علیرضا زاکانی با کسب 18 رأی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد

علیرضا زاکانی با کسب 18 رأی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد

علیرضا زاکانی با کسب ۱۸ رأی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد علیرضا زاکانی با کسب ۱۸ رأی از ۲۱ رأی مأخوذه به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، پس از ارائه برنامه علیرضا زاکانی گزینه تصدی شهرداری تهران و همچنین پاسخ به سؤالات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران رأی‌گیری در دستور کار اعضا قرار گرفت، از 21 رأی مأخوذه علیرضا زاکانی با کسب 18 رأی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
زاکانی: رشد شهر تهران کاریکاتوری است/ برای انتصاب‌ها نیازمند کانون ارزیابی هستیم/ مساجد و سرای محلات به قرارگاه نخبگان تبدیل شودسؤال اعضای شورای شهر تهران از گزینه شهرداری؛ از نگرانی درباره وضعیت نیروهای شهرداری تا مبارزه با فسادزاکانی: برخی با موضوع کرونا اداری برخورد می‌کنند/ استقرار 40درصد امکانات ورزشی تهران در 5 منطقه/ باید واقعیت تلخ موجود را به کام مردم شیرین کنیمانتهای پیام/+

اسامی نمایندگان غایب در مراسم تحلیف اعلام شود

اسامی نمایندگان غایب در مراسم تحلیف اعلام شود

اسامی نمایندگان غایب در مراسم تحلیف اعلام شود رئیس مجلس شورای اسلامی غیبت تعدادی از نمایندگان در مراسم تحلیف رئیس جمهور را موجه و طبق موارد مندرج در آیین‌نامه دانست و تأکید کرد که هیچ تبعیضی پیرامون اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس برای نمایندگان وجود ندارد. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدغنی نظری خانقاه نماینده خلخال در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 17 مرداد) قوه مقننه و با استناد به ماده (22) بند (11) آیین‌نامه داخلی گفت: این ماده به حفظ شأن مجلس تأکید کرده ضمن اینکه یکی از تعهدات نمایندگان رعایت مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس است.
وی ادامه داد: هم اکنون برخی مذاکراتی که داریم مفید نیست و اینکه ما صرفاً به دلیل ایجاد یک شورایی چندین جلسه است که در صحن پیرامون آن مذاکره می‌کنیم، موثر نیست چرا که اینگونه شورا اکثرا غیرموثر و غیرفعال هستند و گاه یک کارشناس فرمانداری 10 شورا را مدیریت می‌کند و صورتجلسه‌ها را نیز در ادارات می‌نویسند بنابراین نباید وقت مجلس برای اینگونه امورات گرفته شود.
نماینده مردم خلخال در مجلس تصریح کرد: این مخالف اصل (3) بند (10) بوده که به حذف تشکیلات غیرضروری اشاره دارد بنابراین ما نباید مدام تشکیلات جدیدی اضافه کنیم.
نظری خانقاه ضمن تشکر از نحوه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این امر باید روشن شود که چرا 25 نفر از نمایندگان در مراسم روز تحلیف که یکی از مهمترین جلسات برگزار شده در مجلس بوده و از 80 کشور دنیا در آن مهمان داشتیم، غیبت داشتند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: اسامی نمایندگان غایب در روز تحلیف باید از طریق رسانه‌ها منتشر شود و نباید این روش تداوم یابد که برخی در مجلس احساس کنند نماینده‌تر هستند بنابراین تقاضا داریم اسامی نمایندگان غایب به خصوص در روز تحلیف قرائت شود.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به وی گفت: اولاً هیچ تبعیضی در این مورد وجود ندارد و آیین‌نامه داخلی مجلس باید برای همه اجرا شود بنابراین اگر کسی غایب است و این غیبتش نیز غیرقانونی باشد حتماً باید نام وی اعلام شود.
وی تصریح کرد: البته ممکن است برخی دوستان در مأموریت یا سفر بوده یا کسالت داشته باشند که این غیبتشان قانونی است ولو روز تحلیف باشد؛ عدم حضورشان قانونی است و ما نباید به آن معترض باشیم.
قالیباف یادآور شد: اگر نماینده‌ای در..

سقوط چهارمین مرکز ولایت افغانستان در حملات طالبان

سقوط چهارمین مرکز ولایت افغانستان در حملات طالبان

سقوط چهارمین مرکز ولایت افغانستان در حملات طالبان در ادامه پیشروی‌های طالبان، این گروه پس از تصرف مرکز ولایت‌های نیمروز و جوزجان، باعث سقوط مراکز ولایت‌های قندوز و سرپل نیز شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نور رحمانی» رئیس شورای ولایتی سرپل گفت که پس از چند روز درگیری، مرکز ولایت سرپل بدست طالبان سقوط کرد.
رحمانی افزود که مقامات امنیتی و دولتی سرپل در مقر گردان ارتش در دو کیلومتری غرب سرپل عقب‌نشینی کرده‌اند و در حال حاضر جنگ در این منطقه جریان دارد.
وی دلیل نرسیدن کمک هوایی را عامل سقوط شهر سرپل عنوان کرد و اظهارداشت: «شب یک بار کمک هوایی آمد اما پس از رفتن نیروی هوایی، طالبان حملاتش را شدت داد».
از سوی دیگر منابع محلی در «قندوز» نیز خبر می‌دهند که مرکز این ولایت پس از درگیری‌های شدید توسط طالبان سقوط کرده است.
سقوط «شبرغان» دومین مرکز ولایت افغانستان طی 24 ساعت گذشتهسقوط چهارمین شهرستان در «نیمروز» در حملات طالبانبه گزارش آوا، منابع می‌گویند که تمام مسئولین امنیتی و دولتی قندوز به طرف فرودگاه این شهر عقب‌نشینی کرده و طالبان داخل شهر شده‌اند.
طالبان در 48 ساعت گذشته مرکز ولایت جوزجان و نیمروز را نیز تصرف کرده است.
انتهای پیام/.

"علیرضا جاوید" سرپرست شهرداری تهران شد

"علیرضا جاوید" سرپرست شهرداری تهران شد

“علیرضا جاوید” سرپرست شهرداری تهران شد با رأی اعضای شورای شهر تهران «علیرضا جاوید» به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امروز در جریان نخستین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران به بررسی نخستین دستور جلسه شورای اسلامی شهر تهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال دارد پروسه انتخاب و در نهایت صدور حکم شهردار جدید پایتخت به‌طول بینجامد به همین دلیل با مشورتی که با اعضا کردیم، قرار شد برای شهرداری سرپرست انتخاب شود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس قرار شد علیرضا جاوید به‌عنوان سرپرست شهرداری پایتخت انتخاب شود که وی سوابق زیادی در شهرداری دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: زمانی که ما طرح جامع را برای تصویب در شورای‌عالی معماری داشتیم وی به‌عنوان نماینده ویژه شهردار تهران در جلسات حاضر می‌شد و حدود 25 جلسه برای بررسی طرح جامع در شورای‌عالی شهرسازی بحث و بررسی شد و مباحث را با دقت دنبال می‌کرد.
چمران گفت: بهترین گزینه که ما می‌توانستیم به‌لحاظ تسلط و آگاهی به شهرداری و شهر و جهات دیگر انتخاب کنیم، علیرضا جاوید بود.
به گزارش تسنیم، در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر تهران «علیرضا جاوید» را با 21 رأی مثبت به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند و سپس حکم وی توسط مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران صادر و ابلاغ شد.
انتهای پیام/+

هواشناسی ایران 1400/05/17| هشدار تندباد و آبگرفتگی معابر در 13 استان

هواشناسی ایران 1400/05/17| هشدار تندباد و آبگرفتگی معابر در 13 استان

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۵/۱۷| هشدار تندباد و آبگرفتگی معابر در ۱۳ استان سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی نسبت به آبگرفتگی موقت، وزش تندباد و سیلاب ناگهانی در ۱۳ استان هشدار داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛
توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی
نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ
منطقه اثر:
یکشنبه 1400/05/17 : نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، نیمه شمالی فارس، شرق کردستان، لرستان، جنوب غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات مازندران،
دوشنبه 1400/05/18 : آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی
اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود، وزش تند باد موقت، خیزش گردو خاک
توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی
توصیف سامانه دوم: تقویت اختلاف فشار در سطح زمین (افزایش فعالیت بادهای 120 روزه)
نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی
منطقه اثر:
یک‌شنبه 1400/05/17 : شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی،
دوشنبه 1400/05/18 : شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی
اثر مخاطره: احتمال وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی
توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره
انتهای پیام/

سابقه ثبت‌نام متقاضیان از سامانه وام ودیعه مسکن حذف شد/اجاره‌نشین‌ها مجددا ثبت اطلاعات کنند

سابقه ثبت‌نام متقاضیان از سامانه وام ودیعه مسکن حذف شد/اجاره‌نشین‌ها مجددا ثبت اطلاعات کنند

سابقه ثبت‌نام متقاضیان از سامانه وام ودیعه مسکن حذف شد/اجاره‌نشین‌ها مجددا ثبت اطلاعات کنند در حالی از دیروز ۱۶ مرداد سامانه ثبت‌نام وام ودیعه در دسترس مردم قرار گرفته که اطلاعات مستأجران احتمالا به دلیل اختلال سایبری ماه گذشته از بین رفته است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت راه و شهرسازی دیروز 16 مرداد 1400 طی اطلاعیه‌ای از به‌روز رسانی سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه اجاره مسکن خبر داد. بر این اساس معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «با عرض پوزش از وقفه ایجاد شده در فرآیند ثبت نام در سامانه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن به اطلاع می رساند فرآیند به روز رسانی سامانه مذکور انجام و امکان ثبت نام در آن از امروز (16 مرداد 1400) میسرشده است. متقاضیان می توانند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند.
پیش از این اعلام شده بود ثبت نام در سامانه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور 1400 ادامه خواهد یافت.
سقف وام ودیعه مسکن در تهران 70 میلیون تومان، در سایر کلانشهرها شامل شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز،تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه 40 میلیون تومان و در سایر شهرها 25 میلیون تومان تعیین شده است. متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، در شش ماهه اول سال 1400 باشند.»
به گزارش تسنیم، تا پیش از اختلال سایبری به وجود آمده در سایت وزارت راه و شهرسازی و برخی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، اجاره‌نشین‌ها با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود و مدارک مورد نیاز اقدام می‌کردند.
این در حالی است که با به‌روز رسانی سامانه مذکور اطلاعات ثبت شده و مدارک بارگذاری شده در این سامانه دیگر وجود خارجی ندارد و مستأجران باید مراحل ثبت نام را دوباره طی کنند. مسئله‌ای که فرآیند پرداخت وام ودیعه را دچار تاخیر خواهد کرد.
انتهای پیام/

اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد

اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد

اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد اتحادیه پارلمان‌های عربی به اقدامات خصمانه ترکیه علیه مردم سوریه واکنش نشان داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اتحادیه پارلمان‌های عربی در بیانیه‌ای اقدامات خصمانه نظام ترکیه علیه سوریه به‌ویژه قطع عمدی آب استان حسکه را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: اتحادیه پارلمان‌های عربی از تکرار اقدامات خصمانه ترکیه علیه ملت عربی سوریه در مناطق مجاور ترکیه به‌ویژه اقدامات عمدی و مکرر این کشور مبنی بر قطع آب استان حسکه و روستاهای این استان، عمیقاً نگران و ناراحت است.
اتحادیه پارلمان‌های عربی در این بیانیه رفتار غیرانسانی ترکیه را که پیامدهای فاجعه‌باری در نتیجه محروم شدن بیش از یک‌میلیون غیرنظامی خارجی از آب شرب بهداشتی خواهد داشت، محکوم کرد.
نیروهای ترکیه و گروه‌های تروریستی در حالی آب شرب شهر الحسکه و حومه آن را قطع می‌کنند که مردم این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا نیاز به آب دارند.
انتهای پیام/+

بازی با جان مردم؛ وقتی نمکی تذکر 8 ماه پیش ناصحان را نشنید!+ فیلم

بازی با جان مردم؛ وقتی نمکی تذکر 8 ماه پیش ناصحان را نشنید!+ فیلم

بازی با جان مردم؛ وقتی نمکی تذکر ۸ ماه پیش ناصحان را نشنید!+ فیلم مشاور عالی سابق وزیر بهداشت از ۸ماه پیش بعداز هشدارهای مکرر به وزیر بهداشت، به‌صورت علنی در مورد لزوم تغییر رویکرد مدیریت اپیدمی کرونا بارها تذکر داده بود؛ امروز با رسیدن آمار جان‌باختگان کرونا به ۴۰۰ نفر در روز، نتایج این سرسختی در حال عیان شدن است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مشاور عالی سابق وزیر بهداشت از هشت ماه پیش به‌صورت علنی بعد از هشدارهای مکرر کتبی و شفاهی به وزیر بهداشت، در مورد لزوم تغییر رویکرد مدیریت اپیدمی کرونا چند ده بار تذکر داده بود.
نهایتاً وزیر بهداشت مشاور عالی خود، دکتر اکبری را عزل کرد! اما اگر به چنین توصیه‌هایی گوش داده می‌شد، در زمان حاضر وضع این‌طور نبود و سرمایه اجتماعی کشور که نمود بارز آن “اعتماد مردم” است، خدشه‌دار نمی‌شد!
ویدئوی زیر، صحبت‌های دکتر محمد اسماعیل اکبری در 8 ماه قبل است:

گفتنی است که وزیر بهداشت اخیراً در نامه‌ای سرگشاده به مقام معظم رهبری، خواسته بود رهبری با دخالت، دو هفته‌ کشور را تعطیل کند وگرنه جبران خسارت سخت خواهد بود! مقام معظم رهبری نیز در واکنش به نامه “رسانه‌ای” سعید نمکی که در کمال تعجب در آخرین روزهای صدارتش نوشته شد! خطاب به رئیس جمهور فرمودند: “موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.”
پاسخ دقیق و کوتاه رهبری بدون پرداختن به مثنوی هفتاد من وزیر بهداشت، بدین معنی است که ایشان دخالتی در امور اجرایی نداشته است و مرجع رسیدگی ستاد ملی کرونا است؛ در حقیقت چرا سعید نمکی به ایشان نامه نوشته است در حالی که به‌وضوح می‌داند امورات باید از چه مجرایی پیگیری شود؟!
شایان ذکر است که ستاد ملی کرونا دارای اختیارات وسیع است و به‌گفته برخی تحلیلگران در بعد از انقلاب چنین تفویض اختیارات کاملی به یک ستاد، کم‌سابقه بوده است؛ اگرچه سعید نمکی و تیم وی از این ظرفیت بالقوه به‌درستی استفاده نکردند.
رکوردهای ابتلا به کرونا در چین شکسته می‌‎شوندادامه درمان 521 هزار فرد مبتلا به کرونا در روسیهنایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌ها و افزایش واکسیناسیون استتخت خالی در بیمارستان‌های استان گلستان وجود ندارد / آمار فوتی‌های کرونا در حال افزایش استضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای رئی..

المپیک 2020 توکیو| صالحی‌امیری: عملکردمان در مقایسه با ریو بهتر یا معادل آن بود/ فدراسیون‌ها از ما درخواست روانشناس نکردند

المپیک 2020 توکیو| صالحی‌امیری: عملکردمان در مقایسه با ریو بهتر یا معادل آن بود/ فدراسیون‌ها از ما درخواست روانشناس نکردند

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| صالحی‌امیری: عملکردمان در مقایسه با ریو بهتر یا معادل آن بود/ فدراسیون‌ها از ما درخواست روانشناس نکردند رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید که عملکرد کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مقایسه با المپیک ۲۰۱۶ ریو بهتر یا معادل آن بوده است. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص کاروان ایران در المپیک توکیو، اظهار داشت: دعای مردم بدرقه کاروان بود و همه قهرمانان، مربیان، کادر فنی، روسا، کادر سرپرستی، وزارت ورزش و کمیته یک هدف داشتند و آن هم این بود که در این شرایط سخت کام ملت را شاد کنند. آنچه در تلویزیون می‌بینید با پشت صحنه کاملاً متفاوت است و یک ظرفیت بالا پشت سر هر ورزشکار وجود دارد.
وی افزود: در خصوص حسن یزدانی و مدال نقره او، پاداش نقره 5 هزار یورو است، ولی او برای مردم طلایی بود و پاداش طلایی به این ورزشکار دادیم. آنچه ورزشکاران انجام دادند حداقل کار برای ملت بود.
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص ارزیابی از عملکرد ورزشکاران گفت: تمام فدراسیون‌ها قبل از اعزام ارزیابی و پیش‌بینی خود را اعلام کردند. این موضوع را نیز باید بگویم که یک جلسه ارزیابی از عملکرد کاروان قبل از بازگشتم به تهران با آقای سجادی داشتم. همچنین آقای علی‌نژاد با آقای سجادی و همکاران هم جلسه ارزیابی دیگری داشتند. این هفته نیز با محوریت وزیر و در ستاد عالی ورزش در تهران جلسه دیگری خواهیم داشت. بیانیه‌ای آماده و منتشر شده که در آن اشاره شد عملکرد خوب بوده، اما می‌توانست بهتر باشد‌. ارزیابی ما در مقایسه با ریو بهتر و یا معادل آن بود. همینطور معتقدم که در تکواندو، وزنه‌برداری و شمشیربازی می‌توانستیم نتایج بهتری داشته باشیم.
صالحی‌امیری: مطمئنم که تیم ملی والیبال در المپیک پاریس روی سکو می‌رودصالحی‌امیری با اشاره به کمک‌های صورت گرفته به فدراسیون‌ها اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال 50 میلیارد تومان از طرف ما و 200 میلیارد تومان از طرف وزارت ورزش و جوانان، به فدراسیون‌ها کمک شد. این دوره هیچ حاشیه و تنشی وجود نداشت و شعار ما “همه برای ایران” بود و ملت انتظار داشت همه دیده شوند. ما در قالب یک ستاد عالی مسئولیت جمعی را قبول کردیم و اگر قرار به پاسخگویی باشد، همه باید پاسخ دهند‌. روسای فدراسیون‌ها، سرپرست کاروان و..

بمباران شدید مواضع طالبان در شبرغان توسط آمریکا

بمباران شدید مواضع طالبان در شبرغان توسط آمریکا

بمباران شدید مواضع طالبان در شبرغان توسط آمریکا هواپیماهای «بی‌ـ۵۲» آمریکا امشب یک محل تجمع طالبان را در شهر شبرغان هدف قرار دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هواپیماهای «بی‌ـ52» آمریکا امشب یک محل تجمع طالبان را در شهر شبرغان هدف قرار دادند.
فؤاد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در این حمله، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده‌ است.
انتهای پیام/+