داعش یک جوان عراقی را گردن زد

داعش یک جوان عراقی را گردن زد

داعش یک جوان عراقی را گردن زد گروه تروریستی داعش دیروز، جمعه یک جوان ۲۵ ساله عراقی را ربود و سپس سر وی را از بدنش جدا کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، عناصر تروریستی داعش روز جمعه یکی از اهالی منطقه «الطارمیه» واقع در جنوب بغداد را گردن زدند.
یک منبع امنیتی عراق در این باره گفته که عناصر داعش با چاقو سر جوانی به نام (ع.ن.ح) متولد 1995 میلادی را بریدند.
منبع مذکور تاکید کرد که عناصر داعش ابتدا این جوان عراقی 25 ساله را در منطقه الطارمیه ربوده و سپس در اقدامی وحشیانه، سر وی را از بدنش جدا کردند.
وی گفت که نیروهای امنیتی عراق جسد این جوان عراقی را در یکی از بستان‌های الطارمیه کشف کردند.
انتهای پیام

اعتراف تروریست‌های داعشی: بسیاری از عملیات‌ها در سوریه را با هماهنگی نیروهای آمریکایی انجام دادیم

اعتراف تروریست‌های داعشی: بسیاری از عملیات‌ها در سوریه را با هماهنگی نیروهای آمریکایی انجام دادیم

اعتراف تروریست‌های داعشی: بسیاری از عملیات‌ها در سوریه را با هماهنگی نیروهای آمریکایی انجام دادیم ارتش سوریه طی عملیاتی امنیتی در منطقه “البادیه”، چند تروریست وابسته به داعش را دستگیر کردند و آنها در جریان بازجویی، اعتراف کردند که عملیات‌های تروریستی خود در این کشور را با هماهنگی نیروهای اشغالگر آمریکایی انجام می‌دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه( سانا)، ارتش سوریه طی یک عملیات امنیتی و با همکاری مردم در منطقه صحرای سوریه (البادیه)، کمینی بر اعضای یک گروهک وابسته به داعش نصب کردند که در نتیجه آن سه تروریست کشته و 3 نفر دیگر بازداشت شدند.
این سه تروریست در اعترافات خود که از تلویزیون سوریه پخش شد، اعلام کردند که بسیاری از عملیات‌های تروریستی، خواه قتل و کشتار، اعدام، ربودن و تخریب اموال عمومی و خصوصی را از طریق هماهنگی سرکرده‌های داعش و نظامیان اشغالگر آمریکایی مستقر در منطقه” التنف” در مرز سوریه با اردن انجام می‌دادند.
این تروریست‌ها که در رده سنی 19 تا 22 سال قرار دارند ، از شیوه فریب خوردنشان و پیوستن به گروهک تروریستی داعش سخن گفتند و تصریح کردند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، با جانشین “ابوبکر البغدادی” بیعت کردند و سپس در پادگان‌های این گروه در مناطق مختلف استفاده از سلاح‌های مختلف آمریکایی را آموزش دیدند.
این تروریست‌ها با بیان اینکه دستورات عملیات‌های تروریستی و اهداف این عملیات‌ها از سوی نظامیان اشغالگر آمریکایی در التنف صادر می‌شد، خاطرنشان کردند که نظامیان آمریکایی به «حسن علقم الجزراوی» یکی از سرکرده‌های داعش دستور می‌دادند که عناصر این گروهک نیروهای ارتش سوریه را در منطقه” تدمر” و فرودگاه” تی‌فور” و میدان‌های نفتی نزدیک شهر تدمر هدف قرار دهند.
این تروریست‌ها همچنین به هماهنگی میان سرکرده‌های داعش با سرکرده گروهک “مغاویر الثوره”- از شاخه‌های تشکیلات موسوم به “ارتش آزاد”- و همچنین با گروه‌ “نیروهای دموکراتیک سوریه” (قسد)- که مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند- خبر داد.
یکی از این تروریست‌ها به مذاکرات میان گروه‌های دموکراتیک سوریه با داعش در الرقه اشاره کرد و گفت: “ما در هر عملیاتی که با اطلاع آمریکایی‌ها انجام می‌شد با نیروهای دموکراتیک سوریه هماهنگ می‌کردیم. یک بار که الرقه به سمت دیر الزور می‌رف..

پیامدهای فاجعه بار سد «الیسو» ترکیه برای عراق

پیامدهای فاجعه بار سد «الیسو» ترکیه برای عراق

پیامدهای فاجعه بار سد «الیسو» ترکیه برای عراق رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست هفتگی هیئت دولت این کشور اعلام کرد که ترکیه هفته آینده فعالیت اولین توربین سد الیسو در جنوب شرق این کشور را آغاز خواهد کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های عراق، به گفته اردوغان در این مرحله یکی از شش توربین سد الیسو راه اندازی می شود و این پروژه از بزرگ ترین پروژه های آب و انرژی در کشور به شمار می رود.
دولت ترکیه در سال 1997 با ساخت این سد برای تولید برق موافقت کرد که نتیجه ساخت آن آواره شدن حدود 80 هزار نفر از اهالی 199 روستا بوده است. اما آبگیری این سد که از ژوئیه گذشته آغاز شده نگرانی مقامات عراقی را هم درپی داشته است؛ چرا که راه اندازی این سد باعث می شود سهم آب عراق از رودخانه دجله کاهش یابد.
عراق از سال 2017 با کاهش منابع آبی روبرو شده است و به همین دلیل اقداماتی را برای مقابله با این وضعیت اتخاذ کرده است که از آن جمله می توان به ممنوعیت کشت برنج اشاره کرد.
کاهش منابع آبی همچنین باعث شده است تا در مناطقی مثل بصره کمبود آب شرب وجود داشته باشد که اعتراضات مردمی را هم درپی داشته است.
انتهای پیام/

جنگ نفتی؛ حماقتی که آل‌سعود را به مرز فروپاشی رساند/ مردمی که تاوان نابخردی حکومت را می‌دهند

جنگ نفتی؛ حماقتی که آل‌سعود را به مرز فروپاشی رساند/ مردمی که تاوان نابخردی حکومت را می‌دهند

جنگ نفتی؛ حماقتی که آل‌سعود را به مرز فروپاشی رساند/ مردمی که تاوان نابخردی حکومت را می‌دهند حماقتی که مقامات عربستان با آغاز جنگ نفتی در پی شیوع کرونا مرتکب شدند، به‌دنبال رکود شدید اقتصادی در این کشور آل‌سعود را به آستانه نابودی کشانده است و مردم بزرگترین قربانی این نابخردی هستند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، «سایمون واتکینز»، کارشناس نفتی، طی مقاله‌ای در وب‌سایت «اویل پرایس» نوشت که از زمان تشکیل حکومت سعودی در سال 1932 تاکنون، آل‌سعود با تهدید جدی برای ادامه حکومت خود مواجه نشده بود. عربستان سعودی در این دوران توانست در بازارهای صادراتی آسیا مزایای موقتی را به دست آورد و صادرات نفت خود را به چین به 2.2 میلیون و به هند به 1.1 میلیون بشکه در روز برساند که بالاترین میزان در سه سال گذشته است. اما به‌دنبال شیوع کرونا در این کشور قیمت فروش رسمی نفت خام در ماه آوریل به پایین‌ترین سطح خود رسید که پیش‌بینی می‌شد این وضعیت در ماه مه نیز ادامه داشته باشد که یک تهدید کاملاً بارز و جدید برای آل‌سعود محسوب می‌شود.
در ادامه این مقاله آمده که فشارهای اقتصادی اخیر بر عربستان باعث کاهش قیمت نفت خام سبک عربی در آسیا شد به‌گونه‌ای که قیمت هر بشکه نفت به 1.4/1 دلار رسید که این مقدار کمتر از متوسط شاخص در عمان و دبی بود. پیش‌بینی می‌شود که عربستان برای حفظ سهم خود در بازار، قیمت‌های رسمی فروش نفت خود را در سطح پایین ثابت نگه دارد. ریاض جنگ نفتی را از سال 2014 تا 2016 برای نابودی صنعت نفت شیل به‌راه انداخت که در آن زمان فرصت بیشتری برای نابودی این صنعت نسبت به سال جاری داشت؛ اما این تلاش تقریباً اقتصاد سعودی را برای همیشه نابود کرد. در آن زمان ، ذخایر دارایی خارجی سعودی‌ها در آگوست 2014 به 737 میلیارد دلار رسید که به آنها اجازه می‌داد قیمت ریال سعودی را نسبت به دلار آمریکا حفظ کنند و کسری بودجه بزرگ ناشی از پایین بودن قیمت نفت ناشی از افزایش تولید را پوشش دهند.
براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، علی‌رغم شرایط مثبت عربستان در جنگ نفتی علیه نفت شیل آمریکا در سال‌های 2016 ــ 2014، کشورهای عضو اوپک، 450 میلیارد دلار درآمدهای نفتی خود را به‌دلیل کاهش قیمت نفت از دست دادند.
عربستان در سال 2015 به‌طور ناگهانی دچار کسری شدید بودج..

واکاوی ادعای غرق‌شدن تعدادی از اتباع افغانستانی در هریررود /گزارش اول خبرنگار تسنیم از تایباد

واکاوی ادعای غرق‌شدن تعدادی از اتباع افغانستانی در هریررود /گزارش اول خبرنگار تسنیم از تایباد

واکاوی ادعای غرق‌شدن تعدادی از اتباع افغانستانی در هریررود /گزارش اول خبرنگار تسنیم از تایباد خبرنگار تسنیم به مرز ایران و افغانستان در تایباد رفته است تا موضوع غرق‌شدن تعدادی از اتباع افغانستانی در این مرز را واکاوی کند. – اخبار بین الملل – گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ــ ایران میزبان چهل‌ساله مهاجران افغانستانی است اما طی 10 روز گذشته به‌دلیل حادثه تلخی که در مرز ایران و افغانستان رخ داد، مورد هجمه‌های رسانه‌ای قرار گرفت و شائبه‌هایی در این باره تولید شد که علاوه بر رسانه‌ها حتی به مقامات سیاسی دیگر کشورها نیز کشیده شد.
13 اردیبهشت ماه بود که خبر غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستان در رودخانه هریررود در مرز ایران و افغانستان منتشر شد. در برخی خبرهای اولیه گفته شده بود که 57 تن از اتباع افغانستان در حین ورود غیرقانونی به جمهوری اسلامی ایران توسط مرزبانی ایران دستگیر و پس از چند روز به آب انداخته شده‌اند‌ و تعدادی از آنها غرق شدند.
رودخانه هریررود در منطقه دهانه ذوالفقار در شمالی‌ترین نقطه خط مرزی ایران و افغانستان قرار دارد.
از آنجا که خبرگزاری تسنیم در سا‌لهای گذشته به‌صورت جدی موضوع افغانستان و مهاجرین افغانستانی را پیگیری می‌کرد برای بررسی ابعاد این موضوع نیز خبرنگار خود را به منطقه مرزی ایران و افغانستان و نقطه‌ای که این اتفاق رخ داده است، فرستاد تا پس از بازدید میدانی از منطقه و با صحبت از مسئولان ارشد مرزبانی گزارش تهیه کند.
این‌ نوشتار نخستین گزارش میدانی خبرنگار تسنیم است که در روزهای آینده نیز بخش‌های دیگر این گزارش منتشر خواهد شد.
خبرنگار ما از گفت‌وگوهای خود با مقامات ارشد مرزبانی ایران این‌گونه روایت می‌کند: «تاکنون هیچ رده نظامی در جمهوری اسلامی ایران که در مرز ایران و افغانستان مستقر هستند، اعم از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و مرزبانی این واقعه را ثبت نکرده‌اند در حالی که اگر چنین اتفاقی رخ داده بود، حداقل یکی از این رده‌ها این موضوع را ثبت می‌کرد».
مسئولان مرزبانی به خبرنگار تسنیم گفتند که مسئله‌ای با این اهمیت از چشم رده‌های نظامی ایران پنهان نمی‌مانده است و اگر یک رده هم متوجه چنین موضوعی نمی‌شد، دیگر نیروهای مستقر در مرز گزارش این واقعه را ثبت می‌کردند.
به‌گفته مقامات مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو کردند، در سال گذش..

مداخله فوری نهادهای بین المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی

مداخله فوری نهادهای بین المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی

مداخله فوری نهادهای بین المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی رئیس پارلمان عربی خواهان مداخله فوری جامعه بین الملل و پارلمان های منطقه ای و بین المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدی العرب، «مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی تاکید کرد که جامعه بین الملل و نهادها و پارلمان های منطقه ای و بین المللی باید به صورت فوری برای حمایت از ملت فلسطین و توقف نقض حقوق آنها توسط نظامیان رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.
وی در ادامه افزود: ما گزارش های مربوط به نقض حقوق فلسطینی ها از سوی نظامیان اسرائیلی را در خاک فلسطین رصد کردیم.
السلمی تصریح کرد: در این گزارش ها به شهادت و مجروحیت فلسطینی ها به دست نظامیان اسرائیلی و تداوم محاصره اشاره شده است.
وی افزود: ما همچنین شاهد بازداشت و شکنجه فلسطینی ها و تلاش برای مصادره اراضی آنها با هدف توسعه شهرک سازی ها و تخریب خانه ها در قدس اشغالی نیز هستیم.
السلمی به ارسال این گزارش به کشورهای عضو شورای امنیت و پارلمان های منطقه ای و بین المللی اشاره کرد.

یکی از عاملان جنایت «اسپایکر» عراق دستگیر شد

یکی از عاملان جنایت «اسپایکر» عراق دستگیر شد

یکی از عاملان جنایت «اسپایکر» عراق دستگیر شد نیرو‌های امنیتی عراق یکی از تروریست‌های داعش را که در جنایت اسپایکر دست داشت، به دام انداخته و او را دستگیر کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هنگ سوم تیپ کماندوهای فرماندهی عملیات «الجزیره» با همکاری تیم اطلاعاتی آن موفق شد یکی از عاملان جنایت اسپایکر را بازداشت کند.
یک منبع نظامی عراق گفت که عناصر داعش بر اساس ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم محاکمه می‌شوند و طبق این احتمالا این فرد به جرم ارتکاب در جنایت اسپایکر به مجازات اعدام محکوم شود.
در یازدهم و دوازدهم ژوئن 2014 میلادی (21 و 22 خرداد 92) هنگامی که تروریست‌های داعشی بر مناطق وسیعی از شمال و مرکز عراق از جمله پایگاه اسپایکر در نزدیکی تکریت در استان صلاح‌الدین مسلط شدند، دست به کشتار گسترده‌ای زدند و 1700 نظامی عراقی را در پایگاه اسپایکر به قتل رساندند.
در عملیات آزادسازی شهر تکریت در استان صلاح‌الدین (شمال عراق)، گورهای دسته‌جمعی سربازان عراقی پایگاه اسپایکر کشف شد.
انتهای پیام

پاسخ موسوی به فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه درباره غرق شدن شماری از اتباع افغانستانی در رودخانه مرزی

پاسخ موسوی به فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه درباره غرق شدن شماری از اتباع افغانستانی در رودخانه مرزی

پاسخ موسوی به فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه درباره غرق شدن شماری از اتباع افغانستانی در رودخانه مرزی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگویی تفصیلی به برخی پرسشها، ابهامات و فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه در خصوص غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستان در رودخانه مرزی مشترک پاسخ گفت. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگویی تفصیلی به برخی پرسشها، ابهامات و فضاسازیهای رسانه‌های بیگانه در خصوص غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستان در رودخانه مرزی مشترک پاسخ گفت که در ادامه آمده است:
سوال: مساله ادعای غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستان در رودخانه مرزی مشترک در روزهای اخیر موجب برانگیخته شدن احساسات مردم هم در افغانستان و هم در ایران شده است و البته موضوع بسیاری از جنجال های رسانه ای حتی در کشورهای ثالث شده است. لطفا در خصوص وضعیت تحقیقات در سمت جمهوری اسلامی ایران و نیز موضوع بررسی مشترک این ادعا از سوی دو دولت توضیح بفرمایید.
سخنگو: در ابتدا از جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان ابراز تاثر نموده و مجددا با دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نیز بازماندگان آنها ابراز همدردی می‌کنم. از اولین ساعاتی که برخی گزارش های خبری در رسانه‌های مختلف در این خصوص مطرح شد، بررسی سریع و دقیق حادثه در دستورکار نهادهای ذیربط قرار گرفت. از آنجا که موضوع با جان انسان‌ها به ویژه اتباع کشور برادر و همسایه یعنی افغانستان مربوط بود، این مساله با حساسیتی مضاعف مورد توجه ما قرار گرفت و تلاش شد در اسرع وقت، تمام ابعاد این حادثه مورد بررسی دقیق قرار گیرد و هیچ احتمالی از نظر دور نماند. بر این اساس، همه نهادهای مرتبط، به شمول بخش های سیاسی و مرزی در وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و ستاد کل نیروهای مسلح بسیج شدند تا یک ارزیابی جامع در این خصوص به دست آید و حقایق روشن شود. امروز (دوشنبه) جلسه ای در وزارت امور خارجه به همین منظور و با حضور نمایندگان مطلع تمام دستگاه‌های ذیربط برگزار شد تا نسبت به این موضوع جمع بندی شود.
اولا به لحاظ واقعیات عینی، بر اساس گزارشهای تایید شده که از مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دریافت شده است در تاریخ مورد نظر و در محدوده ادعایی نه تنها چنان واقعه ای رخ نداده و مواجهه ای از هیچ نوع میان نیروهای جمهوری اسلامی ایر..

6 سرباز پاکستانی در یک منطقه مرزی با ایران کشته شدند

6 سرباز پاکستانی در یک منطقه مرزی با ایران کشته شدند

۶ سرباز پاکستانی در یک منطقه مرزی با ایران کشته شدند انفجار بمب کنارجاده‌ای در نزدیکی مرز مشترک پاکستان با ایران به کشته‌شدن ۶ مرزبان پاکستانی منجر شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تاس، منابع پاکستانی از کشته شدن 6 سرباز این کشور در انفجاری در یک منطقه مرزی با ایران خبر دادند.
منابع رسانه‌ای پاکستان نیز گزارش دادند که بر اثر انفجار بمب کنارجاده‌ای در منطقه «بولدا» در نزدیکی مرز مشترک با ایران، 6 سرباز پاکستانی کشته شدند و یک نفر دیگر هم زخمی شد.
دفتر اطلاع‌رسانی ارتش پاکستان روز جمعه اعلام کرد که این حادثه هنگام بازگشت نیروهای مرزی از مأموریت گشت‌زنی به پایگاه خود در 14کیلومتری مرزهای این کشور با ایران رخ داد.
دفتر اطلاع‌رسانی ارتش پاکستان تأکید کرد که این بمب کنارجاده‌ای از طریق دستگاه کنترل از راه دور منفجر شد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت وقوع این انفجار را به‌عهده نگرفته است.
انتهای پیام/+

ادامه باج خواهی آمریکا از مقامات سعودی / ترامپ: عربستان هزینه‌‌های حمایت از خود را می‌پردازد

ادامه باج خواهی آمریکا از مقامات سعودی / ترامپ: عربستان هزینه‌‌های حمایت از خود را می‌پردازد

ادامه باج خواهی آمریکا از مقامات سعودی / ترامپ: عربستان هزینه‌‌های حمایت از خود را می‌پردازد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تحقیر سران سعودی و تداوم باج خواهی از این کشور تاکید کرد که عربستان پذیرفته که هزینه‌های مالی حمایت از خود را پرداخت کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: کشورهای ثروتمندی هستند بدون اینکه چیزی پرداخت کنند از حمایت ما برخوردارند و اگر از برخی کشورها حمایت می‌کنیم باید به ما احترام بگذارند.
ترامپ که برخلاف مقامات سابق آمریکا علنا و رسما بارها از مقامات سعودی باج خواهی کرده، افزود: عربستان کشور ثروتمندی است و آمادگی خود را اعلام کرده که (مقابل دریافت حمایت‌های آمریکا) برخی از هزینه‌های مالی را تقبل کند.
روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز پنج‌شنبه به نقل از چندین مقام دولت ترامپ گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا در حال خارج کردن 4 گروهان از سامانه‌های پاتریوت خود از خاک عربستان است.
آمریکا تعدادی از سامانه‌های پاتریوت خود را از عربستان خارج می‌کندرئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که آمریکا از سوی دوستان و دشمنان مورد سوء استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد ولی بعد از این، اینگونه نخواهد بود.
ترامپ گفت : ترکیه و سوریه می‌توانند از مرزهای خود دفاع کنند و نمی‌خواهیم که نیروهای ما در آنجا حضور داشته باشند ولی از نفت (آنجا) محافظت خواهیم کرد.
آمریکا دو پایگاه بزرگ خود در اطراف چاه‌های نفت سوریه را توسعه می‌دهدشکایت دمشق از آمریکا در دادگاه بین المللی به اتهام سرقت نفت سوریهدزدی نفت سوریه توسط آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسمانتهای پیام/