دیاباته: رفتن استراماچونی یک مشت محکم به من بود/شاید برای ایران بازی کردم/ علیپور «داداشم» است!
دیاباته: رفتن استراماچونی یک مشت محکم به من بود/شاید برای ایران بازی کردم/ علیپور «داداشم» است! مهاجم اهل مالی تیم فوتبال استقلال گفت: بعد از رفتن استراماچونی نگران استقلال بودم چرا که این اتفاق یک مشت محکم به من بود. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ دیاباته با حضور در برنامه تلویزیونی فوتیال برتر در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که استقلال را انتخاب کرد، گفت: فوتبال ایران را خیلی خوب نمی شناختم. یک مقدار فکر کردم و گفتم باید از نزدیک شرایط را ببینم و تصمیم گرفتم با استراماچونی کار کنم. او را از قبل می شناختم. بعد از آن پذیرفتم که به ایران بیایم و پشیمان نیستم. بعد از او فرهاد مجیدی هم با من با احترام کار می کند و از او تمام هم بازی هایم تشکر می کنم.
وی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره تغییر سرمربی تیم چیست؟ عنوان کرد: رفتن استراماچونی یک مشت محکم به من بود. او را دوست داشتم و از خودم می پرسیدم که چه کسی جای او می آید. نگران اسنقلال بودم و خدا را شکر بعد از رفتن استراماچونی یک مربی دیگر آمد که مربی و فرد خوبی است.
دیاباته درباره اینکه همه هواداران از جمله هواداران رقیب او را دوست دارند، گفت: انسان بودن مهمترین چیز است و من برای همه احترام قائلم. همیشه به همه احترام میگذارم.
مهاجم تیم فوتبال استقلال درباره این موضوع که کار بعد از استراماچونی برای مجیدی سخت بود و فشار زیادی را تحمل کرد گفت: همیشه سخت است که کسی جایگزین مربی خوبی شود. فشار زیادی بود چون ایرانی ها استراماچونی را خیلی دوست داشتند. از مجیدی تشکر می کنم که پذیرفت در استقلال کار کند. شروع کار او سخت بود و خداراشکر که الان همه چیز خوب است. مجیدی لیاقت این را دارد که از او تشکر کنم.
دیاباته درباره کیفیت لیگ برتر ایران و تطبیق دادنش با شرایط گفت: من خیلی سریع خودم را تطبیق می دهم. از آفریقا می آیم و دو ملیت مالی و فرانسوی دارم و خیلی ها نمی دانند که ایرانی هم هستم. من بچه اکباتان هستم. خیلی از ایرانی ها مثل بچه شان نگران من هستند. به خاطر همین من خیلی زود تطبیق پیدا کردم. رنگ پوستم سیاه است ولی ایرانی هستم. شاید خیلی زود در تیم ملی ایران هم بازی کنم! صادقانه بگویم که ایرانی فوق العاده مهربانند. زمانی که کرونا شتاب گرفت در فرانسه بودم و افرادی به من گفتند که می خواهی به ایران برگردی و جواب ..

