شیعیان هرات بدون هیچ مشکلی نماز جمعه را برگزار کردند

شیعیان هرات بدون هیچ مشکلی نماز جمعه را برگزار کردند

شیعیان هرات بدون هیچ مشکلی نماز جمعه را برگزار کردند در حالی که هرات در تصرف کامل طالبان قرار دارد، شیعیان این شهر بدون هیچ مشکلی امروز نماز جمعه را مانند گذشته برگزار کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شیعیان هرات امروز (22 مردادماه) در مسجد جامع صادقیه در فضای امن و با حضور کثیری از مردم، نماز جمعه را اقامه کردند.
نماز جمعه هرات با حضور برادران و خواهران به امامت حجت الاسلام «محمد آقا روحانی» مانند گذشته همچنان برگزار شد.

عزاداران حسینی در مسجد محمدیه در منطقه جغاره در ولایت هرات نیز نماز جمعه را در امنیت کامل اقامه کردند.
این در حالی است که شهر هرات به تصرف طالبان درآمده است و شیعیان نیز نخستین نماز جمعه را در فضای امن برگزار کردند.
از سوی دیگر، برای نخستین بار پس از تصرف کامل هرات، با حضور اعضای طالبان، مردم و بزرگان در مسجد جامع این ولایت نیز نماز جمعه برگزار شد.

رئیس دادگاه‌های طالبان در هرات در این نماز جمعه اظهار داشت که باید به اسلام التزام داشت. مال، جان و ناموس مردم حفظ خواهد شد. این گروه دشمنی شخصی با کسی ندارد و باید کارهای اداری و تجاری و مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر بخش‌های شهر مانند گذشته آغاز شود.
هفته گذشته نیز طالبان در پیامی به شیعیان در هرات اعلام کرده بود که آنها مانند گذشته می‌توانند مراسم محرم و دیگر مراسم مذهبی خود را برگزار کنند.
در این پیام آمده بود: «اگر نمی‌توانید امنیت خود را تأمین کنید، با ما تماس بگیرید. ما برای تأمین امنیت شما آماده‌ایم».
معاون دفتر سیاسی طالبان: مشکلی با شیعیان افغانستان نداریم+فیلممعاون رئیس جمهور افغانستان: آمار آمریکا درباره شیعیان افغانستان نادرست استطالبان: درصورت تمایل شیعیان هرات امنیت مراسم محرم را تامین می‌کنیمطالبان پیش از این نیز در پی پیشروی‌های تازه این گروه گفته بود: به برادران اهل تشیع اطمینان می‌دهیم که هیچ حرکت تبعیض‌آمیزی علیه آنها به راه نخواهد افتاد و اجازه آن را نخواهیم داد.
انتهای پیام/./؛

طالبان وعده امنیت اسماعیل خان و مقامات هرات را داد

طالبان وعده امنیت اسماعیل خان و مقامات هرات را داد

طالبان وعده امنیت اسماعیل خان و مقامات هرات را داد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای علام کرد که پس از پیوستن اسماعیل خان به این گروه، امنیت وی و سایر مقامات هرات تامین خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای علام کرد که پس از پیوستن اسماعیل خان به این گروه، امنیت و زندگی آبرومندانه وی و سایر مقامات هرات را تامین خواهند کرد.
منابع نزدیک به اسماعیل خان نیز گفته‌اند که طالبان به پاس خدمات امیرمحمد اسماعیل‌خان در دوران جهاد با شوروی سابق، وی را با احترام به خانه‌اش هدایت کردند و اکنون در سلامت کامل بسر می‌برد.
همچنین بر اساس گزارش‌ها، علاوه بر اسماعیل خان، «عبدالرحمان رحمان» معاون وزیر کشور، «عبدالصبور قانع» والی هرات، «حسیب صدیقی» مدیر ریاست امنیت ملی و چند مقام دیگر نیز به طالبان پیوسته‌اند.
پیش از این نیز قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان گفته بود که طی عملیات گسترده و همکاری مردم در سراسر افغانستان ولایت‌های مهم توسط این گروه تصرف شده است.
بر اساس این بیانیه، ولایت‌های قندهار، هلمند، هرات و بادغیس و 10 ولایت دیگر از 15 تا 22 مردادماه به تصرف طالبان درآمده است.
ادامه پیشروی‌های طالبان؛ تشدید حملات برای سقوط «مزارشریف»«شیرزاد»: خواسته مردم «ارزگان» عدم درگیری با طالبان استواکنش طالبان به گزارش «نی»: برای خبرنگاران و رسانه‌ها هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شدانتهای پیام/.

اعزام قریب الوقوع سه هزار نیروی آمریکایی به کابل

اعزام قریب الوقوع سه هزار نیروی آمریکایی به کابل

اعزام قریب الوقوع سه هزار نیروی آمریکایی به کابل وزارت دفاع آمریکا از اعزام قریب الوقوع سه هزار نیرو به افغانستان به منظور انتقال سفارت آمریکا در افغانستان به فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید درگیری‌ها در افغانستان و پیشروی‌های گسترده نیروهای طالبان، دولت آمریکا قصد دارد سفارت این کشور در افغانستان را به فرودگاه بین‌المللی کابل منتقل کند.
«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت که به زودی سه هزار نظامی آمریکایی با هدف انتقال دیپلمات‌ها و سفارت ایالات متحده از افغانستان به فرودگاه کابل، عازم افغانستان خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی پنتاگون تأکید کرد که اولین گروه از نیروهای آمریکایی، 24 تا 48 ساعت دیگر وارد افغانستان خواهد شد.
جان کربی افزود: آمریکا 1000 نفر را به قطر منتقل می‌کند تا در آنجا برای بررسی درخواست‌های مهاجرتی افغان‌ها و ویزای کسانی بپردازند که در زمان حضور آمریکا در افغانستان به آمریکایی‌ها کمک کردند و اکنون تمایل دارند به خاطر ترس از انتقام طالبان کشورشان را به مقصد واشنگتن ترک کنند.
منابع آگاه می‌گویند که آمریکا احتمالاً بخشی از کارکنان سفارت خود در افغانستان را از این کشور خارج خواهد کرد.
نشریه آمریکایی «پولتیکو» به نقل از 3 مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که انتقال سفارت آمریکا در کابل و تخلیه دیپلمات‌ها از این کشور تا پایان ماه جاری میلادی صورت می‌گیرد.
پیش از این، «واشنگتن پست» به نقل از تنی چند از مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا اعلام کرده بود که در پی تحولات اخیر افغانستان، دولت بایدن خود را برای سقوط کابل آماده می‌کند.
یکی از مقامات که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت که براساس ارزیابی‌های جدید ارتش آمریکا، امکان دارد کابل تا 3 ماه آینده سقوط کند، با این حال برخی ارزیابی‌های دیگر از احتمال سقوط پایتخت افغانستان طی یک ماه آینده خبر می‌دهند.
انتهای پیام

افغانستان| شهر استراتژیک هرات سقوط کرد

افغانستان| شهر استراتژیک هرات سقوط کرد

افغانستان| شهر استراتژیک هرات سقوط کرد در پی تشدید حملات طالبان به شهر استراتژیک هرات، یازدهمین مرکز ولایت افغانستان سقوط کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در ادامه تشدید درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان از شب گذشته، در نهایت شهر استراتژیک هرات، یازدهمین مرکز ولایت افغانستان، در پی حملات طالبان سقوط کرد.
طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساختمان فرمانداری، فرماندهی پلیس و دیگر مراکز استراتژیک شهر هرات را به کنترل خود در آورده است و نیروهای امنیتی نیز سلاح خود را به زمین گذاشته و به این گروه تسلیم شده‌اند.
منابع امنیتی می‌گویند که تعدادی زیادی از نیروهای طالبان از شهرستان‌های غرب هرات بطرف این شهر در حال حرکت هستند و «اسماعیل خان» و نیروهایش نیز هرات را ترک کرده‌اند.
طالبان پس از کنترل زندان مرکزی هرات نیز همه زندانیان را آزاد کرده و در بازار صرافی‌های هرات وعده داده است که امنیت صرافی‌ها را تامین می‌کند.
منابع می‌گویند که نیروهای طالبان به دنبال والی و فرمانده پلیس هرات هستند که این شهر را ترک کرده‌‌اند.
این در حالی است که پایگاه هوایی استراتژیک «شیندند» در 120 کیلومتری جنوب شهر هرات که بعد از پایگاه هوایی بگرام مهمترین پایگاه هوایی نظامی در افغانستان محسوب می‌گردد نیز به کنترل طالبان درآمده است.
افغانستان| وضعیت هرات هنوز ناآرام است/درخواست طالبان و مقامات دولتی برای نیروی تازه نفسرئیس شورای علمای هرات: رسانه‌ها اخبار دروغ زیادی منتشر می‌کنند/ فیسبوک وطن را خراب کرده استگزارش تسنیم از درگیری‌های هرات؛ طالبان در ورودهای شهر سنگر گرفته‌اندگفتنی است که کاروان نیروهای پایگاه هوایی شیندند در مسیر برگشت به هرات در شهرستان ادرسکن با کمین طالبان روبرو شدند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شد.
انتهای پیام/.

واکنش لشکر فاطمیون به ادعای رسانه‌های سعودی درباره بحران جاری افغانستان

واکنش لشکر فاطمیون به ادعای رسانه‌های سعودی درباره بحران جاری افغانستان

واکنش لشکر فاطمیون به ادعای رسانه‌های سعودی درباره بحران جاری افغانستان لشکر فاطمیون با انتشار بیانیه‌ای به ادعاهای رسانه‌های سعودی درباره بحران جاری افغانستان واکنش نشان داد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، لشکر فاطمیون به ادعاهای رسانه‌های سعودی مبنی بر پیشنهاد برای استفاده از این نیروها توسط دولت افغانستان برای مقابله با طالبان را رد کرد.

«محمد السلمی» از افراد وابسته رسانه‌ای نزدیک به «ملک سلمان» و بنیانگذار و رئیس «موسسه بین المللی مطالعات ایران» با انتشار توئیتی این دروغ را به لشکر فاطمیون نسبت داد و پس از آن بلافاصله «تاج‌الدین سروش» خبرنگار شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، متعلق به دربار سعودی، با بازنشر آن برای خبرسازی و گسترش حداکثری این خبر جعلی تلاش کرد.

لشکر فاطمیون در بیانیه‌ای با هشدار درباره شیطنت‌های جبهه غربی-عربی-عبری در قبال شیعیان و این نیروها تصریح کرد که تمام اخبار و اطلاعات رسمی از این لشکر از طریق صفحات رسمی آن به اطلاع عموم می‌رسد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم
پیش از این و با هشدار علما و آگاهان مبنی بر هوشیاری نسبت به جنگ نرم و رسانه‌ای استکبار و آمریکا در افغانستان، بیانیه رسمی لشکر سرافراز و قهرمان فاطمیون در رابطه با تحولات اخیر در افغانستان منتشر گردید و در آن مطالب لازم پیرامون اوضاع جاری در کشور و هشدارهای جدی درباره ورود رسانه‌ای خناسان به جریان تحولات افغانستان داده شده بود.
با این حال به نظر می‌رسد جبهه غربی-عربی-عبری بیکار ننشسته و روزانه شیطنت‌های خود را در قبال شیعیان و لشکر قهرمان‌پرور فاطمیون ادامه می‌دهند.
در روزهای اخیر برخی وابستگان به عربستان سعودی خبیث با همکاری شبکه‌های رسانه‌ای این کشور اقدامی جدید را در دستور کار خود قرار داده و اطلاعات غلطی را پیرامون ارسال پیام از سوی فاطمیون به دولت افغانستان را منتشر نمودند.
لشکر فاطمیون با رد و تکذیب این ادعای دشمنان قسم‌خورده مردم مظلوم افغانستان و تمام مسلمین جهان به اطلاع می‌رساند هرگونه اظهارنظر و انتشار اخبار در این رابطه دروغ محض و عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای جبهه عربی-غربی-عبری است.
تمام اخبار و اطلاعات رسمی لشکر فاطمیون از طریق صفحات رسمی این لشکر به اطلاع عموم امت اسلامی خواهد رسید.
«گنابادی نژاد»: رژیم صهیونیستی با..

واشنگتن پست: احتمال دارد کابل تا یک ماه دیگر سقوط کند

واشنگتن پست: احتمال دارد کابل تا یک ماه دیگر سقوط کند

واشنگتن پست: احتمال دارد کابل تا یک ماه دیگر سقوط کند درحالیکه پیش از این برخی ارزیابی‌های امنیتی احتمال سقوط افغانستان طی ۶ ماه را مطرح کرده بود، واشنگتن پست به نقل از مقامات امنیتی آمریکا از احتمال سقوط کابل تا یک ماه آینده خبرداد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا به «واشنگتن پست» گفتند که در پی تحولات اخیر افغانستان، دولت بایدن خود را برای سقوط کابل آماده می‌کند.
یکی از مقامات که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت که براساس ارزیابی‌های جدید ارتش آمریکا، امکان دارد کابل تا 3 ماه آینده سقوط کند، با این حال برخی ارزیابی‌های دیگر از احتمال سقوط پایتخت افغانستان طی یک ماه آینده خبر می‌دهند.
پیش از این، مقامات اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی وضعیت امنیتی افغانستان گفته بودند که دولت افغانستان ممکن است 6 تا 12 ماه پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی و ناتو از این کشور سقوط کند.
از سوی دیگر «پولتیکو» نیز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش می‌دهد که این کشور مسدود کردن سفارت خود در افغانستان را در دست بررسی دارد.
براساس این گزارش، یکی از گزینه‌های در حال بررسی، مسدود کردن سفارت آمریکا در کابل و تخلیه دیپلمات‌ها از این کشور تا پایان ماه جاری میلادی است.
همچنین دیگر گزینه‌ها شامل باز نگه داشتن سفارت با کاهش حداکثری دیپلمات‌ها مستقر در سفارت کابل است و گفت‌وگوها درباره شمار دیپلمات‌ها با توجه به خطر موجود برای آن‌ها جریان دارد.
تیر ماه نیز «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده بود مقامات آمریکایی به دلیل نگرانی از وخیم‌تر شدن وضعیتی افغانستان و پیامدهای و تهدیدات احتمالی آن برای نظامیان باقیمانده، دیپلمات‌ها و دیگر شهروندان آمریکایی، تلاش‌ها برای ایجاد یک برنامه جهت خروج اضطراری از کابل را شدت بخشیده است.
وال‌استریت ژورنال: دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج نظامیان آمریکایی سقوط کندپولتیکو: آمریکا احتمال بستن سفارت خود در کابل را بررسی می‌کندآمریکا و انگلیس خواستار ترک فوری شهروندان خود از افغانستان شدندشورای روابط خارجی اروپا: آمریکا در حال فرار از افغانستان استسفارت آمریکا در کابل در ماه‌های اخیر نیز چند بار از شهروندان این کشور در افغانستان خواسته تا با استفاده از پروازهای تجاری موجود فوراً افغانستان را ترک..

سفیر روسیه برای ادای توضیحات به وزارت خارجه فراخوانده شد

سفیر روسیه برای ادای توضیحات به وزارت خارجه فراخوانده شد

سفیر روسیه برای ادای توضیحات به وزارت خارجه فراخوانده شد سفیر فدراسیون روسیه در تهران برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، به وزارت امورخارجه دعوت شد. – اخبار بین الملل – به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفیر فدراسیون روسیه در تهران برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امورخارجه دعوت شد.
سفیر روسیه در این‌ ملاقات تصریح‌ نمود که قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.
سفیر روسیه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و مراودات عمیق و دوستانه بین دوکشور تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می نمایم.
مدیرکل اوراسیای وزارت امورخارجه نیز پس از شنیدن توضیحات سفیر، ضمن تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه به وی یادآوری نمود که انتشار این عکس ولو با قصدی که عنوان شد قابل پذیرش نبوده و توجه لازم به مقتضیات تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشور میزبان از جمله مواردی است که میبایست مورد توجه دقیق سفرا قرار گیرد. در این ملاقات همچنین تاکید گردید ملت بزرگ ایران طی 42 سال گذشته به کرات ثابت کرده اند که استقلالی که با جانفشانی‌ها و مقاومت‌های تاریخی به دست آورده‌اند را با تمام دقت و جدیت محافظت کرده و به عنوان یک کشور مقتدر روابط خود با کشورهای دیگر را مبتنی بر عزت ملی تنظیم می‌نمایند.
توضیحات سفارت روسیه درباره انتشار تصویر حاشیه‌سازواکنش ظریف به توئیت حاشیه‌ساز سفارت روسیهدر روزهای گذشته عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران منتشر شد که در آن «سایمون شرکلیف» سفیر جدید انگلیس به سفارت روسیه در تهران رفته و در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال 1322، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، با سفیر روسیه عکس یادگاری گرفته است.
انتهای پیام/

واکنش ظریف به توئیت حاشیه‌ساز سفارت روسیه

واکنش ظریف به توئیت حاشیه‌ساز سفارت روسیه

واکنش ظریف به توئیت حاشیه‌ساز سفارت روسیه ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز یک عکس بسیار نامناسب دیدم، ضروری است به همه یادآوری کنم که ما در آگوست ۲۰۲۱ هستیم نه آگوست ۱۹۴۱ و نه دسامبر ۱۹۴۳. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران منتشر شد که در آن «سایمون شرکلیف» سفیر جدید انگلیس به سفارت روسیه در تهران رفته و در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال 1322، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، با سفیر روسیه عکس یادگاری گرفته است.

محمدجواد ظریف در واکنش به توئیت روز چهارشنبه سفارت روسیه در ایران که حاشیه‌ساز شد، نوشت: امروز یک عکس بسیار نامناسب دیدم، ضروری است به همه یادآوری کنم که ما در آگوست 2021 هستیم نه آگوست 1941 و نه دسامبر 1943.
وی افزود: مردم ایران در مقاطع مختلف از جمله در طول مذاکرات برجام نشان دادند که استقلال ایران هرگز نمی‌تواند موضوع تصمیمات سفارت‌ها و قدرت‌های خارجی باشد.

در پی انتشار عکسی بحث برانگیز از سوی سفیران روسیه و انگلیس در ایران، سفارت روسیه در صفحه توییترش نوشت: با توجه به واکنش مبهم به عکس منتشر شده، مایلیم ذکر کنیم که این عکس هیچ محتوای ضدایرانی ندارد. ما قصد نداشتیم احساسات ملت دوست و مهربان ایران را جریحه دار کنیم.
سفارت روسیه در ادامه این توییت نوشت: تنها معنایی که این عکس در بردارد، گرامی داشت تلاش‌های مشترک کشورهای متحد علیه نازیسم در طی جنگ جهانی دوم است. ایران دوست و همسایه ماست و ما به تحکیم روابطمان بر اساس احترام دو جانبه ادامه می دهیم.
توضیحات سفارت روسیه درباره انتشار تصویر حاشیه‌سازانتهای پیام/

ارسال محموله جدید واکسن کرونا از چین به ایران

ارسال محموله جدید واکسن کرونا از چین به ایران

ارسال محموله جدید واکسن کرونا از چین به ایران سفیر کشورمان در پکن اعلام کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته، امشب یک محموله جدید واکسن کرونا از چین به ایران حمل خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ «محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن روز چهارشنبه در پیامی توئیتری از ارسال محموله جدید واکسن کرونا از چین به ایران خبر داد.
سفیر کشورمان در پکن، در خصوص ارسال این محموله جدید در توئیتر نوشت: «با پیگیریهای مستمر امشب یک محموله دیگر واکسن توسط ماهان ایر از چین به ایران حمل خواهد شد. ظرف چند هفته گذشته ارسال واکسن به میهن تب دارمان بدون وقفه ادامه داشته و در هفته های آتی انشالله سرعت بیشتری خواهد گرفت.واکسن فقط به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی راه حل مهار کروناست.»
واکسن چینی “سینووک” مجوز مصرف اورژانسی سازمان جهانی بهداشت را گرفتسازمان جهانی بهداشت به واکسن کرونای سینوفارم مجوز مصرف اورژانسی دادحدود 21 میلیون دوز واکسن کرونا وارد شد/ توالی واردات واکسن چینی به سه روز کاهش یافت + جدولانتهای پیام/.