دستورالعمل 17بندی پیشنهادی در خصوص سهام عدالت تأیید شد / ایجاد ظرفیت صدور 1میلیون کد بورسی در روز تا 2 هفته آتی
دستورالعمل ۱۷بندی پیشنهادی در خصوص سهام عدالت تأیید شد / ایجاد ظرفیت صدور ۱میلیون کد بورسی در روز تا ۲ هفته آتی وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه طی دو هفته آینده ظرفیت صدور کد بورسی به یکمیلیون در روز خواهد رسید، گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود ۹۰درصد مشمولان سهام عدالت خواستار مدیریت مستقیم سهام خود هستند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند در برنامه گفتوگوی خبری شبکه دو با بیان اینکه “اولین برنامه من در حوزه خصوصیسازی، آسیبشناسی در روشهای واگذاری و روشهای قیمتگذاری بود”، گفت: بهترین نوع خصوصیسازی، خصوصیسازیای است که بر مبنای هدف اصلی تأمین مالی نباشد، بلکه برای کارایی بیشتر و تسهیل ورود مردم در حکمرانی اقتصاد است.
وزیر اقتصاد ادامه داد: با این رویکرد داراییهای در اختیار دولت را به عامه مردم و بخش خصوصی واگذار میکنیم.
وزیر اقتصاد با اشاره به اولین مرحله از واگذاری سهام دولت در قالب صندوقهای قابل واگذاری، گفت: بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان از باقیمانده سهام دولت از طریق فروش واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطهگری مالی یکم با اعمال 20 درصد تخفیف به مردم واگذار میشود.
وی افزود میزان سهامی که به هر فرد تعلق میگیرد به میزان مشارکت آنان در این فراخوان بستگی خواهد داشت.
تشکر از رهبر انقلاب برای موافقت با آزادسازی سهام عدالت
دژپسند، با اشاره به تأیید دستورالعمل 17بندی پیشنهادی در خصوص سهام عدالت، گفت: در اینجا لازم میدانم از تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در موافقت با آزادسازی سهام عدالت در اختیار مردم قدردانی کنم.
وی با ابراز اینکه آزادسازی سهام عدالت در شرایط حاضر از دو جنبه دارای اهمیت است، گفت: یکی از این نظر که در شرایط بحران ناشی از کرونا، آزادسازی این سهام میتواند گشایشی در کار مردم محسوب شود و از سوی دیگر اینکه در شرایط فعلی بازار سرمایه و صعود شاخصهای بورس کشور، این موضوع میتواند موجب تعمیق و رونق هرچه بیشتر این بازار شود.
وی گفت: در شرایط تحریم و تجربه بودجه بدون نفت بهمعنای واقعی و همزمان با مضایق ناشی از همهگیری کرونا و در شرایطی که نمیتوانیم بودجه را رها و از بانک مرکزی استقراض کنیم، واگذاری سهام دولت در شرکتهای بورسی، بهترین اقدام است که ضمن تأمین مالی دولت، کوچکسازی دولت، مردمی کردن اقتصاد و ارتقای کارایی..
