سرگردانی سهامداران عدالت در سامانه سجام؛ ثبت نامی که ضروری نیست
سرگردانی سهامداران عدالت در سامانه سجام؛ ثبت نامی که ضروری نیست گروه استانها- ثبت نام سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردهاند در سامانه سجام کلاف سردرگمی شده که این روزها مردم لرستان را در بلاتکلیفی قرار داده است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمآباد سهام عدالت با هدف مستقل کردن خانوادههای نیازمند، سرعت بخشیدن به روند خصوصی سازی، به کارگیری روشهایی سالم و شفاف جهت واگذاری سهام شرکتها، کوچک کردن دولت و افزایش تصدی گری مردم و همچنیت توزیع عادلانه ثروت و درآمد در کشور اجرا شد اما آزادسازی سهام عدالت از جمله مسائلی بود که طی سالهای اخیر مورد بحث بسیاری از مسئولان بودکه در نهایت به درخواست رئیس جمهور مقام معظم اردیبهشت ماه امسال با صدور ابلاغیهای با آزاد سازی سهام عدالت از طریق دو روش مستقیم و غیرمستقیم جهت در اختیار دادن فرصت تصمیم گیری به مشمولان این سهام موافقت کردند.
این آزاد سازی میتواست فرصتی فراهم کند که اقشار متوسط و کم درآمد در این شرایط اقتصادی نفسی بکشند اما متاسفانه با فاجعه مدیریتی از طرف دولت و سازمان خصوصی سازی روبرو شد و در واقع میتوان گفت عملا آزادسازی در کار نیست چرا که آزادسازی به معنای این است که فرد بتواند با اختیار و به قیمت دلخواه، سهم یا کالای خود را بفروشد اما در نحوه آزادسازی سهام عدالت عملا بسیاری از اختیارات و حقوق مالکیت از افراد سلب شده و همچنین تاخیر قابل توجه در واریز پول حاصل از فروش سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، نبود زیر ساختهای الکترونیکی لازم ، عدم پاسخگویی به رفع مشکلات سهامداران سبب شده که آزاد سازی سهام عدالت با انتقادات زیادی مواجه شود.
اما این روزها در استان لرستان علاوه بر مشکلات مذکور ثبت نام یا عدم ثبت نام سهام داران در سامانه سجام مدتی است که به مکالمههای روزانه مردم تبدیل و کلاف سردرگمی شده که این روزها مردم استان را در بلاتکلیفی قرار داده است.
ثبت نام سهامداران در سامانه سجام اجباری نیست
حسین امینی خواه رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان لرستان در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در خرمآباد در رابطه با ثبت نام سجام افرادی که دارای سهام عدالت هستند و روش غیر مستقیم را انتخاب کردهاند اظهار داشت: متاسفانه برخی مسئولان استان جهت ثبت نام سجام افرادی که دارای سهام عدالت هستند..


