برادر جورج فلوید: سزاوار نبود که برادرم به خاطر 20 دلار کشته شود

برادر جورج فلوید: سزاوار نبود که برادرم به خاطر 20 دلار کشته شود

برادر جورج فلوید: سزاوار نبود که برادرم به خاطر ۲۰ دلار کشته شود برادر شهروند سیاهپوست آمریکایی که دو هفته قبل توسط پلیس به قتل رسید، قتل برادرش که به دلیل جعل یک اسکناس ۲۰ دلاری (طبق ادعای پلیس) بازداشت شده بود را بسیار رنج‌آور خواند و از اینکه یک شهروند سیاهپوست تنها به خاطر ۲۰ دلار کشته شده ابراز تأسف کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «فلونیس فلوید» برادر «جورج فلوید»که دو هفته پیش توسط پلیس در ایالت مینه‌سوتا به قتل رسید، در دیدار با اعضای کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا از اینکه برادرش به دلیل جعل یک اسکناس 20 دلاری (طبق ادعای پلیس) کشته شده، ابراز تأسف کرد و خواستار اصلاح قوانین شد.
فلونیس فلوید به اعضای کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «جورج آن روز به هیچ‌کس کاری نداشت. سزاوار نبود که او به خاطر 20 دلار کشته شود. من از شما می‌پرسم، آیا این ارزش جان یک مرد سیاهپوست است؟ 20 دلار؟ دیگر بس است. ما در سال 2020 هستیم.»
وی افزود: «من اینجا هستم تا از شما بخواهم به این وضعیت پایان بدهید. این درد و رنج را متوقف کنید. جورج کمک خواست اما کسی به او اعتنایی نکرد. لطفاً به چیزی که اکنون از شما می‌خواهم، گوش کنید؛ به خواسته خانواده ما و همه کسانی که در خیابان‌های سراسر جهان گرد هم آمده‌اند، گوش کنید.»
دو هفته قبل یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.
پنج‌شنبه گذشته منابع خبری گزارش دادند که دادستان‌های آمریکا قصد دارند «درک شاوین» افسر پیشین پلیس شهر مینیاپولیس را که با فشار زانو بر گردن جرج فلوید، وی را به قتل رساند و متعاقباً به قتل درجه سوم متهم شد را به قتل از نوع درجه دوم متهم کنند و سه افسر پلیس دیگر را نیز که در محل حاضر و تنها تماشاگر این واقعه بودند، تحت پیگرد قانون قرار دهند.
با این حال، خانواده جورج فلوید این سطح از اتهام را برای افسری که مستقیماً در قتل وی نقش داشته و سه افسر دیگری که نظاره‌گر این اقدام وحشیانه‌ بوده‌اند را کافی نمی‌دانند و از طریق وکلای خود در حال انجام پیگیر‌ی‌های لازم در ..

افغان پالس: دولت افغانستان پل‌های ارتباطی با ایران را آتش نزند

افغان پالس: دولت افغانستان پل‌های ارتباطی با ایران را آتش نزند

افغان پالس: دولت افغانستان پل‌های ارتباطی با ایران را آتش نزند رسانه افغانستانی نوشت که دولت این کشور باید کاستی‌هایش را بپذیرد و بجای آتش زدن پل‌ها ارتباطی، برای روابط دوستانه با ایران تلاش کند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «افغان پالس»، اگر فرصت کردید تا از افغان‌ها بپرسید که در کجا غیر از کشورشان احساس راحتی می کنند، همه آنها یک جواب واحد به شما می دهند: ایران. زبان مشترک، دین مشترک و تاریخ مشترک سرنوشت این دو کشور را به هم پیوند می‌زند و با این وجود وابستگی به غرب پیوندهای این دوستی متقابل را تهدید می‌کند و برای جلوگیری از از هم پاشیدن امور، دو کشور باید اختلافات خود را به صورت صمیمانه حل کنند زیرا قدرت هر کشور به معنی شکوه دیگری و بالعکس است.
این رسانه با اشاره به غرق شدن اتباع افغانستانی در مرز مشترک دو کشور و نیز حادثه سوختن خودروی مهاجران افغان در یزد نوشت که دولت افغانستان در این باره درگیر بازی‌های سیاسی شده است.
افغان پالس نوشت که دولت افغانستان تلاش می‌کند تا افکار عمومی را از مشکلات واقعی افغانستان منحرف کند و در عین حال برای دلجویی از دولت ترامپ تلاش می‌کند که ظاهراً دولت را در جنگ با طالبان رها کرده است و «هیچ چیز بیش از فشارهای بین‌المللی بر ایران موجب رضایت دولت ترامپ نمی‌شود».
این نوشتار می‌افزاید: برای کسانی که مجبور به ترک زندگی خود در افغانستان هستند همواره به ایران به عنوان یکی از امن‌ترین پناهگاه‌ها نگاه می‌کنند و برخلاف بسیاری از دیگر همسایگان افغانستان، ایران بین پناهجویان شیعه و سنی تبعیض قایل نمی‌شود و هر دو را با آغوش باز می‌پذیرد.
این رسانه افغان ادامه داد که نحوه رفتار کابل با این متحد دوستانه ممکن است در آینده نزدیک عواقبی داشته باشد.
افغان پالس تاکید کرد که اگر دولت افغانستان مهاجرت اتباع این کشوربه ایران را تنظیم می‌کرد یا امکانات کافی برای آن‌ها فراهم می‌کرد تا آنها متقاعد شوند که کشورشان می‌تواند آینده‌ای بهتری را به آنها بدهد، هیچ یک از این رویدادها بوجود نمی‌آمد.
این رسانه تصریح کرد که تصمیم دولت افغانستان برای آتش زدن همه پل‌ها بین خودش و ایران به دو طرف آسیب خواهد زد و اگر افغانستان بخواهد این دوستی را حفظ کند باید مسئولیت کاستی‌هایش را به عهده بگیرد و اظهارات نفرت انگیز را نیز متوقف کند.
..

مشاور الکاظمی: گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا روز پنجشنبه آغاز می‌شود

مشاور الکاظمی: گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا روز پنجشنبه آغاز می‌شود

مشاور الکاظمی: گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا روز پنجشنبه آغاز می‌شود مشاور نخست‌وزیر عراق از آغاز گفت‌وگوهای راهبردی این کشور با آمریکا در روز پنجشنبه این هفته خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه عراقی المربد، هاشم داود مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که گفت‌وگوهای راهبردی این کشور با آمریکا روز یازدهم ماه جاری میلادی (روز پنجشنبه) آغاز می‌شود.
به‌گفته وی، در این نشست درباره زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه امنیتی، اقتصادی و نظامی گفت‌وگو خواهند کرد.
داوود هاشم گفت: این آغاز گفت‌وگوهاست و در پی آن گفت‌وگوهای دیگری نیز انجام خواهد گرفت.
وی از تماس و ارتباط با طرف آمریکایی خبر داد و گفت عراق تلاش می‌کند که این روابط منطبق و همسو با نیازها و منافع ملت عراق باشد.
مصاحبه| کاظمی قمی: اتفاق جدیدی در گفت‌وگوهای راهبردی واشنگتن ــ بغداد نمی‌افتدگزارش: گفتگوهای راهبردی عراق و آمریکا؛ اهداف طرفین و نگاهی به گذشتهپیش از اینروزنامه دولتی الصباح عراق از 3 محور اصلی در گفت‌وگوهای راهبردی آمریکا و عراق خبر داده بود.
به‌نوشته این رونامه یکی از این محورها تأکید بر حمایت نظامی از عراق در جنگ با عناصر تروریستی داعش و تعهد به حمایت از مؤسسات خارجی است که در این کشور فعالیت می‌کنند.
به‌نوشته الصباح، عراق همچنین با توجه به افزایش خطر کرونا در مناطق مختلف این کشور در مرحله بعدی تمایل به حمایت بهداشتی در زمینه مقابله با شیوع این ویروس دارد و این گفتگو که قرار است به‌مدت 2 تا 3 ساعت از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود٬ حول محور حمایت سیاسی و اوضاع منطقه و نقش عراق در آن متمرکز خواهد بود.
محورهای مذاکره واشنگتن و بغداد از زبان سفیر آمریکاناظران سیاسی با اشاره به اهداف نامشروع آمریکا در عراق در اینکه این گفت‌وگوها خروجی جدیدی به‌همراه داشته باشد و تأمین‌کننده منافع ملت عراق باشد به‌دیده شک و تردید می‌نگرند.
نگاهی به کارنامه دو دهه گذشته آمریکا در عراق از جمله نادیده گرفتن تعهدات خود در حفظ حاکمیت عراق و احترام به آن، نشان می‌دهد که در دوره کنونی، واشنگتن تنها به‌دنبال ادامه حضور خود در عراق به‌شکلی آبرومندانه و رسمی است تا بتواند در آینده اهداف منطقه‌ای خود را که تسلط بر عراق است، محقق کند.
انتهای پیام/+

ترامپ ادعاهای خود درباره ترور سردار سلیمانی را تکرار کرد

ترامپ ادعاهای خود درباره ترور سردار سلیمانی را تکرار کرد

ترامپ ادعاهای خود درباره ترور سردار سلیمانی را تکرار کرد رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور با اعلام اینکه ترور سپهبد شهید سلیمانی به‌دستور شخص وی انجام شده است، بار دیگر مدعی شد که این اقدام تروریستی به‌منظور حفاظت از نیروها و کارکنان آمریکایی مستقر در منطقه صورت گرفته است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه در نامه‌ای به کنگره آمریکا بار دیگر مدعی شد که ترور سپهبد شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد با هدف حفاظت از نیروها و کارکنان آمریکایی مستقر در عراق و دیگر کشورهای منطقه انجام شده است.
دونالد ترامپ در این نامه که به‌همراه گزارش موسوم به «گزارش اختیارات جنگی» به کنگره ارسال شده، ادعا کرده است: «همان‌طور که در ماه ژانویه [دی‌ماه 98] گزارش دادم، من دستور حمله [پهپادی] در عراق را که [شهید] قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در واکنش به سلسله حملات ایران و شبه‌نظامیان تحت حمایتش علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه هدف قرار داد، صادر کردم.»
وی در ادامه مدعی شد: «من دستور این اقدام را دادم تا از کارکنان آمریکایی حفاظت کنم و ایران را از انجام و حمایت از حملات بیشتر علیه نیروها و منافع آمریکا بازدارم، توانایی ایران و شبه‌نظامیان تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران برای انجام حملات [علیه نیروهای آمریکایی] را تضعیف کنم و به حملات و تهدیدهای راهبردی ایران علیه منافع آمریکا پایان دهم.»
در نخستین ساعات بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به‌دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.
با توجه به عزم راسخ ایران برای پاسخ به این اقدام تروریستی آمریکا، دونالد ترامپ تهدید کرد اگر ایران اقدامی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه انجام دهد، با پاسخ سنگینی مواجه خواهد شد. وی حتی مدعی شده بود که 52 نقطه از جمله اماکن فرهنگی در ایران به‌عنوان هدف نظامی تعیین شده است و در صورت اقدام ایران علیه آمریکا، هدف حمله قرار خواهند گرفت.
با وجود این تهدید به‌ظاهر جدی ترامپ، سپاه پاسداران ان..

انتقاد نماینده استانبول از خراب شدن هندوانه‌های ایرانی در وان ترکیه

انتقاد نماینده استانبول از خراب شدن هندوانه‌های ایرانی در وان ترکیه

انتقاد نماینده استانبول از خراب شدن هندوانه‌های ایرانی در وان ترکیه نماینده استانبول از حزب جمهوری خلق با انتشار تصاویری از خراب شدن هندوانه‌های صادراتی ایران به ترکیه نوشت: عاملان این اتفاق باید از کار برکنار شده و محاکمه شوند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمود تانال نماینده مردم استانبول از حزب جمهوری خلق با انتشار تصاویری از هندوانه‌هایی که از ایران به ترکیه رفته و زیر آفتاب در حال خراب شدن است، نوشت: می‌گویند هندوانه‌ها خراب شده و نمی‌توانیم آن را به مردم بدهیم. می‌توانند بیایند و بررسی کنند. 160 واگن هندوانه از ایران آمده است. صاحبان هندوانه‌ها با بیان اینکه هندوانه‌ها خراب شده‌اند آنها را تحویل نگرفتند. این هندوانه‌ها در مقابل چشمانمان خراب شد. چرا این هندوانه‌ها پیش از خراب شدن تقسیم نشدند؟ تمیز کردن واگن‌ها 200 هزار لیره هزینه خواهد برد. کسانیکه بدون نقشه و بدون تجربه مسبب این اقدام شدند باید حساب پس بدهند. باید از مسئولیتشان استعفا دهند.
وی افزود: هندوانه‌هایی که از سوی تجار ایرانی به وان آمده بود به دلیل هفته‌ها انتظار در استان وان خراب شد.
طی هفته‌های گذشته با افزایش 300 درصدی تعرفه واردات هندوانه از ایران به ترکیه، تاجرانی که اقدام به صادرات هندوانه به استان وان ترکیه کرده بودند با افزایش 3 برابری تعرفه مجبور به رها کردن محصول خود شده و 7 هزار تن هندوانه را در گمرک وان رها کردند.
این موضوع باعث خسارت سنگین این تاجران شده است.
انتهای پیام/

سامانه آمار هوانوردی مطابق استانداردهای یاتا راه اندازی می‌شود

سامانه آمار هوانوردی مطابق استانداردهای یاتا راه اندازی می‌شود

سامانه آمار هوانوردی مطابق استانداردهای یاتا راه اندازی می‌شود معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از راه اندازی سامانه جامع آمار هوانوردی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان گفت: بر اساس استانداردهای انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) اطلاعات پرواز باید به صورت آنلاین در اختیار سازمان هوانوردی کشوری قرار گیرد، برهمین اساس سامانه جامع آمار هوانوردی طراحی شد.
وی افزود: با راه اندازی این سامانه اطلاعات مسافران در حین عملیات پذیرش در فرودگاه‌ها به صورت برخط در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار خواهد گرفت.
دهقان با اشاره به ضرورت آمار در برنامه ریزی‌های بازرگانی و اطلاعات امنیت هوانوردی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در حال اجرای سامانه تطبیق مسافران است و در این راستا جلساتی با شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ برگزار و از آنان خواسته است تا پایان تیرماه نسبت به ارسال اطلاعات و اصلاحات نرم افزاری در سامانه‌های خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تلاش خواهد شد این سامانه تا پایان تابستان عملیاتی شود گفت: در این طرح دغدغه‌های زیادی دا..

پوتین، "ماریا زاخارووا" را به بالاترین رتبه دیپلماتیک روسیه منصوب کرد

پوتین، "ماریا زاخارووا" را به بالاترین رتبه دیپلماتیک روسیه منصوب کرد

پوتین، “ماریا زاخارووا” را به بالاترین رتبه دیپلماتیک روسیه منصوب کرد رئیس‌جمهوری روسیه در حکمی “ماریا زاخارووا” را که از سال ۲۰۱۵ در سمت سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه این کشور فعالیت می‌کند، به بالاترین رتبه دیپلماتیک ــ “سفیر فوق‌‌العاده و تام‌الاختیار روسیه” ــ منصوب کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه با امضای حکمی، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی و مدیر گروه اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه این کشور را به بالاترین رتبه دیپلماتیک ــ “سفیر فوق‌‌العاده و تام‌الاختیار روسیه” ــ منصوب کرد. این سند، در وب‌سایت رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.
زاخاروا در سال 2017، رتبه کلاس یک دیپلماتیک ــ “نماینده فوق‌العاده و تام‌الاختیار” ــ را دریافت کرده بود.
ماریا زاخارووا از تاریخ 10 آگوست سال 2015 به‌عنوان سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه فعالیت می‌کند. او نخستین زن در این پست است.
بیوگرافی کوتاه
“ماریا زاخارووا” در تاریخ 24 دسامبر سال 1975 به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل دانشکده اطلاعات بین‌الملل (هم‌اکنون به دانشکده روزنامه‌نگاری بین‌المللی تغییر نام داده) دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل مسکو در رشته شرق‌شناسی و روزنامه‌نگاری است که زیر نظر وزارت امور خارجه روسیه فعالیت دارد.
وی دارای مدرک دکترای علوم تاریخی است و در سال 2003 در دانشگاه دوستی ملل روسیه، از مقاله خود با عنوان “تحول در درک نمادهای جشن سال نوی سنتی در چین مدرن” دفاع کرد.
زاخارووا در دوره اشتغال خود در وزارت امور خارجه روسیه، در دفتر تحریریه نشریه “اخبار دیپلمات”، در دفتر اطلاعات و مطبوعات و همچنین در دفتر نمایندگی دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نیویورک، خدمت کرده است.
ماریا زاخارووا، عضو شورای سیاست خارجی و سیاست دفاعی فدراسیون روسیه نیز هست.
این دیپلمات روس همچنین فعالیت‌های اجتماعی زیادی دارد، کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی است و به کارهای خیریه می‌پردازد. وی در حوزه فرهنگی روسیه هم مشارکت فعال داشته و به‌طور خاص در نوشتن مشترک چندین ترانه ملی که در روسیه محبوبیت دارد، همکاری کرده است.
زاخارووا: آمریکا همیشه به‌دنبال یافتن مقصر خارجی برای اجرای طرح‌هایش استزاخارووا: آمریکا همواره با متهم‌کردن دیگران اشتباهات خود را پ..

پامپئو: تحریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از امروز اجرایی شده است

پامپئو: تحریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از امروز اجرایی شده است

پامپئو: تحریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از امروز اجرایی شده است وزیر امور خارجه آمریکا از اجرایی شدن تحریم‌های دولت این کشور علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) و شرکت چینی E-sail که آمریکا آن را زیرمجموعه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌داند، از امروز دوشنبه 8 ژوئن (19 خرداد) اجرایی شده است.
دولت آمریکا 6 ماه قبل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و چندین شرکت وابسته به آن را به موجب فرمان اجرایی 13382 تحریم کرده بود، اما یک دوره تنفس 180 روزه قبل از اجرای این تحریم در نظر گرفته بود.
مایک پامپئو در بیانیه امروز خود مدعی شده است که دولت آمریکا سال گذشته اجرای تحریم علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به تعویق انداخته است تا به شرکت‌هایی که از طریق کشتی‌های متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کالاهای بشردوستانه به ایران صادر می‌کنند، بتوانند جایگزینی برای این شرکت بیابند.
وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود تأکید کرده است که اکنون این مهلت به پایان رسیده و هر شرکتی که از این پس از طریق کشتی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت E-sail اقدام به جابجایی کالا کند، خود مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.
طی ماههای اخیر مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی متعددی از دولت آمریکا خواسته‌اند که دست‌کم بخشی تحریم‌های خود علیه ایران، ونزوئلا و دیگر کشورها را بردارد تا بخش بهداشت و درمان این کشورها بهتر بتواند با روند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.
اما مقامات آمریکایی ــ که به‌نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر کشورهای مخالف سیاست‌های خود قلمداد می‌کنند ــ نه‌تنها تاکنون هیچ واکنش مثبتی به این درخواست‌ها نشان نداده‌اند، بلکه تحریم‌های تازه‌ای را طی چند روز گذشته علیه آنها و افراد و شرکت‌هایی که به‌زعم نهادهای آمریکایی با این کشورها همکاری داشته‌اند، وضع کرده‌اند.
آمریکا بیش از 120 کشتی ایرانی را دوباره تحریم کردهوک: آمریکا به سیاست اعمال تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهدتخت‌روانچی: تحریم‌های آمریکا به مرز جنایت علیه بشریت رسیده‌ ا..

هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران به ونزوئلا رسید

هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران به ونزوئلا رسید

هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران به ونزوئلا رسید دولت ونزوئلا از ورود هواپیمای ایرانی حامل اقلام بشردوستانه مرتبط با تشخیص و درمان بیماری کووید-۱۹ به این کشور خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ایرانی حامل اقلام بشردوستانه مرتبط با تشخیص و درمان بیماری کووید-19 وارد این کشور شده است.
ریکاردو منندز وزیر برنامه‌ریزی ونزوئلا که برای استقبال از هواپیمای حامل کمک‌های ایران شخصاً در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار کاراکاس حضور یافته بود، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که این محموله کمک‌های بشردوستانه حامل انواع مختلفی از کیت‌های تشخیص ویروس کروناست.
حجت‌الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا نیز اعلام کرد که ارسال این اقلام به ونزوئلا گامی در راستای تقویت توان این کشور برای مقابله با ویروس کرونا است.
کارشناسان حوزه سلامت معتقدند ونزوئلا با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا که به تضعیف نظام سلامت و سایر خدمات زیربنایی این کشور منجر شده، به‌شدت در برابر همه‌گیری کرونا آسیب‌پذیر است.
انتهای پیام/

اعلان جنگ فرمانده جنجالی اماراتی علیه قطر و سازش با اشغالگران قدس

اعلان جنگ فرمانده جنجالی اماراتی علیه قطر و سازش با اشغالگران قدس

اعلان جنگ فرمانده جنجالی اماراتی علیه قطر و سازش با اشغالگران قدس معاون رئیس پلیس دبی با انتشار توییت‌های زننده علنا خواستار سرنگونی دولت قطر و صلح با صهیونیست‌ها شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق‌نیوز «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی کشورهای عربی را به جنگ ضد دولت قطر برای سرنگونی آن و تحویل دادنش به کسی که از نظر وی شایستگی آن را دارد و نیز صلح و آشتی با رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به مشکلات منطقه دعوت کرد.
خلفان در صفحه توئیتری خود هم‌زمان با وارد شدن محاصره قطر به سال چهارم و اصرار کشورهای محاصره کننده بر شروط خود برای رفع آن٬ تعدادی توئیت جنجالی منتشر کرد.
معاون رئیس پلیس دبی با یک اشاره تلویحی به پرونده لیبی و شکست‌های «خلیفه حفتر» که اخیراً به قاهره سفر کرده بود٬ اظهار داشت که قطر در پی ضربه زدن به مصر است.
در سومین سالگرد بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس؛ قطر: مواضع ما تغییرناپذیر است وزیر خارجه قطر: مذاکرات دوحه و ریاض بی‌دلیل متوقف شد توییت‌های خلفان به ویژه بخش های تحریک‌آمیز آن با محکومیت گسترده روبرو و نیز سبب حیرت مدیریت سایت توئیتر شد.
عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر ماه ژوئن سال 2017، اتهاماتی را علیه قطر مطرح کرده و تمام روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.
دوحه اتهامات مطرح شده از سوی این 4 کشور عربی را رد کرد، اما این کشور، دوحه را تحت محاصره دیپلماتیک و اقتصادی قرار دادند.
اکنون محاصره قطر وارد چهارمین سال خود شده٬اما ریاض در این جبهه از سیاست خارجی خود نیز دستاوردی نداشته است.
انتهای پیام/