رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به تبدیل شدن واشنگتن دی‌.سی به ایالت

رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به تبدیل شدن واشنگتن دی‌.سی به ایالت

رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به تبدیل شدن واشنگتن دی‌.سی به ایالت مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل شدن واشنگتن دی.سی (ناحیه کلمبیا) به پنجاه و یکمین ایالت این کشور را با اکثریت آرا تصویب کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طرح تبدیل شدن پایتخت این کشور یعنی واشنگتن دی.سی (ناحیه کلمبیا) به پنجاه و یکمین ایالت آمریکا را تصویب کرد.
در نشستی که امروز در مجلس نمایندگان آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره طرح تبدیل شدن واشنگتن دی.سی به یک ایالت برگزار شد، 232 نفر از نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند و 180 نفر نیز با آن مخالفت کردند.
تصویب طرحی برای تبدیل شدن واشنگتن دی.‌سی به ایالت در یکی از دو مجلس قانونگذاری آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) اگرچه یک گام تاریخی محسوب می‌شود، اما شواهد حاکی از این است که در حال حاضر شانسی برای تصویب نهایی این طرح و تبدیل شدن پایتخت آمریکا به پنجاه و یکمین ایالت این کشور وجود ندارد.
جمهوری‌خواهان آمریکا که اکثریت مجلس سنای این کشور را در اختیار دارند، مصمم هستند که از تصویب این طرح در سنا جلوگیری کنند. علاوه بر این، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که حتی در صورت تصویب این طرح در سنا، بلافاصله آن را وتو خواهد کرد.
ترامپ خواستار استقرار 10 هزار نظامی در واشنگتن شده بودشهردار واشنگتن با تغییر نام خیابان مشرف به کاخ سفید ترامپ را به چالش کشیدترامپ: شهردار واشنگتن بی‌لیاقت استدادستان کل آمریکا: حضور نیروهای امنیتی در واشنگتن تشدید می‌شود1200 نیروی گارد ملی در واشنگتن برای مقابله با اعتراضات فراخوانده شدندانتهای پیام/.

اختصاصی| تشریح جزئیات حوادث دیشب بغداد / همه بازداشت شدگان آزاد شدند

اختصاصی| تشریح جزئیات حوادث دیشب بغداد / همه بازداشت شدگان آزاد شدند

اختصاصی| تشریح جزئیات حوادث دیشب بغداد / همه بازداشت شدگان آزاد شدند دبیرکل گردان‌های الخراسانی از گروه‌های حشد شعبی ضمن تشریح جزئیات حوادث دیشب بغداد از آزادی همه افراد بازداشت شده از گردانهای حزب الله عراق خبر داد. – اخبار بین الملل – “سید علی الیاسری” دبیرکل گردان‌های الخراسانی وابسته به الحشد الشعبی در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح حوادث شب گذشته در عراق و حمله به مقر الحشد الشعبی پرداخت.
وی درباره جزئیات عملیات بازداشت و آینکه آیا در جریان این امر آمریکایی‌ها حضور داشته‌اند، گفت: این دستگاه مبارزه با تروریسم بود که عملیات بازداشت را انجام داد. برخی نشانه‌ها هست که کسانی که آنها را همراهی کردند، نیروهای آمریکایی بودند. در نتیجه، کاری که شد یک اقدام تحریک آمیز بود. الحاج ابوفدک (عبد العزیز المحمداوی) به طور مستقیم از طریق تماس با مراجع ذیربط وارد عمل شد و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم در ابتدای امر آگاهی از موضوع را رد کرد.
وی افزود: حاج فالح الفیاض (رئیس حشد و مشاور امنیت ملی) و حاج العامری (هادی عامری) در این موضوع ورود کردند و موضوع با حل شدن و آزادی (افراد) دوطرف فیصله یافت.
الیاسری درپاسخ به سوالی درباره تعداد بازداشت شدگان و اینکه آیا همگی آنها آزاد شدند، گفت: بله، همه افراد وابسته به گردان‌های حزب الله آزاد و برای حل این بحران به مرجع زیربط در الحشد الشعبی ارجاع شدند.
وی درباره علت بازداشت گفت: گمان می‌کردند که هدف قرار گرفتن فرودگاه و منطقه الخضراء از این مقر صورت گرفته است. ادعا کردند که سکوهای پرتاب موشک در این مقر هست. در نتیجه، همه اینها موضوعات تحریک آمیزی با هدف خدشه وارد کردن به وجهه الحشد و مقاومت است.
این فرمانده الحشد الشعبی تصریح کرد: همه مقرهای الحشد الشعبی مجهز به همه امکاناتی هست که با بکارگیری آنها با دشمن مقابله می‌کرد؛ از سکوهای موشک گرفته تا سایر امکانات. نمی‌توان دستور تعدی و تعرض به آنها را صادر کرد زیرا مقرهای الحشد الشعبی قدسیت و خصوصیت خود را دارد. انتظار است که اگر حکومت موضع مشخصی دارد، خودش بدون تعرض به جایگاه نمادین این مقرها و موجودیت آنها (موضوع) را دنبال کند.
تکذیب خبر رویترز در مورد رخدادهای شب گذشته بغدادتکذیب محاصره مقر دستگاه مبارزه با تروریسم از سوی حشد شعبیانتهای پیام/

آلمان به‌دنبال اقدام هماهنگ اروپایی برای تلافی تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی «نورد استریم2»

آلمان به‌دنبال اقدام هماهنگ اروپایی برای تلافی تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی «نورد استریم2»

آلمان به‌دنبال اقدام هماهنگ اروپایی برای تلافی تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی «نورد استریم۲» یک رسانه آمریکایی به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آلمان در صورت ادامه‌یافتن تلاش‌های آمریکا برای به بن‌بست کشاندن پروژه گازی «نورد استریم۲»، رایزنی برای اقدام هماهنگ اتحادیه اروپا علیه آمریکا را در دستور کار قرار خواهد داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ روز پنج‌شنبه گزارش داد که دولت آلمان آماده است در صورت ادامه یافتن تلاش‌های دولت آمریکا برای به بن‌بست کشاندن یک پروژه عظیم انتقال گاز از روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم2» از طریق وضع تحریم‌های جدید علیه این پروژه، اقدامات تلافی‌جویانه‌ای علیه آمریکا انجام دهد.
منابع آگاه در دولت آلمان به خبرنگار بلومبرگ گفته‌اند که دولت آنگلا مرکل اعمال فشار بر اتحادیه اروپا به‌منظور اتخاذ یک تصمیم هماهنگ برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2 را در دست بررسی دارد.
بر اساس یکی از گزارش‌های وزارت اقتصاد و دارایی جمهوری فدرال آلمان که به رؤیت خبرنگار بلومبرگ رسیده، دولت آلمان قصد دارد به دولت‌های اروپایی هشدار دهد که چنین اقداماتی از سوی دولت آمریکا یک بدعت است و می‌تواند در آینده تعداد بسیار بیشتری از شرکت‌های آلمانی و اروپایی و همچنین نهادهای دولتی اروپایی را هدف قرار دهد.
تاکنون بخش عمده خط لوله نورد استریم2 که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد، احداث شده است، اما تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه که در اواخر سال گذشته میلادی (اواخر آذرماه 98) وضع شد، از سرعت تکمیل این پروژه کاسته است.
مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت «گازپروم» است؛ اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی اوام‌وی، وینترشال، دآ، ان‌جی، اونیپر و شل به‌عهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.
وزیر انرژی روسیه: پروژه «نورد استریم2» با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا تکمیل خواهد شدآلمان: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم2» دخالت جدی در امنیت انرژی اروپاستآمریکا احتمالاً تحریم‌های جدیدی علیه پروژه نورد استریم2 روسیه اعمال می‌کندانتهای پیام/.+

کردستان عراق| اظهارات سیاستمدار کُرد درباره روابط با ایران/ درخواست 14 شخصیت برای استعفای کابینه بارزانی

کردستان عراق| اظهارات سیاستمدار کُرد درباره روابط با ایران/ درخواست 14 شخصیت برای استعفای کابینه بارزانی

کردستان عراق| اظهارات سیاستمدار کُرد درباره روابط با ایران/ درخواست ۱۴ شخصیت برای استعفای کابینه بارزانی چهارده شخصیت اقلیم کردستان عراق خواستار استعفای کابینه مسرور بارزانی شده‌اند. همزمان یک عضو کُرد پارلمان عراق نیز با تأکید بر شکست دولت محلی اربیل گفته است که اقلیم کردستان بدون تکیه بر بغداد قادر به تأمین معیشت مردم نخواهد بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اقدام دولت محلی اقلیم کردستان در کاهش مجدد حقوق کارمندان موجی از اعتراضات شخصیت‌ها و احزاب سیاسی را نسبت به عملکرد مسرور بارزانی نخست وزیر حکومت محلی به‌دنبال داشته است. عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان، تظاهرات مردمی را نسبت به این وضعیت محتمل دانسته است و یک عضو کُرد پارلمان عراق نیز خواستار آن شده است که با تحویل منابع درآمدی اقلیم به دولت مرکزی، حقوق کارمندان کُرد از سوی بغداد پرداخت شود.
اظهارات امیر جماعت اسلامی کردستان در خصوص روابط با ایران
امیر جماعت اسلامی کردستان در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با وی به روابط عمیق کشورمان و اکراد عراقی اشاره کرد.
علی باپیر در دیدار با نصرالله رشنودی گفت: از زمان مبارزات اکراد عراقی علیه رژیم صدام تاکنون و در مقاطع مختلف، همکاری و روابط دوستانه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای احترام متقابل وجود داشته است.
وی اعلام کرد: ایران به‌خوبی از این روابط و مواضع خود در قبال اقلیم کردستان عراق پاسداری کرده است.
روابط دو حزب حاکم اقلیم کردستان عراق در بدترین حالت قرار دارد
یک عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی در خصوص مسائل داخلی اقلیم کردستان عراق اظهارنظر کرده است.
آراس شیخ جنگی که به‌عنوان مشاور ارشد برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که روابط دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق در بدترین حالت خود قرار دارد و بارزانی و سران اصلی حزب دموکرات اعلام کرده‌اند که با تیم رهبری جدید اتحادیه میهنی تعامل نخواهند کرد.
شیخ جنگی خروج اتحادیه میهنی را از کابینه ائتلافی مسرور بارزانی به‌مراتب بهتر از وضعیت کنونی دانسته و اعلام کرده است که قباد طالبانی معاون کنونی نخست وزیر اقلیم و تیم وزرای اتحادیه میهنی قادر به رفع مشکلات کنونی نیستند و زمان بازخواست آنها از سوی حزب فرا رسیده است.
این عضو شورای رهبری اتحادیه م..

«پیام محکم» ترامپ برای روسیه

«پیام محکم» ترامپ برای روسیه

«پیام محکم» ترامپ برای روسیه رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال انتقال نیروهای آمریکایی از آلمان به لهستان خبر داد و آن را «پیام محکمی» برای روسیه دانست. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «آندره دودا» رئیس‌جمهور لهستان در واشنگتن بار دیگر از آلمان به‌دلیل نپرداختن سهم خود به ناتو انتقاد کرد و گفت: تعداد نیروهای خود را در آلمان کاهش خواهیم داد.
ترامپ افزود: در زمان حاضر 5 هزار و 200 نیروی نظامی آمریکا در آلمان هستند که قصد داریم آن را به 2 هزار و 500 نفر تقلیل دهیم. برخی از این نیروها به کشور آمریکا باز خواهند گشت و برخی دیگر به دیگر کشورها از جمله لهستان خواهند رفت.
رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که همتای لهستانی وی درخواست استقرار نیروهای آمریکایی در کشورش را کرده و گفته است که «هزینه آن را پرداخت خواهد کرد».
ترامپ از کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان برای همکاری با روسیه در زمینه انرژی انتقاد و اضافه کرد: من معتقدم که این (انتقال نیروهای آمریکایی از آلمان به لهستان) می‎تواند پیام محکمی برای روسیه باشد.
وی یادآور شد: آلمان میلیاردها دلار به روسیه بابت خرید انرژی می‌پردازد، حال آلمان انتظار دارد که آمریکا از شما در برابر روسیه محافظت کند؟
همان‌طوری که بارها گفته‌ام لهستان از معدود کشورهایی است که تعهدات خود را در ناتو انجام داده و قرار است سربازان بیشتری به این کشور اعزام کنیم که البته پول آن را هم خواهند پرداخت.
ترامپ توافقنامه دفاعی با لهستان امضا می‌کنددرخواست هم حزبی‌های ترامپ برای بازنگری در طرح بازگرداندن نیروها از آلمانژنرال آمریکایی: ترامپ با کاهش نیروها در آلمان، آمریکا را تضعیف می‌کندآیا تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمان به استقلال امنیت اروپا می‌انجامد؟انتهای پیام/+

آغاز نخستین نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا ضد ایران/ واشنگتن خواستار حمایت چین و روسیه شد

آغاز نخستین نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا ضد ایران/ واشنگتن خواستار حمایت چین و روسیه شد

آغاز نخستین نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا ضد ایران/ واشنگتن خواستار حمایت چین و روسیه شد نخستین نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران که در آن از شورای امنیت خواسته شده است که تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران را به مدت نامحدودی تمدید کند، از دقایقی پیش آغاز شده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع خبری، اولین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی و مشاوره درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران از بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت نیویورک آغاز شده است.
آمریکا در حالی این قطعنامه را علیه ایران به شورای امنیت پیشنهاد کرده است که چین و روسیه به‌عنوان دو عضو دائم شورای امنیت مخالفت خود را با این قطعنامه ابراز داشته‌اند و با توجه به اینکه اعضای دائم شورای امنیت (شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) دارای حق وتو هستند، مخالفت آنها با هر قطعنامه‌ای به معنای ناکام ماندن آن خواهد بود.
ساعتی پیش «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز دو کشور چین و روسیه را به حمایت از قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد فرا خواند.
این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: «تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یک اقدام درست و ضروری است و همه اعضای شورای امنیت، خواه علناً بیان کنند یا نکنند، این را می‌دانند.»
اواسط خردادماه سال جاری «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع کرده است.
نماینده آمریکا گفت که او می‌خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت کرده تا اطمینان حاصل کند که همه می‌دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت‌ها در ماه اکتبر به پایان برسند.
برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.
روز سه‌شنبه چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشن..

اذعان عربستان به حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها در عمق ریاض

اذعان عربستان به حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها در عمق ریاض

اذعان عربستان به حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها در عمق ریاض دولت عربستان ضمن اعتراف به حملات موشکی و پهپادی یمن در شمال ریاض اعلام کرد که حمله دوشنبه‌شب یمنی‌ها با «هشت پهپاد و سه موشک بالستیک» صورت گرفت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واس، هیئت دولت سعودی دیشب ضمن اعتراف به حملات موفق موشکی و پهپادی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در شمال ریاض و مناطق جنوبی عربستان، دیشب با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن به آن واکنش نشان داد.
هیئت دولت سعودی در این بیانیه خود حملات دوشنبه‌شب یمن به شمال ریاض و مناطق جنوبی عربستان را محکوم کرد و افزود: این حملات با هشت فروند پهپاد و شلیک سه فروند موشک بالستیک صورت گرفت.
ارتش یمن و کمیته‎های مردمی دوشنبه‌شب با استفاده از پهپادهای تهاجمی و شلیک چندین فروند موشک‌ خود، شمال ریاض و برخی از مواضع نظامی عربستان در ریاض، جیزان و نجران را هدف قرار داد.
دیروز (سه‌شنبه) نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه مهم خود تأکید کرد که ارتش یمن عملیات تهاجمی بزرگ «موازنه بازدارندگی چهارم» را در پایتخت عربستان انجام داد و مقر وزارت دفاع و اطلاعات سعودی و پایگاه هوایی ملک سلمان و برخی مواضع نظامی در ریاض و جیزان و نجران را هدف قرار داد.
وی در بیانیه خود همچنین وعده انجام عملیات نظامی شدیدتر و قوی‌تر تا زمان رفع محاصره و توقف تجاوز ضد یمن و تحقق آزادی و استقلال برای ملت یمن را داده است.
انتهای پیام/+

طعنه ظریف به پامپئو درباره پیامدهای رفع تحریم تسلیحاتی علیه ایران

طعنه ظریف به پامپئو درباره پیامدهای رفع تحریم تسلیحاتی علیه ایران

طعنه ظریف به پامپئو درباره پیامدهای رفع تحریم تسلیحاتی علیه ایران وزیر امور خارجه کشورمان با لحنی طعنه‌آمیز به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که مدعی شده است ایران به‌محض پایان‌یافتن تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت با خرید جنگنده‌های پیشرفته اقدام به تهدید کشورهای اروپایی و آسیایی خواهد کرد، پاسخ گفت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه در پیامی توئیتری به اظهارات مضحک «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره پیامدهای تمدید نشدن تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران، واکنش نشان داد.
ظریف در واکنش به ادعای همتای آمریکایی خود، در توئیتر نوشت: «پامپئو آن‌قدر از فریب دادن جهان ناامید شده است که ادعا می‌کند به‌محض اینکه ماه اکتبر [مهرماه] فرا برسد، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان [به‌سمت کشورهای دیگر] اعزام خواهد کرد. شاید او فکر می‌کند که آنها می‌توانند حتی با وجود اتمام سوختشان به ایران بازگردند. #بی‌شرم»
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه پیام توئیتری خود برای نشان دادن اینکه ادعای مایک پامپئو تا چه‌حد با واقعیت فاصله دارد، تصویری از بُرد جنگنده‌های جی‌ــ‌10 و سوخوــ‌30 را که وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که ایران به‌دنبال خرید آنها به‌محض پایان تحریم‌های تسلیحاتی است ذیل توئیت خود درج کرد.

مایک پامپئو ساعتی پیش در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر مدعی شده بود: «اگر تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در ماه اکتبر منقضی شود، ایران قادر به خرید جنگنده‌های جدید مانند سوخو‌ــ‌30 روسی و جی‌ــ‌20 چینی خواهد بود. به‌کمک این جنگنده‌های به‌شدت مرگبار، اروپا و آسیا می‌تواند در چنگ ایران باشد. آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد که چنین اتفاقی رخ دهد.»
وزیر خارجه آمریکا تصویر زیر را نیز به‌زعم خود برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبانش (به‌ویژه سران کشورهای اروپایی و آسیایی) در انتهای توئیت خود آورده است:

اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد با استفاده از یکی از بندهای توافق هسته‌ای «برجام»، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد را..

مصاحبه| البخیتی: موشک‌ها با دقت بالا به اهداف در عمق عربستان اصابت کردند/ نقاط مهمتری را هدف قرار می‌دهیم

مصاحبه| البخیتی: موشک‌ها با دقت بالا به اهداف در عمق عربستان اصابت کردند/ نقاط مهمتری را هدف قرار می‌دهیم

مصاحبه| البخیتی: موشک‌ها با دقت بالا به اهداف در عمق عربستان اصابت کردند/ نقاط مهمتری را هدف قرار می‌دهیم عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به عربستان سعودی درباره تداوم تجاوز به خاک یمن هشدار داد و خطاب به متجاوزان گفت: اگر جنگ را متوقف نکنید در آینده اهداف مهمتر و حساس‌تری را نشانه خواهیم رفت. – اخبار بین الملل – “محمد البخیتی” عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملیات پهپادی و موشکی شب گذشته علیه چندین هدف نظامی در ریاض گفت: عملیات شب گذشته در چهارچوب «حق مشروع» دفاع از خود صورت گرفته است و تا زمانی که عربستان دست از محاصره و جنگ با یمن برندارد این حملات ادامه خواهند داشت.
وی در خصوص زمان‌بندی این عملیات افزود: این حملات در حالی صورت گرفته که سعودی‌ها به اقدامات تجاوزکارانه خود در جبهه‌های نبرد و همچنین علیه غیرنظامیان شدت زیادی بخشیده و محاصره مردم یمن را نیز شدید‌تر کرده‌اند. دشمن مانع ورود سوخت به یمن می‌شود که این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای شهروندان یمنی شده است. کارگرها و کشاورزان و صاحبان صنایع و پروژه‌های مختلف و حتی کودکانی که نیازمند رسیدگی پزشکی با دستگاه‌های مختلف هستند به‌واسطه منع ورود سوخت آسیب زیادی دیده‌اند.
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در خصوص پیام این عملیات بزرگ گفت: پیام این حملات روشن است، به محاصره یمن و جنگ پایان دهید تا ما نیز عملیات خود را متوقف کنیم. همان‌طور که می‌دانید و آنها نیز می‌داننداگر جنگ را متوقف نکنند باید ضربات ما را که روند آنها نیز افزایشی خواهد بود تحمل کنند، در آینده اهداف مهمتر و حساس‌تری را نشانه خواهیم رفت.
محمد البخیتی در خصوص اهدافی که شب گذشته مورد حمله قرار گرفتند اعلام کرد: در این عملیات وزارت دفاع و پایگاه نظامی ملک سلمان و ساختمان استخبارات عربستان و چند هدف دیگر موشک‌باران شده‌اند.
وی ادعای سعودی درباره حمله به اهداف غیرنظامی را بی‌اساس خواند و تأکید کرد: تمام این اهداف نظامی بودند و ادعای حمله به مراکز غیرنظامی که از سوی سعودی‌ها مطرح می‌شود صحت ندارد.
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله درباره اصابت موشک‌ها به اهداف مورد نظر نیز گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم موشک‌ها و پهپاد‌ها با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کرده‌اند و با توجه به..

جزئیات عملیات «بازدارندگی چهارم» یمنی‌ها؛ هدف قرارگرفتن وزارت دفاع و پایگاه‌های مهم عربستان

جزئیات عملیات «بازدارندگی چهارم» یمنی‌ها؛ هدف قرارگرفتن وزارت دفاع و پایگاه‌های مهم عربستان

جزئیات عملیات «بازدارندگی چهارم» یمنی‌ها؛ هدف قرارگرفتن وزارت دفاع و پایگاه‌های مهم عربستان سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات بزرگ رزمندگان یمنی در عمق خاک عربستان را تشریح کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن لحظاتی پیش اعلام کرد: به‌یاری و توفیق الهی، عملیات تهاجمی بزرگ «موازنه بازدارندگی چهارم» را علیه پایتخت دشمن سعودی انجام دادیم.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با قرائت بیانیه مهم از انجام عملیات بزرگ موازنه بازدارندگی چهارم در پایتخت عربستان سعودی خبر داد.
وی تأکید کرد که این عملیات با تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک و موشکهای بالدار قدس و ذوالفقار و هواپیماهای بدون سرنشین در عمق خاک عربستان انجام شده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه مهم خود تأکید کرد که عملیات بازدارندگی چهارم، وزارت دفاع و اطلاعات عربستان و پایگاه هوایی ملک سلمان و برخی مواضع نظامی در ریاض و جیزان و نجران را هدف قرار داد.
سریع با بیان جزئیات این عملیات بزرگ تأکید کرد که عملیات مذکور در واکنش به ادامه محاصره ظالمانه و تجاوز وحشیانه ضد ملت بزرگ یمن صورت گرفته است.‎
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه این بیانیه درباره پیامدهای تجاوز و اقدامات جنایتکارانه و ادامه محاصره مجرمانه ضد ملت یمن هشدار داده بر حق مشروع و ثابت ملت یمن بر اساس تکالیف دینی و اخلاقی و انسانی و ملی در دفاع از یمن و ملت پایدار و قهرمان آن تأکید کرد.
این بیانیه همچنین وعده انجام عملیات نظامی شدیدتر و قوی‌تر تا زمان رفع محاصره و توقف تجاوز ضد یمن و تحقق آزادی و استقلال برای ملت یمن را داده است.
اعلام قریب‌الوقوع جزئیات عملیات بزرگ یمنی‌ها در عمق خاک عربستانفعالان سعودی از وقوع انفجار شدید در شمال ریاض خبر دادندانتهای پیام/+