فراخوان اخراج امارات از شورای همکاری خلیج فارس

فراخوان اخراج امارات از شورای همکاری خلیج فارس

فراخوان اخراج امارات از شورای همکاری خلیج فارس شخصیت‌های بازر و برجسته کشورهای حوزه خلیج فارس خواستار اخراج امارات از شورای همکاری به دلیل سیاست‌های تفرقه افکنانه این کشور شدند؛ اقدامی که با استقبال گسترده فعالان عرب شبکه‌های اجتماعی همراه شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبگاه امارات لیکس، فراخوان شخصیت‌های بازر و برجسته کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر اخراج امارات از شورای همکاری با استقبال گسترده فعالان عرب شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است.
این شخصیت‌ها با انتشار توئیت‌هایی به تبیین خطر امارات بر وحدت دیدگاه و اتفاق نظر صفوف کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به دلیل رویکرد توطئه گرانه‌اش در فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف و شکاف بین این کشورها پرداختند که تازه ترین آن اختلاف بین امارات با کشور عربستان سعودی است.
این فعالان فضای مجازی بر خطر سوء استفاده امارات از دولت و حکومت به عنوان دروازه‌ای جهت اشاعه عادی سازی روابط با اسرائیل و تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای مشکوک تأکید کردند.
اخیرا، یک وبگاه انگلیسی با انتشار گزارش تأکید کرده بود که امارات به خاطر منافع خود شورای همکاری خلیج فارس را تضعیف می‌کند.
شوک اماراتی‌ها از سطح همدردی ضعیف کشورهای عربی با حادثه انفجار دبیخیز امارات برای خالی کردن میادین نفتی خود پیش از پایان عصر نفتبه بهانه همگامی با غرب؛ امارات تعطیلات آخر هفته را تغییر می‌دهد!نویسنده سعودی: امارات در صدد تصرف جنوب یمن و بنادر آن است«آندریاس کرگ»، پژوهشگر بخش تحقیقات دفاعی دانشگاه «کینگز» لندن در مقاله‌ای که پایگاه خبری «میدل ایست آی» انگلیس منتشر کرد، نوشت: «آمریکا در برهه‌ای که محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان سعودی به دلیل حادثه قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار معارض عربستانی در اوج انزوا قرار داشت، تلاش کرد، با اعمال فشار بر بن سلمان بحران ریاض با دوحه را حل و فصل کند، چون شکاف ناشی از این بحران، راهبرد واشنگتن در خلیج فارس را با مشکل مواجه می کرد.
وی می افزاید: «همانند بحران 2014 خلیج فارس، امارات طی بحران قطر موسوم به بحران 2017 حاضر نبود با قطر برای حل اختلافات گفتگو کند».
آندریاس کرگ با اشاره به اینکه اختلاف دیدگاه ایدئولوژیک ابوظبی با نگرش لیبرال‌تر دوحه به مسائل منطقه مهم‌تر از انسجام و وحدت شورای همکاری خلیج فارس است، می ا..

سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای افراد بالای 65 سال بازگشایی شد

سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای افراد بالای 65 سال بازگشایی شد

سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۵ سال بازگشایی شد سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین ۱۳۳۵ و ماقبل آن جهت ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا بازگشایی شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نوبت‌دهی و ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا برای افراد متولد سال 1335 و ماقبل از آن در سامانه salamat.gov.ir آغاز شد.
هم‌اکنون فقط متولدین 1335 و قبل از آن می‌توانند از طریق این درگاه نسبت به ثبت‌نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.
بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون گروه‌ سنی 68 سال به بالا از روز دوشنبه (21 تیرماه) آغاز خواهد شد و پس از پایان تزریق واکسن به این گروه، افراد در گروه سنی بالای 66 سال و سپس بالای 64 سال برای تزریق واکسن کرونا فراخوان می‌شوند.
طی روزهای آینده، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه افراد بالای 68 سال ارسال خواهد شد و مردم برای انجام واکسیناسیون کرونا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی خودداری کنند.
آن‌چه باید از واکسن کرونای ایرانی – کوبایی بدانیدرئیسی: 1.5 میلیون دوز واکسن فردا وارد کشور می‌شودتولید 3 میلیون دوز واکسن پاستور از مهر/ تکذیب ادعای محرز درباره واکسن ایرانی – کوباییآغاز واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه/ ویروس دلتا در حال گردش در کشور استانتهای پیام/

مکاتبه مهم رئیس مجلس با رئیس‌جمهور/ عدم‌تطابق یک مصوبه مهم ارزی دولت با قانون

مکاتبه مهم رئیس مجلس با رئیس‌جمهور/ عدم‌تطابق یک مصوبه مهم ارزی دولت با قانون

مکاتبه مهم رئیس مجلس با رئیس‌جمهور/ عدم‌تطابق یک مصوبه مهم ارزی دولت با قانون رئیس مجلس شورای اسلامی در مکاتبه با رئیس‌جمهور، از عدم‌تطابق یک مصوبه هیئت دولت در خصوص نرخ محاسباتی ارز ۴۲۰۰تومانی خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ محمد باقر قالیباف در مکاتبه‌ای با رئیس جمهور در خصوص جزء 1 بند و تبصره 7 قانون بودجه سال 1400 کشور اعلام کرد،‌ نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالای وارداتی به‌استثنای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در سال 1400 در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی بر اساس برابری نرخ ارز اعلام‌شده بانک مرکزی ای‌تی‌اس در روز اظهار و مطابق ماده 14 قانون امور گمرکی می‌باشد.
بنابراین بند یک مصوبه هیئت دولت در تاریخ 23 فروردین ماه سال جاری در خصوص تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارداتی در سال 1400 که بدون هرگونه تفکیک و برای تمام کالاهای وارداتی نرخ ارز رسمی 4200تومانی را مبنا قرار داده است و نرخ سامانه مبادله الکترونیکی را برای کالاهای غیراساسی در نظر نگرفته مغایر قانون است.

انتهای پیام/+

هواشناسی ایران 1400/04/20| هشدار دمای بالای 50درجه در برخی استان‌ها/ مردم از تردد غیرضرور خودداری کنند

هواشناسی ایران 1400/04/20| هشدار دمای بالای 50درجه در برخی استان‌ها/ مردم از تردد غیرضرور خودداری کنند

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۴/۲۰| هشدار دمای بالای ۵۰درجه در برخی استان‌ها/ مردم از تردد غیرضرور خودداری کنند سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دمای هوا در برخی استان‌ها به بالای ۵۰درجه و وزش باد خیلی شدید در سیستان و بلوچستان هشدار داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی به‌شرح زیر است؛
توصیف سامانه: تداوم استقرار توده هوای گرم
نوع مخاطره: وقوع دماهای 50 درجه و بالاتر
منطقه اثر:
یکشنبه 1400/04/20: خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر.
دوشنبه 1400/04/21: خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر.
اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی.
توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب.
توصیف سامانه اول: وزش بادهای 120روزه
نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی
منطقه اثر: سیستان و بلوچستان
اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال نفوذ غبار به مناطق مرکزی استان، احتمال خسارت به پوشش و سازه گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی
توصیه: عدم تردد غیرضروری، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به‌سمت شمال استان، رعایت توصیه‌های بهداشتی
توصیف سامانه دوم: تقویت شیو فشار در سطح زمین، وزش باد شدید
زمان شروع: دوشنبه 1400/04/21
زمان پایان: سه‌شنبه 1400/04/22
نوع مخاطره: وزش باد شدید و خیزش گردوخاک
منطقه اثر: خوزستان، بوشهر، ایلام
اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال نفوذ غبار به مناطق مرکزی استان، احتمال خسارت به پوشش و سازه گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی.
توصیه: عدم تردد غیرضروری، احتیاط در ترددهای جاده‌ای.
انتهای پیام/+

دریادار خانزادی: ناوشکن دماوند تا دوماه دیگر به نداجا ملحق می‌شود/ ساخت ناو اطلاعاتی اقیانوس‌پیما در آینده نزدیک

دریادار خانزادی: ناوشکن دماوند تا دوماه دیگر به نداجا ملحق می‌شود/ ساخت ناو اطلاعاتی اقیانوس‌پیما در آینده نزدیک

دریادار خانزادی: ناوشکن دماوند تا دوماه دیگر به نداجا ملحق می‌شود/ ساخت ناو اطلاعاتی اقیانوس‌پیما در آینده نزدیک فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناوشکن دماوند و ناو کنارک تا دو ماه دیگر به نیروی دریایی خبر داد. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه نگاه یک طی سخنانی اظهار داشت: اقیانوس هند به‌عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان در سال‌های اخیر با دزدی دریایی مواجه شد و کانون‌های ناامنی در خلیج عدن شکل گرفت و این باعث شد کشورهای منطقه هوشیاری بهتری پیدا کنند.
وی افزود: نیروهای دریایی معنادار در شرق و شمال اقیانوس هند حضور دارند، نیروی دریایی ایران هم در شمال اقیانوس هند به‌عنوان یک نیروی دریایی که قدرت اقیانوس‌پیمایی دارد مطرح است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: میزبانی دوره ششم اجلاس آیونز در سال 97 به‌عهده ایران گذاشته شد و در همان اجلاس کشور فرانسه به‌عنوان میزبان بعدی مطرح شد. در همان اجلاس به فرانسوی‌ها گفتیم که “قرار است کجا اجلاس بعدی را برگزار کنید؟”، گفتند “در پاریس” و ما گفتیم که “شما به‌دلیل حضور در جزیره ریونیون در این اجلاس حضور دارید و باید اجلاس بعدی را در این جزیره برگزار کنید”.
دریادار خانزادی تصریح کرد: در حاشیه این اجلاس با فرماندهان نیروهای دریایی آلمان و هلند و فرانسه ملاقات داشتیم و مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران را در مورد ائتلاف‌های منطقه‌ای که آنها هم عضو آن هستند مطرح کردیم و آنها هم گفتند که این مواضع را به کشورهای خود منتقل می‌کنند و به‌نظر می‌رسد اروپایی‌ها قصد دارند راه خود را از آمریکایی‌ها جدا کنند.
وی ابراز کرد: در دیدار با فرمانده نیروی دریایی فرانسه نقشه‌ای از خلیج فارس را پهن کردیم و موقعیت ناوهای کشورهای مختلف را نشان دادیم. در این دیدار مطرح کردم که “چه‌معنی دارد وقتی ناامنی در خلیج عدن وجود دارد شما در منطقه خلیج فارس ائتلاف تشکیل می‌دهید؟”، فرمانده نیروی دریایی فرانسه گفت که “نظر شخصی من هم با شما موافق است”.
دریادار خانزادی مطرح کرد: به‌نظر می‌رسد اروپایی‌ها تحت فشار آمریکایی‌ها هستند و این آمریکا است که در این میان شیطنت می‌کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره مرکز هماهنگی امنیت دریایی عنوان کرد: مدت زی..

عراق|"الکعبی" خطاب به آمریکایی‌ها: شما را رها نمی‌کنیم/ الفیاض: حشدالشعبی ضامن حقیقی امنیت کشور است

عراق|"الکعبی" خطاب به آمریکایی‌ها: شما را رها نمی‌کنیم/ الفیاض: حشدالشعبی ضامن حقیقی امنیت کشور است

عراق|”الکعبی” خطاب به آمریکایی‌ها: شما را رها نمی‌کنیم/ الفیاض: حشدالشعبی ضامن حقیقی امنیت کشور است دبیرکل جنبش النجباء عراق خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما را رها نخواهیم کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، “شیخ اکرم الکعبی” دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق خطاب به آمریکایی‌ها گفت که مقاومت تا آزادسازی آخرین وجب از خاک عراق و خروج کامل نیروهای آمریکایی ادامه خواهد یافت.
وی افزود که آمریکایی‌ها باید از دخالت در امور عراق و سرقت نفت و برق این کشور دست بردارند.
الکعبی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: چگونه شما را به حال خود رها کنیم در صورتی که سرزمین ما را اشغال کرده‌اید و حاکمیت کشور ما را نقض می‌‌کنید.
دبیرکل النجباء اظهار داشت: چگونه شما را رها کنیم در حالی که هنوز انتقام از شما پایان نیافته است و این شما بودید که بزدلانه و مکارانه فرماندهان پیروزی و آزادسازی را کشتید.
الکعبی افزود: ما شما را رها نخواهیم کرد و مقاومت تا آزادسازی آخرین وجب از خاک عراق از لوث شما خاری در چشمتان خواهد بود.
وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: از عراق خارج شوید و به دخالت‌های آشکار و مخرب خود در کشور ما پایان دهید، زیرا بیشترین عامل مشکل ما شما هستید.
عصائب اهل الحق: مقاومت می‌تواند به حضور آمریکا در عراق پایان دهد
“محمود الربیعی” سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که مقاومت می‌تواند به حضور نظامی آمریکا در عراق پایان دهد.
وی افزود: رفتارهای آمریکا در عراق غیرقابل قبول است و نیروهای مقاومت حضور نظامی آمریکا در عراق را به منزل اشغالگری می‌داند.
الربیعی اظهار داشت که نیروهای مقاومت قادر به مقابله با اشغالگری آمریکا و اخراجش از خاک عراق هستند و دیگر هیچ زمینه قانونی برای حضور نظامی آمریکا یا کشورهای خارجی دیگر در عراق باقی نمانده‌ است.
فراکسیون الصادقون: ثبات عراق در گروی خروج نیروهای بیگانه است
“فاضل جابر” نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت: زمان آن رسیده است که نیروهای بیگانه عراق را ترک کنند و این امر نیازمند حمایت همه گروه‌های ملی از تصمیم پارلمان است.
وی در گفت‌وگو با العهد نیوز اظهار داشت: آمریکا به دنبال شعله ور کردن جنگ اقتصادی، امنیتی و سیاسی در کل منطقه و عراق است.
جابر اظهار داشت: عراق قوی تر از قبل است و ما هرگز اجازه..

جهاد اسلامی: تمام موشک‌های 2014 ظرف چند دقیقه در 2021 شلیک شد

جهاد اسلامی: تمام موشک‌های 2014 ظرف چند دقیقه در 2021 شلیک شد

جهاد اسلامی: تمام موشک‌های ۲۰۱۴ ظرف چند دقیقه در ۲۰۲۱ شلیک شد شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد موشک‌های که در طول جنگ ۲۰۱۴ شلیک کرده بود ظرف چند دقیقه در جنگ اخیر شلیک شدند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای که امروز شنبه به مناسبت هفتمین سالگرد عملیات البنیان المرصوص انجام گرفت تاکید کرد آن چه که صهیونیست‌ها از ما در طول جنگ 2014 دیدند ، ظرف چند دقیقه در جنگ 11 روزه اخیر به چشم خود مشاهده کردند.
سرایا القدس در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد مقاومت اجازه نخواهد داد تلاش‌های خبیثانه برای در هم شکستن نوار غزه از طریق محاصره و تحریم ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/

افغانستان| ادامه فارسی‌ستیزی این بار در افتتاحیه فرودگاه بین‌المللی «خوست»

افغانستان| ادامه فارسی‌ستیزی این بار در افتتاحیه فرودگاه بین‌المللی «خوست»

افغانستان| ادامه فارسی‌ستیزی این بار در افتتاحیه فرودگاه بین‌المللی «خوست» در حالی که هر از چند گاهی جریان فارسی‌گریزی یا فارسی‌هراسی در افغانستان ابراز وجود می‌کند، این بار در افتتاحیه فرودگاه بین‌المللی ولایت خوست زبان فارسی از روی تابلو‌ها حذف شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، زبان فارسی در افغانستان ناملایمت‌های بسیاری را تحمل کرده است؛ به‌طوری که امروزه با وجود آزادی بیان در این کشور، به‌دلیل فعالیت‌های پشتوگرایانه دولتمردان، هنوز این زبان نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در سیاست‌های دولت افغانستان کسب کند.
امروز نیز حذف زبان فارسی از تابلوهای فرودگاه بین‌المللی ولایت خوست سبب انتقادات شماری از کاربران افغان در فضای مجازی شده است که با انتقاد از این اقدام آن را مصداق فارسی‌ستیزی دولت افغانستان می‌خوانند.

فارسی کنار پشتو زبان رسمی کشور افغانستان است و حذف آن از دیدگاه مردم و کاربران فضای مجازی به‌معنای نادیده گرفتن بخش بزرگی از حقوق قانونی و مدنی جمعیت افغانستان است.
کاربران فضای مجازی همچنین رئیس جمهور افغانستان و والی خوست را به رفتار تبعیض‌آمیز علیه زبان‌های رسمی کشور متهم کردند.
«فارسی»ستیزی این بار در نشست وزارت حج و اوقاف افغانستانروایت چند دهه ظلم به شیعیان افغانستان/ بررسی تأثیرات متقابل زبان فارسی ایرانی و فارسی افغانستانیواکنش‌ها به حذف زبان فارسی از فهرست زبان‌های خارجی افغانستان/ نام خانه پدری ما «فارسی» استماه گذشته در نشستی که وزارت امور حج و اوقاف افغانستان با گردآوری علمای این کشور برگزار کرده بود، زبان رسمی فارسی را از تابلوی این نشست حذف کرده بود.
پیش از این نیز زبان فارسی در فهرست زبان خارجی اداره ثبت و احوال و نفوس افغانستان قرار گرفته بود که اگرچه رئیس این اداره آن را اشتباه فنی خوانده بود اما با واکنش‌های گسترده‌ای روبه‌رو شد.
همچنین حدود پنج ماه پیش نیز در رونمایی از نمونه‌های اسکناس‌های جدید افغانستان نیز حذف زبان فارسی جنجال‌برانگیز شد، نوشته‌های پشت و روی این اسکناس‌های چاپ‌شده فقط دو زبان پشتو و انگلیسی روی آن‌ها دیده می‌شد.
انتهای پیام/.+

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز 1400/04/19|ثبات نسبی در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز 1400/04/19|ثبات نسبی در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۹|ثبات نسبی در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟ هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۶۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۹۲۰ تومان است. – اخبار بازار – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 63 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار و 920 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 690 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 450 هزار تومان است.
در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 650 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 600 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 63 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 417 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 605 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
* قیمت های درج شده در این خبر با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.
قیمت آن‌لاین دلار و سکه در بازار آزادبه گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم اکنون،‌ قیمت دلار 24 هزار و 920 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 500 تومان و درهم امارات 6 هزار و 820 تومان اعلام شده است.
نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در روزهای نخست سال جاری، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و … باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است. دلار مدتی است بین کانال 23 تا 24 هزار تومان در نوسان است.
به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و … قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.
به گزارش تسنیم،‌ در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 24 هزار و 468 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 23 هز..

نامه نماینده تهران به قالیباف برای ابطال تصویبنامه هیات وزیران

نامه نماینده تهران به قالیباف برای ابطال تصویبنامه هیات وزیران

نامه نماینده تهران به قالیباف برای ابطال تصویبنامه هیات وزیران نماینده تهران از قالیباف درخواست کرد تا تصویب نامه غیرقانونی هیات وزیران مبنی بر صدور احکام جدید حقوق بگیران دولتی در اسرع وقت ابطال شود. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه خواستار ابطال تصویب‌نامه هیأت وزیران درباره تعیین ضریب حقوق کارمندان شد.
متن نامه نماینده تهران به رئیس مجلس به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
همانگونه که استحضار دارید اخیرا مباحثی درباره میزان دریافتی کارکنان زحمتکش مناطق عملیاتی وزارت نفت مطرح شد که پس از جلسات متعدد و ارائه پیشنهادات مختلف، نهایتا هیات وزیران به جای تعیین استثناء و آنهم فقط برای کارکنان عملیاتی نفت، به این بهانه، در تاریخ 9 تیرماه 1400 تصویب نامه ای (پیوست) را ابلاغ کرده است که طی آن، بند الف تبصره 12 قانون بودجه 1400 را به طور کلی تغییر داده، قانون را دور زده و حتی بالاتر از آن عملا قانونگذاری کرده است!
این اقدام غیرقانونی دولت در روزهای پایانی از عمر دولت آقای روحانی که با کارسازی مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است، دخالت آشکار در وظایف قوه مقننه و تغییر در متن قانون بودجه 1400 کل کشور است و در نتیجه آن، سقف افزایش 2.5 میلیون تومان برای حقوق های بالای 10 میلیون تومان در جزء 1 بند الف به طور کلی مخدوش، جزء 7 همین بند نیز دچار تغییر ماهوی شده و نیت قانونگذار برای کاهش فاصله طبقاتی و افزایش عدالت اجتماعی کاملا از بین رفته است.
لازم به ذکر است در جریان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق، معاون پارلمانی وزیر نفت پیشنهاد مستثنی شدن کلیه کارکنان وزارت نفت (اعم از ستادی و عملیاتی) را مطرح کرد که کمیسیون با بررسی پیشنهاد دولت مبنی بر استثنا شدن کارکنان عملیاتی موافق بود اما وزارت نفت زیر بار جداشدن ستادی ها از عملیاتی‌ها نرفت و عملا دریافتی نیروهای عملیاتی را گروگان “ستادی ها” قرار داد تا اکنون بتواند ماجرا را به نام کارکنان عملیاتی و به کام برخی “حقوق بگیران نجومی ستادی و تهران نشین” تغییر دهد.
لذا خواهشمند است دستور فرمایید “هیات تطبیق مصوبات دولت ب..