مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟

مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟

مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ دولت آمریکا با ناکامی در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی دور جدید تلاش‌های خود را بر راه اندازی مکانیزم ماشه در برجام متمرکز کرده است، اقدامی که در ظاهر فروپاشی توافق هسته‌ای، اما در باطن هدف دیگری را دنبال می‌کند. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران رای گیری کردند. قطعنامه پیشنهادی دو بند مقدماتی و دو بند عملیاتی داشت و خواستار تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران تا تصمیم ثانوی شده بود. قطعنامه جدید نسخه تعدیل شده قطعنامه قبلی آمریکا بود. هر چند که این قطعنامه به لحاظ ظاهری و محتوایی تغییرات عمده ای کرده بود، اما هدف آن مشابه قطعنامه قبلی آمریکا بود. اما باز با این وجود، در رای گیری ایمیلی روز گذشته آمریکا فقط توانست به غیر از خودش رای یک کشور کوچک، یعنی جمهوری دومینیکن را به خود جذب کند.
نتیجه رای گیری روز گذشته چیزی جز شکست سنگین برای واشنگتن نبود که نتوانست 13 عضو دیگر شورا را با خود همراه و آنها را برای تصویب قطعنامه پیشنهادیش مجاب کند. شاید به سختی بتوان سابقه چنین شکستی را برای آمریکا طی 75 سال گذشته در شورا یافت.
دامنه شکست آمریکا در شورای امنیت فقط محدود به این کشور نمی‌شود، بلکه آب سردی بر پیکره هم پیمانان منطقه‌ای کاخ سفید است. عربستان، امارات و آمریکا از جمله بازیگران منطقه‌ای بودند که برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به تکاپو افتاده بودند. ناکامی در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، صرفنظر از اهمیت فنی و نظامی آن، شکست سیاسی و انزوای گفتمان و موضع ضدایرانی آنهاست که حتی نزد دوستان خود خریدار چندانی ندارد.
تحریف روایت شکست آمریکا
در اینکه آمریکا و یارانش در رای‌گیری روز گذشته شورای امنیت شکست سنگینی خوردند شکی نیست، اما باید دقت کرد که نباید واقعیت‌های موجود را به گونه‌ای وارونه تفسیر کرد. رای اروپایی‌ها به قطعنامه پیشنهادی آمریکا، ممتنع بود. اروپایی‌ها چون از بابت مخالفت چین و روسیه مطمئن بود، به آرای ممتنع بسنده کردند.
اروپا تقریبا چند سال است که چنین رویکردی را در پیش گرفته است و هرگز برای حفظ برجام هزینه‌ای نکرده است. اروپا در گذشته از جیب ایران و الان از جی..

سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیم

سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیم

سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیم یک سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تأکید کرد ناکامی محض آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نه یک شکست عادی بلکه مصداق «تار و مار شدن» بوده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور «کریس مورفی» نماینده ایالت کانتیکات در سنای آمریکا روز شنبه در پیامی توئیتری، ناکامی اخیر کشورش در به تصویب رساندن قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت را «تار و مار شدن» خواند و از دولت ترامپ به‌عنوان باعث و بانی این افتضاح ملی به‌شدت انتقاد کرد.
این سناتور دموکرات که یکی از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به شمار می‌رود، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره ناکامی محض دولت آمریکا در جلب آرای اعضای شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نوشت: «این یک شکست نبود، تار و مار شدن بود. از میان 15 کشور عضو شورای امنیت، تنها جمهوری دومینیکن به نفع ما رأی داد.»
وی افزود: «این نشان می‌دهد که آمریکا تا چه حد ضعیف شده است و دیگر کشورهای جهان چگونه به راهبرد فاجعه‌بار ترامپ در قبال ایران نگاه می‌کنند.»
در نخستین ساعات بامداد روز شنبه 25 مردادماه به وقت تهران، با شمارش آرای اعضای شورای امنیت در مورد قطعنامه پیشنهادی دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی بین‌المللی علیه ایران مشخص شد که این قطعنامه تنها دو رأی مثبت (از جانب خود آمریکا و جمهوری دومینیکن) کسب کرده و آمریکا در اقدام ضد ایرانی خود شکست شدیدی خورده است.
آمریکا هفته گذشته پس از آن‌که نتوانست حمایت دیگر اعضای شورای امنیت را برای افزایش شانس تصویب قطعنامه پیشنهادی خود علیه ایران جلب کند، تصمیم به اصلاح قطعنامه پیشنهادی و به تعویق انداختن رأی‌گیری بر سر این قطعنامه گرفت تا شاید بتواند این قطعنامه را با اصلاحات تازه به تصویب برساند.
واشنگتن در پیش‌نویس اصلاح‌شده این قطعنامه ضدایرانی از خواسته‌های قبلی خود مبنی بر تمدید تحریم‌ها برای مدت نامحدود عقب‌نشینی کرده از اعضای شورای امنیت خواست که این تحریم‌ها را دست‌کم تا زمانی که تصمیم جدیدی اتخاذ شود، تمدید کنند.
علاوه بر این، آمریکا بندی را که در پیش‌نویس قبلی برای تحریم شخصی..

تأکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها

تأکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها

تأکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن در روزهای آتی برای اجرای «مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها» (مکانیزم ماشه) جهت احیای تحریم‌ها علیه ایران اقدام خواهد کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن طی روزهای آینده برای استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها (مکانیسم ماشه) تلاش خواهد کرد.
کرافت ادامه داد: اگرچه آمریکا امروز به‌دلیل چراغ سبز اکثریت اعضای شورای امنیت به ایران برای خرید و فروش تمامی انواع سلاح‌های متعارف ناخوش است، اما غافلگیر نیست.
وی شکست آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به گردن شورای امنیت انداخت و گفت: قصور امروز شورای امنیت هرگز در خدمت صلح یا امنیت نخواهد بود، بلکه به درگیری‌های بیشتر دامن خواهد زد.

از سوی دیگر، «مجید تخت‌روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل، در بیانیه‌ای درباره اقدام آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه (یا مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها) جهت احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هشدار داد و اعلام کرد که رأی شورای امنیت در رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران و انزوای آمریکا در عرصه بین‌الملل، نشان‌دهنده بی‌پایه و اساس بودن ادعای واشنگتن درباره مکانیسم ماشه هم تلقی می‌شود.
وی گفت: «تحمیل هرگونه تحریم یا محدودیت از سوی شورای امنیت بر ایران با پاسخ سخت ایران مواجه خواهد شد و در این خصوص گزینه‌های ما محدود نیست و آمریکا و هر موجودیت دیگری که احتمالاً به آن کمک کند یا به رفتار غیرقانونی آن تن در دهد، مسئولیت کامل اقدامات خود را به‌عهده خواهد داشت.»
نماینده ایران در سازمان ملل تصریح کرد: این هفته، آمریکا مصرّانه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت درباره دومین پیش‌نویس قطعنامه خود شد با اینکه پیشاپیش می‌دانست چنین قطعنامه‌ای از حمایت اعضای شورا برخوردار نیست. سؤال این است که؛ چرا این کشور به چنین اقدامی دست می‌زند؟
تخت‌روانچی افزود: آمریکا، بر اساس محاسبات نادرست خود، می‌خواهد از این اقدام به‌عنوان بهانه‌ای برای تحقق هدف نهایی خویش که همانا نابودی دائمی برجام از طریق به‌کارگیری مکانیسم ماشه است، استفاد..

واکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت

واکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت

واکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت نماینده ایران در سازمان ملل اعلام کرد که همه کشورها به ویژه اعضای شورای امنیت وظیفه دارند تا با همه توان خود اعتقاد به ارزش‌ها، اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد را احیا کنند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نماینده ایران در سازمان ملل اعلام کرد که همه کشورها به ویژه اعضای شورای امنیت وظیفه دارند تا با همه توان خود اعتقاد به ارزش‌ها، اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد را احیا کنند.
مجید تخت‌روانچی در سخنانی پس از رأی مخالف شورای امنیت به پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی آمریکا، تصریح کرد: مماشات هرگز در خدمت منافع مشترک بشریت نبوده، بلکه بر عکس، صرفاً قلدرها را جری‌تر کرده است. همه کشورها به ویژه اعضای شورای امنیت وظیفه دارند تا با همه توان خود اعتقاد به ارزش‌ها، اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد را احیا نمایند.
او ادامه داد: ما این را به خودمان و نسل آینده که اجباراً با پیامدهای اقدام یا بی‌عملی ما زندگی خواهد کرد، مدیون هستیم.
انتهای پیام

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران از سد شورای امنیت سازمان ملل عبور نکرد و رأی نیاورد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در حالی شکست خورده که تنها دو رأی موافق داشته است.
بر اساس این گزارش، پیش‌نویس آمریکا فقط 2 رأی آورد که یکی خود آمریکا و دومی جمهوری دومینیکن بود که در نتیجه آن، نیازی به وتوی روسیه و چین نبود.
در همین ارتباط، خبرنگار سی‌بی‌اس در سازمان ملل گزارش داده که قطعنامه آمریکا با 11 رأی ممتنع، 2 رأی موافق و 2 رأی مخالف به تصویب نرسیده است.
آمریکا هفته گذشته پس از آن‌که نتوانست حمایت دیگر اعضای شورای امنیت را برای افزایش شانس تصویب قطعنامه پیشنهادی خود علیه ایران جلب کند، تصمیم به اصلاح قطعنامه پیشنهادی و به تعویق انداختن رأی‌گیری بر سر این قطعنامه گرفت تا شاید بتواند این قطعنامه را با اصلاحات تازه به تصویب برساند.
آمریکا در پیش‌نویس اصلاح‌شده این قطعنامه ضدایرانی از خواسته‌های قبلی خود مبنی بر تمدید تحریم‌ها برای مدت نامحدود عقب‌نشینی کرده از اعضای شورای امنیت خواست که این تحریم‌ها را دست‌کم تا زمانی که تصمیم جدیدی اتخاذ شود، تمدید کنند.
علاوه بر این، آمریکا بندی را که در پیش‌نویس قبلی برای تحریم شخصیت‌های بلندپایه ایران از جمله مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنجانده بود و همچنین بند دیگری را که به بازرسی اجباری از کشتی‌های حامل کالاهای مرتبط با ایران اختصاص داشت در پیش‌نویس جدید حذف کرد.
برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.
اوایل تیرماه تعدادی از دیپلمات‌های غربی شاغل در سازمان ملل متحد در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا به‌خلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر گرفتن وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.
ماه گذشته «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که حتی ..

سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود

سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود

سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود سید حسن نصرالله در سخنانی به‌مناسبت سالگرد پیروزی تاریخی بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳روزه ۲۰۰۶ ضمن تشریح دستاوردهای مقاومت و ابعاد مختلف ناکامی صهیونیست‌ها به اقدام خائنانه امارات اشاره کرد و آن را خنجری از پشت به ملت فلسطین دانست. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به‌مناسبت چهاردهمین سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33روزه سال 2006 امشب برگزار شد.
محورهای مهم سخنرانی سید حسن نصرالله:
جنگ 33روزه و دستاوردهای آن
این پیروزی بزرگ را به مردم لبنان و تمامی آزادگان جهان تبریک می‌گوییم.
در ابتدا و انتهای هر چیز از خداوند تعالی و همچنین از تمامی کسانی که در رقم خوردن این پیروزی سرشار از روح ایستادگی و برتری نقش داشتند، تشکر می‌کنیم.
علاوه بر این از افرادی که در مدیریت سیاسی کشور در این جنگ نقش ایفا کردند به‌ویژه امیل لحود (رئیس جمهور وقت لبنان) قدردانی می‌کنیم. لحود موفق نشد به‌خاطر فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای با هدف استعفای او به‌طور کامل در عرصه پیشبرد مذاکرات عمل کند.
از نبیه بری رئیس پارلمان کشورمان به‌خاطر اداره مذاکرات در سخت‌ترین شرایط که در داخل و خارج در جریان بود، تشکر می‌کنیم.‎ جنگ تابستان (2006) یک عملیات نظامی بود که در نهایت به یک جنگ ختم شد. این جنگ توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا بر لبنان تحمیل شد.
لبنان در سطح تنهایی به‌تنهایی در برابر ارتشی جنگید و ایستادگی کرد که این ارتش خود را قوی‌ترین ارتش در خاورمیانه و یکی از قدرتمندترین ارتش‌ها در سطح جهان قلمداد می‌کرد.
دستاورد (جنگ 33روزه) سال 2006 تقویت توان بازدارندگی است
جنگ سال 2006 تبعات و نتایج استراتژیک نظامی، امنیتی و فرهنگی چشمگیری را به‌جای گذاشت که به 3 مورد آن اشاره می‌کنیم؛‎
نتیجه نخست آن توقف و شکست طرح خاورمیانه جدید بود که توسط آمریکایی‌ها در آن دوره مدیریت می‌شد.‎
طرح خاورمیانه جدید که اشغال افغانستان تا عراق را شامل می‌شد همه‌اش در لبنان متوقف شد و شکست خورد.‎
صهیونیست‌ها نخستین بار است که در شرایطی سرشار از ترس و دلهره درباره ادامه حضورشان در منطق..

وال‌استریت ژورنال: حداکثر 2 کشور از قطعنامه آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند

وال‌استریت ژورنال: حداکثر 2 کشور از قطعنامه آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند

وال‌استریت ژورنال: حداکثر ۲ کشور از قطعنامه آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند خبرنگار یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه فاش کرد که بر اساس شواهد موجود، حداکثر دو کشور که یکی از آنها خود آمریکاست، از قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران حمایت می‌کنند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز جمعه به نقل از دیپلمات‌های ارشد اروپایی گزارش داد که شواهد موجود حاکی از این است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران بیش از دو رأی -که یکی از آنها رأی خود آمریکاست- کسب نخواهد کرد.
خبرنگار وال‌استریت ژورنال در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «دیپلمات‌های ارشد اروپایی می‌گویند که انتظار دارند وقتی نتایج رأی‌گیری امروز [بر سر قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران] اعلام شود، تنها یک کشور (خود آمریکا) یا حداکثر 2 کشور به نفع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران رأی داده باشند.»
آمریکا هفته گذشته پس از آن‌که نتوانست حمایت دیگر اعضای شورای امنیت را برای افزایش شانس تصویب قطعنامه پیشنهادی خود علیه ایران جلب کند، تصمیم به اصلاح قطعنامه پیشنهادی و به تعویق انداختن رأی‌گیری بر سر این قطعنامه گرفت تا شاید بتواند این قطعنامه را با اصلاحات تازه به تصویب برساند.
آمریکا در پیش‌نویس اصلاح‌شده این قطعنامه ضدایرانی از خواسته‌های قبلی خود مبنی بر تمدید تحریم‌ها برای مدت نامحدود عقب‌نشینی کرده و از اعضای شورای امنیت خواسته است که این تحریم‌ها را دست‌کم تا زمانی که تصمیم جدیدی اتخاذ شود، تمدید کنند.
علاوه بر این، آمریکا بندی را که در پیش‌نویس قبلی برای تحریم شخصیت‌های بلندپایه ایران از جمله مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنجانده بود و همچنین بند دیگری را که به بازرسی اجباری از کشتی‌های حامل کالاهای مرتبط با ایران اختصاص داشت در پیش‌نویس جدید حذف کرده است.
برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.
او..

جیسون رضائیان: رفتن هوک تأیید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است

جیسون رضائیان: رفتن هوک تأیید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است

جیسون رضائیان: رفتن هوک تأیید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است واشنگتن‌پست در یادداشتی به‌قلم جیسون رضائیان نوشت هیچ‌کس در دولت ترامپ این را با صدای بلند نخواهد گفت اما تغییر اخیر مربوط به ایران در وزارت خارجه آمریکا تأیید ضمنی شکست سیاست موسوم به فشار حداکثری است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، واشنگتن‌پست در یادداشتی به‌قلم جیسون رضائیان نوشت هیچ‌کس در دولت ترامپ این را با صدای بلند نخواهد گفت اما تغییر اخیر مربوط به ایران در وزارت خارجه آمریکا تأیید ضمنی شکست سیاست موسوم به فشار حداکثری است.
در این یادداشت با اشاره به استعفای برایان هوک در آستانه رأی‌گیری شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و وتوی قریب به یقین چین و روسیه آمده است: «دولت ترامپ این نتیجه احتمالی را فاجعه در نظر می‌گیرد و وقتی این اتفاق افتاد، میراث هوک به‌عنوان معمار کم‌اثرترین سیاست ایالات متحده درباره ایران شناخته خواهد شد.»
نویسنده با اشاره به انتصاب الیوت آبرامز به‌عنوان جایگزین برایان هوک، که نومحافظه‌کاری شناخته‌شده است و از تحریم‌های شدید حمایت می‌کند، تصریح کرده است که این انتصاب نشان می‌دهد: «این دولت هیچ قصدی برای ایجاد هرگونه تغییری در سیاست ایرانی خود قبل از انتخابات ندارد.»
رضائیان در ادامه نوشته است: «پس از دهه‌ها اقدامات تنبیهی علیه ایران با وعده عملی‌نشده تغییر جمهوری اسلامی، مردم ایران شایستگی دولت بهتری در آمریکا دارند و همچنین آمریکایی‌ها.»
در این یادداشت آمده است: «ایالات متحده، اضطراری نیاز به یک رویکرد جدید دارد، خلاصله کلام این است: ما نیاز داریم از فرصت‌ها برای گفت‌وگو با ایران بهره ببریم.»
نویسنده با ابراز اینکه آخرین اقدام هوک نامه‌ای از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خطاب به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بود که بیشتر نمادین است، می‌نویسد: «او هنوز در بدتر کردن شرایط زندگی مردم عادی ایران عمدتاً از طریق اقداماتی همانند تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت سفر نقش ایفا می‌کند در حالی که تهدید اصلی ایرانیان علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه جلوی چشمان او افزایش می‌یابد.»
در این یادداشت همچنین آمده است: «وقتی که مایک پامپئو وزیر خارجه از او خواست مسئولیت اداره جدید التأسیس “گروه اقدام ایران” را به‌عهده بگیرد، هوک تجربه‌ای درباره..

پمپئو: ایران باید امکان همکاری شفاف با آژانس را فراهم کند!

پمپئو: ایران باید امکان همکاری شفاف با آژانس را فراهم کند!

پمپئو: ایران باید امکان همکاری شفاف با آژانس را فراهم کند! وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران باید امکان همکاری شفاف و فوری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: توافق رژیم صهیونیستی و امارات گام مهمی به سوی ثبات در خاورمیانه است!
پمپئو همچنین در وین در جریان نشست خبری مشترک با «الکساندر شالنبرگ»، وزیرخارجه اتریش ادعا کرد: ایران باید امکان همکاری شفاف و فوری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را فراهم کند، ما نمی‌توانیم به بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان اجازه خرید و فروش تسلیحات بدهیم.
مایک پمپئو در ادامه این نشست ضمن درخواست از همه کشورهای جهان برای همکاری با آمریکا علیه ایران و با انتقاد از توافق هسته‌ای برجام مدعی شد: توافق هسته ای توافقی خطرناک است که به ایران اجازه خرید و فروش سیستم‌های تسلیحاتی خواهد داد.
این اظهارات وزیرخارجه آمریکا درحالی عنوان شده که رأی گیری مجازی در شورای امنیت درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا از شب گذشته آغاز شده است و قرار است تا ساعاتی دیگر پایان یابد.

صائب عریقات: اگر دبیرکل اتحادیه عرب توافق امارات و اسرائیل را محکوم نکند باید کنار برود

صائب عریقات: اگر دبیرکل اتحادیه عرب توافق امارات و اسرائیل را محکوم نکند باید کنار برود

صائب عریقات: اگر دبیرکل اتحادیه عرب توافق امارات و اسرائیل را محکوم نکند باید کنار برود صائب عریقات از رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین توافقنامه امارات و اسرائیل را پاداشی به اشغالگران دانست و خواستار موضع قاطع دبیرکل اتحادیه عرب در قبال این توافقنامه شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، «صائب عریقات» از رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل تاکید کرد در صورتی که دبیرکل اتحادیه عرب ( احمد ابوالغیط وزیر خارجه اسبق مصر) توافق نامه امارات و اسرائیل را محکوم نکند باید از سمت خود کناره‌گیری کند.
درخواست این مقام تشکیلات خودگردان از این دیپلمات مصری در حالی صورت می‌گیرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر همسو با رژیم صهیونیستی توافق بین اسرائیل و امارات در ازای تعلیق طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را باارزش قلمداد و از آن استقبال کرد.
دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش در ادامه افزود: توافق نامه امارات و اسرائیل پاداشی به اشغالگر است.
عریقات در گفت‌وگو با تلویزیون فلسطین تاکید کرد که عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی خنجری از پشت به ملت فلسطین است.
در همین ارتباط «کاید الغول» از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: خیانت امارات مستلزم پاسخی قاطع برای حمایت از مساله فلسطین و منافع عالی کشورهای عربی است.
گروههای مختلف فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین و هدیه مجانی در راستای تداوم سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی برشمردند.
گفتگوی تلفنی اسماعیل هنیه با محمودعباس/ تشکیلات خودگردان سفیر خود در امارات را فراخواندجنبش فتح : توافق امارات و اسرائیل خیانت به کل کشورهای عربی استتشکیلات خودگردان: هیچ طرفی به نمایندگی از ملت فلسطین حق دخالت در امور فلسطین را نداردانتهای پیام/