"باران" شامپانزه باغ‌وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود+فیلم و تصاویر

"باران" شامپانزه باغ‌وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود+فیلم و تصاویر

“باران” شامپانزه باغ‌وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود+فیلم و تصاویر صبح امروز با فراهم‌شدن مقدمات پرواز باران شامپانزه ارم این حیوان ساعت ۱۱ امشب به‌مقصد یتیم‌خانه‌ای در کنیا از فرودگاه امام منتقل خواهد شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم سبز با اشاره به اینکه ساعت 23 امشب باران به کشور کنیا اعزام خواهد شد گفت: تمام تمهیدات لازم برای انتقال این شامپانزه به کشور کنیا فراهم می‌شود.
وی گفت: پروازی به‌مقصد قطر انجام خواهد شد و از آنجا این شامپانزه به کنیا سفر می‌کند.
سلیم‌جوهری با یادآوری اینکه پارک ارم مجموعه بزرگی است که بیش از 70 هکتار مساحت آن است گفت: این مجموعه ورزشی ـ تفریحی فضای مناسبی را دارد که یکی از آنها قراردادن باغ‌وحش در این مجموعه است که 110 گونه جانوری با استاندارد اروپا و با بالاترین کیفیت حیوانات در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل مجموعه ورزشی ـ تفریحی ارم با ابراز اینکه رویکرد جدید تفریحی ورزشی ارم، رویکرد آموزشی و ترویج آن است گفت: بر همین اساس ما با پروتکل‌های مختلف با واحدهای آموزشی و دانشگاه‌های مختلف و همچنین مؤسسه رویان ارتباط برقرار کرده‌ایم که در این مجموعه حضور و کار تحقیقات حیات‌وحش را انجام می‌دهند.
سلیم‌‌جوهری ادامه داد: از زمانی که باران در اختیار مجموعه ارم قرار گرفت در همان مقطع کمیسیونهایی تشکیل شد و افراد متخصص در حوزه محیط زیست، دامپزشکی و… حضور داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند که باران باید در یک یتیم‌خانه بزرگ شود.
وی ادامه داد: براساس تصمیم اخذشده تمام اقدامات انجام و رایزنی‌ها برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام شد و در نهایت امشب ساعت 11 ابتدا به قطر و در نهایت به کنیا منتقل خواهد شد.
مدیرعامل مجموعه ورزشی ـ تفریحی ارم با بیان اینکه یتیم‌خانه اشاره‌شده یکی از یتیم‌خانه‌های مهم در جهان محسوب می‌شود گفت: علی‌رغم اینکه ارم قابلیت بزرگ کردن این حیوان را داشت اما به‌دلیل اینکه بهتر زندگی بکند و شرایط لازم فراهم شود تصمیم گرفته شد باران به این یتیم‌خانه منتقل شود.
صبح امروز با حضور مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی ـ تفریحی ارم سبز غندالی مدیر باغ‌وحش ارم، و پیمان محمدزاده دامپزشک باغ‌وحش ارم مراسم خداحافظی از با..

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 65 درصدی موارد جدید ابتلا / نیمی از استان‌ها آلوده به ویروس دلتا / دیروز 6411 نفر دُز اول واکسن دریافت کردند! + نقشه و نمودار

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 65 درصدی موارد جدید ابتلا / نیمی از استان‌ها آلوده به ویروس دلتا / دیروز 6411 نفر دُز اول واکسن دریافت کردند! + نقشه و نمودار

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۶۵ درصدی موارد جدید ابتلا / نیمی از استان‌ها آلوده به ویروس دلتا / دیروز ۶۴۱۱ نفر دُز اول واکسن دریافت کردند! + نقشه و نمودار گروه استان‌ها ـ نگاهی‌گذرا به آمارهای وزارت بهداشت اگرچه حکایت از کاهش نسبی اغلب شاخص‌های همه‌گیری دارد اما واقعیت امر این است که اکنون ویروس دلتا در نیمی از استان‌ها فعال است و همچنان شیب ملایم صعودی نسبت به هفته قبل تجربه وجود دارد. – اخبار استانها – به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، انتشار آمارهای روزانه از سوی مقامات مسئول مقابله با همه‌گیری کرونا اگرچه می‌تواند تصویری کلی از آنچه در کشور می‌گذرد داشته باشد اما به قول کارشناسان نگاه روزانه به این آمارها هیچ نشانی از آتش زیر خاکستر ویروس منحوس ندارد و باید در روندی دو هفته‌ای این آمارها را با هم مقایسه کنیم تا به واقعیت ماجرا برسیم.
در این زمینه می‌توان به تفاوت اعداد نمودارهای منتشر شده روز 12 تیر 1400 و یک روز قبل اشاره کرد که اگر بخواهیم فقط همین دو روز را مقیاس تصمیم‌گیری‌ها داشته باشیم همه شاخص‌ها نزولی شده و با این مبنا می‌توان نتیجه گرفت که از شدت بحران کاسته شده اما اگر کمی عمیق‌تر و در دوره‌ای دوهفته‌ای این اعداد را مورد بررسی کارشناسی قرار دهیم می‌بینیم ویروس منحوس به‌خصوص از نوع دلتا همچنان در کشور جولان می‌دهد تا جایی که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته رسماً اعلام کرد:” نیمی از استان‌های کشور درگیر ویروس دلتا شده است.”
کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند: تایید آلوده شدن نیمی از استان‌های کشور به‌خصوص استان‌هایی که جمعیت سیال بسیار بالایی در آنها وجود دارد از سوی مقامات وزارت بهداشت خبر از این واقعیت می‌دهد که حداکثر تا 14 روز آینده یعنی دوره نهفتگی ویروس منحوس یکباره شاهد افزایش قابل توجه آمارها در بخش‌های مختلف مربوط به همه‌گیری خواهیم بود که این روند می‌تواند غافلگیری بزرگی برای نظام بهداشت و درمان ایران باشد.
این گروه معتقدند میزان سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی این نوع از ویروس بسیار بالاتر از نوع انگلیسی در پیک چهارم است که برهمین اساس می‌توان نتیجه گرفت در دوره یاد شده احتمالاً جهش آماری به‌گونه‌ای است که می‌توان از آن سونامی کرونا طی دوسال اخیر کشورمان یاد کرد که شاهد مثال آن هم در استان سیستان ..

کوپا آمه‌ریکا 2021| آرژانتین حریف کلمبیا در نیمه‌نهایی شد/ وداع اروگوئه در ضربات پنالتی

کوپا آمه‌ریکا 2021| آرژانتین حریف کلمبیا در نیمه‌نهایی شد/ وداع اروگوئه در ضربات پنالتی

کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱| آرژانتین حریف کلمبیا در نیمه‌نهایی شد/ وداع اروگوئه در ضربات پنالتی تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و کلمبیا با شکست رقبای‌شان حریف یکدیگر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی ۲۰۲۱ شدند. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهل و هفتمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمه‌ریکا 2021) در کشور برزیل، بامداد امروز (یکشنبه به وقت تهران) با برگزاری دو دیدار دیگر از مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری شد.
بر این اساس تیم‌های ملی فوتبال اروگوئه و کلمبیا از ساعت 2:30 بامداد به وقت تهران در ورزشگاه ناسیونال برازیلیا به مصاف هم رفتند که جدال دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل انجامید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی هم با وجود گلزنی ادینسون کاوانی و لوئیس سوارس، خوسه ماریا گیمنس و ماتیاس وینیا ضربات پنالتی خود را به هدر دادند تا شاگردان اسکار تابارس در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 شکست را بپذیرند و از دور رقابت‌ها کنار بروند. مردان رینالدو روئدا هم با صعود به دور بعد حریف آرژانتین شدند.
در دیگر بازی از همین مرحله از ساعت 5:30 بامداد به وقت تهران، تیم‌های آرژانتین و اکوادور در ورزشگاه المپیکو پدرو لودوویکو مقابل هم صف‌آرایی کردند که در نهایت این آلبی‌سلسته بود که به برتری 3 بر صفر دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شد. شاگردان لیونل اسکالونی که در این دیدار توسط رودریگو دی‌پائول (40)، لائوتارو مارتینس (84) و لیونل مسی (3+ 90) به گل رسیدند، در مرحله بعد باید به مصاف کلمبیا بروند. پدرو هینکاپیه از اکوادور هم در دقیقه 2+90 با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد.
کوپا آمه‌ریکا 2021| تیته: خوشحالم که راهی نیمه‌نهایی شدیم چون قهرمان دو دوره رقابت‌ها را شکست دادیمبرنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا 2021 به شرح زیر است:
15 تیر/ برزیل – پرو، ساعت 3:30 به وقت تهران
16 تیر/ آرژانتین – کلمبیا، ساعت 5:30 به وقت تهران
انتهای پیام/

جای خالی جاماندگان سهام عدالت در میان 100 هزار میلیارد تومان سهام فروشی دولت در 1400 + فیلم

جای خالی جاماندگان سهام عدالت در میان 100 هزار میلیارد تومان سهام فروشی دولت در 1400 + فیلم

جای خالی جاماندگان سهام عدالت در میان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهام فروشی دولت در ۱۴۰۰ + فیلم با وجود آنکه دولت مجوز فروش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهام در قانون بودجه ۱۴۰۰ را دریافت کرده است، فعلاً وضعیت مشخصی برای ارائه سهام عدالت به ۷ میلیون نفر از اقشار محروم جامعه که در فهرست دریافت سهام عدالت نبوده‌اند، وجود ندارد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اقشار محروم جامعه پیگیر بحث سهام عدالت هستند، از ابتدای سال قبل که بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شد، بیست میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند یعنی خودشان مدیریت پُرتفُوی (سبد سهام) را برعهده داشتند و چیزی حدود 30 میلیون نفر روش غیرمستقیم را برگزیدند. یعنی اجازه دادند تا مدیریت پُرتفُوی سهام برعهده شرکت‌های سهام عدالت استانی باشد. اتفاقی که افتاد دولت اجازه داد تا 60 درصد این پُرتفُو آزاد بشود و مردم بتوانند سهام موجود در سبد خود را بفروشند.
اینجا چند بحث مطرح شد: یکی بحث انتخابات شرکت‌های سهام عدالت استانی است. نکته جالب توجه اینکه هنوز انتخاباتی برای تعیین اعضای هیئت مدیره این شرکت‌ها از سوی وزارت اقتصاد برگزار نشده است؛ به معنای ساده‌تر می‌شود گفت این 29 میلیون نفری که روش سهامداری یا مدیریت غیرمستقیم سبد سهام را انتخاب کردند فعلاً شرکت‌هایشان به لحاظ مدیریتی وضعیت مشخصی ندارد. اما نکته مهم‌تر بحث جامانده‌های سهام عدالت است.
کمیسیون اقتصادی سال قبل به این موضوع ورود کرد و اعلام شد حدود 20 میلیون نفر از اقشار مرفّه جامعه مشمول سهام عدالت شده‌اند و از آن طرف نیز 20 میلیون نفر از اقشار محروم و… که به طور کلی باید مشمول می‌شدند فعلاً از دسترسی به این سهام محروم هستند.

اتفاقی که افتاد مجلس تصمیم گرفت به این موضوع ورود کند. در بحث توزیع سهام عدالت به نوعی یک نوع بی عدالتی اینجا رخ داده است. در مرحله بعد بحث تدوین یک طرح توسط کمیسیون اقتصادی مطرح شد و در اسفند ماه نیز خبر آمد که این موضوع در قانون بودجه 1400 گنجانده خواهد شد که تا کنون چنین امری رخ نداده است.
بر اساس قانون بودجه و اعلام رسمی وزیر اقتصاد، دولت امسال می‌تواند تا صد هزار میلیارد تومان سهام بفروشد. اگر قرار بود به آن هفت میلیون نفر، سهام عدالت حتی با ارزش روز هشت میلیون تومانی ارائه شود خیلی رقمش کمتر از این 100 هزار میلیارد تومان سها..

یورو 2020| برنامه بازی‌های مرحله نیمه نهایی + نمودار

یورو 2020| برنامه بازی‌های مرحله نیمه نهایی + نمودار

یورو ۲۰۲۰| برنامه بازی‌های مرحله نیمه نهایی + نمودار با پایان یافتن بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰، مسیر ۴ تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی برای صعود به فینال این رقابت‌ها مشخص شد. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 شب گذشته (شنبه) با برگزاری دو بازی بسته شد که در بازی نخست تیم ملی دانمارک با نتیجه 2 بر یک از سد جمهوری چک گذشت و در دومین بازی هم انگلیس در شهر رم، تیم ملی اوکراین را با نتیجه 4 بر صفر از پیش رو برداشت. پیشتر نیز تیم ملی اسپانیا با پیروزی 3 بر یک در ضربات پنالتی مقابل سوئیس و ایتالیا با برد 2 بر یک مقابل فرانسه راهی نیمه نهایی شده بودند.
به این ترتیب دانمارک و انگلیس پس از اسپانیا و ایتالیا به سومین و چهارمین تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی تبدیل شدند.
برنامه بازی‌های مرحله نیمه نهایی که هر دوی آنها در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برگزار می‌شود، به شرح زیر است:
بازی اول
سه‌شنبه 15 تیر
ایتالیا – اسپانیا (23:30)
بازی دوم
چهارشنبه 16 تیر
انگلیس – دانمارک (23:30)

یورو 2020| صعود آسان انگلیس با غلبه بر اوکراین دست‌ و‌ پا بسته/ سه شیر با پنجمین کلین‌شیت به نیمه نهایی رسیدانتهای پیام/

بازداشت یکی از مدیران جهاد کشاورزی استان کرمان ‌/ متهم در ‌بخش واگذاری اراضی "رشوه" می‌گرفت

بازداشت یکی از مدیران جهاد کشاورزی استان کرمان ‌/ متهم در ‌بخش واگذاری اراضی "رشوه" می‌گرفت

بازداشت یکی از مدیران جهاد کشاورزی استان کرمان ‌/ متهم در ‌بخش واگذاری اراضی “رشوه” می‌گرفت گروه استان‌ها – بازرس کل استان کرمان از دستگیری یکی از مدیران جهاد کشاورزی استان کرمان در بخش واگذاری اراضی به اتهام دریافت رشوه خبر داد. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد آبیار عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری یکی از مدیران جهاد کشاورزی استان کرمان در بخش واگذاری اراضی اظهار داشت: این مدیر به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده است.
وی با اشاره به جزئیات بیشتر این خبر بیان کرد: مدیر مذکور چندین سال در موارد متعدد اقدام به دریافت رشوه از ارباب رجوع می‌کرده که با حکم بازپرس پرونده دستگیر و بازداشت شده است.
جزئیات جدید از بازداشت 5 عضو شورای شهر نسیم‌شهر/ مدیر مالی شهرداری به همراه 5 کارچاق‌کن و دلال دستگیر شدندرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:‌ 70 نفر در ماجرای صندوق فرهنگیان بازداشت شدند‌ / 136 هزار میلیارد ریال حق فرهنگیان به باد رفت‌بازپرس کل استان کرمان با تقدیر از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، بازرس پرونده و پلیس امنیت اقتصادی کرمان گفت: با سارقین بیت‌المال به شدت برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/511/ش

محمد برسوزیان بازیگر سریال "متهم گریخت" درگذشت

محمد برسوزیان بازیگر سریال "متهم گریخت" درگذشت

محمد برسوزیان بازیگر سریال “متهم گریخت” درگذشت خبر درگذشت محمد برسوزیان در حالی امروز منتشر می شود که سیروس گرجستانی دیگر بازیگر سریال “متهم گریخت” هم سال گذشته در چنین روزی دارفانی را وداع گفت. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متینا باقری نوه محمد برسوزیان هنرمند با سابقه عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم خبر درگذشت پدربزرگش را تأیید کرد و گفت: به دلیل حمله قلبی و مشکلات پروستات، در بیمارستان میلاد درگذشت.
محمد برسوزیان بازیگر تلویزیون و سینما و تهیه‌کننده فیلم، متولد سال 1324 در تهران است.
وی پس از گرفتن دیپلم، فعالیت هنری‌اش را با بازی در تئاتر آغاز کرد. برسوزیان، بازیگر با سابقه و متینی است که تجربه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر ” مهریه بی‌بی ” را در کارنامه کاری‌اش دارد.
برسوزیان 76 ساله زاده تهران بود و در سریال‌هایی چون “سه در چهار”، “متهم گریخت” و “روزگار قریب” ایفای نقش کرده بود.
این بازیگر که به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری بود در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.
خبر درگذشت برسوزیان را متینا باقری نوه این هنرمند پیشکسوت که دستیاری کارگردان و نویسنده و بازیگر است، تأیید کرد.
به گفته باقری، احتمال دارد که پس از انجام مراحل اداری،‌ این هنرمند روز دوشنبه 14 تیرماه 1400 تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.
خبر درگذشت محمد برسوزیان در حالی امروز منتشر می‌شود که سیروس گرجستانی دیگر بازیگر سریال “متهم گریخت” هم سال گذشته در چنین روزی دار فانی را وداع گفت.
بازی در سریال‌های «جلال 2»، «نهنگ آبی»، «نفس گرم»، «هوش سیاه2»، «زمانه» و «در چشم باد» از دیگر کارهای مرحوم محمد برسوزیان در حوزه تلویزیون محسوب می‌شود.
«روانی» ساخته داریوش فرهنگ، «شب روباه» به کارگردانی همایون اسعدیان، «پنجه در خاک» از آثار ایرج قادری و «دمرل» یدالله صمدی، از جمله فیلم های سینمایی است که محمد برسوزیان در آنها ایفای نقش داشته است.
رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون با تسلیت این ضایعه دردناک تأکید کرد: بزرگ بودن، قدمت و احترام و حرمتِ هنرمندی‌اش همیشه برای نسل‌های آینده به عنوان درسی بزرگ باقی می‌ماند. این آدم‌ها همیشه ارزش داشته‌اند و ارزش خواهند داشت. ای کاش که قبل از فوت این بزرگان هنر و پیشکسوتان کاربلد کنارشان باشیم که به هنگام مرگ، حسرتِ..

علی صبوری دستمزد خنداننده‌شو را تبدیل به "آب معدنی" کرد!

علی صبوری دستمزد خنداننده‌شو را تبدیل به "آب معدنی" کرد!

علی صبوری دستمزد خنداننده‌شو را تبدیل به “آب معدنی” کرد! کمدین شناخته شده “خندوانه” می‌خواهد دستمزدهایی که برنامه پربیننده شبکه نسیم بابتِ استندآپ کمدی به او پرداخت می‌کنند را آب بخرد و برای مردم سیستان و بلوچستان ببرد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کمدینی که با ساخت کارهای طنز و تبلیغات در اینستاگرام به یکی از چهره‌های شناخته شده فضای مجازی تبدیل شده بود با حضور در برنامه “خندوانه” و مسابقه “خنداننده‌شو” در بین مردم هم شناخته شد. جوان مشهدی که در مسابقه “خنداننده‌شو”2 از میان شرکت‌کننده‌های این مسابقه با اجرای چند استندآپ کمدی موفق توانست بیشترین رأی را کسب کند و به عنوان نفر اول این مسابقه معرفی شود.
موفقیت “علی صبوری” در مسابقه “خنداننده‌شو” از او چهره شناخته‌شده‌تری ساخت و به عنوان بازیگر در سریالی به کارگردانی علی مسعودی جلوی دوربین رفت. این روزها او را بیشتر با نقش دامادِ سریال “بوتیمار” می‌شناسند که توانست در کنار زوجِ محبوب حمید لولایی و مرجانه گلچین، تجربه جدیدی از خودش به جای بگذارد.
کمدین جوانی که اعتقاد دارد هنر باید با طنز و طنازی توأمان باشد. از خط قرمزهایی می‌گوید که در سینما و صداوسیما باید به آن پایبند بود تا هنر و هنرمندی فارغ از طنازی و سرگرمی، وسیله و ابزار مهمی برای فرهنگسازی باشند. کمدین جوانی که می‌گوید: شاید برخی به نوع شوخی‌ها و طنزهای اینستاگرامی ما قبل از آمدن به “خندوانه” و حتی در دوران رقابت “خنداننده‌شو” انتقاد داشتند،‌ از این خط قرمزهای مرسوم و درست، آگاه نبودم و نمی‌دانستم شوخی‌ها و طنزها چه چارچوب و قاعده‌ای داشته باشند.

او در استوری به دستمزد استندآپ کمدی‌اش در خندوانه اشاره کرد که بارها اعلام کردم بابت استندآپ‌هایی که در خندوانه داشتم، هزار تومان هم دریافت نکردم. دو علت داشته یکی اینکه خودم را مدیون خندوانه و تهیه‌کننده‌اش و رامبد جوان می‌دانستم و دوم اینکه فقط به خنداندن فکر می‌کردم ولاغیر. اما دیروز یک پیام عجیب برایم آمد از طرف یکی از عوامل خندوانه که شماره حساب‌تان را بدهید و گفتم چرا؟ گفتند برای استندآپ‌های خندوانه است.

و سرانجام در استوری دیگری علی صبوری اعلام کرد که من کل پول دریافتی‌ام از خندوانه را آب می‌خرم و می‌برم سیستان و بلوچستان. و حتی در حاشیه این استوری نوشته که هرکسی می‌تواند و دوست ..

چرا مهران مدیری به کپی‌بودنِ "دورهمی" اعتراف کرد؟/ سامورایی ذهنی بهتر است یا ربات‌های شبکه نسیم!+ فیلم

چرا مهران مدیری به کپی‌بودنِ "دورهمی" اعتراف کرد؟/ سامورایی ذهنی بهتر است یا ربات‌های شبکه نسیم!+ فیلم

چرا مهران مدیری به کپی‌بودنِ “دورهمی” اعتراف کرد؟/ سامورایی ذهنی بهتر است یا ربات‌های شبکه نسیم!+ فیلم امروز برای ساخت مسابقه در تلویزیون اولین سؤالی که می‌پرسند این است: “اسپانسر دارید!”، به‌جای اینکه دنبالِ خلاقیت برنامه‌ساز باشند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، خلاقیت و نوآوری دو جزء اصلی و فراموش‌شده تلویزیون‌اند؛ وقتی برنامه‌ها و مسابقاتی روی آنتن می‌روند که تهیه‌کننده و عواملش هیچ تلاشی برای بومی کردن آن ندارند، دکور پرزرق‌وبرقی باشد و مجری بازیگری و چندصباحی مخاطب سرگرم شود! در حالی که آن روزهایِ طلایی تلویزیون دیگر تکرار نمی‌شوند، زمانی که برنامه‌ها و مسابقه‌هایی روی آنتن می‌رفتند با کمترین امکانات و تکیه بر خلاقیت و نوآوری، به‌دور از هیاهو و شلوغ‌بازی‌های رسانه‌ای، دنبال غذای آماده نبودند.
امروز اولین سؤال مدیران امر این است: “اسپانسر دارید! همه‌چیز جور است!”؛ نکته‌ای که باعثِ ناراحتی و نارضایتی بسیاری از برنامه‌سازان و سریال‌سازان کاربلد است. این نوع نگاه تنها به خودِ تلویزیونی‌ها ضربه نمی‌زد، بلکه مخاطب را درگیر نسخه‌های خارجی‌اش می‌کرد. آرام آرام مدیران و دست‌اندرکاران هم به این غذای آماده عادت کردند و دیگر مسئله اصلی اتاق فکر، طراح و محتوای برنامه و مسابقه نیست، بلکه دکور و مجری و فالوور حرف اول را می‌زند.
بارها این نکته از سوی مجریان قدیمی تلویزیون بیرون آمده است که برخی از مدیران به تهیه‌کننده و برنامه‌ساز فیلمی می‌دهند و می‌گویند “مثل این فیلم را برای ما بساز!”، این نگاه فاجعه‌آمیزی است که تلویزیون را هر روز به عقب می‌برد. این روند باعث شده است برنامه‌سازهای کاربلد از صداوسیما دور شوند و نگاهی کاملاً سرمایه‌دارانه بر تلویزیون حاکم شود و هرچه جلوتر می‌رویم فراگیری مسابقه‌های کپی‌شده بدون سرمنزل بیشتر می‌شود.

شاید حاشیه‌های اخیر مسابقه “دورهمی” شبکه نسیم بیشتر ما را یادِ این نکته بیندازد؛ چرا به مسابقه‌های ایرانی برنمی‌گردیم و خلاقیت و نوآوری را احیاء نمی‌کنیم؟
این روزها در فضای مجازی بحث روی کپی کردن و کپی شدن برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی با نمایش تصاویر مجریان و دکورهای آثار خارجی، داغِ داغ است، زمانی که مهران مدیری روی آنتن می‌گوید “ما جزء به جزء این مسابقه را کپی کرده‌ایم”. شاید پیش‌قراولِ تقلید از گات‌ تلنت‌های خارجی، “..

موسسه علم و سیاست برلین: ایران در حال تبدیل شدن به هژمونی منطقه است

موسسه علم و سیاست برلین: ایران در حال تبدیل شدن به هژمونی منطقه است

موسسه علم و سیاست برلین: ایران در حال تبدیل شدن به هژمونی منطقه است یک کارشناس مسائل خاورمیانه در موسسه علم و سیاست برلین شاخه مقاومت در منطقه را حاصل سیاست هوشمندانه ایران دانسته و تاکید کرد که این کشور در آستانه تبدیل شدن به هژمونی منطقه است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، “گویدو اشتاینبرگ”، از کارشناسان مسائل خاورمیانه موسسه علم و سیاست برلین در گفتگویی با روزنامه “تاگس اشپیگل” آلمان به مسئله قدرت ایران در منطقه پرداخته و در پاسخ به این پرسش که ایران تا چه اندازه قدرتمند است گفت: این کشور در خاورمیانه در آستانه تبدیل شدن به هژمونی است. تهران در چهار کشور سوریه، عراق، لبنان و یمن نفوذ دارد. جمهوری اسلامی موفق شده است عربستان سعودی و امارات را به عنوان دشمنانی آسیب پذیر نشان دهد.
مقام ایرانی: تا زمان احیای برجام فیلم دوربین‌ها را به آژانس نمی‌دهیمروسیه: ساده‌لوحانه است که تصور کنیم برجام ظرف چند روز احیا می‌شود/ ادعاهای غربی‌ها علیه برنامه موشکی ایران هیچ پایه و اساسی ندارداین کارشناس آلمانی نفوذ و قدرت ایران در منطقه را نتیجه اقدامات نظامی و امنیتی-سیاسی این کشور دانسته و در بخش دیگری از این گفتگو درباره شاخه مقاومت در منطقه گفت: مقاومت یک مفهوم اصلی در ایدئولوژی جمهوری اسلامی و متحدان آن است و این مقاومت در درجه اول در برابر دو دشمن اصلی اعمال می شود، اول امپریالیسم آمریکایی که این هدف را دنبال می کند که ایالات متحده را از منطقه خارج کند. در درجه دوم این شاخه در برابر اسرائیل مقاومت می کند. رژیم صهیونیستی (در نظر ایران) به عنوان بخشی از سیاست آمریکا در منطقه مورد ارزیابی قرار می گیرد. بر این اساس آمریکا تلاش می کند با کمک رژیم صهیونیستی بر خاورمیانه مسلط شود.
وی در ادامه گفت: ایرانی ها این طور استدلال می کنند که گروه های تروریستی مانند القاعده و یا داعش با نیروهای آمریکایی متحد می شوند تا علیه شیعیان و مسلمانان اقدام کنند.
گویدنبرگ درباره چگونگی شکل گیری شاخه مقاومت در منطقه گفت: اساس آن یک سیاست اتحادی بسیار هوشمندانه از طرف ایران است.
انتهای پیام/