جهانبخش: عراق نشان داد تیم متفاوتی شده است/ می‌توانیم بهتر از این باشیم

جهانبخش: عراق نشان داد تیم متفاوتی شده است/ می‌توانیم بهتر از این باشیم

جهانبخش: عراق نشان داد تیم متفاوتی شده است/ می‌توانیم بهتر از این باشیم بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ایران و سوریه گفت: عراق در نخستین بازی خود از کره‌جنوبی یک امتیاز گرفت و نشان داد چه تیم متفاوتی شده است. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش که به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم های ایران و سوریه انتخاب شد پس از این مسابقه در نشست خبری گفت: اولین بازی در این مسابقات مهم است. از اهمیت بازی خبر داشتیم که باید قدم اول را محکم برداریم. بازی با سوریه حساس بود، چون سه امتیاز آن می‌توانست مسیر را هموارتر کند و قدم‌های بعدی را محکم برداریم. در گروه‌های دیگر نتایجی به دست آمد که نشان می‌دهد مهم نیست مقابل چه تیمی قرار می‌گیریم. از فردا به فکر بازی با عراق خواهیم بود تا با تمرینات بیشتر به مصاف این تیم برویم.
وی درباره سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در دوره قبلی انتخابی جام جهانی (2018) زننده گل ایران در اولین بازی برابر قطر بود که منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 شد، گفت: همانطور که گفتید دوره قبلی مقدماتی جام جهانی را با قدرت مقابل قطر شروع کردیم. تفاوت بزرگ آن بازی با امروز، حضور تماشاگران بود که جذابیت بازی را بیشتر کرده بود، اما متأسفانه در این بازی نتوانستیم از آنها به خاطر شرایط کرونا استفاده کنیم.
کاپیتان تیم ملی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم. مهم‌ترین تورنمنت برای اینکه بازیکنان خودشان را نشان دهند، جام جهانی است. امروز هم توانستم گل بزنم که این مسئله تلاش همه بازیکنان بود. قطعا می‌توانیم بهتر باشیم. خدا را شکر سه امتیاز را گرفتیم. می‌توانیم با حضور بازیکنان جوان ترکیب خوبی داشته باشیم و در دیدارهای بعدی سه امتیاز را بگیریم.
جهانبخش در رابطه با دومین دیدار ایران در انتخابی جام جهانی 2022 قطر برابر عراق گفت: شناختی خوبی از عراق داریم. آنها تغییراتی داشته‌اند و با حضور مربی هلندی آماده‌تر از قبل شده‌اند. شنیده‌ام اردوهای خوبی را سپری کرده‌اند و می‌دانیم چقدر آماده هستند. عراق در نخستین بازی خود از کره‌جنوبی یک امتیاز گرفت و نشان داد چه تیم متفاوتی شده است. امشب برای شادی کردن وقت داریم و قطعا از فردا آماده بازی با عراق می‌شویم.
وی یادآور شد: بازی با عراق فوق‌العاده سخت می‌شود، چرا که آنها با همه انرژی‌شان می‌آیند. قطعا هم ما ..

اوجی: اتفاقات خوبی در فروش نفت در راه است/ کسری 200 میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان امسال

اوجی: اتفاقات خوبی در فروش نفت در راه است/ کسری 200 میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان امسال

اوجی: اتفاقات خوبی در فروش نفت در راه است/ کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان امسال وزیر نفت به مردم قول داد که اتفاقات خوبی در خصوص فروش نفت در ماه های آینده رخ خواهد داد و از کسری حدودا ۲۰۰ میلیون مترمکعبی روزانه گاز در زمستان سال جاری خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: با پتانسیلی که در وزارت نفت، مجموعه شرکت‌ها و نیرو‌های توانمندی که در این حوزه وجود دارد و اراده بر فروش نفت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و دستگاه‌های خارج از وزارت نفت و البته با مجوز‌های خوبی که شورای عالی امنیت ملی در این خصوص صادر کردند و اختیاراتی که به وزیر داده می‌شود و همچنین حمایت‌های دولت، قطعاً با برنامه ریزی به مردم قول می‌دهیم که اتفاقات خوبی در موضوع فروش نفت در ماه‌های آتی رقم بخورد.
وی ادامه داد: بعد از تحریم‌های ظالمانه فروش نفت کاهش چشمگیری داشته است، ولی این توان در مجموعه وزارت نفت و تمامی دستگاه‌ها برای فروش نفت وجود دارد.
وزیر نفت تصریح کرد: یکی از راه‌های فروش نفت، تهاتر با کالا و همچنین تهاتر با سرمایه گذاری است البته نه تنها فقط در حوزه صنعت نفت بلکه در بخش‌ها و صنایع دیگر هم می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد.
وی افزود: حجم ذخایر و مخازن سوخت مایع نیروگاه ها نسبت به سال گذشته نزدیک به 25 درصد کاهش دارد و در حال حاضر به یک و هفت دهم میلیارد لیتر رسیده است؛ با توجه به تامین سوخت زمستانی بخصوص برای نیروگاه ها در فصل زمستان امسال، از 2 ماه گذشته صادرات فرآورده ها بشدت کاهش پیدا کرده است تا بتوانیم ذخایر سوخت نیروگاه ها و صنایع را تامین کنیم؛ البته با توجه به فصل سردی که در پیش داریم، کسری گازی همانند سال گذشته پیش بینی می کنیم.
اوجی با بیان اینکه “درسال گذشته حدود 160 میلیون متر مکعب در بعضی از روزهای فصل سرد بخصوص در استان های شمال و شمال شرق کشور کسری گاز داشتیم”، گفت: امسال پیش بینی می کنیم که با روند رشد مصرف در کشور که بین 8 تا 10 درصد است، در فصل سرد تا 200 میلیون متر مکعب در روز کسری گاز داشته باشیم، به همین خاطر جلسات تامین سوخت زمستانی را شروع کردیم و یکسری راهکارهایی را از الان آغاز کردیم تا بتوانیم این فصل سرد را بدون دغدغه تامین کنیم.
وی درباره ذخیره سوخت ن..

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله چگونه تبدیل به بزرگترین کابوس اسرائیل شد؟

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله چگونه تبدیل به بزرگترین کابوس اسرائیل شد؟

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله چگونه تبدیل به بزرگترین کابوس اسرائیل شد؟ اعترافات بی‌شمار مؤسسات سیاسی و امنیتی و مقامات رژیم صهیونیستی به توان موشکی حزب‌الله و به ویژه موشک‌های دقیق آن حاکی از سردرگمی بزرگ صهیونیست‌ها در برابر استراتژی‌های مقاومت است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الخنادق، پروژه موشک‌های دقیق حزب‌الله از زمان اعلام آغاز اجرای آن از گذشته تاکنون بزرگترین کابوس رژیم صهیونیستی بوده و بر این اساس برخی کارشناسان معتقدند، آخرین جنگی که اسرائیل مقابل لبنان در آن شکست خورد جنگ جولای 2006 نبود؛ بلکه لحظه‌ای بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد مقاومت لبنان موشک‌های نقطه‌زن و دقیقی دارد که تهدیدی خطرناک برای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همچنین موجودیت این رژیم علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه صهیونیست‌ها برای مقابله با این پروژه است.
پروژه «دقت» عنوانی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی به تلاش‌های مقاومت اسلامی برای تولید و توسعه موشک‌های دقیق نسبت داده و در سال‌های اخیر تبدیل به یک کانون درگیری میدانی و سیاسی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان و اراضی اشغالی شده است.
توازن قدرت میان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی
واقعیت آن است که حزب‌الله برای مقابله با هر یک از استراتژی‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک راه حل دارد که این موضوع در چندین مورد با پرداختن به توان نظامی ارتش اسرائیل مورد بررسی قرار می‌گیرد:
ـ مانور نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح‌های زرهی و پیشرفته که توان نفوذ به مناطقی که صهیونیست‌ها قصد اشغال آن را دارند، دارد.
برای مقابله با این استراتژی ارتش رژیم صهیونیستی مقاومت روی دو نکته تمرکز کرده است: اول دستیابی به موشک‌های ضد زره هدایت شونده که توانایی انهدام جدیدترین سلاح‌های زرهی که بارزترین آنها نسل چهارم تانک‌های مرکاوای اسرائیل هستند و تا مدت‌ها همانند سامانه گنبد آهنین افسانه و افتخار رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد، را دارند. این توانایی حزب‌الله در منهدم کردن تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 2006 به وضوح دیده شد.
اما مورد دوم مبتنی بر حرفه‌ای شدن و تسلط بر تاکتیک‌های جنگ چریکی است که مقاومت تخصص بالایی در آن داشته و موجب می‌شود هرگونه تلاش دشمن برای سیطره بر یک منط..

آمریکا و تخریب گسترده ناوگان هوایی افغانستان پیش از ترک کابل

آمریکا و تخریب گسترده ناوگان هوایی افغانستان پیش از ترک کابل

آمریکا و تخریب گسترده ناوگان هوایی افغانستان پیش از ترک کابل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که نظامیان این کشور پیش از خروج از کابل ۷۳ فروند هواپیما و بالگرد نیروی هوایی افغانستان را تخریب کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «کنت مکنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که نظامیان این کشور تجهیزاتی را که نتوانستند با خود از افغانستان بیاورند پیش از خروج از کابل تخریب کردند.
وی افزود که این تجهیزات شامل 70 دستگاه خودروی زرهی «ام‌رپ»، 27 دستگاه خودروی زرهی «هاموی» و 73 فروند بالگرد و هواپیما می‌باشد.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصریح کرد که این خودروها و هواپیماها تخریب شده‌‌اند و دیگر کسی قادر به استفاده از آن‌ها نخواهد بود.

در ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی توسط نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، خردادماه سال جاری فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بیش از 13 هزار قطعه تجهیزات نظامی برای انهدام به آژانس دفاع لجستیک سپرده شده است.

همچنین پیش از این، خبرگزاری فرانسه نیز به‌نقل از «زاک اسمیت» مسئول تیم تخریب ساختمان و تجهیزات نیروهای آمریکایی گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی تمام روز مشغول به تخریب هستند.
جزئیات تازه از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان؛ روند تخریب تجهیزات ادامه دارداحتمال تخریب تجهیزات و تأسیسات نظامی آمریکا پیش از ترک افغانستانواکنش دبیرکل ناتو به تخریب تجهیزات نظامیان آمریکایی در افغانستاناقدامات نظامی آمریکایی برای تخریب تأسیسات و تجهیزات پایگاه‌های نظامی همواره مورد انتقاد بوده است.
به‌گفته کارشناسان، آمریکایی‌ها در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز باارزشی را برای این کشور باقی نخواهند گذاشت.
انتهای پیام/.+

افغانستان خالی از اشغالگران خارجی شد/ سفیر آمریکا کابل را ترک کرد

افغانستان خالی از اشغالگران خارجی شد/ سفیر آمریکا کابل را ترک کرد

افغانستان خالی از اشغالگران خارجی شد/ سفیر آمریکا کابل را ترک کرد رسانه‌های خبری از خروج آخرین گروه از نیروهای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل و واگذار شدن کنترل این فرودگاه به طالبان خبر دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بخش انگلیسی رسانه دولتی صدای آمریکا به نقل از یک مقام ارشد طالبان مدعی شده: «همه نیروهای اشغالگر خارجی» لحظاتی پیش از افغانستان خارج شدند.
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند: آخرین گروه از نیروهاى نظامى آمریکا، فرودگاه کابل را به وسیله هواپیمای C17 گلوب مستر ترک کردند.
بر اساس اعلام این رسانه‌ها، 3 هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی C17 فرودگاه کابل را قبل از نیمه‌شب به وقت محلی ترک کرده و کنترل کل فرودگاه کابل به طالبان واگذار شد.
شمار افراد خارج شده از افغانستان 114 هزار نفر بوده است که 6 هزار نفر آنان شهروندان آمریکایی بوده‌اند.
پیش‌تر اعلام شده بود 300 هزار نفر همکاران آمریکا و خانواده‌هایشان در افغانستان هستند که نشان می‌دهد بیش از نیمی از این افراد از خروج جا مانده‌اند.
سخنگوی طالبان خروج آمریکایی‌ها را تأیید کرد
«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، خروج آخرین سرباز اشغالگر آمریکایی را تأیید کرد.
پنتاگون پایان مأموریت خود در افغانستان را اعلام کرد
وزارت دفاع آمریکا، پایان حضور 20 ساله خود در خاک افغانستان را تأیید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال «کنت مک کنزی» سخنگوی پنتاگون گفت که نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شده و مأموریت در این کشور اکنون به پایان رسیده است.
وی در جریان یک جلسه توجیهی گفت: با خروج نیروها، مأموریت بیست ساله به پایان می‌رسد.
پیش از این، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: عملیات در افغانستان به زودی تمام می‌شود اما تلاش‌های ما برای حمایت از امدادرسانی ادامه می‌یابند و به رغم اینکه مأموریت خطرناکی است اما ما قدرت ادامه عملیات با ادامه خروج نیروهایمان را داریم.
از سوی دیگر ، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که سفیر آمریکا با آخرین پرواز، افغانستان را ترک کرده است.
آمریکا: هماهنگی با طالبان ضروری است اما اعتمادی به آنها نداریم
اردوغان: با طالبان در سفارتمان در افغانستان دیدار کردیمحریت ترکیه: مذاکرات بین طالبان و آنکارا برای اداره فنی فرودگاه کابل در جریان استمسکو: خروج اتباع روسی از افغ..

واکنش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به دستور خاندوزی/ حذف احراز هویت منجر به تشکیل انبوهی از پرونده‌های کلاه‌برداری شد

واکنش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به دستور خاندوزی/ حذف احراز هویت منجر به تشکیل انبوهی از پرونده‌های کلاه‌برداری شد

واکنش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به دستور خاندوزی/ حذف احراز هویت منجر به تشکیل انبوهی از پرونده‌های کلاه‌برداری شد در پی انتشار خبری مبنی بر احتمال حذف فرآیند رجیستری تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی کشور، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: شکایت‌های فراوان دلیل انجام احراز هویت است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار اخبار حذف فرایند رجیستری تلفن همراه مسافری از مبادی ورودی کشور، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شفاف‌سازی سوابق موضوع و ملاحظات فرایند ثبت مسافری گوشی تلفن همراه پرداخت.
حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مدیرکل دفتر نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند مبارزه با قاچاق در این رابطه گفت: قبل از دی‌ماه 99، ثبت مسافری به‌صورت اینترنتی و بدون احراز حضوری مسافر در مبادی ورودی کشور انجام می‌شد که در نتیجه این موضوع، متخلفان با دسترسی به اطلاعات هویتی مسافران در شرکت‌های حمل‌ونقل، آژانس‌های مسافرتی و یا دیگر بخش‌های مرتبط همزمان با مسافرت مسافر با صدور سیم‌کارت به نام وی بدون اطلاع‌ ایشان، گوشی قاچاق خود را ثبت و آن را تطهیر می‌کردند.
دهقانی‌نیا افزود: این موضوع سبب ورود سیل انبوهی از شکایت‌ها به مراجع قضایی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های درگیر در طرح شده بود تا جایی که اعتراض دادستانی‌کل کشور را نیز در پی داشت.
وی گفت: در نتیجه دادستان محترم کل کشور طی مکاتبه‌ای در تاریخ 98.7.13 با وزیر محترم وقت امور اقتصادی و دارایی، ضمن صدور دستور اصلاح رویه موجود مسافری، اظهار کالا در مبادی و ثبت پس از احراز هویت دقیق مسافر، طی تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی را مطالبه نمود.
مدیرکل دفتر نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: از همان زمان، این ستاد پیگیری موضوع را آغاز کرد و با توجه به پیچیدگی‌های اجرا، در نهایت فرایند ثبت گوشی مسافری برای اتباع غیرایرانی از تاریخ 99.3.13 و برای اتباع ایرانی از تاریخ 99.10.1 منوط به احراز حضوری مسافر و اظهار کالا در مبادی ورودی کشور شد.
وی اظهار داشت: در نتیجه این اقدام، ضمن صیانت از حقوق مسافر برای ثبت گوشی همراه خود، از سوءاستفاده از رویه مسافری برای تطهیر کا..

وزارت کشور: خبر شهادت مأمور نیروی انتظامی در «نرماشیر» کذب است

وزارت کشور: خبر شهادت مأمور نیروی انتظامی در «نرماشیر» کذب است

وزارت کشور: خبر شهادت مأمور نیروی انتظامی در «نرماشیر» کذب است رئیس فوریت‌های امنیتی اطلاعات و اخبار وزارت کشور، گفت: خبری که مبنی بر شهادت سرباز وظیفه امیرحسین دهقان در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده اشتباه است و این خبر رسما تکذیب می شود. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، صیدال فعال رئیس فوریت‌های امنیتی اطلاعات و اخبار وزارت کشور، با اعلام اینکه خبر شهادت یک مامور نیروی انتظامی در روستای عنایت آباد شهرستان نرماشیر کرمان واقعیت ندارد؛ گفت: خبری که مبنی بر شهادت سرباز وظیفه امیرحسین دهقان در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده اشتباه است و این خبر رسما تکذیب می شود.
رئیس فوریت‌های امنیتی اطلاعات و اخبار وزارت کشور اضافه کرد: هموطنان عزیز اخبار و اطلاعات را صرفاً از طریق رسانه‌های رسمی کشور دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌ای توجهی نکنند.
وی همچنین گفت: مامورین نیروی انتظامی در دفاع از آرمان های انقلاب و امنیت مردم عزیز ایران اسلامی، جایگاه ویژه ای دارند و از آمادگی روحی و روانی بالایی در دفاع از امنیت مردم عزیز و کشور برخوردارند.
انتهای پیام/

نحوه تردد جاده‌ای از امروز/ جریمه‌ها همچنان برقرار است

نحوه تردد جاده‌ای از امروز/ جریمه‌ها همچنان برقرار است

نحوه تردد جاده‌ای از امروز/ جریمه‌ها همچنان برقرار است معاون اجتماعی پلیس راهور نحوه تردد جاده‌ای از امروز (۶ شهریور) را تشریح کرد و گفت: جریمه برای ورود به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان برقرار است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا، «سرهنگ عین‌الله جهانی» در گفت‌وگوی خبری با اشاره به تداوم محدودیت تردد جاده‌ای، در این رابطه اظهار کرد: بر اساس ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تا پنجم شهریور ممنوعیت تردد جاده‌ای را داشتیم و همکاران ما در 372 نقطه مستقر بودند؛ همچنین برای اجرای ممنوعیت تردد، چاره‌ای جز استفاده از موانعی مانند نرده و نیوجرسی نبود و ارتباط بین استان‌ها را بستیم.
معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: اکنون این شرایط به اتمام رسیده و 306 شهر قرمز، 110 شهر نارنجی و 32 شهر زرد هستند؛ لذا همچنان تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اما دیگر به صورت فیزیکی از ممنوعیت تردد جلوگیری نمی‌شود بلکه ترددها به صورت سیستمی و دوربینی کنترل می‌شود.
وی تصریح کرد: طرح منع ترددهای بین استانی از امروز به پایان رسیده اما همچنان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به قوّت خود باقی است؛ بنابراین اگر کسی از شهر یا استان قرمز قصد خروج داشته باشد، از طریق دوربین و به صورت سیستمی کنترل می‌شود و جریمه یک میلیونی و 500 هزار تومانی برای ورود به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان برقرار است.
این مقام انتظامی بیان کرد: تردد شبانه (از ساعت 10 صبح تا سه بامداد) نیز همچنان مشمول جریمه 200 هزار تومانی است؛ لذا مردم اشتباه نکرده و گمان نکنند ممنوعیت و محدودیت برداشته شده است.
جهانی متذکر شد: افرادی که در شرایط اجبار و اضطرار قرار دارند و باید سفر انجام دهند، یا باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند یا اینکه از فرمانداری‌ها مجوز بگیرند.
واکنش اشتری به جلوگیری از تردد یک پزشک در اتوبان کرج ـ قزوین: پلیس به وظیفه‌اش عمل کردانتهای پیام/؛