سقوط 9 مرکز ولایت دیگر توسط طالبان در 24 ساعت گذشته

سقوط 9 مرکز ولایت دیگر توسط طالبان در 24 ساعت گذشته

سقوط ۹ مرکز ولایت دیگر توسط طالبان در ۲۴ ساعت گذشته در ادامه پیشروی‌های طالبان، در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته ۹ مرکز ولایت در افغانستان حملات طالبان سقوط کرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان اعلام کرده است که در کمتر از 24 ساعت گذشته مرکز ولایت‌های نورستان، بلخ، فاریاب، لغمان، کنر، پکتیکا، پکتیا، دایکندی و ننگرهار را تصرف کرده است.
با سقوط این مراکز ولایت‌ها، اکنون از مجموع 34 ولایت افغانستان، طالبان کنترل 29 ولایت را در اختیار دارد و دولت تنها 5 ولایت را تحت کنترل دارد.
طالبان دو روز قبل نیز در بیانیه‌ای مواضع این گروه را با توجه به اوضاع جاری در افغانستان اعلام کرد و اظهارداشت که «پیشروی‌های بزرگ و سریع از مسیر زور امکانپذیر نیست و تصرف ولایت‌ها و مناطق مختلف افغانستان نشانه محبوبیت و مقبولیت طالبان در بین مردم است».
در بیانیه آمده است که «طالبان یکبار دیگر به تمام هموطنان خود اطمینان می‌دهد که مثل همیشه از جان، مال و آبروی آن‌ها محافظت می‌کند و فضای مطمئنی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. کسی در این مورد نگران نباشد».
مزارشریف توسط طالبان سقوط کردسردبیر وبسایت طالبان: درباره نظام آینده تصمیم یکطرفه نمی‌گیریم؛ ترکیه هم به اشغال افغانستان پایان دهدادامه حملات طالبان در شمال و شرق افغانستان؛ «پَکتیا» و «پَکتیکا» در آستانه سقوططالبان در این بیانیه گفته است: «همه کسانی که در گذشته با اشغالگران کار و همکاری کرده‌اند و یا اکنون در صف اداره کابل ایستاده‌اند، آغوش طالبان برای آن‌ها باز است و برای آنها عفو عمومی اعلام شده است».
انتهای پیام/.

جریان "عقیم‌کردن یک‌میلیون زن ایرانی" در دهه 70 چیست؟!

جریان "عقیم‌کردن یک‌میلیون زن ایرانی" در دهه 70 چیست؟!

جریان “عقیم‌کردن یک‌میلیون زن ایرانی” در دهه ۷۰ چیست؟! حدود یک‌میلیون زن ایرانی را با دروغ، مقطوع‌النسل کرده‌اند که نه با رضایت آنها و نه با رضایت شوهرانشان بوده است! ادعا می‌شد عمل “توبکتومی” بسیار مفید و لازم است و علمای اسلام بر آن صحه گذارده‌اند! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مرحوم علامه محمد‌حسین حسینی طهرانی(ره) در پی‌ اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت در دهه هفتاد، در مقطعی درس خود را تعطیل کرد و به نگارش و تدوین کتاب “کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین” پرداخت.
در این کتاب در بخشی با عنوان “مضرات عمل توبکتومی” (بستن لوله‌های زنان) به اقدام قابل تأملی اشاره شده است که دولت وقت به اسم کاهش جمعیت کشور و به‌طور مخفیانه انجام داده است! اقداماتی که نه توجیه علمی دارند و نه اخلاقی؛ این شد که طی تنها 20 سال ایران در جهان، رکورددار کاهش نرخ باروری از 6 به زیر 2 فرزند شد(!) اقداماتی که واقعاً ضربه‌ای سهمگین بر پیکر جمعیت کشور بود.
در ادامه به بخشی از مطالب مذکور اشاره شده است که به تبلیغات توبکتومی در آن دوره و فتوای امام خمینی(ره) در این مورد می‌پردازد:
عمل بستن لوله‌های زنان موجب عقیم شدن دائمی می‌شود و دیگر قابل بازگشت و باز کردن نیست، مگر دو یا سه زن در 1000 زن؛ شایعات پرهمهمه‌ای را در جامعه به‌راه انداختند که توبکتومی (بستن لوله زنان) قابل برگشت است و زن با باز کردن آن هر وقت بخواهد حامله می‌شود که دروغ است.
آنچه تجربه در میان زنان نشان داده خلاف این بوده است و آنان با بستن لوله‌ها، مقطوع‌النسل دائمی شدند! در این باره، فتوای حضرت امام راحل در مورد سؤال زنی بوده که 10 فرزند داشته و از جهت کثرت در زحمت بوده است که بستن لوله‌ها با 5 شرط اشکال ندارد: 1 ـ موجب نازایی دائمی نشود، 2 ـ ضرر به مزاج نرساند، 3 ـ ضرر به عضو نرساند، 4 ـ شوهر راضی باشد، 5 ـ عمل همراه با محرم شرعی نباشد.
شرط اول: عقیم‌نشدن است و این شرط ابداً محقق نمی‌شود! 2 یا 3 در هزار احتمال رجوع اخلاقی نیست و بستن لوله‌ها بدون شک زن را عقیم می‌کند و حرام است.
شرط دوم: عدم ضرر به مزاج می‌باشد و این شرط نیز محقق نمی‌شود! همان‌طور که در مقالات علمی آمده‌ است، ضررهای مزاجی بسیار دارد؛ از عوارض این عمل مرض آندومتریت، هیدروسالپینکس و بی‌نظمی در ترشحات غدد داخلی بدن است و در برخی..

بایدن: 5 هزار نظامی به افغانستان اعزام می‌کنیم/ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی کوبنده در پی دارد

بایدن: 5 هزار نظامی به افغانستان اعزام می‌کنیم/ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی کوبنده در پی دارد

بایدن: ۵ هزار نظامی به افغانستان اعزام می‌کنیم/ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی کوبنده در پی دارد رئیس‌جمهور آمریکا با هشدار به طالبان درباره ایجاد خطر برای اتباع آمریکا، گفت که با استقرار ۵ هزار نظامی در افغانستان موافقت کرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از موافقت خود با استقرار 5 هزار نظامی در افغانستان برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی در این کشور خبر داد.
بایدن در بیانیه‌ای که از اقامتگاه «کمپ دیوید» قرائت کرد گفت: حضور دائمی آمریکا در کشوری که درگیر جنگ داخلی است برای من گزینه‌ای قابل قبول نیست.
وی اظهار داشت: قراردادی که رئیس‌جمهور قبل (دونالد ترامپ) امضاء کرد، طالبان را در قوی‌ترین موقعیت نظامی از سال 2001 میلادی تاکنون قرار داده است.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در صورتی که ارتش افغانستان کنترل این کشور را به دست نداشته باشد، دیگر فرقی ندارد که ما چند سال در این کشور حضور داشته باشیم.
بایدن مدعی شد: ما به افغانستان رفتیم برای شکست کسانی که در 11 سپتامبر به ما حمله کرده بودند و مأموریت ما به کشته شدن اسامه بن لادن و شکست القاعده انجامید.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به نمایندگان طالبان در دوحه گفتیم که هر اقدامی از سوی آنها در خاک افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات‌های آمریکایی را در معرض خطر قرار دهد، با واکنش نظامی سریع وکوبنده آمریکا مواجه خواهد شد.
وی اظهار داشت: از وزیر خارجه خواستم که از «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان و دیگر سران این کشور در جلوگیری از خونریزی بیشتر و رسیدن به حل بحران حمایت کند.
بایدن گفت: به نیروهای مسلح و اطلاعاتی خود دستور دادیم که برای مقابله با تهدیدات تروریستی از سوی افغانستان هوشیار باشند.
انتهای پیام/

مزارشریف توسط طالبان سقوط کرد

مزارشریف توسط طالبان سقوط کرد

مزارشریف توسط طالبان سقوط کرد در پی تشدید حملات طالبان، شهر مزارشریف در شمال افغانستان سقوط کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تشدید درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان از صبح امروز، در نهایت شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ، در پی حملات طالبان سقوط کرد.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار توئیتی نوشت: ساختمان استانداری، فرماندهی پلیس، سپاه اردو 209 شاهین و مرکز شهرستان دهدادی به‌صورت کامل در تصرف نیروهای این گروه قرار گرفت.

همچنین مارشال عبدالرشید دوستم و عطامحمد نور همراه نیروهای تحت امرشان به‌سمت مرز حیرتان برای ورود به خاک ازبکستان حرکت کردند.
طالبان اعلام کردند همزمان با سقوط ولایت بلخ مرکز ولایت لغمان نیز به تصرف این گروه در آمده است.
منابع خبری اعلام کردند نیروهای پلیس و مقامات دولتی افغانستان منتظر اجازه دولت ازبکستان برای ورود به این کشور پس از تسلط طالبان بر مزارشریف هستند.
با سقوط مزارشریف، بلخ و لغمان تعداد ولایت‌های تحت تسلط طالبان در افغانستان به 25 رسید.
عطا محمد نور از جبهات بلخ به‌سمت گذرگاه حیرتان عقب‌نشینی کرده است.
پس از تسلط طالبان بر شهر مزارشریف زندانیان زندان این شهر آزاد شدند.
سردبیر وبسایت طالبان: درباره نظام آینده تصمیم یکطرفه نمی‌گیریم؛ ترکیه هم به اشغال افغانستان پایان دهدرایزنی اندونزی با طالبان درباره ادامه روابط با افغانستانگذرگاه مرزی «چمن» در نتیجه مذاکرات طالبان با مقامات پاکستان باز شدادامه حملات طالبان در شمال و شرق افغانستان؛ «پَکتیا» و «پَکتیکا» در آستانه سقوطگوترش: طالبان حملات را متوقف و مذاکرات را از سر بگیردواکنش طالبان به تحولات اخیر افغانستان؛ کابل بیانیه‌های ساختگی را به ما نسبت می‌دهدانتهای پیام/+

شرایط حاد کرونا در مشهد/فکری برای فوتی‌های 3 رقمی باید کرد

شرایط حاد کرونا در مشهد/فکری برای فوتی‌های 3 رقمی باید کرد

شرایط حاد کرونا در مشهد/فکری برای فوتی‌های ۳ رقمی باید کرد گروه استانها- کرونا در مشهد همچنان می تازد و میزان رعایت پروتکلها به کمترین حد ممکن رسیده است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، کرونا در مشهد همچنان می تازد و میزان رعایت پروتکلها به کمترین حد ممکن رسیده است و به موازات این مسئله آمار فوتی های کرونا در مشهد رو به افزایش است و باید تمهیدی برای آن اندیشیده شود.
حسن موحدیان؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 100 تا 110 نفر از مبتلایان به کرونا فوت می‌شوند که عدد بسیار بالایی است.
رییس شورای شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد به صورت مستقیم قادر به تصمیم‌گیری نیست و تمامی اقدامات زیر نظر و براساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا استان انجام می‌شود. هر تصمیمی که این ستاد در حوزه مدیریت شهری اتخاذ کند، هرچند که برای شهرداری نیز هزینه داشته باشد، اجرا خواهیم کرد.
موحدیان خاطرنشان کرد: از مردم تمنا و خواهش می‌کنیم که رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند؛ چراکه ظرفیت‌ها کاملاً درگیر است و مردم نیز باید در این زمینه کمک کنند.
مشهد در آستانه “فاجعه انسانی”/وضعیت بیمارستان‌ها‌ بسیار بغرنج شد / از در و دیوار مریض ‌می‌بارد + فیلم”رعایت پروتکل‌ها و عدم سفر به مشهد” شرط بهبود وضعیت کرونا ظرف 10 روز آینده استسپاه پای کار واکسیناسیون حاشیه مشهد آمد /90 نقطه واکسیناسیون تجهیز می‌شودترافیک تغسیل و تدفین کرونایی‌ها در مشهد/ پرسنل آرامستان‌ها خسته شده‌اند تمام نمونه‌های مثبت کرونا در مشهد از نوع دلتاست
مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد نیز با اشاره به این‌که تعداد تست‌های انجام شده در آزمایشگاه مرجع به 1000 مورد در روز رسیده، گفت: حدود 55 درصد نمونه‌ها مثبت و تمام نمونه‌های مثبت دارای واریانت دلتاست.
تشدید اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی
سعید حسینقلی زاده مقدم، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد هم گفت: در پی شدت گرفتن بحران کرونا با مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر الزامی بودن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی ناظران سازمان در 23 پایانه اتوبوسرانی مستقر شده و مسافران را برای استفاده از ماسک ارشاد می‌کنند.
فاصله گذاری اجتماعی در کلیه ناوگان و ایستگاه‌های اتوبوس با نشانه‌های علامتگذاری شده، اجرا شده و تمام ناوگان..

برق مناطقی از اهواز فردا قطع می‌شود

برق مناطقی از اهواز فردا قطع می‌شود

برق مناطقی از اهواز فردا قطع می‌شود گروه استان‌ها _ سرپرست شرکت توزیع برق اهواز گفت: در جهت پایداری شبکه توزیع برق و پاره‌ای از تعمیرات مناطقی از اهواز صبح روز یکشنبه شاهد قطعی برق سه ساعته خواهند بود. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز، مهرداد فارسی‌مدان اظهار داشت: افزایش دما در کنار بالا رفتن میزان مصرف برق باعث بروز مشکلاتی در سیستم توزیع برق خواهد شد که نیاز به تعمیرات دوره و مداوم جهت حفظ پایداری شبکه است.
وی افزود: شبکه توزیع برق اهواز در مناطقی دارای مشکلاتی است که در جهت پاره‌ای تعمیرات فردا یکشنبه پرسنل این سازمان در جهت تعمیرات شبکه مجبور به قطع برق آن مناطق خواهند شد که مدت زمان این قطعی سه ساعت پیش بینی شده است که ممکن است کمتر و یا بیشتر باشد.
سرپرست شرکت توزیع برق اهواز تصریح کرد: مناطقی که صبح فردا یکشنبه شاهد قطعی برق هستد شامل: مناطق دانشگاه علمی کاربردی، جهاد دانشگاهی، مناطقی از فرهنگ شهر، پردیس و قسمتی از کوی مجاهد است که از ساعت 5 الی 8 بامداد فردا یکشنبه 24 مردادماه مشمول این خاموشی خواهند شد.
گام بلند خوزستانی‌ها برای افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون/ گروه‌های جهادی این‌بار هم پیشگام شدند + فیلمنماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان:‌ وزارت نفت باید مطابق با گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنداستاندار خوزستان: خط برق و فیبر نوری بندر شادگان تا پایان تابستان راه‌اندازی می‌شودفارسی‌مدان ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی شهروندان عزیز در خصوص خاموشی‌های اخیر بیان داشت: شبکه برق درون شهری در مناطق گرمسیری به خصوص اهواز همیشه دچار مشکلاتی است که باید برای جلوگیری از بروز حوادث فاجعه آمیز تعمیرات دوره‌ای بروی آنها صورت گیرد.
وی افزود: تا کنون شهروندان فهیم و صبور اهوازی با وجود گرمای طاقت فرسا اما در مقابل قطعی برق از خود صبر و شکیبایی نشان داده‌اند که جای ستایش دارد که امید است با تلاش پرسنل این شرکت و همکاری شهروندان عزیز، میزان خاموشی‌ها را تا حد زیادی کاهش دهیم.
انتهای پیام/331/ ع

«ملابرادر»: متعهد به گفت‌وگو هستیم/هدف اصلی ما استقلال افغانستان است

«ملابرادر»: متعهد به گفت‌وگو هستیم/هدف اصلی ما استقلال افغانستان است

«ملابرادر»: متعهد به گفت‌وگو هستیم/هدف اصلی ما استقلال افغانستان است معاون سیاسی طالبان اظهارداشت که ما همچنان به حل مسائل از طریق گفت‌وگو متعهد هستیم و هدف اصلی نیز استقلال و آزادی افغانستان است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان با اشاره به مذاکرات اخیر در دوحه اعلام کرد که طالبان در عمل ثابت کرده است که به حل مسائل از مسیر گفت‌وگو متعهد است و ایجاد دفتر سیاسی، مذاکره با آمریکا و مذاکرات بین‌الافغانی دلیلی بر این مدعا است.
وی در بیانیه‌ای با تاکید بر این که هدف اصلی طالبان استقلال و آزادی افغانستان نیز گفت که طالبان خواستار انحصار قدرت نیست و همه اقشار جامعه و شهروندان کشور در برابر قانون یکی هستند.
ملابرادر ادامه داد که پایبندی به اصول بین المللی، حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها، حقوق زنان و آزادی بیان در پرتو اصول اسلامی از اولویت های طالبان است.
معاون سیاسی طالبان درباره حقوق زنان نیز گفت که زنان از حق تحصیل، کار، حق مالکیت و تجارت برخوردار هستند و طالبان حقوق همه آنها را بر اساس مسائل اسلامی و منافع ملی تضمین می‌کند.
وی از جامعه بین المللی خواست تا با توجه به واقعیت‌ها برای حل مشکلات مردم افغانستان تلاش کند و افزود که صلح و آرامش در این کشور برای سران کابل مهم نیست. آنها در مذاکرات بین الافغانی نیز تعلل می‌کنند.
سردبیر وبسایت طالبان: درباره نظام آینده تصمیم یکطرفه نمی‌گیریم؛ ترکیه هم به اشغال افغانستان پایان دهدرایزنی اندونزی با طالبان درباره ادامه روابط با افغانستانواکنش طالبان به تحولات اخیر افغانستان؛ کابل بیانیه‌های ساختگی را به ما نسبت می‌دهدملابرادر گفت که در ایام عید قربان، با متوقف کردن عملیات‌ها و حتی آزاد شدن 300 زندانی دولتی، حسن نیت خود را در مذاکرات و پیشبرد روند صلح نشان دادیم اما کابل به جای همراهی با این اقدام، اعلام جنگ کرد و در صدد کشاندن روند صلح به بن بست بود.
معاون سیاسی طالبان تاکید کرد: «جامعه بین المللی در مقابل جنایتهای دولت کابل سکوت اختیار کرده است و ما می‌خواهیم که هرچجه زودتر مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهد».
وی درباره توافقنامه قطر نیز اظهارداشت که «مفاد توافقنامه قطر هنوز به طور کامل اجرا نشده، از جمله اینکه خروج نیروهای خارجی در زمان مقرر صورت نگرفته، زندانیان هنوز آ..

مخبر: برای حل مشکلات کشور نباید به خارج امید داشته باشیم/ به اجرای وعده‌ها مقید هستیم

مخبر: برای حل مشکلات کشور نباید به خارج امید داشته باشیم/ به اجرای وعده‌ها مقید هستیم

مخبر: برای حل مشکلات کشور نباید به خارج امید داشته باشیم/ به اجرای وعده‌ها مقید هستیم معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به‌خلاف تصور برخی افراد،‌ خصومت اصلی نظام سلطه با دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه با مردم ایران است چرا که آنها از مردم ضربه خوردند. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: راه میانبر رسیدن به قرب الهی توسل به امام حسین(ع) است و در طول تاریخ علمای زیادی را سراغ داریم که با سوابق و وضعیت‌های مختلف توانستند راه صدساله را در لحظه‌ای با توسل به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی کنند.
مخبر: اگر امور به‌دست اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان باشد، بخشی بزرگی از مشکلات کشور حل می‌شودوی افزود: ماه محرم و ماه صفر فرصت‌های گرانبهایی هستند که بتوانیم از پیچ‌وخم‌هایی که در زندگی دچار آن هستیم به‌خوبی عبور کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برخی مشکلات پیشِ‌روی کشور نظیر تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، کاملاً به آینده کشور خوشبین هستیم و امیدواریم بتوانیم با تلاش و همت مضاعف از این شرایط با سرافرازی عبور کنیم.
مخبر در ادامه با قدردانی از تلاش‌های محمدباقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: آقای نوبخت دوره سختی را پشت‌سر گذاشتند چرا که نظام سلطه هرچه در توان دارد برای فشار بر اقتصاد کشور به‌کار می‌گیرد و در هشت سال گذشته نیز اگرچه گاهی این فشارها شدت و ضعف داشت اما تلاش نظام سلطه ایجاد محدودیت و فشار بر اقتصاد کشور بود.
وی افزود: بره‌خلاف تصور برخی افراد،‌ خصومت اصلی نظام سلطه با دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه با مردم ایران است چرا که آنها از مردم ضربه خوردند و شاه را که نماد نظام سلطه بود مردم از کشور بیرون کردند.
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: برنامه‌ریزی و تلاش نظام سلطه انتقام از مردم ایران است و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند و حتی موضوع سلامت مردم را در این مسیر مورد معامله قرار می‌دهند به‌گونه‌ای که در ایام کرونا شاهد بودیم که پس از انجام اقدامات لازم برای واردات واکسن، در آخرین لحظه از واردات این کالا..

تردد بین استانی از ظهر فردا ممنوع شد/ تعطیلی اصناف و ادارات از 25 تا 30 مرداد

تردد بین استانی از ظهر فردا ممنوع شد/ تعطیلی اصناف و ادارات از 25 تا 30 مرداد

تردد بین استانی از ظهر فردا ممنوع شد/ تعطیلی اصناف و ادارات از ۲۵ تا ۳۰ مرداد سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات محدودیت‌های کرونایی را تشریح کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: از ساعت 12 فردا 24 مردادماه ممنوعیت تردد بین استانی در تمام جاده‌های کشور به جز موارد استثنا مانند امبولانس‌ها و ماشین‌های حمل غذا، اعمال خواهد شد و این ممنوعیت تا پایان روز پنجم شهریور ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: تمام مجوزهایی که قبلا برای تردد صادر شده بود لغو خواهد شد، افرادی که تخلف کنند و جریمه شوند، بعد از یک ماه این جریمه دو برابر خواهد شد.
رئیسی ادامه داد: همه ادارات از روز دوشنبه (25 مرداد) تا پایان روز کاری شنبه (30 مردادماه)، به جز ادارات ضروری مانند نیروی انتظامی، آب، برق و اورژانس تعطیل خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که تعطیلی شامل کدام ادارات است، تصریح کرد: همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به جز اصناف ضروری که در مشاغل گروه 1 قرار دارند و مایتاج مردم را تأمین می‌کنند تعطیل خواهد شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: میزان جرایم در ارتباط با تخلفات نیز مشخص شده است و در این زمینه نیز دادستانی، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و اصناف موظفند که بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کنند.
وی درباره عزاداری‌های محرم اظهار کرد: مقرر شد در فضاهای بسته عزاداری ممنوع باشد و دسته روی نیز در این ایام نخواهیم داشت.
“رمدسیویر” درمان قطعی کرونا نیست/ اذعان وزارت بهداشت به تجویز غیرمنطقی این دارو در کشورابتلا به کرونا باعث مصونیت دائمی نمی‌شود/ بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی استانتهای پیام/

تعطیلی سراسری از دوشنبه 25 مرداد در کشور اعمال می‌شود

تعطیلی سراسری از دوشنبه 25 مرداد در کشور اعمال می‌شود

تعطیلی سراسری از دوشنبه ۲۵ مرداد در کشور اعمال می‌شود تعطیلات کرونایی از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد در کشور اعمال خواهد شد. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه 25 مرداد الی شنبه 30 مرداد تعطیلی سراسری در کشور اعمال می‌شود.
جزییات تعطیلی 6 روزه سراسری
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:
ـ ممنوعیت تردد از روز دوشنبه ساعت 12 ظهر اعمال می‌شود و تا 5 شهریور (جمعه) ادامه دارد.
ـ همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به‌جز مشاغل ضروری تعطیل می‌باشند.
ـ همه مجوزهایی که تا کنون برای تردد صادر شده است، لغو می‌شود.
ـ تمام ادارات از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده به‌جز ادارات ضروری که لیستشان اعلام خواهند شد تعطیل خواهند بود.
لغو طرح ترافیک و تعطیلی مراکز معاینه فنی تهران در 6 روز آیندهانتهای پیام/+