تزریق واکسن کرونا به نخستین گروه داوطلبان در روسیه

تزریق واکسن کرونا به نخستین گروه داوطلبان در روسیه

تزریق واکسن کرونا به نخستین گروه داوطلبان در روسیه در روسیه واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به روی نخستین گروه از داوطلبان (از میان نیروهای نظامی) انجام گرفت و مقامات مسئول امیدوارند که این واکسن در اواخر تابستان به تولید انبوه برسد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “وادیم تاراسوف” مدیر موسسه پزشکی مطالعات بیوتکنولوژی دانشگاه «سه‌چنوفسکی» وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که روز پنج شنبه واکسن تجربی علیه ویروس کرونا به 18 نفر از داوطلبان تزریق شد. هفته آینده 20 نفر دیگر از داوطلبان واکسینه خواهند شد.
به گفته وی، افرادی که تحت این واکسیناسیون قرار گرفتند، زیر نظر پزشکان قرار داشته و واکنش‌های بدن آنها به این دارو مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.
بطور همزمان، وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که آزمایشات بالینی مربوط به واکسن دیگری در یک بیمارستان نظامی آغاز شده و این دارو برای نخستین گروه از داوطلبان (از میان نیروهای نظامی) تجویز شده است.
پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که حدود 50 نفر از داوطلبان برای اطمینان از سلامتی کامل و جلوگیری هر نوع احتمال ابتلا به ویروس کرونا، برای مدت 14 روز در شرایط انزوای کامل قرار گرفته و وضعیت سلامتی آنها روزانه و بطور دقیق کنترل شده است.
“تاتیانا گالیکووا” معاون نخست وزیر روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی براز امیدواری کرد که واکسن تولید شده در روسیه برای ویروس کرونا در ماه آگوست و سپتامبر (شهریور ماه سال جاری) به تولید انبوه رسیده و بتوان از آن برای واکسیناسیون عمومی از آن استفاده کرد. به گفته وی، مسلماً این واکسن در وهله نخست برای افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید-19 قرار دارند، تجویز خواهد شد.
معاون نخست وزیر همچنین گفت که با توجه به اقدامات پیشگیرانه، بعید است که روسیه شاهد موج دوم شیوع ویروس کرونا در آغاز فضل پاییز باشد، ولی در عین حال نمی توان پیش بینی قطعی در این باره انجام داد.
بر اساس آخرین آمار منتشره در روز پنجشنبه، در روسیه تعداد کل موارد تشخیص داده شده عفونت ویروس کرونا به 561 هزار 91 نفر رسیده، 7660 بیمار تاکنون جان خود را از دست داده و 313 هزار و 963 نفر بهبود یافتند.
موارد ابتلا به کرونا در روسیه از 561 هزار نفر گذش..

سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا احتمالا تا پیش از پایان سال 2020 کشف شود

سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا احتمالا تا پیش از پایان سال 2020 کشف شود

سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا احتمالا تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ کشف شود دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: احتمال دارد پیش از پایان سال جاری، یک یا دو واکسن کرونا با نتیجه موفق کشف شود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، پنجشنبه 18 ژوئن (29 خرداد) به وقت محلی، سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دست کم 200 نوع واکسن کووید-19 در مرحله اکتشاف قرار دارد که حدود 10 نوع وارد مرحله آزمایش روی انسان شده و سه نوع از آن شامل واکسن چین به زودی وارد فاز سوم آزمایش بالینی می شود. سومیا سوامیناتان اشاره کرد که چین چند واکسن انتخابی دارد که نتایج آزمایشات بالینی آن ها در مرحله اول و دوم خوب و امیدوارکننده است.
این دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در ادامه افزود: احتمال دارد پیش از پایان سال جاری، یک یا دو واکسن با نتیجه موفق وجود داشته باشد. امیدواریم تا سال 2021 میلادی، 2 میلیارد کیت واکسن کووید-19 تولید شود. خوشبختانه به نظر می رسد جهش کروناویروس جدید بسیار کم تر از ویروس آنفلوانزا است و هنوز تغییراتی که سبب بروز بخش های حساس مانند شدت بیماری و واکنش ایمنی ناشی از کروناویروس جدید شود، ایجاد نشده است.
انتهای پیام/

شورای حکام آژانس اتمی نشست حضوری درباره ایران را خواستار شد

شورای حکام آژانس اتمی نشست حضوری درباره ایران را خواستار شد

شورای حکام آژانس اتمی نشست حضوری درباره ایران را خواستار شد خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلماتهای حاضر در نشست مجازی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از درخواست این شورا برای نشست حضوری پس از مخالفت ها با قطعنامه شورا در خصوص ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی مخالفت‌ها با قطعنامه این شورا در خصوص ایران خواستار برگزاری نشست حضوری در این خصوص شده است.
خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب به نقل از دیپلمات‌های حاضر در نشست مجازی شورای حکام، افزود که مخالفت ها به رهبری چین با قطعنامه مذکور شورا را وادار به دعوت برای برگزاری نشست حضوری کرد.
این در حالی است که نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، آمریکا را عامل تشدید تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران توصیف کرد.
«وانگ گان» نماینده دائم چین در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اظهار داشت: آمریکا عامل تشدید تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران است.
وی با سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این مطلب افزود: ریشه اصلی این وضعی..

جان بولتون: ترامپ فکر می‌کرد فنلاند بخشی از روسیه است/ او برای پیروزی در انتخابات از رئیس‌جمهور چین کمک خواست

جان بولتون: ترامپ فکر می‌کرد فنلاند بخشی از روسیه است/ او برای پیروزی در انتخابات از رئیس‌جمهور چین کمک خواست

جان بولتون: ترامپ فکر می‌کرد فنلاند بخشی از روسیه است/ او برای پیروزی در انتخابات از رئیس‌جمهور چین کمک خواست مشاور سابق امنیت ملی آمریکا فاش کرد که اطلاعات رئیس‌جمهور این کشور به حدی ضعیف است که یک بار از مشاوران خود سؤال کرده که آیا فنلاند بخشی از کشور روسیه است! – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جنجالی خود که قرار است هفته آینده منتشر شود، مواردی از بی‌اطلاعی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور درباره ساده‌ترین مسائل جهان را فاش کرده است.
بولتون در کتاب خود که کاخ سفید تلاش می‌کند از انتشارش جلوگیری کند، نوشته است: «… مثلاً به نظر می‌رسید که آقای ترامپ نمی‌داند که بریتانیا یک قدرت هسته‌ای است و یک بار هم پرسید که آیا فنلاند بخشی از روسیه است. حتی مشاوران ارشد آقای ترامپ که همواره خود را وفادارترین افراد به او نشان می‌دادند، پشت سرش او را مسخره می‌کردند.»
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در خصوص تمسخر ترامپ از سوی مشاوران ارشد و سایر اعضای کابینه‌اش گفته است: «در سال 2018 در جریان دیدار آقای ترامپ با رئیس کره شمالی، مایک پامپئو وزیر امور خارجه یادداشتی را به دست من داد که روی آن نوشته بود: او کاملاً مزخرف می‌گوید.»
جان بولتون در بخش دیگری از کتاب خود فاش کرده است که دونالد ترامپ در جلسات توجیهی که برای آگاه شدن او از آخرین مسائل اطلاعاتی برگزار می‌شده، بیش از آن‌که شنونده باشد، گوینده بوده و به همین دلیل اغلب این جلسات صرفاً اتلاف وقت بوده‌اند.
به گفته این مقام سابق دولت آمریکا، دونالد ترامپ علاقه به ایجاد تقابل و اختلاف بین اعضای کابینه خود داشته و حتی یک بار به او [جان بولتون] گفته است که رکس تیلرسون [وزیر خارجه سابق] با استفاده از الفاظ زشت و توأم با تبعیض جنسیتی، نیکی هیلی [نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل] را مورد خطاب قرار داده است.
جان بولتون در بخشی از کتاب خود با اشاره به انتقادات شدید ترامپ از نحوه اداره ناتو، فاش کرده است که دولت ترامپ بیش از آنچه به نظر می‌رسیده، به خروج از ناتو نزدیک بوده است.
وی همچنین در کتاب خود نوشته است که ترامپ به‌طور آشکار سیاست خارجی آمریکا را به آینده سیاسی خود گره زده بوده است. به گفته مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، ترامپ سال گذشته در..

آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی نامحدود ایران شد

آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی نامحدود ایران شد

آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی نامحدود ایران شد فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران خواستار تمدید نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران شده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده بر این باور است که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که بر اساس توافق هسته‌ای 2015 میلادی قرار است در ماه اکتبر به پایان برسد، باید بدون تعیین تاریخ مشخصی و به صورت نامحدود تمدید شود.
فرانسه: به همراه شرکایمان ایران را در آژانس انرژی اتمی تحت فشار می‌گذاریمدیپلمات آمریکایی: امیدوار بودم در زوریخ با ظریف دیدار کنم اما ایرانی‌ها نپذیرفتندوی در ادامه افزود: ما تصور می‌کنیم که سیاست صحیح و درست این است که یک تحریم تسلیحاتی علیه ایران وجود داشته باشد که هیچ تاریخ مشخص و معینی برای پایان آن نباشد.
برایان هوک این اظهارات را در نشستی که از سوی شورای روابط خارجی برگزار شده، بیان کرده است.
اوایل اردیبهشت‌ماه جاری نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد با استفاده از یکی از بندهای توافق هسته‌ای «برجام»، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اعمال تحریم‌هایی دیگر علیه ایران وادار کند.
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته طرح وزیر امور خارجه آمریکا بر تلاش برای پیشبرد یک استدلال حقوقی مبنی بر اینکه آمریکا علی‌رغم خروج از برجام همچنان یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در این توافق چندجانبه است، استوار است.
با این حال، مقامات جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای عضو برجام بارها تأکید کرده‌اند که آمریکا از برجام خارج شده و اساساً در جایگاهی نیست که بخواهد برای کشورهایی که همچنان در برجام حضور دارند، تعیین تکلیف کند.
انتهای پیام/

پمپئو: جامعه جهانی از ایران بخواهد با آژانس اتمی همکاری کند

پمپئو: جامعه جهانی از ایران بخواهد با آژانس اتمی همکاری کند

پمپئو: جامعه جهانی از ایران بخواهد با آژانس اتمی همکاری کند وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری از جامعه جهانی خواست تا ایران را به همکاری کامل و فوری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ترغیب کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اتهامات بی‌اساس «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را تکرار کرد.
مایک پمپئو در این توئیت از جامعه بین‌الملل خواسته است تا از ایران بخواهد به صورت فوری و کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.
وی نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران از دسترسی به دو سایت هسته ای گذشته خود ممانعت می کند. این ممانعت بی سابقه، عمیقاً نگران کننده و ناپذیرفتنی است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی نشست شورای حکام، با طرح ادعاهای واهی، ایران را به امتناع از همکاری با آژانس و عدم پاسخگویی به این نهاد متهم کرد.
ساعتی بعد از آغاز نشست مجازی شورای حکام آژانس، خبرنگار رسانه صهیونیستی «کان نیوز»، در پیامی توئیتری به نقل از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نوشت: بیش از ۴ ماه است که ایران ا..

فرانسه: به همراه شرکایمان ایران را در آژانس انرژی اتمی تحت فشار می‌گذاریم

فرانسه: به همراه شرکایمان ایران را در آژانس انرژی اتمی تحت فشار می‌گذاریم

فرانسه: به همراه شرکایمان ایران را در آژانس انرژی اتمی تحت فشار می‌گذاریم سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد دولت متبوعش در حال همکاری با متحدان خود برای تحت فشار گذاشتن ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «اگنس ون درمول» سخنگوی وزرات امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش با همکاری انگلیس و آلمان تلاش می‌کند تا ایران را برای آنچه وی «همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خواند، تحت فشار بگذارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ضمن اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: «وقتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار دسترسی [به سایت‌های هسته‌ای] می‌شود، ایران باید مانند هر کشور دیگری بدون تأخیر و شرط گذاشتن، به بازرسان آژانس اجازه بازدید بدهد.»
وی افزود: «این مسئله برای حفظ اقتدار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قدرت رژیم راستی‌آزمایی آن ضروری است.»
روز دوشنبه فرانسه، انگلیس و آلمان در قطعنامه پیشنهادی خود به شورای حکام خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.
بعد از ظهر امروز سه‌شنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به‌منظور دیدار با همتای روسی خود به مسکو سفر کرده بود، در پایان این سفر درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران اعلام کرد: « آمریکایی‌ها با همکاری رژیم صهیونیستی و برخی دیگر تحرکاتی را در طول دو یا سه سال گذشته برای ایجاد فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌منظور نابود کردن برجام صورت داده‌اند. متأسفانه در گزارش اخیر آژانس شاهد به نتیجه رسیدن قسمتی این این فشارها بودیم و نیاز هست به همکاری و همفکری برای اینکه اجازه ندهیم این سیاست به نتیجه مطلوب طراحان آن یعنی نابود کردن برجام برسد. در این قضیه ما به همراه روسیه، چین و تعدادی دیگر از کشورها اهداف مشابهی داریم.»
مقامات اروپایی در حالی طی هفته‌های اخیر از ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخن گفته و اکنون نیز اقدام به پیشنهاد قطعنامه‌ای در این خصوص کرده‌‌اند که با انجام ندادن تعهدات مشخص خود ذیل برجام، باعث شدند که ایران نیز متقابلاً تصمیم به تعدیل تعهدات خود ذیل برجام بگیرد.
شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398..

شکارچی پاکستانی جنگنده‌های اسرائیلی از دنیا رفت

شکارچی پاکستانی جنگنده‌های اسرائیلی از دنیا رفت

شکارچی پاکستانی جنگنده‌های اسرائیلی از دنیا رفت خلبان مشهور نیروی هوایی پاکستان که در دوران خدمت خود موفق به ساقط کردن جنگنده‌های اسرائیلی شده بود در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «کاپیتان سیف الاعظم» خلبان پاکستانی که با ساقط کردن جنگنده های رژیم صهیونیستی در جنگ اعراب و اسرائیل به شهرت رسیده بود از دنیا رفت.
این خلبان نیروی هوایی ارتش پاکستان در خلال جنگ اعراب و اسرائیل از سوی کشورش به نبرد با رژیم صهیونیستی پرداخته و در نمایشی خیره کننده موفق به ساقط کردن 4 جنگنده اسرائیلی شد.
گفته می شود این رکورد تنها در اختیار او بوده و هیچ خلبان دیگری موفق به نابود کردن 4 جنگنده رژیم غاصب صهیونیستی نشده است.
سیف الاعظم همچنین یک قهرمان ملی نیز به حساب می آمد و در خلال جنگ پاکستان و هند موفق به ساقط کردن هواپیماهای هندی در نبردهای هوایی شده بود.
این خلبان که در سال 1967 موفق به ساقط کردن جنگنده های اسرائیلی شده بود بارها از سوی مسئولین دولتی مورد تقدیر قرار گرفت.
دولت آمریکا نیز در سال 2001 او را عقاب زنده معرفی کرده و شجاعت این خلبان را ستوده بود. همزمان با مرگ سیف الاعظم سفیر فلسطین در پاکستان او را شخصیتی بی نظیر در تاریخ معرفی کرد.
گفتنی است پاکستان تنها متحد غیر عرب کشورهای عربی در خلال نبرد با رژیم صهیونیستی بود که تاکنون نیز دشمنی خود را با این رژیم حفظ کرده است.
پاکستان از جمله کشورهایی است که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و اتباع آن اجازه ندارند به فلسطین اشغالی سفر کنند.
پاکستان: تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم انتهای پیام/.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم یک پروژه اروپایی از سوی آمریکا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم یک پروژه اروپایی از سوی آمریکا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم یک پروژه اروپایی از سوی آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم پروژه گازی موسوم به «نورد استریم‌ــ‌۲» از سوی دولت آمریکا، به کشورهای اروپایی هشدار داد که عقب‌نشینی در برابر یک رژیم زورگو باعث قلدرتر شدن آن رژیم خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به تحریم پروژه انتقال انرژی به اروپا موسوم به «نورد استریم‌ــ‌2» توسط آمریکا تأکید کرد که تسلیم شدن در برابر یک رژیم زورگو به قلدرتر شدن آن رژیم می‌انجامد.
موسوی در توئیتر نوشت: «همان‌طور که به‌دفعات هشدار داده شده بود که اگر در برابر یک قلدر تسلیم شوید، قلدرتر می‌شود، اکنون قلدر آمریکایی متحدان اروپایی خود را مورد گزند قرار داده است. عادت ایالات متحده به قانون‌شکنی بی‌حدوحصر تنها به هرج‌ومرج جهانی منجر خواهد شد. جهان چه‌زمانی این واقعیت را درک کرده و در برابر این قلدر به‌پا خواهد خاست؟»
آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم2» دخالت جدی در امنیت انرژی اروپاستآمریکا احتمالاً تحریم‌های جدیدی علیه پروژه نورد استریم2 روسیه اعمال می‌کندآمریکا تحریم‌های بیشتر علیه پروژه گازی «نورد استریم2» را در دستورکار قرار می‌دهدموسوی: آمریکا مانع کمک‌رسانی به ایران نشود/ قلدری آمریکا گریبان کشورهای دیگر را خواهد گرفتظریف: زمان بی‌تفاوتی در مقابل قلدری آمریکا گذشته استانتهای پیام/.+

جنگ تمام عیار در یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

جنگ تمام عیار در یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

جنگ تمام عیار در یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی درگیری چند درجه‌دار ارتش رژیم صهیونیستی یک پایگاه این رژیم را به صحنه یک جنگ واقعی تبدیل کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان واللا در گزارشی خبر داد شماری از نظامیان که به دلیل اختلاف با یکدیگر در پایگاه نظامی نیروهای نخبه با یکدیگر درگیری مسلحانه پیدا کرده بودند توبیخ شدند.
توبیخ که فرمانده پایگاه را هم شامل شد اخراج از خدمت، توقف ترفیع برای مدتی حداقل دو سال و 20 روز زندان را شامل شده است.
به نوشته این رسانه عبری زبان این درگیری تلفات جانی به همراه نداشت.
انتهای پیام/