بلینکن: طالبان قدرت را با زور تصاحب کند افغانستان کشوری منزوی خواهد شد

بلینکن: طالبان قدرت را با زور تصاحب کند افغانستان کشوری منزوی خواهد شد

بلینکن: طالبان قدرت را با زور تصاحب کند افغانستان کشوری منزوی خواهد شد وزیر خارجه آمریکا گفت که اگر طالبان بخواهد قدرت را با زور تصاحب کند، افغانستان در سطح بین‌المللی به کشوری منزوی و طرد شده تبدیل خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مشترک خبری با همتای هندی خود خطاب به طالبان گفت که تنها راه‌حل بحران افغانستان از طریق مذاکره است.
وی افزود که در صورت تسلط طالبان از طریق نظامی، افغانستان بشدت در سطح بین‌المللی منزوی شده و به یک کشور «طرد شده» تبدیل می‌شود.
بلینکن اظهار اینکه پذیرفته شدن طالبان بین‌المللی در گرو تغییر این گروه است، ادامه داد: طالبان می‌گویند که در پی رسمیت یافتن بین‌المللی و خواستار حمایت بین‌المللی از افغانستان است؛ این گروه همچنین می‌خواهد که رهبرانشان بتوانند آزادانه در جهان سفر کنند و تحریم‌ها علیه آن‌ها برداشته شود اما تصرف بر این کشور از راه زور و بدرفتاری با مردم کشور، راه دستیابی به این اهداف نیست.
به گزارش «دویچه‌وله»، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: تنها یک راه وجود دارد و آن میز مذاکره برای حل صلح‌آمیز درگیری و ایجاد افغانستانی است که به طور واقعی بطور فراگیر اداره می‌شود و از همه مردم این کشور نمایندگی می‌کند.
این درحالی است که مقامات افغان می‌گویند که دولت آمریکا با کنار گذاشتن دولت این کشور از مذاکرات با طالبان و توافق با این گروه به آن‌ها مشروعیت نسبی داده است.
نماینده پارلمان افغانستان: آمریکا در افغانستان رفتاری دوگانه دارد معاون اشرف غنی: اشتباهات جامعه جهانی سبب مشروعیت نسبی طالبان شد عمران‌خان: تنها می‌توانیم طالبان را به مذاکره تشویق کنیم/ آمریکا قدرت چانه‌زنی را از دست داده است دولت افغانستان خواستار فشار جامعه جهانی علیه طالبان شد «عارف رحمانی» نماینده پارلمان افغانستان نیز اخیراً اظهارداشت که آمریکا در افغانستان بازی دوگانه را پیش می‌برد، از طرفی به طالبان درباره تصرف کشور از طریق نظامی هشدار می‌دهد، اما از طرف دیگر مسئولان سیاسی و نظامی‌اش هر روز داد از سقوط دولت افغانستان و تصرف کامل کشور توسط طالبان می‌زنند.
انتهای پیام/.

روایتی از جزئیات مذاکرات اخیر ایران با آمریکا و اروپا

روایتی از جزئیات مذاکرات اخیر ایران با آمریکا و اروپا

روایتی از جزئیات مذاکرات اخیر ایران با آمریکا و اروپا آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند،‌ امّا رفتار آنان در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، رهبر انقلاب در دیدار چهارشنبه ششم مرداد 1400 که آخرین دیدار با اعضای دولت دوازدهم محسوب می‌شد به تجربیات مهمی درباره روابط هشت سال اخیر اروپا و آمریکا با جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند. ایشان تجربه دولت یازدهم و دوازدهم را مصداق مهمی در تأیید این گزاره اعلام کردند که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و نخواهد داد. پایگاه KHAMENEI.IR برای بررسی این موضوع به گفتگو با آقای دکتر کاظم غریب‌آبادی پرداخته است که علاوه بر عضویت در هیئت مذاکره‌کننده ایران، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی در وین هم محسوب می‌شود.

در دیدار امروزِ هیئت دولت با رهبر انقلاب، ایشان به مذاکرات اخیر نیز اشاره کردند و از اصرار طرف غربی بر شرطی در متن مذاکرات گفتند که این شرط بهانه‌ای برای مداخلات بعدی غربی‌ها شود، این شرط چه بود و چگونه در مذاکرات مطرح می‌شد؟ واکنش مذاکره‌کنندگان به این نوع شرط‌گذاری چه بود؟
آمریکا و طرف‌های غربی برای پیشبرد تفاهم و نهایی‌کردن آن و همچنین رفع برخی تحریم‌ها، اصرار کردند که بندی در بیانیه‌ی وزرا در خصوص گفت‌وگوهای بیشتر در آینده برای سه موضوع درج شود: اوّل، اقدامات بیشتر در مورد تقویت مؤثر روابط اقتصادی و تجارت بین‌الملل ایران شامل تغییر در سیاست تحریمی آمریکا. دوم، تضمین منافع عدم اشاعه‌ای برجام در درازمدت و سوم، گام‌هایی برای حمایت و تقویت امنیت منطقه‌ای در میان کشورهای منطقه‌ی خلیج فارس شامل کاهش تنش و اقدامات اعتمادساز از طریق گفت‌وگو در منطقه. جدای اینکه موضوع دوم محلی از اعراب ندارد؛ چون زمان‌بندی‌ها در برجام مشخص است و این موضوع می‌تواند به‌منزله‌ی مبنایی برای طرح تعهدات و زمان‌بندی‌های جدید شود. موضوع سوم نیز کاملاً با اهداف و دستورکار گفت‌وگوها در تعارض آشکار بود، ازاین‌رو، هیئت ایرانی بلافاصله این درخواست را رد کرد،
در واقع، آمریکا و غربی‌ها به‌دنبال اهداف خاص خود بودند، این موضوع نشان داد که آن‌ها همچنان به تفاهم هسته‌ای به‌عنوان پلی برای ورود به سایر موضوعات غیرمرتبط مانند مسائل ..

جنبش «تحفظ پشتون‌ها»: نمی‌گذاریم از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده شود

جنبش «تحفظ پشتون‌ها»: نمی‌گذاریم از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده شود

جنبش «تحفظ پشتون‌ها»: نمی‌گذاریم از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده شود رئیس جنبش تحفظ پشتون‌ها در پاکستان گفت که دولت اسلام‌آباد برای منافع خود همواره از خاک این کشور علیه افغانستان استفاده می‌کند و ما دیگر اجازه این کار را نمی‌دهیم. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «منظور احمد پشتین» رئیس جنبش تحفظ پشتون‌ها در یک گردهمایی در وزیرستان جنوبی گفت: ما دیگر سیاست جنگی کسی را در خاک خود نمی‌پذیریم؛ باید دخالت پاکستان در افغانستان متوقف شود.
وی افزود: دولت اسلام‌آباد همیشه برای منافع خود از خاک ما علیه افغانستان استفاده کرده و جنبش تحفظ پشتون‌ همیشه مخالف این موضوع بوده است و پس از این نیز به هیچکس اجازه نخواهد داد خاک پشتونخوا را علیه افغانستان استفاده کند.

«افراسیاب ختک» سناتور سابق و سیاستمدار پاکستانی نیز در توئیتی نوشت که این گردهمایی مخالفت خود را با جنگ اعلام نشده علیه افغانستان از طرف پاکستان اعلام کرد.

وی افزود: این نمایانگر همبستگی با مردم افغانستان، صلح و جمهوریت است که در رسانه‌های پاکستان پوشش داده نشد.
ابراز نگرانی اشرف غنی از سرکوب پشتون‌ها توسط دولت پاکستاناقوام پشتون در مناطق «دیورند» خواستار تردد آزاد بین افغانستان و پاکستان شدندنشریه آمریکایی: تصور اشرف غنی از دولت مدرن یک دولت پشتون استرئیس سابق امنیت ملی افغانستان: سازمان اطلاعات ارتش پاکستان پشتون‌ها را سرکوب می‌کنداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پیش از این در در دیدار با شماری از بزرگان جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی از خیبرپشتونخوا گفته بود: پاکستان باید این جنگ اعلام نشده را پایان داده و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.
انتهای پیام/.

عربستان و اتهام همکاری طالبان با گروه‌های تروریستی در افغانستان

عربستان و اتهام همکاری طالبان با گروه‌های تروریستی در افغانستان

عربستان و اتهام همکاری طالبان با گروه‌های تروریستی در افغانستان سفیر عربستان سعودی در کابل با متهم کردن طالبان به همکاری با گروه‌های تروریستی از طالبان خواست تا روابطش را با این گروه‌ها قطع کند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فیصل بن طلق البقمی» سفیر عربستان سعودی در کابل در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: ما از طالبان می‌خواهیم که روابطش را با گروه‌های تروریستی قطع کنند و به صلح و گفت‌وگو رو آورد.
وی با اظهار اینکه عربستان سعودی خواستار پایان جنگ و تامین صلح و ثبات در افغانستان است، افزود که هیچ راهی جز رسیدن به یک توافق سیاسی برای برقراری صلح در این کشور وجود ندارد.
عبدالله نیز با اشاره به بیانیه اخیر برخی علمای افغانستان و پاکستان که به میزبانی عربستان برگزار شده بود، از صدور آن بیانیه استقبال کرد و تاکید نمود که ادامه جنگ در افغانستان هیچ مشروعیتی ندارد.
اوایل خردادماه سال جاری نیز «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در تماس با رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر اجرای توافقات انجام شده بین دو کشور نقش اشرف غنی را در تامین صلح بسیار مهم دانست.
تلاش «عادل الجبیر» برای افزایش نفوذ عربستان در افغانستانگزارش تسنیم| تلاش عربستان برای اعمال فشار سیاسی و نظامی بر طالبانعربستان؛ تلاش برای تشدید جنگ یمن و حمایت از دولت افغانستان در مذاکره با طالبانعربستان سعودی، گروه طالبان افغانستان را افراطی خواندپیش از این نیز، عربستان به کمک برخی رسانه‌ها بارها سعی کرد تا از طالبان و دولت افغانستان برای روند صلح افغانستان در جده میزبانی کند اما تلاش‌ این کشور با شکست روبرو شد.
برخی کارشناسان بر این باورند که طالبان به عربستان اعتمادی ندارد زیرا سعودی پیش از این با برگزاری نشست علمای اسلام تلاش کرده بود تا مشروعیت این گروه را به‌چالش بکشد.
همچنین چندی قبل رسانه‌های عربی به نقل از «سعدون» رئیس کمیته امنیتی شورای عربستان گزارش داده‌ بودند که وی از طالبان افغانستان با عنوان گروهی افراطی نام برده است.
انتهای پیام/.

بایدن: اگر آمریکا وارد یک جنگ واقعی شود در نتیجه حمله سایبری خواهد بود

بایدن: اگر آمریکا وارد یک جنگ واقعی شود در نتیجه حمله سایبری خواهد بود

بایدن: اگر آمریکا وارد یک جنگ واقعی شود در نتیجه حمله سایبری خواهد بود رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در اظهاراتی هشدار داده است که اگر ایالات متحده در نهایت وارد یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ و مهم شود، این مساله احتمالا در نتیجه یک حمله سایبری بزرگ به این کشور خواهد بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر ایالات متحده وارد یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ و مهم شود، این جنگ احتمالا در نتیجه حملات سایبری به این کشور خواهد بود.
بایدن در مسیر ترامپ؛ رمزگشایی از آدرس غلط بایدن در فلسطینبیانیه مشترک بایدن و الکاظمی/ پایان حضور نظامی آمریکا در عراق در انتهای 2021بر اساس این گزارش، اظهارات بایدن نشانگر نگرانی واشنگتن از افزایش تهدیدات سایبری ادعا شده از سوی روسیه و چین است.
پس از حملات گسترده سایبری اخیر علیه برخی شرکت های بزرگ آمریکایی که خسارات زیادی را به این شرکت ها وارد کرده است، مقام های کاخ سفید تمرکز ویژه‌ای را بر روی موضوع امنیت سایبری معطوف کرده‌اند.
برخی از این حملات سایبری موجب اختلال در روند عرضه مواد غذایی و سوخت در برخی مناطق آمریکا شد.
بایدن افزود: تصور می کنم اگر ما در نهایت وارد یک جنگ واقعی با یک کشور بزرگ و مهم شدیم، این مساله در نتیجه حملات سایبری به کشورمان خواهد بود.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا اوایل امسال به این جمع بندی رسیدند که هکرهای دولت روسیه عامل اصلی حملات سایبری به شرکت سولارویندز در ماه دسامبر بوده‌اند.
بایدن نیز به بهانه این حملات سایبری، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. بایدن در نخستین دیدار خود با ولادیمیر پوتین، نگرانی های خود درباره حملات سایبری و هکری را مطرح کرده و به مسکو هشدار داده است.
کاخ سفید اعلام کرده است که از زمان دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه، تاکنون مقام های تیم امنیت ملی دولت بایدن تماس های مستقیم و مداومی با مقام های ارشد روسی درباره حملات سایبری به ایالات متحده داشته‌اند.
بایدن همچنین نسبت به حملات سایبری و تهدید ناشی از آن از سوی چین نیز هشدار داده است.
انتهای پیام/

آخرین وضعیت مناطق تحت کنترل دولت و طالبان در افغانستان+ نقشه

آخرین وضعیت مناطق تحت کنترل دولت و طالبان در افغانستان+ نقشه

آخرین وضعیت مناطق تحت کنترل دولت و طالبان در افغانستان+ نقشه طالبان همزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی و تسلیم شدن گروهی نیروهای امنیتی افغان، پیشروی‌هایش را در سراسر افغانستان افزایش داده است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روند خروج ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا از افغانستان درحالی در آستانه تکمیل است که طالبان از همیشه قدرتمندتر است و بیشترین مناطق افغانستان را در 20 سال گذشته تحت کنترل دارد.
طی سال‌های اخیر حضور طالبان بیشتر به ولایت‌های جنوبی افغانستان محدود بود اما پیشروی‌های این گروه به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و اکنون این گروه در شمال، شمال شرق و برخی ولایت‌های مناطق مرکزی از جمله غرنی و وردک نیز حضور گسترده دارد.

دو دهه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان برای این کشور امنیت را به همراه نداشت و حتی پایتخت به شدت محافظت شده افغانستان نیز امن نیست.
براساس آمارهای دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، در نیمه نخست سال 2021 بر اثر درگیر‌ها در افغانستان تلفات در این کشور 47 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2020 میلادی افزایش داشته است.
بازداشت خبرنگاران بازگشته از مناطق تحت کنترل طالبان توسط دولت افغانستاناحتمال افزایش مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستاننگاهی به مناطق تحت کنترل طالبان در آستانه خروج نظامیان خارجی از افغانستانبراساس این گزارش، افزایش شدید در کشته و زخمی شدن غیرنظامیان پس از ماه می که روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان آغاز شد و حملات طالبان افزایش یافت، مشاهده و بررسی شده است.
انتهای پیام/

شعله‌ور کردن جنگ قره‌باغ به سفارش فرانسه

شعله‌ور کردن جنگ قره‌باغ به سفارش فرانسه

شعله‌ور کردن جنگ قره‌باغ به سفارش فرانسه ارمنستان پس از شکست در جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ از لحاظ نظامی و اقتصادی به شدت تضعیف شده و تا ۱۰ سال آینده توان جنگ با جمهوری آذربایجان را ندارد اما ایروان تلاش می‌کند پای نیروهای نظامی فرانسه و آمریکا را به منطقه باز کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با وجود اینکه بیش از 8 ماه از امضای سند 10 نوامبر صلح قره‌باغ می‌گذرد و بخش بزرگی از اراضی جمهوری آذربایجان آزاد شده، اما دولت ارمنستان در حال تبلیغات و تحرکات بین‌المللی علیه جمهوری آذربایجان بوده و این کشور را به تجاوز ارضی متهم می‌کند.
اقدامات ایروان این تلقی را به وجود می‌آورد که ارمنستان بیش از آنکه به دنبال صلح باشد در حال حرکت به سوی جنگ است.
البته ارمنستان پس از شکست در جنگ 44 روزه قره‌باغ از لحاظ نظامی و اقتصادی به شدت تضعیف شده و تا 10 سال آینده توان جنگ با آذربایجان را ندارد اما ایروان تلاش می‌کند پای نیروهای نظامی فرانسه و آمریکا را به منطقه باز کند و با استقرار آنها در مرزهای ارمنستان بتواند به کمک ده ها هزار جدایی‌طلب مسلح در خانکندی(استپاناکرت)، بار دیگر جنگ قره‌باغ را شعله‌ور کرده و به کمک قدرت‌های غربی ورق را به سود خود برگرداند.
درگیری‌های اخیر ارمنستان در مرز کلبجر که منجر به جان باختن تعدادی از نظامیان جمهوری آذربایجان شده، اقدامات یک کشور تازه فارغ شده از جنگ که سند صلح امضا کرده، نیست و ایروان در نظر دارد تا شعله‌های جنگ را روشن نگه دارد و راه را برای دخالت نظامی خارجی هموار کند.
در عین حال نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، واقارشاک هاروطونیان روس‌گرا را از وزارت دفاع برکنار کرد و آرشاک کاراپتیان غرب‌گرا را به عنوان وزیر دفاع جدید ارمنستان تعیین کرد.
همچنین تعیین آرمن گریگوریان غرب‌گرا به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه موید دیگری از اجرای سیاست‌های فرانسه و آمریکا در ارمنستان به دست نیکول پاشینیان است.
عزل و منزوی کردن مقامات روس‌گرا توسط نیکول پاشینیان در حالی انجام می‌گیرد که اگر حمایت نظامی و مادی روسیه در جنگ 44 روزه قره‌باغ از ارمنستان صورت نمی‌گرفت، جمهوری آذربایجان نه‌تنها در آستانه آزادسازی کامل مناطق اشغالی قره‌باغ از جمله خانکندی و خوجالی بود بلکه حتی تمامیت ارضی ارمنستان هم به خطر می‌افتاد.
از طرف دیگر اتحادیه اروپا مبلغ..

درگیری در قره باغ

درگیری در قره باغ

درگیری در قره باغ اخبار رسانه‌های منطقه‌ای حکایت از درگیری در منطقه قره باغ بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اخبار منتشر شده از منطقه قره باغ حکایت از درگیریهایی در این منطقه بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان دارد.
پایگاه 102 نظامی روسیه در ارمنستان و نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر در بردزور (لاچین) امروز اعلام کردند که از دیروز دوشنبه ساعت 14:51 نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان شروع به زیر آتش گرفتن مواضع نیروهای ارمنی گرفته اند.
تیراندازی در حال حاضر هم ادامه دارد. نظامیان روسیه هنوز در اوضاع دخالت نکرده‌اند.
خبرها حاکی است که یک نفر در طرف ارمنستان زخمی شده است. در ساعت 15:10 نیز در منطقه مارتونی، نظامیان جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی ارمنستان حمله کردند.
درگیری های پراکنده بین دو طرف طی روزهای گذشته در جریان بوده است.
رایزنی تلفنی مقامات بلندپایه نظامی روسیه و ارمنستان درباره امنیت منطقهایران خواستار خویشتنداری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدانتهای پیام/

آیا لغو توافقنامه انتقال نفت، پایان ماه عسل امارات و اسرائیل را رقم می‌زند؟

آیا لغو توافقنامه انتقال نفت، پایان ماه عسل امارات و اسرائیل را رقم می‌زند؟

آیا لغو توافقنامه انتقال نفت، پایان ماه عسل امارات و اسرائیل را رقم می‌زند؟ امارات اولین کشوری که با اسرائیل توافقنامه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی ورزشی و فرهنگی امضا کرد، اکنون با بادهایی که از هر طرف وزیدن گرفته، در چنان وضعیت بغرنجی قرار دارد که هیچ کس خواهان آن نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل تسنیم به نقل از روزنامه رأی الیوم، به نظر می رسد، ماه عسل روابط امارات و اسرائیل روزهای آخر خود را سپری می‌کند و رو به پایان است، تا به این ترتیب، منطقه مرحله‌ای حساس و سرنوشت ساز را پشت سر بگذارد، آن هم بعد از آنکه تب عادی سازی روابط با اسرائیل به حساب نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها بسیاری از کشورهای عربی و شیوخ حاشیه خلیج فارس را گرفت.
امارات جسورترین و اولین کشوری که با اسرائیل توافقنامه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی ورزشی و فرهنگی امضا کرد، اکنون با بادهایی که از هر طرف وزیدن گرفته، در چنان وضعیت بغرنجی قرار دارد که هیچ کس خواهان آن نیست و هر لحظه می رود تا هر آنچه را که در ماه‌های گذشته رشته کرده، پنبه شود.
«انتقال نفت خلیج فارس به اروپا از گذر اسرائیل» .. این موضوعی بود که در روزهای اخیر بحث و مناقشه گسترده‌ای ایجاد کرد و می رود تا عملا منجر به بروز بحران دیپلماتیک بزرگی در پسِ پرده بین ابوظبی و تل‌آویو شود؛ اگرچه رسانه‌ها با هدف پشت سر گذاشتن بحران، مکرر درباره از سرگیری تماس‌ها بین دو طرف سخن می‌گویند که آخرین آن، تماس تلفنی «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل با «محمد بن زاید»، ولی عهد امارات روز جمعه گذشته بود و طی آن درباره بحران توافق انتقال نفت بحث و تبادل نظر کرد.
لازم به ذکر است، توافقنامه انتقال نفت خلیج فارس از طریق اسرائیل به اروپا، در حالی گفته می‌شود که به اطلاع ساکنین سرزمین های اشغالی نرسیده که سازمان‌های حامی محیط زیست تأکید می‌کنند، هیچ یک از وزارتخانه‌های اسرائیل از جمله وزارت دارایی این رژیم، مسئول پیاده سازی پروژه «خط لوله آسیا – اروپا» نیز از آن مطلع نبوده و در پاسخ به درخواست ارائه شده به این وزارت خانه تأکید کرد، آن را مورد بررسی قرار نداده است.
اخیرا، نهادها و گروه‌های حامی محیط زیست اسرائیلی، مخالفت شدید خود را با عبور خط لوله انتقال نفت از این رژیم ابراز داشتند. نگرانی اصلی این گروه‌ها و نهادها سرایت نفت در خلیج «ایلات» ی..

بیانیه مشترک بایدن و الکاظمی/ پایان حضور نظامی آمریکا در عراق در انتهای 2021

بیانیه مشترک بایدن و الکاظمی/ پایان حضور نظامی آمریکا در عراق در انتهای 2021

بیانیه مشترک بایدن و الکاظمی/ پایان حضور نظامی آمریکا در عراق در انتهای ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق در پایان گفت‌وگوهای خود بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در این بیانیه بر پایان حضور نظامی آمریکا در عراق در انتهای ۲۰۲۱ میلادی تاکید شده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در پایان گفت‌وگوهای خود بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.
طبق این بیانیه، آمریکا و عراق توافق کردند که تا انتهای سال جاری میلادی حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد.
بر اساس این بیانیه نقش نیروهای آمریکایی در عراق به ارائه کمک‌های آموزشی و اطلاعاتی به عراق محدود می‌شود.
واشنگتن در این بیانیه تاکید کرده است که به حاکمیت و قوانین عراق احترام می‌گذارد.
شبکه الجزیره در کانال خود در تلگرام نوشت که بر اساس بیانیه مشترک صادر شده، دولت عراق متعهد شده است که از نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این کشور محافظت کند.
طبق این بیانیه پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در آن حضور خواهند داشت متعلق به عراق بوده و با توجه به قوانین عراق اداره خواهند شد.
بر اساس این بیانیه حضور نیروهای بین المللی در عراق فقط برای کمک به دولت عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش است.
یادداشت| سفر الکاظمی به واشنگتن؛ پیامدهای سنگین خلف وعده آمریکا در عدم خروج از عراقدور چهارم مذاکرات واشنگتن – بغداد؛ الکاظمی در جستجوی سیاست موازنه‌سازیسفر الکاظمی به واشنگتن؛ آمریکا از گفت‌وگوهای راهبردی به‌دنبال چیست؟حضور مستشاری آمریکا در عراق؛ عناوینی جدید برای مشروعیت بخشیدن به تداوم اشغالگریشبکه المیادین پیش از این در خبری از برخی از بندهای توافق آمریکا و عراق پرده برداشته بود.
این شبکه به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن گزارش داد که مسئولان آمریکایی از توافق خود با طرف عراقی بر سر عقب‌نشینی نیروهای عملیاتی آمریکا از عراق خبر دادند.
به گفته این خبرنگار براساس توافق قرار است مستشاران نظامی جایگزین نیروهای آمریکایی در عراق شوند.
مسئولان ایالات متحده همچنین خبر دادند توافق شامل جدول زمان بندی شده‌ای است که به موجب آن ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق با پایان سال جاری میلادی به پایان می رسد.
انتهای پیام/