قره باغ: در درگیری روز دوشنبه با ارتش آذربایجان، 26 کشته داده‌ایم

قره باغ: در درگیری روز دوشنبه با ارتش آذربایجان، 26 کشته داده‌ایم

قره باغ: در درگیری روز دوشنبه با ارتش آذربایجان، ۲۶ کشته داده‌ایم وزارت دفاع منطقه خودمختار قره باغ از کشته شدن ۲۶ نفر از سربازان آن در درگیری روز دوشنبه با نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع منطقه خودمختار قره باغ اعلام کرد که روز دوشنبه، 26 نفر از سربازان آن در درگیری با نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان کشته شدند.
جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
پیشتر وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده بود که ارتش آذربایجان حمله گسترده‌ای به دو محور جنوبی و شمالی منطقه قره باغ انجام داد که «ارتش قره باغ در صدد مقابله با آن برآمد».
قره باغ که کنترل آن در دست ارمنی‌هاست، مورد مناقشه ارمنستان و آذربایجان است و هر دو کشور یکدیگر را به آغاز حمله‌های مرزی و انجام حملات هوایی و توپخانه‌ای متهم می‌کنند.
«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفته بود که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان روز شنبه به منطقه قره باغ حمله کردند و همزمان وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای این کشور به حملات طرف ارمنی پاسخ دادند.
از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان هشدار داد که در صورت لزوم از همه نوع تسلیحات نظامی، از جمله جنگنده‌های سوخو-30 برای پاسخ‌گویی به حملات جمهوری آذربایجان استفاده خواهد کرد.
دفتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در پیامی از مقامات دو کشور آذربایجان و ارمنستان خواسته تا فوراً از ادامه درگیری‌ها خودداری کنند و بلافاصله به سمت مذاکرات سازنده بازگردند.
سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان در کنفرانس مطبوعاتی درباره اوضاع در منطقه قره باغ، اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز یکشنبه، 200 نظامی آذربایجانی کشته یا زخمی شده، حدود 30 تانک و خودروی زرهی و حدود 20 هواپیمای بدون سرنشین منهدم شدند.
انتهای پیام

بلومبرگ: دولت ترامپ تحریم کل نظام مالی ایران را در دست بررسی دارد

بلومبرگ: دولت ترامپ تحریم کل نظام مالی ایران را در دست بررسی دارد

بلومبرگ: دولت ترامپ تحریم کل نظام مالی ایران را در دست بررسی دارد یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا در حال انجام بررسی‌های لازم برای تحریم کل نظام مالی ایران است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ شامگاه دوشنبه به وقت تهران به نقل از 3 منبع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دولت ترامپ تحریم کل نظام مالی و بانکی ایران را در دست بررسی دارد.
جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
بر اساس گزارش بلومبرگ دولت ترامپ قصد دارد دسترسی تعداد اندکی از بانک‌های ایرانی که همچنان به سوئیفت دسترسی دارند را مسدود و از این طریق ارتباط نظام مالی ایران با سایر کشورها را به کلی قطع کند.
منابع آگاه در کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود، در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرده‌اند که دولت ترامپ دو هدف عمده را از تحریم‌ کل نظام مالی ایران دنبال می‌کند؛ یکی بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران و دیگری جلوگیری از تحقق وعده جو بایدن مبنی بر بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات.
به گفته این منابع آگاه، طرح تحریم کل نظام مالی ایران هنوز در دست بررسی است و برای تأیید نهایی به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه نشده است.
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.
اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی کرده است که ایران در سال جاری میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان (اعم از درحال‌توسعه، نوظهور یا توسعه‌یافته) در سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران جهانی کرونا رشد اقتصادی منفی را تجربه خواهد کرد، اما نرخ رشد اقتصادی ایران برای سال آینده میلادی 3.1 درصد پیش‌بینی شده است.
چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.
مقامات جمهوری اسلامی ایران ..

ارمنستان اعلام کرد ممکن است استقلال قره‌باغ را به رسمیت بشناسد

ارمنستان اعلام کرد ممکن است استقلال قره‌باغ را به رسمیت بشناسد

ارمنستان اعلام کرد ممکن است استقلال قره‌باغ را به رسمیت بشناسد نخست وزیر ارمنستان گفت ممکن است ایروان استقلال قره‌باغ را که بیشتر ساکنین آن را ارامنه تشکیل میدهد، به رسمیت بشناسد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، در حالی که کشورش درگیری با همسایه خود را از سر گرفته شد، ممکن است ایروان استقلال قره‌باغ را که منطقه‌ای مستقل با بیشترین تعداد ساکنین ارمنی در داخل جمهوری آذربایجان دارد، به رسمیت بشناسد.
جدیدترین اخبار و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرگزاری تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
پاشینیان هنگام سخنرانی در پارلمان خاطرنشان کرد: «ما تمام سناریوهای تحولات احتمالی را ارزیابی می کنیم. چشم انداز استقلال قره‌باغ باید بطور بسیار جدی در نظر گرفته شود و کاملاً مورد بحث و بررسی قرار گیرد.»
ایروان و باکو یکدیگر را مقصر بروز تقابل خشونت بار روز یکشنبه میداند. ارمنستان با اعلام وضعیت حکومت نظامی، گفت که در واکنش به بمباران قره‎باغ کوهستانی توسط ارتش آذربایجان اقدام نظامی کرده است.
در مقابل اما جمهوری آذربایجان اصرار دارد که از طرف ارمنستان به این کشور شلیک شده و اقدام نظامی آنها اقدامی تلافی جویانه است. باکو بعداً در همان روز حکومت نظامی اعلام کرد.
جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: «اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری خصومت ها، تنش زدایی و رعایت دقیق آتش بس است.»
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز یکشنبه بعد از ظهر در خصوص دور تازه درگیری‌ها بین دو کشور همسایه ارمنستان و آذربایجان موضع گیری کرد و گفت که ارمنستان و آذربایجان باید به فوریت خصومت علیه همدیگر را متوقف کنند. ناتو اعلام کرده که این کشمکش تنها از طریق مجاری دیپلماتیک قابل رفع شدن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سعید خطیب‌زاده نیز خواستار خویشتنداری ارمنستان و آذربایجان شد و بر آمادگی تهران برای استفاده از همه ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس و آغاز گفتگوها میان طرفین تاکید کرد.
انتهای پیام/

امارات: اسرائیل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد/ هدفمان از عادی‌سازی رویارویی با تهران نیست

امارات: اسرائیل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد/ هدفمان از عادی‌سازی رویارویی با تهران نیست

امارات: اسرائیل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد/ هدفمان از عادی‌سازی رویارویی با تهران نیست مقام وزارت خارجه امارات با بیان “ما از ابتدا می‌دانستیم که توافق با اسرائیل به مزاج فلسطینی‌ها خوش نخواهد آمد” مدعی شد با این حال امارات از طریق این توافق قادر خواهد بود بیشتر به فلسطینی‌ها کمک کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الشرق نیوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در وزارت خارجه امارات متحده عربی در سخنانی ادعا کرد که سران این کشور با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر موضوعات مختلف از جمله راه‌حل سیاسی مسئله فلسطین به‌ویژه درباره چگونگی اجرای «حل دودولتی» اختلاف نظر دارند.
این وزیر دستگاه سیاست خارجی امارات متحده با وجود عادی‌سازی مقامات کشورش با رژیم صهیونیستی و ثبت توافق سازش با رژیم اشغالگر بر لزوم تشکیل کانال‌های ویژه مذاکراتی با صهیونیست‌ها تأکید کرد و گفت: تاکنون اعمال تحریم از سوی کشورهای عربی بر این رژیم جوابگو نبوده است و بایستی راه مذاکره دنبال شود.
قرقاش همچنین با اظهار بی‌تفاوتی نسبت به بیانیه‌ها و مواضع محکومیت‌آمیز کشورهای عربی و اسلامی جهان نسبت به عادی‌سازی رابطه امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: ما از ثبت توافق با اسرائیل چیزی را از دست ندادیم و بر تعداد دشمنان‌مان هم افزوده نشد!
حمله هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی ــ اماراتی به شهرهای یمنوی افزود: ما از ابتدا می‌دانستیم که توافق با اسرائیل به هیچ وجه به مزاج فلسطینی‌ها خوش نخواهد آمد، با این حال امارات از طریق این توافق قادر خواهد بود بیشتر به فلسطینی‌ها کمک کند. ما بعید می‌دانیم که تل‌آویو قولش را در توقف طرح الحاق بشکند.
ما معتقدیم که اسراییل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد برای همین ضروری است فلسطینی‌ها هم به میز مذاکره بازگردند.
این ادعای قرقاش در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور ساخت 5هزار واحد مسکونی جدید را در اراضی فلسطینی کرانه باختری برای مهاجران صهیونیست صادر کرده است و حماس نیز با واکنش به این موضوع طرف‌های عربی عادی‌ساز رابطه را «دروغگو» خطاب کرده است.
وی بار دیگر با مفید توصیف کردن سازش مقامات این کشور با رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد: ایرانی‌ها به‌شدت نسبت به گام برداشته‌شده نگران هستند، این اقدام برای مقا..

پولیتیکو فاش کرد: نقشه تیم ترامپ برای کناره‌گیری از قدرت

پولیتیکو فاش کرد: نقشه تیم ترامپ برای کناره‌گیری از قدرت

پولیتیکو فاش کرد: نقشه تیم ترامپ برای کناره‌گیری از قدرت گرچه ترامپ حاضر نشده است نسبت به انتقال آرام و مسالمت‌آمیز قدرت تعهد بدهد ولی به‌نظر می‌رسد تیم وی با دقت در حال برنامه‌ریزی برای انتقال قدرت است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پولیتیکو، یکی از سازمان‌یافته‌ترین بخش های عملیاتی کاخ سفید در این روزها، ساختمان دفتر اجرایی (بال غربی کاخ سفید) است که در حال برنامه‌ریزی برای انتقال قدرت احتمالی است.
در حالی که ترامپ بارها به رأی‌گیری پستی و جو بایدنِ خواب‌آلود حمله کرده و حاضر نشده است درباره انتقال آرام قدرت تعهد بدهد ولی کریس لیدل دستیار ارشد وی هفته‌ها در این دفتر وقت گذاشته است تا نقشه و برنامه انتقال احتمالی قدرت به جو بایدن را طراحی کند.
اختلاف جمهوری‌خواهان و ترامپ بر سر انتقال مسالمت‌آمیز قدرت؛ نتیجه انتخابات را می‌پذیریمسخنگوی کاخ سفید: ترامپ نتایج یک انتخابات منصفانه و آزاد را قبول خواهد کردمنابع آگاه و نزدیک به این موضوع می‌گویند، لیدل همکاری نزدیکی با یک مقام رسمی دولتی داشته است که هماهنگ‌کننده فدرال انتقال قدرت بوده است. وزارت دادگستری آمریکا نیز پیش از این موافقت کرده است مراحل اولیه امنیتی انتقال قدرت به جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات، آغاز شود.
دیوید مارچیک مدیر مرکز انتقال قدرت ریاست جمهوری در Partnership for Public Service در این باره گفت: آنها به‌روی اجرای قانون خیلی زیاد تمرکز کرده و کار خودشان را بسیار خوب انجام داده‌اند.
یک مقام سابق تیم انتقال قدرت باراک اوباما نیز در این باره گفت: بعید می‌دانم که شخص ترامپ به‌طور کلی از این اقدامات بی‌اطلاع باشد.
یک مقام کاخ سفید نیز فاش کرده است که رئیس جمهور آمریکا از فعالیت‌های لیدل برای انتقال قدرت آگاهی داشته است.
جاد دیر معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت ترامپ همه موارد مورد نیاز در چارچوب قانون برای هرگونه انتقال قدرت را انجام داده است و انجام خواهد داد.
انتهای پیام/+

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد در پی پخش طرح اتهامات کذب و مغرضانه علیه جمهوری اسلامی ایران در یک سریال در تلویزیون دولتی تاجیکستان، سفیر این کشور در تهران برای دومین بار طی یک هفته اخیر به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه کشورمان، ‎در پی پخش یک سریال به اصطلاح مستند در تلویزیون دولتی تاجیکستان و طرح اتهامات کذب و مغرضانه علیه جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر امروز جمعه سفیر این کشور در تهران توسط رییس اداره آسیای مرکزی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی اساس وارده و رفتار غیرمسئولانه تلویزیون دولتی تاجیکستان به وی ابلاغ شد.
در این دیدار تأکید شد: جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط دوستانه، برادرانه و مبتنی بر احترام متقابل با تاجیکستان است، اما استمرار اینگونه رفتارها از سوی دولت آن کشور، خلاف قواعد روابط دوستانه بوده و دولت تاجیکستان باید به تبعات چنین رفتارهایی توجه داشته باشد.
در گفت‌وگو با سفیر تاجیکستان همچنین تصریح شد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت تاجیکستان نسبت به تصحیح رویکرد خود به ویژه در توقف تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران در تلویزیون آن کشور اقدام کند.
سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار اظهار داشت که مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.
شایان ذکر است این دومین بار طی هفته جاری است که سفیر تاجیکستان در رابطه با موضوع فوق به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ می‌شود.
سفیر تاجیکستان پیش از این توسط دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه‌ احضار شده بود.
دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستانروحانی سالروز استقلال تاجیکستان را تبریک گفتابراز همبستگی شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی ایران با ملت تاجیکستان در مبارزه با کروناپیام تبریک رئیس مجلس تاجیکستان به قالیبافتاکید روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بازگشت روابط تجاری دو کشور به روال قبلانتهای پیام/.

النُجَباء: فتوای مرجعیت، تلاش‌ها برای جدایی بین حشد شعبی و دولت عراق را ناکام می‌گذارد

النُجَباء: فتوای مرجعیت، تلاش‌ها برای جدایی بین حشد شعبی و دولت عراق را ناکام می‌گذارد

النُجَباء: فتوای مرجعیت، تلاش‌ها برای جدایی بین حشد شعبی و دولت عراق را ناکام می‌گذارد رئیس شورای سیاسی النُجَباء گفت که فتوای مرجعیت دینی عراق راه را بر هرکسی که به ‌دنبال جدایی بین نیروهای حشد شعبی و دولت عراق باشد، می‌بندد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی النجباء در پیامی توییتری گفت که فتوای مرجعیت دینی عراق تلاش‌ها برای جدایی بین حشد شعبی و دولت این کشور را ناکام می‌گذارد.
الاسدی افزود: این فتوا راه را بر هرکسی که به ‌دنبال جدایی بین این نیروهای مبارک و دولت عراق است، می‌بندد.
رئیس شورای سیاسی النجباء در ادامه توئیت خود نوشت: حشد شعبی جزئی جدایی‌ناپذیر از ساختار اجتماعی، فرهنگی و تمدنی عراق است.
وی تاکید کرد که این نهاد به تمایلات سیاسی گردن نمی‌نهد، بلکه با رویکردی واضح و همسو با مصلحت امت، به مسیر خود ادامه خواهد داد.
انتهای پیام

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به پریشان گویی‌های اخیر پادشاه سعودی

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به پریشان گویی‌های اخیر پادشاه سعودی

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به پریشان گویی‌های اخیر پادشاه سعودی سخنگوی وزارت خارجه ایران به پریشان گویی‌های اخیر پادشاه سعودی واکنش نشان داد. – اخبار بین الملل – به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پریشان گویی‌های اخیر پادشاه سعودی، با مردود دانستن اتهامات واهی وارده علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: عربستان سعودی به عنوان پایگاه و خاستگاه تفکرات گروه‌های تروریستی تکفیری و حامی اصلی مالی و لجستیکی تروریسم در منطقه، سالهاست برای گریز از واقعیت‌ها و عدم پاسخگویی به جنایت‌های خود سیاست فرافکنی و دگرگون نشان دادن حقایق را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید امروز را به فردا برساند.
خطیب زاده اضافه کرد: حمایت و همسویی رژیم سعودی با ایالات متحده در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران، تلاش برای توسعه مراودات با رژیم غاصب صهیونیستی و باج دادن‌های میلیارد دلاری به دیگران آن‌هم از جیب مردم آن کشور، نه تنها نتیجه‌ای برای آنان نداشته بلکه عربستان را به موجودی حقیر در میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.
صنعاء: پادشاه عربستان اگر می‌تواند با خودِ ایران رو به رو شودادعاهای بی‌اساس شاه سعودی علیه ایران؛ درخواست برای خلع سلاح حزب‌الله و اتهام‌زنی به آنسخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: شکست‌های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان گویی واداشته و می‌خواهند با ایراد اتهام به سایر کشورها از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خود علیه زنان و کودکان یمنی فرار کنند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در راستای رویکرد مسئولانه خود در منطقه، بارها خطاهای محاسباتی سعودی‌ها را که هزینه‌های گزافی به منطقه تحمیل ‌کرده به جهانیان گوشزد کرده و همچنان براساس سیاست اصولی خود بر تقویت روندهای دیپلماتیک و گفتگو محور در منطقه و توسعه مناسبات با کلیه همسایگان تاکید دارد.
انتهای پیام/

صنعاء: پادشاه عربستان اگر می‌تواند با خودِ ایران رو‌به‌رو شود

صنعاء: پادشاه عربستان اگر می‌تواند با خودِ ایران رو‌به‌رو شود

صنعاء: پادشاه عربستان اگر می‌تواند با خودِ ایران رو‌به‌رو شود عضو ارشد شورای‌عالی سیاسی یمن در توییتی کنایه‌آمیز خطاب به ملک سلمان گفت که «اگر عربستان با ایران تسویه حساب‌هایی دارد، بهتر است با خود این کشور روبه‌رو شود». – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای‌عالی سیاسی یمن به ادعاهای پادشاه سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران و یمن واکنش نشان داد.
محمد علی الحوثی در صفحه توییتر خود نوشت: «ملک سلمان به‌خوبی می‌داند که جنگ یمنی‌ها فقط با آمریکایی است که با سلاح‌هایش از خاک عربستان علیه ملت یمن می‎جنگد».
وی افزود: «اگر پادشاه سعودی تسویه حساب‌هایی با ایران دارد، بهتر است با خود این کشور روبه‌رو شود».
پادشاه سعودی دیروز در سخنانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که ریاض هرگز از ملت یمن دست برنمی‌دارد تا از «سلطه» ایران رها شود.
این در حالی است که رژیم تحت امر ملک سلمان از شش سال پیش بی‌رحمانه‌ترین و ویرانگرترین جنگ را علیه ملت یمن به‌راه انداخته و علاوه بر کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم بی‌دفاع این کشور، آنها را هدف محاصره همه‌جانبه زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است.
ملک سلمان در سخنرانی دیروز خود همچنین مدعی شد که صنعاء مانع ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن و حل سیاسی بحران این کشور می‌شود.
انتهای پیام/+

الیوت آبرامز: دنبال دستیابی به توافقی جامع با ایران هستیم

الیوت آبرامز: دنبال دستیابی به توافقی جامع با ایران هستیم

الیوت آبرامز: دنبال دستیابی به توافقی جامع با ایران هستیم نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با انتقاد از برجام و ناکارآمد خواندن آن اعلام کرد که آمریکا از طریق سیاست فشار حداکثری برای دستیابی به یک «توافق جامع» با ایران تلاش می‌کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری «الشرق» اعلام کرد که دولت متبوعش همچنان تلاش می‌کند تا با ایران با ایران به‌منظور دستیابی به یک توافق جامع مذاکره کند.
الیوت آبرامز با تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی علیه برنامه هسته‌ای ایران و متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، اظهار داشت: «توافق هسته‌ای قبلی با ایران به جای اینکه از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، مسیرش را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای هموارتر کرد. اما سیاست فعلی دولت آمریکا این است که با ایران برای دستیابی به یک توافق جامع‌تر مذاکره کند.»
وی با تأکید بر اینکه کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بی‌وقفه ادامه خواهد یافت، مدعی شد که تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران -که کمتر از 4 هفته دیگر منقضی می‌شود- به قوت خود باقی است و هر کشوری که اقدام به تجارت تسلیحاتی با ایران کند، مشمول تحریم خواهد شد.
این دیپلمات آمریکایی در عین حال از احتمال اینکه برخی کشورها تحریم‌های تسلیحاتی یکجانبه آمریکا علیه ایران -که واشنگتن از آنها به عنوان تحریم‌های شورای امنیت نام می‌برد- را رعایت نکنند، ابراز نگرانی کرد. وی مشخصاً از روسیه نام برد و اعلام کرد که نگران است این کشور تحریم‌ها علیه ایران را نادیده بگیرد.
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.
اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی کرده است که ایران در سال جاری میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان (اعم از درحال‌توسعه، نوظهور یا توسعه‌یافته) در سال جاری میل..