نماینده ایران: آمریکایی‌ها در نشست شورای امنیت بار دیگر حمایت جهانی از برجام را خواهند شنید

نماینده ایران: آمریکایی‌ها در نشست شورای امنیت بار دیگر حمایت جهانی از برجام را خواهند شنید

نماینده ایران: آمریکایی‌ها در نشست شورای امنیت بار دیگر حمایت جهانی از برجام را خواهند شنید نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تلاش آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران را در تضاد کامل با قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام دانست و گفت: آمریکایی‌ها در نشست شورای امنیت بار دیگر حمایت جهانی از برجام و این قطعنامه را خواهند شنید. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید تخت‌روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تلاش آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران را در تضاد کامل با قطعنامه 2231 و برجام دانست و گفت: آمریکایی‌ها در نشست شورای امنیت بار دیگر حمایت جهانی از برجام و این قطعنامه را خواهند شنید.
تخت‌روانچی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره پیش‌بینی از فضای کلی نشست امروز شورای امنیت که برای بحث پیرامون گزارش دبیرکل سازمان ملل با موضوع قطعنامه 2231 برگزار خواهد شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: فضای کلی جامعه بین‌المللی در جهت اجرای برجام و قطعنامه 2231 است، هم دبیرکل سازمان ملل متحد بارها گفته است و هفته پیش هم تکرار کرد و هم رهبران جهان خواهان آن هستند که خود، مغایرت صریح با مواضع آمریکا است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با یادآوری خروج آمریکا از برجام که رئیس جمهوری این کشور به‌صراحت آن را پایان مشارکت در این برنامه خواند، ادامه داد: سابقه ندارد که یک عضو دائم شورای امنیت علیه قطعنامه‌ای که خود بانی آن بوده است، اقدام کند.
تخت‌روانچی اضافه کرد: بدتر اینکه کشورهایی را هم که بخواهند اجرا کنند تنبیه می‌کنند. این نشان‌دهنده ایجاد هرج‌ومرج در نظام بین‌المللی است که آمریکایی‌ها به‌دنبال آن هستند، می‌خواهند فضایی ایجاد کنند که آنچه را خودشان تصور می‌کنند در جهت منافعشان است، به دست آورند، حال اگر خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی هم باشد، برایشان اهمیتی ندارد.
وی با اشاره به اینکه قطعنامه 2231 جزو تعهدات بین‌المللی کشورها است، یادآور شد: در خود قطعنامه به‌صراحت از کشورها می‌خواهد در جهت همکاری با ایران در موضوع تجارت و سایر موضوعات اقدام کنند.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در حال متوقف کردن این خواسته قطعنامه هستند، در حالی که جامعه جهانی مخالف آن است. وقتی آمریکا حرکتی در جهت اعمال تحریم‌های تسلیحاتی انجام دهد که نقض قطعن..

حزب‌الله عراق: سلاح مقاومت را هرگز تحویل نخواهیم داد

حزب‌الله عراق: سلاح مقاومت را هرگز تحویل نخواهیم داد

حزب‌الله عراق: سلاح مقاومت را هرگز تحویل نخواهیم داد دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق سلاح مقاومت را یکی از اصول شریعت برشمرد و تاکید کرد سلاح مقاومت را هرگز تحویل نخواهیم داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الاتجاه، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله دوشنبه‌شب در پیامی به اعضای این گروه مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که «سلاح مقاومت تحویل هیچ‌کس به‌جز حضرت امام عصر(عج) داده نخواهد شد».
دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کرد: «به‌غیر از 313 صحابه امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف هیچ‌کس اطلاعی از میزان و مقدار سلاح مقاومت ندارد».
همزمان، شبکه خبری المیادین از آزادی نیروهای بازداشتی گردان‌های حزب‌الله عراق خبر داد و به‌نقل از یکی از آزادشدگان اعلام کرد که قاضی آنها را به‌دلیل نداشتن ادله کافی آزاد کرده است.
نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق که تحت مدیریت مستقیم نخست وزیری است و نیروهای آن به‌وسیله افسران آمریکایی‌ آموزش دیده‌اند، پنجشنبه‌شب گذشته با حمله به مقر گردان‌های حزب‌الله وابسته به سازمان حشد شعبی، 14 نفر از اعضای این گردان‌ها را بازداشت کردند.
انتهای پیام/+

آخرین وضعیت جسمی "محسن قاضی‌مرادی"/ مهوش وقاری: از بی‌وفایی سینما گلایه دارم

آخرین وضعیت جسمی "محسن قاضی‌مرادی"/ مهوش وقاری: از بی‌وفایی سینما گلایه دارم

آخرین وضعیت جسمی “محسن قاضی‌مرادی”/ مهوش وقاری: از بی‌وفایی سینما گلایه دارم مهوش وقاری همسر محسن قاضی‌مرادی، روزهای سختی را می‌گذراند؛ از بی‌وفایی سینمایی‌ها گلایه دارد و می‌گوید: از بازیگران که انتظاری نداریم اما مدیران که همه ادعای دوستی داشتند و همواره به ما می‌گفتند شما فرق دارید تلفن نمی‌کنند حال و احوال ما را بپرسند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدت زیادی است در بستر بیماری از پارکینسون رنج می‌برد و همسر بازیگرش هم در چند سال اخیر پیشنهادی را نپذیرفته یا پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی خیلی به سراغش نرفته‌اند. گهگاه سکانس‌های کوچکی به او و همسر بیمارش پیشنهاد شد گاهی برای علاقه‌مندی‌شان به بازیگری و دنیای تصویر قبول کرده‌اند و برخی اوقات هم منتظر ماندند و خبری نشده است. محسن قاضی‌مرادی از همان اوایل دهه 80 متوجه شد که به “پارکینسون” دچار شده و روز به روز این بیماری پیشرفت کرد و در دو سه سال اخیر روی ویلچر می‌نشیند و به سختی غذا می‌خورد؛ به قولِ مهوش وقاری همسرش قادر به راه رفتن و تحرک زیاد نیست.
روزهای کرونایی کار را برای نگهداری “محسن قاضی‌مرادی” سخت‌تر هم کرده، چرا که به در تماس با “مهوش وقاری” متوجه شدیم 2 هفته گذشته حالت غیرطبیعی داشته و دچار تب و عفونت ریه شده است. او در این گفت‌وگو به خبرنگار تسنیم گفت: “محسن قاضی‌مرادی آنقدر اوضاع جسمانی بدی پیدا کرده بود که ترسیدیم در بیمارستان بستری شود که خدایی ناکرده به “کرونا” مبتلا نشود. حتی با پزشکش مشورت کردیم و او این نکته را به ما گفت می‌توانید خودتان را راضی کنید با وجود ایمنی کمِ بدن، آقای قاضی‌مرادی در “ICU” بستری شود. ترجیح دادیم به بیمارستان نرود و برای او آنتی بیوتیک تزریقی تجویز کردند که با سِرم روزی دو بار تزریق شد. خدا را شکر یکی دو روز است به حال قبل برگشته و البته آنقدر نامفهوم صحبت می‌کند که به سختی متوجه می‌شوم چه چیزی می‌خواهد و چه کاری دارد.
وی با اشاره به کم‌لطفی و بی‌وفایی سینما، افزود: قاضی‌مرادی نزدیک به سه سال است که به سختی و میکس‌شده، غذا می‌خورد. مراقبتش کار سختی است و در دوره پیشرفت بیماری پارکینسون قرار داریم، روی ویلچر می‌نشیند؛ دلم نمی‌آید بگویم اما حال “محسن قاضی‌مرادی” خوب نیست و شرایط خوبی ندارد.هیچ‌کسی به او سرنمی‌زند؛ البته این روزها کرونا بهانه‌ای شد..

تدابیر ویژه طب سنتی برای درمان "غلظت خون" + نسخه‌های تغذیه‌ای

تدابیر ویژه طب سنتی برای درمان "غلظت خون" + نسخه‌های تغذیه‌ای

تدابیر ویژه طب سنتی برای درمان “غلظت خون” + نسخه‌های تغذیه‌ای هرقدر غذا رقیق‌تر باشد، به رقت خون کمک می‌کند و عکس آن، غذاهای خشک و سفت، خون را غلیظ می‌کند؛ در این مطلب به تدابیر ویژه تغذیه‌ای طب سنتی برای درمان “غلظت خون” اشاره شده است. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر محمد عزیزخانی متخصص طب ایرانی در برنامه “انارستان” درباره راه‌های درمان غلظت خون اظهار کرد: ورزش کردن، دیر نخوابیدن، ایستاده غذا نخوردن، نوشیدن آب ولرم، کنترل اعراض نفسانی (عصبانیت، استرس، افسردگی) و… موجب کاهش غلظت خون می‌شود.
وی ادامه داد: انواع خورشت‌های کنگر، به، آلواسفناج، خورشت لوبیاسبز، فسنجان، خلال و قیمه، همگی رقیق‌کننده خون هستند یا به‌عبارتی معدل اخلاط یا تعدیل‌کننده هر چهار خلط در بدن محسوب می‌شوند؛ مصرف برنج با شوید، گشنیز یا سماق هم بسیار مفید است؛ نکته جالب اینجاست که تمام این خوراکی‌ها لاغر‌کننده، چربی‌سوز هستند و تعادل وزن را به‌همراه دارند.
عزیزخانی تصریح کرد: در طب سنتی بسیاری از غذاها و میوه‌ها “غذای دوایی” هستند مانند عناب که یکی از بهترین رقیق‌کننده‌های خون است؛ خاکشیر، سکنجبین، سرکه‌شیره، گل‌گاوزبان، چای به و میوه‌های قرمزرنگ (مثل گیلاس، آلبالو، ذغال‌اخته، انار، شاتوت)، زرشک سیاه، کاسنی، شاهتره و خوراکی‌های ترش‌مزه (سرکه، آبلیمو، نارنج) اگر به‌همراه غذا مصرف شوند، در درمان غلظت خون بسیار مفیدند.
این متخصص طب سنتی متذکر شد: خونگیری از طریق فصد و زالو در درمان غلظت خون بسیار مؤثر است که حتماً باید زیر نظر پزشک و با در نظر گرفتن میزان قوت بدن فرد انجام پذیرد.
راه‌های تشخیص غلظت خون چیست؟
وی خاطرنشان کرد: نخستین راه تشخیص غلظت خون در طب نوین، آزمایش خون است؛ اگر هموگلوبین خون از حد طبیعی بالاتر باشد، فرد دچار غلظت خون می‌شود اما طبیب متخصص طب سنتی از طریق نبض، تیرگی چهره، کبودی لب و رؤیت خون از طریق حجامت به غلظت خون پی می‌برد.
عزیزخانی در پاسخ به این سؤال که آیا کسی که کم‌خونی دارد، دچار غلظت خون می‌شود، گفت: عناصر تشکیل‌دهنده خون که ده‌ها عنصر کلی مانند خلط صفرا، سودا، دم و بلغم همچنین املاح خون و گلبول‌ها و ویتامینها را تشکیل می‌دهد، اگر چگالی‌اش زیاد شود، حرکتش سخت می‌شود و در صورت کم‌خونی هم اگر خون در بدن به‌کندی حرکت کند، اختلالاتی را به‌و..

یمن|هشدار به عربستان و امارات؛ روزهای غافلگیرکننده در راه است

یمن|هشدار به عربستان و امارات؛ روزهای غافلگیرکننده در راه است

یمن|هشدار به عربستان و امارات؛ روزهای غافلگیرکننده در راه است قائم مقام وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی در صنعا تاکید کرد: اگر محاصره یمن ادامه یابد، روزهای آینده سرشار از تحولات غیرمنتظره برای متجاوزان خواهد بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نصر الدین عامر قائم مقام وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی در صنعا به شبکه تلویزیونی المیادین گفت: عملیات نظامی درمان گامی راهبردی در جبهه ای بسیار مهم بود.
یمن| ادامه جنایت متجاوزان در توقیف کشتی‌های حامل سوخت مردموی افزود: نیروهای مسلح به عملیات بازدارنده خود تا زمانی که محاصره ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن تداوم دارد، ادامه خواهند داد.‎
انتهای پیام/

سردار حاجی‌زاده: تا چند سال آینده می‌توانیم به وضعیت ایده‌آل در خودروسازی برسیم

سردار حاجی‌زاده: تا چند سال آینده می‌توانیم به وضعیت ایده‌آل در خودروسازی برسیم

سردار حاجی‌زاده: تا چند سال آینده می‌توانیم به وضعیت ایده‌آل در خودروسازی برسیم فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با سیاست حرکت پلکانی در صنعت خودروسازی می‌توانیم تا چند سال آینده به ایده‌آل خود برسیم. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست راهبردی جهش تولید که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، در خصوص صنعت خودروسازی کشور گفت: فکر می‌کنم روی بخش تولید داخلی و بومی‌سازی در کشور اجماع وجود دارد و همه این مساله را قبول کرده‌ایم و باید از این مرحله عبور کنیم. نکته دومی که خیلی مهم است نقشه راه رسیدن به خودروسازی مطلوب است که حق مردم نیز هست.
وی با اشاره به یکی از دیدارهای فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب یادآور شد: در این دیدار رهبری به این نکته اشاره کردند که فرماندهان باید به دنبال تمرکز بر روی کارهای الویت‌دار باشند. حال ما می‌خواهیم جبران کاستی‌های 60 سال اخیر را انجام دهیم و با سیاست حرکت پلکانی در صنعت خودروسازی می‌توانیم تا چند سال آینده به ایده‌آل خود برسیم.
حاجی زاده با تاکید بر اینکه باید از وابستگی رها شویم، گفت: پس از گذراندن این مرحله می‌توانیم به مراحل کیفی‌سازی و ارزان‌سازی در صنعت خودرو نیز دست یابیم. محور اصلی اداره این کار وزارت صمت و مدیران خودروسازی هستند که باید پای کار بیایند و اگر این مسیر را درست انتخاب نکنیم به هدفمان نمی‌رسیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان سخنان خود افزود: اگر کارهای قبلی با دانشگاه به نتیجه نرسیده است به خاطر طرف خودروساز است که اگر این مشکل حل شود خیلی سریع به نقطه‌ای که از خودرو ارزآوری و صادرات داشته باشیم، می‌رسیم.
انتهای پیام/

عکسی که به وجهه فوتبال ایران ضربه می‌زند

عکسی که به وجهه فوتبال ایران ضربه می‌زند

عکسی که به وجهه فوتبال ایران ضربه می‌زند تصویری که از سرمربی تیم ملی در حین تماشای دیدار تیم‌های پیکان و پرسپولیس منتشر شد، می‌تواند به وجهه فوتبال ایران ضربه بزند. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، حضور دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه شهدای شهر قدس برای تماشای دیدار پیکان و پرسپولیس در نگاه اول موضوعی طبیعی به شمار می‌رود اما وقتی به بک‌گراند تصویر توجه می‌کنیم، این سؤال به ذهن‌مان خطور می‌کند که چرا سرمربی تیم ملی یک کشور باید در چنین شرایطی یک بازی را لیگ برتر را تماشا کند جایی که هیچ تشریفاتی برای سرمربی تیم ملی کشورمان وجود نداشت.
در این باره گفته شده که ورزشگاه در دست تعمیر بوده و به دلیل اینکه اسکوچیچ خواسته کسی اطرافش نباشد در آن محل نشسته است. الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عوامل اجرایی در بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا قابل انکار نیست ولی اینکه چرا طوری برنامه‌ریزی نشده که شأن و جایگاه سرمربی تیم ملی کشورمان حفظ شود جای سؤال دارد
اینکه انتقادهای زیادی به انتخاب اسکوچیچ وارد شده در جای خود قابل بحث است، اما سرمربی تیم ملی یک شخصیت حقوقی دارد که باید به آن هم توجه شود. انتشار چنین عکسی در سطح بین‌المللی می‌تواند وجهه فوتبال ایران را خدشه‌دار کند چرا که تصویر بدی از ورزشگاه و محل نشستن سرمربی تیم ملی منعکس می‌کند. چه بهتر که خودمان به دست خودمان احترام و حرمت «سرمربی تیم ملی فوتبال ایران» را نگه داریم فارغ از اینکه چه کسی است و چه کارنامه‌ای دارد.
دیدار پیکان – پرسپولیس زیر ذره‌بین اسکوچیچ + عکس

انتهای پیام /

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/04/09

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/04/09

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۴/۰۹ هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۸۶۱ هزار تومان، قیمت دلار ۲۰ هزار و ۱۹۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است. – اخبار بازار – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18 عیار هر گرم 861 هزار تومان، قیمت دلار 20 هزار و 190 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 8 میلیون و 860 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 8 میلیون و 450 هزار تومان است.
همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 450 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 861 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 145 هزار تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 731 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1772 دلار معامله می‌شود.
افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما باوجود افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده و فعالان این بخش می گویند که قیمت ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده اند.
قیمت آن‌لاین دلار و سکه در بازار آزادبه گزارش تسنیم،‌ افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ برهمین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار 20 هزار و 190 تومان، یورو 22 هزار تومان و درهم امارات 5 هزار و 660 تومان اعلام شده است.
در صرافی های بانکی قیمت دلار برای فروش به مردم با ثبات نسبت به روز کاری قبل 19 هزار و 50 تومان اعلام شده است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 18 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند، همچنین طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با ثبات نسبت به روز کاری قبل 21 هزار و 100 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 21 هزار تومان است.
عرضه 500میلیون دلار ظرف 7 روز در بازار ارز120 میلیون دلار امروز وارد بازار شدزورگیری مسلحانه از فروشندگ..

عرضه 500میلیون دلار ظرف 7 روز در بازار ارز/ امروز 120میلیون دلار وارد بازار شد

عرضه 500میلیون دلار ظرف 7 روز در بازار ارز/ امروز 120میلیون دلار وارد بازار شد

عرضه ۵۰۰میلیون دلار ظرف ۷ روز در بازار ارز/ امروز ۱۲۰میلیون دلار وارد بازار شد همزمان با افزایش قیمت ارز، بازارساز با افزایش عرضه مانع از تشدید نوسانات و سوداگری دلالان شد؛ طی یک هفته گذشته بازارساز حدود ۵۰۰میلیون دلار در بازار عرضه کرده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عرضه‌های سنگین ارز از سوی بازارساز که از هفته قبل آغاز شده درحالی ادامه دارد که امروز نیز بازارساز 120 میلیون دلار وارد بازار کرده است که تنها 600 هزار دلار فروش رفته است.
بعد از افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر و ثبت رکوردهای نجومی برای دلار، با ورود بازارساز و افزایش عرضه مدار قیمتی ارز تغییر جهت داد و بر همین اساس ترمز گرانی بیشتر دلار کشیده شد.
بازارساز از روز سه‌شنبه هفته قبل با عرضه سنگین مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار شد؛ دیروز و امروز عرضه بازارساز نسبت به روزهای قبل بسیار بیشتر بوده است.
اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که طی روز جاری بازارساز 120 میلیون دلار با نرخ 18 هزار و 950 تومان در بازار عرضه کرده که از این میزان 600 هزار دلار معامله شده است، ضمن اینکه طی روز جاری 2.5 میلیون یورو نیز عرضه‌شده از این میزان 25 هزار یورو با قیمت 21 هزار و 100 تومان معامله شده است.
بررسی‌های صورت‌گرفته از معاملات ارزی در بازار ارز تهران حاکی از آن است که تقاضای خرید به‌طور چشم‌گیری در نرخ‌های اعلامی در کانال‌ها به‌شدت کاهش یافته است و نرخ معاملات در بازار رسمی به‌مراتب پایین‌تر می‌باشد.
گفتنی است، بازارساز از روز سه‌شنبه تا ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته بیش از 180 میلیون دلار در بازار عرضه داشته است، ضمن اینکه روز شنبه 71 میلیون دلار، یکشنبه 120 میلیون دلار و امروز نیز 120 میلیون دلار عرضه ارز داشته است.
به گزارش تسنیم، بعد از ثبت رکوردهای بالا در بازار ارز و عبور دلار از کانال 20 هزار و 500 تومان با ورود بازارساز به بازار قیمت‌ها تغییر جهت داد و با سیر نزولی همراه شد.
صرافی‌ها و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند عرضه‌های ارز از سوی بازارساز در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و همین امر سبب کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد. نکته مهم در بازار ارز این است که در روزهای اخیر خریداری در بازار وجود نداشته و تعداد فروشنده‌ها بسیار بیشتر از خریداران است؛ تشدید نوسا..

علایم غیرمعمولِ کرونا

علایم غیرمعمولِ کرونا

علایم غیرمعمولِ کرونا یک فوق تخصص عفونی با اشاره به اظهارات برخی افراد درباره موارد غیرمعمول مانند درد زانو و پس از آن رخداد مرگ ناگهانی به علت ابتلا به کرونا، اظهار کرد: این‌ موارد مربوط به افرادی است که کرونا داشته‌اند ولی به هر دلیلی به پزشک مراجعه نکرده‌اند. – اخبار رسانه ها – به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، یک فوق تخصص عفونی با اشاره به اظهارات برخی افراد درباره موارد غیرمعمول مانند درد زانو و پس از آن رخداد مرگ ناگهانی به علت ابتلا به کرونا، اظهار کرد: این‌ موارد مربوط به افرادی است که کرونا داشته‌اند ولی به هر دلیلی به پزشک مراجعه نکرده‌اند و بیماری به نوع حاد و شدید آن گسترش پیدا کرده و متاسفانه به علت عدم دسترسی به پزشک، بیمارستان و درمان مناسب دچار مرگ و میر شده‌اند.
دکتر مسعود مردانی – عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طیف‌ متنوع علایم بیماری کرونا، تصریح کرد: اگرچه بیماری کووید 19 در ابتدا با تب و تنگی نفس ظاهر می‌شود، ولی در صورت گسترش می‌تواند سایر اندام‌ها مانند کلیه، کبد و مغز را نیز درگیر کرده و حتی منجر به سکته مغزی و یا قلبی شود. بنابراین در صورت عدم درمان و رسیدگی می‌تواند خطرناک باشد.
وی با اشاره به برخی علایم غیرمعمول کووید 19، اظهار کرد: اگرچه علایم غیرمعمول کرونا شایع شده ولی هر علامتی نشانه کرونا نیست و در این شرایط مردم باید ابتدا با سعه صدر صبر کنند؛ چراکه در اغلب موارد بیماری خود بخود خوب می‌شود، ولی اگر علایم حاد و شدید شد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.
وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده علایم غیرمعمول مانند سردرد شدید و یا اسهال و غیره به پزشک متخصص مراجعه کنند، به عنوان نمونه برای سردرد به پزشک مغز و اعصاب، برای اسهال و استفراغ به متخصص عفونی یا گوارش، برای درد در قفسه سینه به پزشک قلب و برای تنگی نفس و یا فیبروز ریه به پزشک ریه مراجعه کنند.
این متخصص عفونی تاکید کرد: علاوه بر نشانه‌های معمول کرونا همچون گلودرد، سرفه و بدن درد، برخی علایم غیرمعمول نیز مشاهده می‌شود، به عنوان نمونه کهیر نشانه‌ای است که کسی فکر نمی‌کرد به دلیل کرونا ایجاد شود، ولی الان یکی از نشانه‌های غیرمعمول کروناست. همچنین ضایعات جلدی مثل زخم انگشتان پا، ریزش مو و کچلی از دیگر علایم کرونا هستند که ممکن است در دوره ن..