رأی دادند که سهم دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون از این آرا به ترتیب 52.2 و 43.2 درصد بود.
ایالت تگزاس که دومین ایالت پرجمعیت آمریکاست، به‌طور سنتی یک ایالت جمهوری‌خواه محسوب می‌شود اما برخی نظرسنجی‌ها حکایت از این دارند که جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری شانس بیشتری برای پیروزی در ایالت تگزاس و در اختیار گرفتن 38 رأی الکترال این ایالت دارد؛ اتفاقی که اگر رخ دهد احتمالاً به معنای شکست ترامپ در انتخابات آمریکا خواهد بود.
رای دادگاه عالی تگزاس در حمایت از جمهوریخواهاننگاه‌ها به تگزاس معطوف شد؛ افزایش مشارکت در رای گیری زودهنگام نسبت به 2016نظرسنجی نشان داد: پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در ایالت تگزاسانتهای پیام/.

جلسه توجیهی برای سران پنتاگون از ترس انتقام ترور سردار سلیمانی

جلسه توجیهی برای سران پنتاگون از ترس انتقام ترور سردار سلیمانی

جلسه توجیهی برای سران پنتاگون از ترس انتقام ترور سردار سلیمانی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که یک جلسه توجیهی برای مقامات ارشد آمریکایی برگزار شده که در آن به مقامات نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این کشور درباره خطرهای انتقام احتمالی ترور سردار قاسم سلیمانی هشدار داده شده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری «ان بی سی نیوز» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد، در این جلسه که اواخر ماه گذشته میلادی برگزار شده درباره تهدید علیه رهبران ارشد پنتاگون حتی زمانی که در داخل آمریکا هستند، هشدار داده شده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
بعضی مقامات گفتند در این جلسه توجیهی تاکید شده که این تهدید همچنان مطرح و ممکن است با انگیزه گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی رخ دهد اگرچه اطلاعات ارائه شده ارتباط قطعی را با این مسئله نشان نمی‌دهد.
مقامات گفتند در این جلسه اطلاعاتی مطرح شد که نشان می‌دهد هدف این تهدید رهبران نظامی آمریکا هستند، کسانی که در تصمیم گیری و عملیات ترور قاسم سلیمانی نقش داشتند.
بنابر گزارش ان بی سی نیوز، «مارک اسپر» وزیر دفاع این هفته به خاورمیانه و جنوب آسیا سفر کرده اما این سفر بیش از حد معمول مخفیانه بوده که نشان دهنده وجود یک نگرانی امنیتی است. خبرنگارانی که اسپر را در این سفر همراهی می‌کردند، اجازه نداشتند دیدار وی از بحرین یا اسرائیل را گزارش دهند تا زمانی که این سفرها پایان یابد.
عراق| دبیرکل نجباء: آمریکا را به عملیات‌های مرگبار وعده می‌دهیمترامپیسم چگونه بعد از ترامپ هم می‌ماند و افول آمریکا را تداوم می‌بخشد؟/ گزارش تحلیلی تسنیم را بخوانیدانتهای پیام/

قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین های اشغالی

قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین های اشغالی

قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین های اشغالی منابع خبری بامداد جمعه از قطعی برق در مناطق گسترده ای از فلسطین اشغالی از جمله تل آویو خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع خبری بامداد جمعه از قطع برق در مناطق گسترده ای از سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، برق در مناطق زیادی از فلسطین اشغالی از جمله قدس اشغالی، تل‌آویو، اشدود، اور عکیفا، حیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی از شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه قطع شده است.
برخی منابع خبری علت این قطعی گسترده برق را حمله سایبری به شبکه برق رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
منابع فلسطینی قطعی برق با این حجم گسترده را ناشی از حادثه‌ای بسیار بزرگ دانستند.
در همین حال، رادیو رژیم صهیونیستی علت قطعی برق را بروز اختلال در سامانه تولید برق اعلام کرد.

دیدار سردار نقدی با خانواده شهید محمدی

دیدار سردار نقدی با خانواده شهید محمدی

سردار محمد رضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران عصر امروز 8 آبان ماه با خانواده شهید امر به معروف«محمد محمدی» دیدار کرد. بسیجی شهید محمد محمدی در راه احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شرق تهران (تهران پارس) به دست تعدادی از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم، با ضربات چاقو به شهادت رسید.

غار باستانی دربند رشی – گیلان

غار باستانی دربند رشی – گیلان

غار دربند رشی در شهرستان رودبار گیلان قرار دارد،کهن‌ترین غار ایران بشمار میرود و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این مکان‌ باستانی شامل غار بزرگ«کویل گر»با طول تقریبی 60 متر و غار «دربند ب» (جوکویله)با طول تقریبی 30 متر است که دهانه‌ی هر دو در جهت جنوب قرار دارد.غار دربند رشی تنها غار شناخته شده با بقایای باستان‌شناختی دوره پارینه سنگی قدیم در کشور به حساب می آید

جلسات بی‌خاصیت مسئولان بورس و سقوطی که ادامه دارد

جلسات بی‌خاصیت مسئولان بورس و سقوطی که ادامه دارد

جلسات بی‌خاصیت مسئولان بورس و سقوطی که ادامه دارد در روزهای تداوم سقوط شاخص بورس، جلسات بی حاصل مسئولان شورای عالی بورس، سازمان بورس، نمایندگان مجلس و کارشناسان در حال برگزاری است، ولی نتیجه مثبتی از این جلسات به چشم نمی خورد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز نیز مانند روزهای گذشته شاخص بورس همچنان در مسیر نزولی قرار داشت. بر حسب رسالت خبری پیگیر دلایل تداوم این سقوط و چالشها و راهکارهای آن بودیم.
نمایندگان مجلس نیز امروز میزبان برخی مسئولان سازمان بورس بودند و گزارش هایی از وضعیت بورس ارائه شد که واکنش هایی را هم از سوی برخی نمایندگان مجلس درپی داشت، ولی هنوز جزییات تصمیمات اتخاذ شده مشخص نشده است. جلسه امروز در مجلس با تجمع تعدادای از سهامداران‌ هم همراه شده بود.
یکی از نکاتی که در این بین به چشم آمد جلسات طولانی کارشناسی اعضای شورای عالی بورس برای حل و فصل چالش اخیر بود. این درحالی است که ظاهراً این جلسات به بهانه ای برای عدم پاسخگویی تبدیل شده است.
وزارت اقتصاد هم ماه هاست جلسه برای پاسخگویی در خصوص چالشهای عمده از جمله سقوط بورس ترتیب نداده است. دسترسی به نمایندگان مجلس نیز به دلیل حضور در جلسات متعدد همچنان با دشواری هرچه تمام تر صورت می گیرد.
انتهای پیام/

چراغ سبزِ "خندوانه" در برابر بی‌خبری‌های "دورهمی" و "عصر جدید"

چراغ سبزِ "خندوانه" در برابر بی‌خبری‌های "دورهمی" و "عصر جدید"

چراغ سبزِ “خندوانه” در برابر بی‌خبری‌های “دورهمی” و “عصر جدید” در روزهای پرکار مهران مدیری و ابهام در ضبط مراحل نهایی “عصرجدید”، رامبد جوان چراغ سبز بازگشتش را روشن کرد و گفت به زودی ضبط را شروع می‌کنند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تلویزیون نظرسنجی منتشر کرد که در میانِ برنامه‌هایش “هشتک عصر جدید” در تابستان پربیننده‌ترین شد و اما پایین آمدن درصد بینندگانِ تلویزیون قدری نیاز به تأمل دارد. به هر حال کرونا، برنامه‌های پربیننده تلویزیون را تحت‌الشعاع خودش قرار داد که به سختی می‌توانند به آنتن برگردند. البته وعده‌هایی که هنرمندان سه برنامه پرطرفدارِ “دورهمی”، “خندوانه” و “عصرجدید” در تلاشند به واقعیت تبدیل کنند.
رامبد جوان چندی پیش بعد از اینکه به عنوان اولین برنامه در برخورد اولیه با کرونا عقب‌نشینی کرد گفت قرار شده آبان‌ماه به آنتن شبکه نسیم بازگردیم. مهران مدیری در توضیحاتی ضمن اشاره به موزه دورهمی، از ساخت فصل جدید خبر داد و اعلام کرد بعد از محرم و صفر با ساختار و شکل و شمایل جدید به آنتن برخواهد گشت.
“عصر جدید” هنوز نتوانسته مقدمات ادامه ضبط را فراهم کند و البته گروه در تلاشند که هرچه زودتر این شرایط را فراهم کنند و مراحل نیمه‌نهایی و نهایی پخش شود. البته در این روزها، برنامه “هشتک عصر جدید” روی آنتن می‌رفت و اتفاقاً در نظرسنجی جدید هم پربیننده تلویزیون لقب گرفت.

روشن شدن آژیر خطر برای تلویزیون
این کاهشِ بیننده‌ها و اتکای زیاد از حد به چند برنامه برای تلویزیون خطرناک است. روزهایی که تلویزیون می‌تواند خودش را از این پوسته وابستگی به چند نفر و چند برنامه خارج کند و مثل دوران طلایی‌اش، خلاقیت و نوآوری را به برنامه‌سازی و حتی سریال‌سازی بیاورد تا دیگر منتظر پخش برنامه‌هایی خاص و بازگشت عده‌ای به تلویزیون نباشد. مثلاً بگویند اگر فلان مجری و برنامه‌ساز بیاید یا فلان سریال‌ساز که رفته و ترجیحش کار در شبکه نمایش‌خانگی بوده را به تلویزیون برگردانند، مخاطبین تلویزیون هم برمی‌گردند این اصلاً رویکرد درستی نیست.
تلویزیون می‌تواند ستاره‌هایش را بپروراند و با خلاقیت و نوآوری و کارهای متنوع رویِ آنتن بیننده‌اش را راضی کند. تلویزیون نباید قائل به شخص باشد؛ البته حفظ برند هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همان‌طور که برنامه‌هایی مثل “ماه عسل” سال‌ها..

مسکو: آمریکا می‌خواهد انتقام شکست‌هایش در شورای امنیت را از دیگر کشورها بگیرد

مسکو: آمریکا می‌خواهد انتقام شکست‌هایش در شورای امنیت را از دیگر کشورها بگیرد

مسکو: آمریکا می‌خواهد انتقام شکست‌هایش در شورای امنیت را از دیگر کشورها بگیرد سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا قصد دارد با تهدید و ارعاب کشورهایی که اجازه ندادند تلاش‌هایش در شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به نتیجه برسد، انتقام شکست‌های اخیرش را از آنها بگیرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کسانی که با ایران همکاری می‌کنند را «انتقام‌جویی» از کشورهایی خواند که اجازه ندادند تلاش‌های این کشور برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به نتیجه برسد.
ماریا زاخارووا در خصوص تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی مبنی بر تحریم هر شخص یا نهادی که با ایران همکاری کند، گفت: «اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند دور خودشان حصار بکشند و خودشان را با پرده‌ای از تحریم‌ها -که پشت آن پنهان شده‌اند تا شاید ناتوانی‌ها، تعصبات و عقده‌هایشان دیده نشود- از بقیه دنیا جدا کنند، این مربوط به خودشان است.»
وی در ادامه تصریح کرد: «کشورهای دیگر از حمله روسیه همچنان سیاست‌های مستقل خود را در عرصه سیاست خارجی دنبال می‌کنند، شرکای خود را به‌طور مستقل انتخاب می‌کنند و در حوزه‌هایی که منافع مشترک وجود داشته باشد، با یکدیگر تعامل می‌کنند. این مسئله شامل ایران نیز می‌شود. طی بیش از یک دهه اخیر شراکت ما با ایران به‌خوبی توسعه پیدا کرده است.»
زاخارووا خاطرنشان کرد: «ارزیابی ما این است که آمریکا می‌خواهد با ارعاب کشورها از آنها انتقام بگیرد. واشنگتن تصمیم گرفته به شیوه معمول خود متوسل شود؛ تحریم‌های یکجانبه علیه کسانی که با ایران همکاری می‌کنند. بحث نظامی و فنی فقط یک بخش از آن است. از اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری 21 اکتبر [30 مهر] می‌توان نتیجه گرفت که هدف آمریکا این است که همکاری‌های بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران را به کلی مسدود کند.»
وی افزود: «دو شکست پیاپی در شورای امنیت سازمان ملل متحد باعث شده که آمریکا برای ادامه سیاست‌های ضد ایرانی خود مصمم‌تر شود و اعلام کند که هر کشوری را که با سیاست مردود فشار حداکثری علیه ایران همراه نشود، تحریم خواهد کرد.»
معاون بایدن: ترامپ با شکست در شورای امنیت آمریکا را من..

پاسخ علی اف به شیطنت مجری شبکه ترکیه‌ای درباره نقش ایران در جنگ قره باغ+ فیلم

پاسخ علی اف به شیطنت مجری شبکه ترکیه‌ای درباره نقش ایران در جنگ قره باغ+ فیلم

پاسخ علی اف به شیطنت مجری شبکه ترکیه‌ای درباره نقش ایران در جنگ قره باغ+ فیلم رئیس جمهور آذربایجان در پاسخ به شیطنت مجری شبکه خبری ترکیه‌ای که ایران را متهم به ارسال سلاح به ارمنستان کرد، گفت: ایران آسمان و خاکش را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته و از این بابت از تهران تشکر می‌کنم. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه آ خبر ترکیه در پاسخ به این ادعای مجری شبکه که ایران به ارمنستان سلاح ارسال می‌کند گفت: من چنین اطلاعاتی ندارم، برعکس، می‌دانم که ایران و گرجستان آسمان و خاکشان را بسته‌اند و از آنها بابت این موضوع تشکر می‌کنم.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
تاکید سفیر ایران در ترکیه بر لزوم تلاش برای حل عادلانه مسئله قره باغپاشینیان: آمریکا و فرانسه از تلاش روسیه در ایجاد ثبات در قره باغ حمایت کنندلاوروف و چاووش‌اغلو: حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ، جایگزین نداردالهام علی‌اف: پاشینیان محصول «جورج سوروس» است/ فروپاشی شوروی از قره باغ آغاز شدگفتگوی تلفنی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با ظریف درباره مناقشه قره باغقدردانی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از تهران
همچنین وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص مواضع تهران درباره جنگ قره باغ طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر تاریخی، همواره تجاوزات ارمنستان به آذربایجان را محکوم کرده و از آزادی مناطق آذربایجان، اجرای قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد و حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ما همبستگی برادران ایرانی را نیز احساس می‌کنیم و از حمایت رسمی اعلام شده از سوی دولت ایران قدردانی می‌کنیم. دولت ایران به سهم خود در برقراری صلح در منطقه دریغ نمی‌کند و از تأمین ثبات و امنیت حمایت می‌کند.
انتهای پیام/

پیش‌بینی حامی بانفوذ ترامپ: بایدن قاطعانه در انتخابات پیروز می‌شود

پیش‌بینی حامی بانفوذ ترامپ: بایدن قاطعانه در انتخابات پیروز می‌شود

پیش‌بینی حامی بانفوذ ترامپ: بایدن قاطعانه در انتخابات پیروز می‌شود سرمایه‌دار بانفوذ آمریکایی که مالکیت ده‌ها رسانه کوچک و بزرگ را در آمریکا و دیگر کشورهای در اختیار دارد و از حامیان مهم رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به شمار می‌رود، به نزدیکان خود گفته است که نامزد دموکرات‌ها پیروز قاطع انتخابات ماه آینده خواهد بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری دیلی بیست روز پنج‌شنبه گزارش داد «روپرت مرداک» سرمایه‌دار بانفوذ آمریکایی-استرالیایی و از حامیان اصلی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در بین نزدیکان و دستیاران خود اعلام کرده است که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) شکست انتخاباتی سختی را به دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه تحمیل خواهد کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
روپرت مرداک که مالکیت گروه خبری فاکس‌نیوز، نشریه وال‌استریت ژورنال، روزنامه نیویورک پست و دهها رسانه بزرگ و کوچک را در آمریکا و سایر کشورهای جهان در اختیار دارد، در جمع نزدیکان خود گفته است که با توجه به عملکرد ضعیف دونالد ترامپ در مواجهه با بحران کرونا، رقیب دموکرات وی یعنی جو بایدن قاطعانه در انتخابات ماه آینده به پیروزی خواهد رسید.
سه نفر از افرادی که اخیراً با روپرت مرداک درباره انتخابات آمریکا صحبت کرده‌اند، به خبرنگار دیلی بیست گفته‌اند که این میلیاردر آمریکایی-استرالیایی از عملکرد دولت ترامپ در برابر بحران کووید-19 به‌شدت ناامید شده و تأکید کرده است که دونالد ترامپ بزرگترین دشمن خودش به‌ شمار می‌رود.
به گفته آنها، روپرت مرداک همچنین از اینکه دونالد ترامپ به توصیه‌های کارشناسان درباره بهترین راهکارها برای مهار همه‌گیری کرونا گوش نمی‌کند و هرروز بحران تازه‌ای برای دولت خود می‌آفریند، به‌شدت انتقاد کرده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
با این حال روپرت مرداک در پاسخ به ایمیل دیلی بیست درباره اینکه آیا واقعاً وی معتقد است که بایدن پیروز قاطع انتخابات خواهد بود، اظهار داشت: «در این باره هیچ اظهارنظری نمی‌کنم، جز اینکه تأکید کنم که هرگز نگفته‌ام ترامپ یک ابله است.»
در سال 2018 گزارش‌ها..