بمباران افغانستان توسط آمریکا به دستور بایدن از سرگرفته شد

بمباران افغانستان توسط آمریکا به دستور بایدن از سرگرفته شد

بمباران افغانستان توسط آمریکا به دستور بایدن از سرگرفته شد در پی ادامه پیشروی‌های طالبان و سقوط پیاپی مراکز ولایت‌ها، بایدن دستور بمباران مواضع این گروه را صادر کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پی پیشرو‌های طالبان و سقوط شهرهای کلیدی افغانستان به نیروی هوایی این کشور دستور داد تا مواضع طالبان را هدف حملات هوایی قرار دهند.
«تایمز» به نقل از منابع امنیتی نوشت که بمب‌افکن‌های استراتژیک B-52 و هواپیماهای پشتیبانی نزدیک هوایی AC-130 برای جلوگیری از پیشروی‌های طالبان و هدف قرار دادن مواضع این گروه بار دیگر به آسمان افغانستان بازگشته‌اند.
گزارش می‌افزاید که بمب‌افکن‌های B-52 نیز از پایگاه العدید قطر اعزام شده‌اند.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیش از این با محکوم کردن حملات هوایی آمریکا تاکید کرده بود که این حملات «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است و نسبت به عواقب اینگونه حملات هشدار داده بود.
افغانستان| حمله هوایی آمریکا به یک مدرسه و بیمارستان در «هلمند»حملات هوایی آمریکا به مناطق غیرنظامی افغانستان؛ بازار لشکرگاه در آتش و دودرویترز: حملات طالبان به مراکز ولایت‌ها پاسخ به حملات هوایی آمریکا استوی اظهارداشت که طالبان موضع اصولی و مسالمت‌آمیز دارد اما خارجی‌ها و دولت افغانستان «گام‌های ضد صلح بر می‌دارند و هیچ آمادگی برای مصالحه ندارند».
از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندهان نظامی طالبان گزارش کرده بود که حملات این گروه به مراکز ولایت‌ها در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع طالبان صورت گرفته است.
انتهای پیام/.

سقوط چهارمین مرکز ولایت افغانستان در حملات طالبان

سقوط چهارمین مرکز ولایت افغانستان در حملات طالبان

سقوط چهارمین مرکز ولایت افغانستان در حملات طالبان در ادامه پیشروی‌های طالبان، این گروه پس از تصرف مرکز ولایت‌های نیمروز و جوزجان، باعث سقوط مراکز ولایت‌های قندوز و سرپل نیز شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نور رحمانی» رئیس شورای ولایتی سرپل گفت که پس از چند روز درگیری، مرکز ولایت سرپل بدست طالبان سقوط کرد.
رحمانی افزود که مقامات امنیتی و دولتی سرپل در مقر گردان ارتش در دو کیلومتری غرب سرپل عقب‌نشینی کرده‌اند و در حال حاضر جنگ در این منطقه جریان دارد.
وی دلیل نرسیدن کمک هوایی را عامل سقوط شهر سرپل عنوان کرد و اظهارداشت: «شب یک بار کمک هوایی آمد اما پس از رفتن نیروی هوایی، طالبان حملاتش را شدت داد».
از سوی دیگر منابع محلی در «قندوز» نیز خبر می‌دهند که مرکز این ولایت پس از درگیری‌های شدید توسط طالبان سقوط کرده است.
سقوط «شبرغان» دومین مرکز ولایت افغانستان طی 24 ساعت گذشتهسقوط چهارمین شهرستان در «نیمروز» در حملات طالبانبه گزارش آوا، منابع می‌گویند که تمام مسئولین امنیتی و دولتی قندوز به طرف فرودگاه این شهر عقب‌نشینی کرده و طالبان داخل شهر شده‌اند.
طالبان در 48 ساعت گذشته مرکز ولایت جوزجان و نیمروز را نیز تصرف کرده است.
انتهای پیام/.

اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد

اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد

اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد اتحادیه پارلمان‌های عربی به اقدامات خصمانه ترکیه علیه مردم سوریه واکنش نشان داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اتحادیه پارلمان‌های عربی در بیانیه‌ای اقدامات خصمانه نظام ترکیه علیه سوریه به‌ویژه قطع عمدی آب استان حسکه را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: اتحادیه پارلمان‌های عربی از تکرار اقدامات خصمانه ترکیه علیه ملت عربی سوریه در مناطق مجاور ترکیه به‌ویژه اقدامات عمدی و مکرر این کشور مبنی بر قطع آب استان حسکه و روستاهای این استان، عمیقاً نگران و ناراحت است.
اتحادیه پارلمان‌های عربی در این بیانیه رفتار غیرانسانی ترکیه را که پیامدهای فاجعه‌باری در نتیجه محروم شدن بیش از یک‌میلیون غیرنظامی خارجی از آب شرب بهداشتی خواهد داشت، محکوم کرد.
نیروهای ترکیه و گروه‌های تروریستی در حالی آب شرب شهر الحسکه و حومه آن را قطع می‌کنند که مردم این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا نیاز به آب دارند.
انتهای پیام/+

بمباران شدید مواضع طالبان در شبرغان توسط آمریکا

بمباران شدید مواضع طالبان در شبرغان توسط آمریکا

بمباران شدید مواضع طالبان در شبرغان توسط آمریکا هواپیماهای «بی‌ـ۵۲» آمریکا امشب یک محل تجمع طالبان را در شهر شبرغان هدف قرار دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هواپیماهای «بی‌ـ52» آمریکا امشب یک محل تجمع طالبان را در شهر شبرغان هدف قرار دادند.
فؤاد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در این حمله، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده‌ است.
انتهای پیام/+

سیدحسن نصرالله: ‌ایران برای دفاع از خود نیاز به کسی ندارد/ به هر تجاوزی پاسخ می‌دهیم

سیدحسن نصرالله: ‌ایران برای دفاع از خود نیاز به کسی ندارد/ به هر تجاوزی پاسخ می‌دهیم

سیدحسن نصرالله: ‌ایران برای دفاع از خود نیاز به کسی ندارد/ به هر تجاوزی پاسخ می‌دهیم سید حسن نصرالله به‌مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی گفت: مهمترین دستاورد لبنان در جنگ ۳۳روزه این بود که «معادله بازدارندگی» و قواعد جلوگیری از درگیری شکل گرفت و بازدارندگی قابل‌توجهی را در برابر اسرائیل ایجاد کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به‌مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی در جنگ جولای 2006، به حوادث اخیر «خلده» و اتفاقاتی که در مراسم تشییع «علی شبلی» عضو حزب‌الله که هفته گذشته در یک مراسم عروسی به قتل رسیده بود پرداخت.
«خلده» در خط آتش؛ هرج‌ومرج امنیتی لبنان در آستانه سالگرد انفجار بیروتلبنان| حزب‌الله: حوادث «خلده» ربطی به عشایر عربی ندارد/ مقاومت در دام نمی‌افتدسید نصرالله ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و همچنین «احمد جبریل» و تعدادی از عناصر مقاومت که به‌تازگی از دنیا رفته‌اند، گفت: از تمامی فرماندهان که در محور مقاومت حضور داشتند و در خوشحالی و ناراحتی ما حضور داشتند از همه آنها قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه به بررسی ابعاد جنگ 33روزه پرداخته افزود: من در سال‌های قبل همیشه شرایط جنگ 33روزه را گفته و دستاوردها و پیروزی‌های مقاومت و مواضع دوستان و دشمنان را مطرح کرده‌ام و دیگر نمی‌خواهم وارد این مسائل شوم چون آنها را قبلاً بیان کرده‌ام. بالاترین مسئولیت امروز بر دوش همگان این است که از این پیروزی‌ها و دستاوردها و نتایج جنگ 33روزه محافظت کنند. این دستاوردها و معادلاتی که رقم خورده به همین سادگی به دست نیامده است و جانفشانی‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است. امروز امانت این شهدا و فرماندهان شهید و مردان و زنان و کودکان شهید در دست ماست و ما باید از دستاوردهای این خون‌ها محافظت کنیم.‎
«معادله بازدارندگی» مهمترین دستاورد لبنان در جنگ 33روزه بود
دبیرکل حزب‌الله در ادامه اظهار داشت: مهمترین دستاورد لبنان در جنگ 33روزه این بود که معادله بازدارندگی و قواعد جلوگیری از درگیری شکل گرفت و بازدارندگی قابل‌توجهی را در برابر اسرائیل ایجاد کرد که بسیار راهبردی و استراتژیک است. وقتی امنیت به وجود آید همه چیز وجود خواهد داشت، وقتی امنیت وجود نداشته باش..

طالبان: ماموران و کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت‌ها در امان هستند

طالبان: ماموران و کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت‌ها در امان هستند

طالبان: ماموران و کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت‌ها در امان هستند طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی و کامندان دولتی در ولایت نیمروز و دیگر مناطق تحت کنترل این گروه در امان هستند و علیه آنها هیچ تهدیدی وجود ندارد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از فرار مردم ولایت نیمروز به خاک ایران در پس سقوط این ولایت توسط طالبان، این گروه در بیانیه‌ای نسبت به امنیت ماموران سابق دولتی و کارمندان بخش‌های مختلف دولت و نیز مقامات و مسئولان نظامی اطمینان داد.
بیانیه خطاب به اعضای طالبان تاکید می‌کند که پس از کنترل هر ولایت، شهرستان و منطقه، ساکنان آنجا مورد «عفو عمومی» قرار می‌گیرند و خانه و نزدیکان کسانیکه با دولت همکاری می‌کردند نباید مورد تعرض قرار بگیرد.
بیانیه می‌افزاید: طالبان برخلاف تبلیغات دشمن با هیچکس رفتار غیرانسانی و غیراسلامی نداشته و اجازه چنین کاری را ندارد و با افرادی که مردم را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند برخورد خواهد شد.
طالبان: آمریکا در امور افغانستان مداخله می‌کندطالبان: هند با انگیزه‌های سیاسی روند صلح افغانستان را تخریب نکندطالبان: اعلام جنگ و اتهام‌زنی عمر دولت اشرف غنی را طولانی نمی‌کنددر ادامه این بیانیه خطاب به اعضای طالبان آمده است: مجاهدین در هیچ جایی اجازه ندارند که خانه‌های شخصی مردم را به عنوان مرکز، اتاق و یا عنوان دیگری مورد استفاده قرار دهند، خانه‌های شخصی مردم مصون هستند. اگر صاحب خانه هر وظیفه‌ای داشته باشد باز هم استعمال و تصرف کردن خانه و وسایل او توسط مجاهدین مجاز نیست.
طالبان همچنین تاکید می‌کند که این گروه خواستار از بین رفتن پارچوب دولتی و یا تخریب اموال عمومی و شخصی مردم نیست.
انتهای پیام/.

النجباء: آماده ورود به معادله بازدارندگی اعلام شده سید حسن نصرالله هستیم

النجباء: آماده ورود به معادله بازدارندگی اعلام شده سید حسن نصرالله هستیم

النجباء: آماده ورود به معادله بازدارندگی اعلام شده سید حسن نصرالله هستیم جنبش مقاومت النجباء عراق اعلام کرد که پاسخ حساب شده حزب الله ثابت می‌کند که رویکرد اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی رو به پایان است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش النجباء عراق عنوان کرد که رزمندگان مقاومت عراق آماده ورود به معادله بازدارندگی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله آن را اعلام کرده است، هستند.
جنبش مقاومت النجباء تأکید کرد که پاسخ حساب شده حزب الله ثابت می‌کند که رویکرد اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر رو به پایان است.
چهارشنبه این هفته سه راکت به شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان شلیک شد که دو راکت به شهرکهای صهیونیست نشین اصابت کرد و بر اثر آن، آتش سوزی در این مناطق رخ داد.
رژیم صهیونیستی در واکنش به این حملات راکتی، امتداد مرز فلسطین اشغالی را با لبنان را هدف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار داد که متقابلا این حملات، باعث وقوع آتش سوزی در لبنان شد. بر اساس گزارش صهیونیست‌ها گروه‌های فلسطینی پشت پرده حملات راکتی بودند.
صهیونیست‌ها دیروز پنجشنبه به حملات خود ادامه دادند که این بار حمله هوایی بود و حزب الله لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به این حملات، اطراف پادگانی در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را هدف حملات راکتی 122 میلیمتری قرار داده است.
انتهای پیام

ایران: مظلوم‌نمایی و فریب بخشی از ابزارهای اسرائیل است/ شورای امنیت در دام اخبار ساختگی اسرائیل نیفتد/ در دفاع از منافع خود تردید نمی‌کنیم

ایران: مظلوم‌نمایی و فریب بخشی از ابزارهای اسرائیل است/ شورای امنیت در دام اخبار ساختگی اسرائیل نیفتد/ در دفاع از منافع خود تردید نمی‌کنیم

ایران: مظلوم‌نمایی و فریب بخشی از ابزارهای اسرائیل است/ شورای امنیت در دام اخبار ساختگی اسرائیل نیفتد/ در دفاع از منافع خود تردید نمی‌کنیم معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه مظلوم‌نمایی و فریب بخشی از ابزارهای رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود است، از شورای امنیت خواست که از ماجراجویی لجام‌گسیخته اسرائیل در منطقه جلوگیری کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بعدازظهر جمعه به‌وقت محلی در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حادثه کشتی مرسر ـ استریت نکاتی را در گفتگو با خبرنگاران متذکر شد.
متن اظهارات این دیپلمات ارشد کشورمان بدین شرح است:
ما همین الآن سخنان تحریف‌شده‌ای درباره حادثه کشتی مرسر استریت شنیدیم. اجازه بدهید چند کلمه در این باره عرض کنم.
ما با خانواده‌ کسانی که عزیزانشان را در آن حادثه تأسفبار از دست داده‌اند، ابراز همدردی می‌کنیم.
بلافاصله بعد از این حادثه، مقامات اسرائیلی ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند، این رویه همیشگی و معمول رژیم اسرائیل است، هدف آن نیز منحرف ساختن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در منطقه است.
بدین منظور، آنها دیگران را به انجام کارهای نادرست متهم می‌کنند. تقریبا ً بعد از تمام حوادث در خاورمیانه، اسرائیل ایران را متهم می‌کند. آنها بلافاصله و بدون هیچ مدرکی این کار را انجام می‌دهند. مظلوم‌نمایی، دروغ و فریب، بخشی از ابزارهای آنها است. هدف جار و جنجال اسرائیل در حادثه مرسر استریت نیز به‌ویژه پنهان کردن اعمال تروریستی خود علیه ناوبری تجاری است.
تنها در کمتر از دو سال، این رژیم بیش از 10 کشتی تجاری در دریاهای منطقه را مورد حمله قرار داده است.
در 17 ژانویه 2021، نخست وزیر سوریه اعلام کرد که 7 نفتکش در مسیر خود به سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند. این حوادث که اسرائیل عامل آنها بود، باعث کمبود جدی سوخت در سوریه شد.
در 11 مارس 2021، رسانه‌های جریان اصلی گزارش دادند اسرائیل حداقل بیش از 10 کشتی عازم سوریه را که بیشترشان حامل نفت بودند، هدف قرار داده است.
در 23 آوریل 2021، یک نفتکش در سواحل سوریه مورد حمله یک پهپاد قرار گرفت. سه سوری از جمله دو خدمه کشتی در این حمله ..

رژیم صهیونیستی: رفتن به سمت جنگ تمام عیار به نفع ما نیست

رژیم صهیونیستی: رفتن به سمت جنگ تمام عیار به نفع ما نیست

رژیم صهیونیستی: رفتن به سمت جنگ تمام عیار به نفع ما نیست منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تل آویو میلی برای ورود به جنگ تمام عیار با حزب الله لبنان ندارد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: رویارویی و رفتن به سمت جنگ به نفع ما نیست و تلاش می‌کنیم که لبنان به خط درگیری تبدیل نشود.
از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول امنیتی این رژیم اعلام کردند: ارتش از چند روز قبل دست به حملاتی در لبنان زده که از چند سال رخ نداده است.
این مسئول صهیونیست گفت: نهادهای امنیتی گزینه های پاسخ اضافی را مطابق با تحولات اوضاع امنیتی دنبال می‌کنند. ادامه عملیات منوط به نیازها و جداول زمانی مناسب برای اسرائیل است.
قبلا رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم گزارش داد: بار دیگر نهادهای امنیتی اسرائیل در برآورد خود دچار اشتباه شدند زیرا آنها روز سه شنبه برآورد کرده بودند که حزب الله به حمله اسرائیل به لبنان واکنشی نشان نخواهد داد. آنها قبلا هم گفته بودند که حماس به حوادث مسجد الاقصی واکنشی نشان نخواهد داد.
تال رام تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد: واکنش حزب الله به مثابه غافلگیری بسیار بزرگ برای نهادهای امنیتی اسرائیل و بر خلاف برآورد آنها بود که گفته بودند که حزب الله واکنشی به حمله هوایی اسرائیل به لبنان نشان نخواهد داد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که واکنش حزب الله تا حد زیادی برای نهاد امنیتی اسرائیل غافلگیر کننده بود.
خبرنگار روزنامه هاآرتص اعلام کرد: موفقیت حزب‌الله در شلیک راکت به سمت شمال فلسطین اشغالی بدون اینکه اسرائیل اطلاعاتی در این باره بدست بیاورد، شکستی بزرگ است و باید بررسی شود.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از هراس «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ورود به رویارویی مستقیم با حزب الله و ترس از ساقط شدن کابینه‌اش خبر دادند.
یادآور می شود که حزب الله لبنان امروز حملات راکتی به مناطق اشغالی انجام داد. مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت 11:15 (به وقت محلی) امروز (جمعه) با دهها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد.
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به د..

افغانستان| مرکز ولایت «نیمروز» بدون درگیری به طالبان واگذار شد

افغانستان| مرکز ولایت «نیمروز» بدون درگیری به طالبان واگذار شد

افغانستان| مرکز ولایت «نیمروز» بدون درگیری به طالبان واگذار شد در حالیکه مقامات ولایت «نیمروز» از مقاومت در برابر حملات طالبان تاکید کرده بودند، گزارش‌ها حاکی است که مرکز این ولایت بدون درگیری سقوط کرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان با تصرف شهرستان «زرنج» ولایت «نیمروز»، برای نخستین بار از آغاز حملات گسترده در افغانستان در چند ماه گذشته، نخستین مرکز ولایت را تصرف کرد.
براساس گزارش‌ها، ساختمان استانداری، ساختمان فرماندهی پلیس و فرودگاه شهرستان زرنج، بدون درگیری به طالبان واگذار شده است؛ این درحالی است که سرپرست وزارت دفاع و والی نیمروز تصریح کرده بودند که این شهرستان سقوط نخواهد کرد.
پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که طالبان با حمله به زندان‌های ولایت نیمروز، اعضای این گروه را نیز آزاد کرده است.
با تصرف شهرستان زرنج، تمام ولایت استراتژیک نیمروز تحت کنترل طالبان درآمده است.
همزمان با وخیم شدن وضعیت امنیتی در ولایت نیمروز، فعالان مدنی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع نامناسب امنیتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرده بودند که هرچند این ولایت در نزدیکی مقر سپاه 215 میوند قرار دارد، اما نیروهای امنیتی این پایگاه در جنگ هلمند درگیر هستند و کاری برای نیمروز از پیش نبردند.
سقوط چهارمین شهرستان در «نیمروز» در حملات طالبانخلیلزاد: طالبان بیشترین سهم را در دولت آینده افغانستان می‌خواهدمرز ایران و افغانستان در شمال استان سیستان و بلوچستان بسته شدانتهای پیام/.