گزارش میدانی از فردوسی| دلار تا چقدر پایین میآید؟/ صرافها: قیمت ها در بازار به سقف رسیده بود
گزارش میدانی از فردوسی| دلار تا چقدر پایین میآید؟/ صرافها: قیمت ها در بازار به سقف رسیده بود فعالان بازار ارز میگویند از ظهر دیروز بر تعداد فروشندههای ارزی اضافه شده و خریداری در بازار نداریم؛ صرافها تحولات در آمریکا و سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی را خبر مثبتی برای بازار قلمداد کرده و می گویند کاهش قیمت دلار احتمالاً ادامه دار باشد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت دلار در بازار ارز از دیروز با ریزش همراه شده و این روند درحالی همچنان ادامه دارد که دلار تا مرز 30 هزار تومان افزایش یافته بود ولی هم اکنون با قیمت 27 هزار و 900 تومان در خیابان فردوسی فروخته می شود.
تشدید نوسانات ارزی در هفتههای اخیر موجب ثبت رکوردهای بالا برای دلار در بازار رسمی و غیررسمی شده است؛ قیمت دلار چند ماهی است که به دلایل اقتصادی و سیاسی با نوسان زیاد همراه است و همین امر نیز باعث رکوردزنی نرخ ارز شده است.
اما از روز شنبه و با انتشار خبرهای مثبت در بازار، روند افزایشی قیمتها متوقف و دلار وارد سیر نزولی شد؛ بازاریها می گویند: نرخ ارز در صرافیها و بازار آزاد کاهش محسوس داشته و احتمالا این روند قیمتی در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
صرافهای خیابان فردوسی خبرهای مربوط به ابتلای رئیس جمهور امریکا به کرونا را تأثیرگذار در بازار می دانند و می گویند: بیماری ترامپ و کاهش محبوبیت او در مناظرات و احتمال شکستش در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به مثبت شدن جو بازار کمک کرده است.
برخی دیگر اما معتقدند:ریزش قیمت ها در بازار به دلیل تغییر انتظارات در بازار است و معامله گران برداشت می کنند قیمت ها در بازار به سقف رسیده بود زیرا توان عبور از مرز 30 هزار را نداشت.
عده ای هم به صحبت های اخیر رئیس کل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز اشاره کرده و می گویند: مشخص بود بانک کرزی اجازه نمی دهد که قیمت دلار همینطور بالا رود و همه می دانستیم اگر بانک ورود کند حتما ریزش سنگین در قیمت ها خواهیم داشت.
یکی از صرافها می گوید: امروز تعداد فروشنده های بازار ارز بیشتر از روز قبل است و با ادامه روند نزولی قیمتها بر تعداد فروشنده های بازار افزوده می شود.
فعالان بازار ارز در پاسخ به این سوال قیمت دلار چه قدر کاهش خواهد یافت؟ می گویند: با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی اصلا وضعیت قیم..


