اقدام هوشمندانه رئیس قوه قضائیه و عصبانیت معنادار واشنگتن

اقدام هوشمندانه رئیس قوه قضائیه و عصبانیت معنادار واشنگتن

اقدام هوشمندانه رئیس قوه قضائیه و عصبانیت معنادار واشنگتن «معضل‌نمایی» موضوع ایرانیان خارج از کشور، پوششی برای سرویس‌های جاسوسی کشورهای بدخواه است که از این طریق عده قلیل وطن‌فروشی را که با انگیزه‌های سیاسی یا مالی با آنها همکاری می‌کنند، برای ماموریت‌های خائنانه‌شان حفظ کنند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته رئیس قوه قضائیه در اقدامی هوشمندانه اعلام کرد که هیچ‌ تبعه ایرانی از جمله ایرانیان خارج از کشور ممنوع‌الورود نیستند و می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی به کشورشان بازگردند.
حجةالاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد که حتی اگر پرونده مفتوحی نیز در مورد این افراد وجود داشته باشد بهتر است به کشور باز گردند تا با رسیدگی قضایی به پرونده‌شان از وضعیت بلاتکلیف خارج شوند.
با فاصله اندکی پس از اظهارات رئیس قوه قضائیه، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به این سخنان واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «همچنان به همه آمریکایی‌ها (از جمله دو تابعیتی‌های ایرانی-آمریکایی) نسبت به سفر به ایران هشدار می‌دهیم.»
او لینکی از هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به ایران را نیز به این توییت ضمیمه کرد. در این بیانیه که دوم اوت به روز شده، ایران در درجه چهارم هشدار و به رنگ قرمز مشخص شده و پیام آن نیز واضح است: «به ایران سفر نکنید»
در این رابطه چند نکته بسیار مهم وجود دارد:
اول؛ برخی شبکه‌های فاسد در داخل کشور ضمن ارتباط‌گیری با ایرانیانی که به هر دلیل از کشور خارج شده‌اند و دارای اموال و املاک ارزش‌مندی در ایران هستند با ارائه اخبار غلط و ایجاد ترس در آنها بر دارایی شان مسلط شده و تلاش می‌کنند که آنها با واقعیت‌های جاری در ایران آشنا نشوند و به دلیل ترس، قصد سفر به ایران نکنند.
دوم؛ عدم ارتباط ایرانیان با سرزمین مادری‌شان فرصتی را برای گروه‌های معاند و کشورهای بدخواه ایران به وجود آورده تا تلاش کنند این گروه را به ظرفیتی مخالف در برابر جمهوری اسلامی تبدیل کنند و نمایش‌های سیاسی و حقوق بشری خود را با استفاده از بازیگران ایرانی به پیش ببرند.
سوم؛ بسیاری از ایرانیان خارج از کشور دارای سرمایه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی هستند که در صورت ارتباط آنها با بخش‌های ذیربط در کشور، فرصت‌های مناسبی در ابعاد مختلف در اختیار آنها و هموطنانی که در ایرا..

پس‌لرزه سخنان نصرالله در میان صهیونیست‌ها/ حمله حزب‌الله به عمق اسرائیل تنها مسئله زمان است

پس‌لرزه سخنان نصرالله در میان صهیونیست‌ها/ حمله حزب‌الله به عمق اسرائیل تنها مسئله زمان است

سخنان اخیر سید حسن نصرالله طبق معمول بازتاب فراوانی در میان رسانه‌ها و مقامات صهیونیست داشته و کارشناسان این رژیم تاکید کردند که حمله موشکی گسترده حزب‌الله به عمق اراضی اشغالی تنها مسئله زمان است.

ورود مخفیانه زیرسطحی اسرائیل به دریای سرخ/ حماقت بِنِت و گرفتاری در تله‌ای بزرگ

ورود مخفیانه زیرسطحی اسرائیل به دریای سرخ/ حماقت بِنِت و گرفتاری در تله‌ای بزرگ

ورود مخفیانه زیرسطحی اسرائیل به دریای سرخ/ حماقت بِنِت و گرفتاری در تله‌ای بزرگ به‌نظر می‌رسد نخست‌وزیر تازه‌کار رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات عجولانه و احمقانه خود، بیش از پیش در حال گرفتار کردن خود در تله‌ای است که برون‌رفت از آن قطعاً هزینه‌های بسیار سنگینی برای او و ساکنین سرزمین‌های اشغالی در پی خواهد داشت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ پایگاه خبری ـ تحلیلی «نورنیوز» دوشنبه‌شب گزارش داد که بر اساس اطلاعات دریافتی، یک زیرسطحی اسرائیلی از نوع دلفین چهارشنبه گذشته 13 مردادماه به‌صورت مخفیانه ضمن عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شده است.
دو ناوشکن رژیم صهیونیستی نیز به‌صورت هم‌زمان از کانال سوئز عبور کرده‌اند که به‌احتمال قوی اسکورت این زیرسطحی هستند.
این اقدام رژیم صهیونیستی که در پی التهاب‌آفرینیِ مبتنی بر فضاسازی ایجادشده در خصوص انفجار نفت‌کش اسرائیل در دریای عمان انجام شده است اگرچه بیشتر جنبه نمایشی دارد اما نشان از آن دارد که ظاهراً دولت جدید تل‌آویو با وجود ناتوانی در اجماع‌سازی علیه ایران و عقب‌نشینی حامیان آمریکایی ـ انگلیسی خود از تهدید تهران به پاسخ متقابل، همچنان به‌دنبال حرکت در مسیر التهاب‌آفرینی است.
به‌خلاف تصور نفتالی بنت که ظاهراً بنا دارد مسیر نتانیاهو را در رفتارهای شرورانه ادامه دهد، چنانچه هشدارهای مقامات و کارشناسان غربی ـ صهیونیستی نیز اذعان دارد در اشتباه بودن ورود رژیم صهیونیستی به درگیری با ایران با توجه به توانمندی‌های جمهوری اسلامی در زمین، دریا و آسمان تردیدی وجود ندارد.
به‌نظر می‌رسد نخست‌وزیر تازه‌کار رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات عجولانه و احمقانه خود، بیش از پیش در حال گرفتار کردن خود در تله‌ای است که برون‌رفت از آن قطعاً هزینه‌های بسیار سنگینی برای او و ساکنین سرزمین‌های اشغالی در پی خواهد داشت.
سرلشکر سلامی: منتظر یک حرکت اشتباه از صهیونیست‌ها هستیم تا نابودشان کنیمسردار سلامی: زوال رژیم صهیونیستی واقعیتی قابل اتفاق در آینده نزدیک استاحتمال آنکه حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی کار خود اسرائیل باشد وجود داردژنرال صهیونیست: صدهزار موشک اسرائیل را نشانه گرفته استتخت‌روانچی: شورای امنیت با ماجراجویی اسرائیل در منطقه برخورد کندایران: مظلوم‌نمایی و فریب بخشی از ابزارهای اسرائیل است/ شورای امنیت در دام..

پس از تصرف طالبان در «نیمروز» چه گذشت؟

پس از تصرف طالبان در «نیمروز» چه گذشت؟

پس از تصرف طالبان در «نیمروز» چه گذشت؟ امام جماعت مسجد جامع زرنج در جنوب غرب افغانستان گفت: طالبان اعلام کرده است که پس از تصرف این ولایت مردم عادی و کارمندان و حتی نظامی‌ها در امان هستند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مولوی «بشیر احمد» خطیب مسجد جامع نیمروز گفت که به دلیل پادرمیانی علما از خونریزی و جنگ در داخل شهر زرنج جلوگیری شد.
وی ضمن قدردانی از خروج نیروهای امنینی از این شهر برای جلوگیری از خونریزی، اظهارداشت که «خدا مسئولین حکومت را خیر بدهد که بدون خونریزی شهر را ترک کردند و نخواستند که شهرشان خراب شود؛ از سوی دیگر طالبان هم صبر کردند و نگذاشتند درگیری شود و شهر تخریب گردد».
مولوی بشیراحمد افزود: «پس از آمدن طالبان همان روز افراد مسلحی با عنوان طالبان به بعضی جاها و ادارات رفته و دست به غارت زده بودند ولی توسط طالبان دستگیر شدند، شهر آرام شد و اعتماد مردم بازگشت».
خطیب مسجد زرنج خاطرنشان کرد که «روز گذشته نیز یک هیئت بزرگ از طالبان به مسجد جامع زرنج آمد و خطاب به مردم و مسئولان تاکید کردند که همه اعم از مردم عادی، نظامی‌ها، کارمندان دولت هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند آنها برادران ما هستند وهیچ کس حق تعرض به آنها را ندارد».
افغانستان| واکنش مجمع علمای ولایت نیمروز به بمباران شهر «زرنج»طالبان: ماموران و کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت‌ها در امان هستندافغانستان| مرکز ولایت «نیمروز» بدون درگیری به طالبان واگذار شدبه گفته وی، طالبان همچنین از کارمندان دولتی اعم از شهرداری، بهداشت و ادارات برق و آب و دیگر بخش‌ها خواسته است تا کار خود را شروع کنند و نظامیان را نیز برادر خوانده‌اند.
مولوی بشیراحمد اظهارداشت که «نیروهای امنیتی مورد «عفو عمومی» قرار گرفته‌اند و اگر شکایتی نیز وجود دارد، اقشار مختلف می‌توانند با مراجعه به دفتر طالبان مشکل خود را مطرح نمایند».
وی با انتقاد از بمباران شهر نیز گفت که هدف این حملات هوایی مردم عادی بودند و علما نیز اعتراض شدید خود را در این باره ابراز کرده‌اند.
انتهای پیام/.

جمله سید حسن نصرالله که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت چه بود؟

جمله سید حسن نصرالله که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت چه بود؟

جمله سید حسن نصرالله که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت چه بود؟ عطوان در مقاله جدید خود به بررسی اشتباه محاسباتی مکرر صهیونیست‌ها مقابل مقاومت و جمله خطرناک سید حسن نصرالله برای دشمن اسرائیلی پرداخته و تاکید کرد که جایگاه رژیم صهیونیستی در حال فرسایش است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری» عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله اخیر خود به تحولات منطقه و نیز حوادث رخ داده در لبنان و تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی علیه مناطق جنوبی این کشور و پاسخ موشکی حزب الله پرداخت و نوشت، رژیم صهیونیستی در کمتر از ده روز 4 بار به سوی شورای امنیت سازمان ملل شتافت.
معادلات قدرت در منطقه به نفع مقاومت تغییر یافته
عبدالباری عطوان در ادامه مقاله خود اعلام کرد که اسرائیل یک بار در شورای امنیت با مظلوم نمایی از حمله ادعایی جمهوری اسلامی ایران به یکی از کشتی‌های رژیم ‌صهیونیستی در دریای عمان شکایت کرده و به گریه و زاری افتاد و بار دیگر پس از حمله موشکی حزب‌الله به اراضی اشغالی، به شورای امنیت و نهادهای بین المللی متوسل شد. نکته قابل توجه آنجاست که این امر خود به تنهایی مدرک محکمی است مبنی بر تغییر معادلات قدرت در خاورمیانه و این‌که اعتبار سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی به سرعت در حال فرسایش است.
مقاومت لبنان هرگز از تهدیدات خارجی غافل نمی‌شود
عبدالباری عطوان افزود، هرکس که سخنرانی شنبه‌شب سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را که به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی بر دشمن صهیونیستی در جنگ جولای 2006 صورت گرفت را دنبال کرده باشد متوجه می‌شود ده‌ها موشکی که روز جمعه توسط حزب الله به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شلیک شد یک پیام بسیار خطرناک برای دشمن بود مبنی بر اینکه مقاومت اسلامی لبنان در کنار پرداختن به مسائل داخلی این کشور و تلاش برای حل آنها هرگز از تهدیدات خارجی غافل نمی‌شود و همچنین مسائل داخلی لبنان و تهدیدات اسرائیل برای حزب الله کاملا موضوعات متمایزی هستند. در واقع حزب‌الله به همان اندازه که در مسائل داخلی لبنان و بنا به مصلحت این کشور خویشتنداری می‌کند به هر گونه تجاوز خارجی بلافاصله پاسخ می‌دهد و حریم هوایی لبنان جایی برای هواپیماهای صهیونیستی ندارد.
اشتباه محاسباتی سران رژیم صهیونیستی
در ادامه این مقاله آمد..

بازی خطرناک اسرائیل، بیخ گوش ترکیه

بازی خطرناک اسرائیل، بیخ گوش ترکیه

بازی خطرناک اسرائیل، بیخ گوش ترکیه خرید اراضی و شرکت‌ها در هر دو بخش شمالی و جنوبی قبرس توسط ثروتمندان صهیونیست، بخشی از نقشه پلید و اهداف شوم اسرائیل در منطقه است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ظاهراً بازی های پیدا و پنهان در منطقه حساس شرق دریای مدیترانه همچنان ادامه دارد و جستجو برای منابع گازی و نفتی در کنار رقابت های منطقه ای، تحرکات و سناریوهای جدیدی به دنبال آورده است.
در این میان، رژیم صهیونیستی نیز علاوه بر آن که لبنان و ترکیه را از حضور در مجمع گازی شرق مدیترانه محروم کرده، اهداف موذیانه ای را در قبرس و یونان، دنبال می کند.
شواهد نشان دهنده این است که خرید اراضی و شرکت ها در هر دو بخش شمالی و جنوبی قبرس توسط ثروتمندان صهیونیست، بخشی از نقشه پلید و اهداف شوم اسرائیل در منطقه است.
تحرکات پنهانی صهیونیست ها در قبرس ترک در شرایطی در جریان است که در ادبیات سیاسی ترکیه، عملاً از بخش ترک نشین قبرس به عنوان کودکی یاد می شود که مام و مادر اصلی اش ترکیه است. از آنجایی که سیاستمداران ترکیه از عواقب حقوقی طرح ایده الحاق قبرس به ترکیه ابا دارند، به طور کلی و مصلحت اندیشانه، این عبارت را به کار می برند: «قبرس ترک، جایی است که برای ما هیچ تفاوتی با وطن ندارد».
روزنامه ملی گازته ارگان رسانه ای حزب اسلامگرای سعادت ترکیه (شاگردان و پیروان مرحوم نجم الدین اربکان) در یک گزارش ویژه به بررسی اهداف اسرائیل در قبرس پرداخته است.
نفوذ موذیانه اسرائیل و خرید هدفمند اراضی
بر اساس گزارش ملی گازته، اسرائیل افراد بسیاری را به عنوان هموطن قبرس ترک شمالی به کار گرفته که بعضی از آنها یهودی تبار هستند و علاوه بر این، همدست های محلی دیگری نیز به کمک آنها آمده اند و در بخش ترک نشین جزیره قبرس دست کم 2 هزار و 500 هکتار زمین خریده و این زمین ها از طریق 2 هزار شرکت پوششی، انتقال سند داده شده اند.
اگر از فروش زمین در قبرس جلوگیری نشود بیم آن می رود که به زودی بخش ترک نشین قبرس در دل جغرافیایی جای بگیرد که صهیونیست ها آن را ارض موعود و بخشی از «پروژه اسرائیل بزرگ» می دانند.
صهیونیست ها و دور زدن قوانین قبرس
بر اساس قوانین دولت دفاکتو و غیررسمی جمهوری ترک قبرس شمالی، یک شرکت خارجی که بخواهد بیش از 500 متر مربع زمین بخرد باید فقط 49 درصد از مالکیت را در اختیار بگیرد و 5..

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران روزنامه العربی الجدید نوشت که وزیر خارجه عراق در روزهای آینده، برای انتقال پیام نخست وزیر این کشور به رئیس جمهور جدید ایران، راهی تهران خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابعی به روزنامه‌ «العربی الجدید»، چاپ لندن گفته‌اند که وزیر خارجه عراق به زودی به ایران سفر خواهد کرد و طی این سفر پیام نخست وزیر عراق را تحویل رئیس جمهور ایران خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، «فؤاد حسین» در سفر خود به ایران از سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران خواهد خواست در نشست سران کشورهای همسایه عراق در بغداد شرکت کند.
به گفته منابع العربی الجدید، «مصطفی الکاظمی» رسما رئیسی را برای شرکت در این نشست که اواخر ماه آگوست برگزار خواهد شد، دعوت کرده است.
وزیر خارجه عراق دیروز راهی ترکیه شد و طی دیداری که امروز با رجب طیب اردوغان داشت، درخواست رسمی کاظمی از رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در نشست مذکور را به وی تحویل داده است.
این روزنامه به نقل از مسئول عراقی از سفر قریب الوقوع فؤاد حسین به عربستان سعودی نیز خبر داده و گفته است که وزیر خارجه عراق از «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی نیز خواهد خواست در نشست بغداد شرکت کند.
فؤاد حسین عصر امروز با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود در ریاض دیدار و در مورد مسائل مورد اهتمام طرفین و منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کرد.
بر اساس این گزارش، نشست سران کشورهای هم‌جوار عراق با میهمانانی از اروپا و کشورهای عربی نیز خواهد داشت و بنا به گفته منابع پارلمانی در عراق، این نشست بر چند مسئله مربوط به منطقه از جمله پرونده‌های امنیتی منطقه متمرکز خواهد شد.
دیدار وزرای خارجه عراق و عربستان سعودی در ریاضسفر وزیر خارجه عراق به ترکیه و دعوت از اردوغان برای نشست بغدادانتهای پیام/

محمد عبدالسلام: عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست

محمد عبدالسلام: عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست

محمد عبدالسلام: عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست رئیس هیات مذاکره کننده یمن تاکید کرد که عربستان دیگر قادر به توقف جنگ نیست؛ زیرا آمریکا بنا به منافع راهبردی، با تمام قوای خود می‌کوشد تا این جنگ را ادامه دهد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم که فردا یکشنبه پخش خواهد شد، گفت: دروازه اصلی به سمت صلح، توقف جنگ و رفع محاصره است.
وی افزود: صنعا برای ریاض تاکید کرد که آماده است تا ریاض توقف جنگ و رفع محاصره را اعلام کند؛ سپس صنعا تضمین هایی به عمان بدهد و از این گام استقبال کند و توقف هرگونه اقدام از جانب خود را اعلام کند.
رئیس هیات مذاکره کننده یمن تاکید کرد که با مسئولان سعودی در جده و ریاض و ظهران الجنوب و صنعا دیدار کرده است.
عبدالسلام خاطرنشان کرد: ما بر این عقیده هستیم که پیچیدگی های این جنگ و فضای حاکم بر این جنگ به گونه ای شده است که عربستان به تنهایی دیگر قادر به توقف جنگ نیست. زیرا آمریکا بنا به منافع راهبردی خود خواه برای تشدید اوضاع در منطقه و فروش سلاح، تحت فشار گذاشتن عربستان و باج گیری و دیگر مسائل، تمام قوای خود را برای ادامه دادن به این جنگ بکار گرفته است. ما آماده هستیم تا شما توقف جنگ و رفع محاصره را اعلام کنید و ما نیز تضمین هایی به عمان ارائه می دهیم مبنی بر آنکه بلافاصله با صدور بیانیه ای از این گام استقبال کنیم و توقف هرگونه اقدامات از جانب خود را اعلام کنیم.
انتهای پیام/

کاهش چشمگیر تمایل آلمانی‌ها به تزریق واکسن کرونا/ ایالات واکسن‌ها را بر می‌گردانند

کاهش چشمگیر تمایل آلمانی‌ها به تزریق واکسن کرونا/ ایالات واکسن‌ها را بر می‌گردانند

کاهش چشمگیر تمایل آلمانی‌ها به تزریق واکسن کرونا/ ایالات واکسن‌ها را بر می‌گردانند با توجه به اینکه تمایل بسیاری شهروندان آلمانی برای تزریق واکسن کرونا کاهش پیدا کرده و تقاضا برای دریافت آن کم شده بسیاری ایالات بازگرداندن واکسن‌های استفاده نشده به دولت مرکزی را در دستور کار قرار داده‌اند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، آمادگی برای تزریق واکسن در بین مردم آلمان اخیرا به شدت کاهش پیدا کرده و بخصوص درخواست ها برای تزریق واکسن آسترازنکا کم شده است.
با توجه به اضافی بودن واکسن ها در این شرایط ایالات آلمان می خواهند حداقل 2.3 میلیون دوز واکسن را به دولت مرکزی برگردانند چرا که برای این واکسن ها هیچ گونه تقاضایی برای تزریق وجود ندارد.
بر اساس ارزیابی انجام گرفته از طرف روزنامه “دی ولت” آلمان، 14 ایالت فدرال در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن واکسن های اضافی هستند و قرار است روز دوشنبه ارقام و آمارهای مشخصی را در این باره به وزارت بهداشت فدرال آلمان ارائه دهند.
اتحادیه اروپا خواستار تامین فوری آتش‌بس در افغانستان شدبی‌توجهی کشورهای اروپایی به درخواست سازمان ملل برای تعویق مرحله سوم واکسیناسیونآمادگی برای تزریق واکسن در بین شهروندان آلمانی اخیرا به شدت کاهش پیدا کرده و بخصوص درخواست برای تزریق واکسن آسترازنکا کم شده است. از این رو کشورها بخصوص می خواهند در درجه اول این واکسن سوئدی-انگلیسی را رد کنند. در ایالت نوردراین وست فالن و مکلنبورگ- فورپومرن هم مقادیر زیادی واکسن از جمله واکسن آمریکایی “جانسون اند جانسون” بازگردانده می شود.
دولت آلمان می خواهد این واکسن های بی استفاده و برگشت خورده از ایالات آلمان را به کشورهای خارجی هدیه بدهد که در آن کمبود واکسن وجود دارد. بر اساس تصمیمات اتحاذ شده از طرف دولت آلمان تا پایان سال جاری میلادی باید حداقل 30 میلیون دوز واکسن آسترازنکا و جانسون اند جانسون به کشورهای ثالث و به ویژه کشورهای در حال توسعه ارائه شود.
وزیر توسعه آلمان اعلام کرده که باید مقادیر این واکسن های اهدایی را به صورت مرحله به مرحله افزایش دهیم چرا که در حال حاضر به اندازه کافی واکسن در دسترس آلمان قرار دارد.
وی تاکید کرد در مرحله بعدی باید به تولید واکسن در کشورهای در حال توسعه کمک شود.
انتهای پیام/

الاخبار: فتح مأرب حتمی است

الاخبار: فتح مأرب حتمی است

الاخبار: فتح مأرب حتمی است فتح مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود حمایت همه جانبه انگلیس و آمریکا از ائتلاف سعودی و تشدید فشار اقتصادی علیه مردم یمن، حتمی است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الاخبار در گزارشی درباره مأرب یمن آورده است: هر آنچه ائتلاف سعودی مورد حمایت آمریکا و انگلیس می‌تواند در نبرد مأرب انجام دهد، به تعویق انداختن سقوط آن است؛ اما به هیچ عنوان نمی‌تواند مانع از سقوط آن شود و فتح آن به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حتمی است.
این رسانه در ادامه می‌نویسد: نکته دیگر شکست سعودی در جنگ یمن است که همگان منتظر اعلام این شکست هستند. گواه این شکست هم تکاپوی ریاض برای خروج از باتلاقی است که در آن گرفتار شده است.
گواه این تحرکات برای خروج از باتلاق یمن را می توان در گفتگوی تلویزیونی آوریل گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دید که از انصارالله یمن خواست که با آتش بس موافقت کنند و مشوق اقتصادی هم مطرح کرد.
الاخبار در ادامه گزارش درباره مأرب آورده است: آمریکا و انگلیس هم توان خود را روی نبرد مأرب گذاشته‌اند. آنها حمایت تسلیحاتی قوی از ائتلاف سعودی به عمل آورده، در محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم یمن نقش دارند و با القاعده در یمن به منظور توقف پیشروی های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی شهر مأرب متحد شده‌اند.
این رسانه در ادامه به راهبرد موفق دولت نجات ملی یمن درباره مأرب پرداخته و می‌نویسد: استراتژی موفقی از سوی نیروهای صنعا دنبال می‌شود که این راهبرد، رسیدن تدریجی به شهر است. سناریوی صنعا محاصره شهر خواه به شکل مستقیم یا آتشباری است. در این راستا تنها یک مسیر امدادرسانی برای نیروهای ائتلاف مانده و آنهم از سمت حضرموت است.
الاخبار ادامه داد: نبرد مأرب از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا شکست در این نبرد به مفهوم شسکت ماجراجویی محمد بن سلمان در یمن است. علاوه بر آن این جنگ تاثیر زیادی در داخل عربستان گذاشته است زیرا این کشور را آماج حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن کرده است. همچنین این جنگ آثار بلند مدت بر عربستان دارد.
این رسانه می‌نویسد: آمریکا و انگلیس در ابتدای نبرد مأرب در اتاق عملیات نظامی حضوری پررنگ داشته‌اند. این اوج نگرانی آنها را نشان می‌دهد به ویژه پس از نبرد الجوف که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مو..